Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 18. feb 2016, 21:05

Cookie skrev:Hey!! Og ikke noget med at tale dårligt om hæklegrupperne!! Jeg er medlem af en.... Men jeg kan jo så også hækle :-D


Jeg kan også hækle! :slem:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 19. feb 2016, 07:17

Marott skrev:
Skralde skrev:Nøøj, hvor I knævrer - jeg elsker det :D

Hvad hed du tidligere cookie? Jeg bliver jo helt nysgerrig med alle jeres grupper på fb :genert:



Hvis det skal være vildt, så meld dig ind i en af hæklegrupperne på fb :fløjt:


De kan godt være ret emsige, hvis man ikke følger alle reglerne. Der er ikke noget med nogen advarsel, man bliver bare smidt på porten :D

Man kan så bare melde sig ind igen :lol:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. feb 2016, 10:58

^^Jeg ville nok stoppe det bluff, det regner hun hurtigt ud og man skal kun sige ting man mener og kan følge til dørs. Derudover ville jeg ikke lave det til en debat om hvorvidt hun vil eller ej, men holde fokus på at det skal hun fordi det er det du siger.

Ligger hun sig ned, ville jeg roligt hjælpe hende op og var der ingen velvilje til at tage jakke på eller kun smide sig, så røg hun under armen. Det foregår selvfølgelig med rolig hånd og med en forklaring på hvorfor du gør som du gør.

Jeg har afleveret min søn i bh i undertøj og vinterstøvler fordi han hverken ville tage tøj på eller lade mig gøre det, men i bh skulle han, så han røg under armen og i bilen. Det skete vist kun en enkelt gang herefter og der nåede vi ikke så langt før han valgte at gøre tingene selv, roligt og når jeg bad om det:)
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 20. feb 2016, 08:31

Søvnmangel.dk. Vi kører med iPad og rosiner i dag. Og kaffe. Masser af kaffe!
2
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Marichen12 » 20. feb 2016, 10:26

Cookie skrev:Søvnmangel.dk. Vi kører med iPad og rosiner i dag. Og kaffe. Masser af kaffe!


Det lyder som her :gisp: 7,5 måned med max. 2,5 times sammenhængende søvn i træk. Nøj, jeg er træt :genert:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 20. feb 2016, 19:23

Jeg har ikke sovet igennem en helt nat i 4 år :-D

Armene er forresten HELT oppe i vejret her til aften! Emma på 3,5 har været uden ble hele dagen og kun 1 uheld her til aften fordi vi glemte at spørge hende om hun skulle tisse. Og hun kom selv og sagde til med det samme.
Selv en tur på gåben til føtex efter lørdagsslik og underbukser (hun valgte prinsesse Sofia og Minions) gik med helt tørre bukser.

I morges da jeg skiftede hende sagde hun selv at hun ikke var nogen baby, så hun skulle ikke have ble på - for første gang nogensinde. Arj, men jeg ku' revne af stolthed
7
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Marichen12 » 20. feb 2016, 19:36

Cookie skrev:Jeg har ikke sovet igennem en helt nat i 4 år :-D

Armene er forresten HELT oppe i vejret her til aften! Emma på 3,5 har været uden ble hele dagen og kun 1 uheld her til aften fordi vi glemte at spørge hende om hun skulle tisse. Og hun kom selv og sagde til med det samme.
Selv en tur på gåben til føtex efter lørdagsslik og underbukser (hun valgte prinsesse Sofia og Minions) gik med helt tørre bukser.

I morges da jeg skiftede hende sagde hun selv at hun ikke var nogen baby, så hun skulle ikke have ble på - for første gang nogensinde. Arj, men jeg ku' revne af stolthed


Ha ha, nej, jeg har vist heller ikke sovet igennem siden vi fik den ældste for 8 år siden :D Men trods alt fået mere end hvad Elvira giver pt. Der er ingen af mine fire der har sovet ret godt som babyer...

Årh, det er stort :klap: :lun:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 20. feb 2016, 20:33

Sidder hele verden og ser MGP her til aften eller hvad?
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 20. feb 2016, 20:33

Cookie skrev:Jeg har ikke sovet igennem en helt nat i 4 år :-D

Armene er forresten HELT oppe i vejret her til aften! Emma på 3,5 har været uden ble hele dagen og kun 1 uheld her til aften fordi vi glemte at spørge hende om hun skulle tisse. Og hun kom selv og sagde til med det samme.
Selv en tur på gåben til føtex efter lørdagsslik og underbukser (hun valgte prinsesse Sofia og Minions) gik med helt tørre bukser.

I morges da jeg skiftede hende sagde hun selv at hun ikke var nogen baby, så hun skulle ikke have ble på - for første gang nogensinde. Arj, men jeg ku' revne af stolthed


Hvor er hun sej.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 20. feb 2016, 20:36

Jeg er vendt retur fra skituren til syg mand og syg lillebror. Begge med feber og opkast :tie: Ikke lige hvad jeg havde drømt om efter at have været oppe siden 2.30, kørt 1200 km og været på arbejde i 8 døgn.
0
Sorenspige
Indlæg: 7069
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9378

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. feb 2016, 21:28

Cookie skrev:Sidder hele verden og ser MGP her til aften eller hvad?


Næ, vi har spist is og set serier, og nu er vi på vej i seng.

Hvor er det flot med din store pige :banan:. Kan godt forstå, at du er stolt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7069
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9378

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. feb 2016, 21:29

FruKuk skrev:Jeg er vendt retur fra skituren til syg mand og syg lillebror. Begge med feber og opkast :tie: Ikke lige hvad jeg havde drømt om efter at have været oppe siden 2.30, kørt 1200 km og været på arbejde i 8 døgn.

:ae:, øv x 1000. Især når det involverer opkast, så kan de ikke bare passe sig selv (i hvert fald ikke lillebror), mens du sover.

Rigtig god bedring med dem.
0
Sorenspige
Indlæg: 7069
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9378

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. feb 2016, 21:32

Hvor meget laver I med jeres børn i weekender og ferier?

Nogle gange ved jeg ikke, om Rs liv er for kedeligt :genert:. Altså han virker ikke til at kede sig, men vi er meget sjældent i fx svømmehal eller legeland. Vi laver mest hverdagsting, hvor han fx er med ude at handle, og vi leger herhjemme eller går en tur på legepladsen.
0
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 20. feb 2016, 21:53

Sorenspige skrev:Hvor meget laver I med jeres børn i weekender og ferier?

Nogle gange ved jeg ikke, om Rs liv er for kedeligt :genert:. Altså han virker ikke til at kede sig, men vi er meget sjældent i fx svømmehal eller legeland. Vi laver mest hverdagsting, hvor han fx er med ude at handle, og vi leger herhjemme eller går en tur på legepladsen.


Det er det samme her og når jeg får dårlig samvittighed over det, så siger jeg til mig selv at ungerne har brug for at koble af lige som vi voksne har. Det er ikke nødvendigt at underholde dem en hel weekend når de skal lade op til en uge i børnehave/vuggestue
4
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 20. feb 2016, 23:19

Sorenspige skrev:Hvor meget laver I med jeres børn i weekender og ferier?

Nogle gange ved jeg ikke, om Rs liv er for kedeligt :genert:. Altså han virker ikke til at kede sig, men vi er meget sjældent i fx svømmehal eller legeland. Vi laver mest hverdagsting, hvor han fx er med ude at handle, og vi leger herhjemme eller går en tur på legepladsen.


Det samme gør sig altså gældende her...Vi har kort til zoo og der tager vi ret tit ind...Men derudover lader vi hende mest indgå i vores "aktiviteter"....Eller går en tur på legepladsen eller over i skoven. Eller i Fields/Rødovre Centret/City2/Ikea. Hun elsker at komme med i shopping center...Men ikke hvis vi bare skal handle fødevare. Så vil hun hellere blive hjemme. Og hvis vi er ude og køre og jeg spørger om hun vil med op og handle eller hun vil sættes af hjemme, så beder hun som oftest om at blive sat af. Så kommer far og henter hende ude ved lågen...Det ELSKER hun.

Men der er altså også dage hvor der IKKE er nogen ud af huset aktiviteter...

Idag har jeg f.eks. haft besøg af en veninde. Og inden hun kom havde jeg lige nogen ting jeg skulle nå. Og manden arbejder typisk i weekenden hjemmefra. Jamen så har Emma været hjemme hele dagen og har hygget sig med at spise boller, se film, malet og lege med lego.

Hun er også ved at nå en alder nu hvor hun godt kan bede om at få lov til at komme ud i haven selvom vi ikke går med. Så får hun tøj på, bliver lukket ud, og så når hun ikke gider mere, så kommer hun ind igen. Vores have er lukket og vi kan holde øje med hende.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"