Hvordan oplever I danske feriecentre?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf HerErJeg » 21. feb 2016, 13:50

Vi har lige været afsted i vinterferie i 3 dage, og jeg er lidt blandet omkring det.
Den der med, at alt der ikke er inkluderet koster det hvide ud af øjnene, har jeg lidt svært ved at acceptere i det lange løb. Der skal virkelig pakkes ALT i bilen, hvis ikke man skal risikere at rende ind i en flok impulskøb, som næsten suger glæden ud af de næste par timer.
Feriehytten er altid spændende at besøge, for desværre ser vi tit ganske miserabelt inventar, det er ikke direkte i stykker, men mange ting burde nok lige genopfriskes. Potter og pander med løse håndtag, knive der ikke kan skære, løse bord/stoleben og sofaer hvor enhver komfort er presset ud for længst.
Faciliteter beskrives gerne i maleriske vendinger som overhovedet ikke kan indfries, og som ikke levner andet end en meget basis oplevelse frem for det store sus.
Som dansk turist i Danmark, må det være os der har det lettest, fremfor dem der kommer sydfra. Jeg kan da ikke lade være med at have ondt af de ntyske turist der betaler meget dyrt i en højsæson, og som præsenteres for en omgang skrammel- i værste fald.
Hvis vi har været på ophold i Tyskland, så har ikke ret meget skidt at sige om det, det virker bare, og der er rigeligt af det. Tit er strøm og vand "bare" med i prisen, det skal jo til, hellere det end at blive præsenteret for 500 kr. i forbrug på afrejsedagen.

Hvad er jeres oplevelser som turister i Danmark?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Annione » 21. feb 2016, 14:41

Feriecenter? Som Lalandia? Eller?
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf HerErJeg » 21. feb 2016, 15:48

Annione skrev:Feriecenter? Som Lalandia? Eller?

Præcis, det er bare et Dayz resort, men det er jo samme skabelon. I samme kategori kan også nævnes sommerhuse, hvor selve boligen kan være ganske frygtelig.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Myresluger » 21. feb 2016, 16:14

Jeg har været i Lalandia for sidste gang kan jeg godt afsløre. Vi var for 4-5 år siden i lalandia i Billund. Huset var fint og nyt ikke noget der. Men, det var i sommerferien og vejret var mildest talt elendigt. Der var prop-fyldt i badelandendet - man skulle stå i kø i 30-45 minutter for at få en tur i den store vandruchebane. Folk stod som sild i tønde i de forskellige pools samtidigt var der sat KÆMPE skilte op mod legoland med "kom ind i vores badeland, du behøver ikke at bo her, solen skinner altid". Vi var i badelandet 2 gange i den uge vi var der, det var rædsomt fordi der var fuldstændig overfyldt. Selv ungerne gad ikke tage derop, fordi de skulle stå lang tid i kø til vandruchebaner og der var ikke plads til at lege i de overfyldte pools - ikke en succes.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf HerErJeg » 21. feb 2016, 17:02

Jeg faldt over et opslag, hvor man kunne ringe på et telefonnummer udenfor receptionens åbningstid, hvis man havde problemer. Der var dog kun en smal række problemer som var 'kvalificerede', andre spørgsmål ville blive takseret med 500 kr for ulejligheden.
Stakkels den tysker der står med en opvasker der ikke virker, og så skal betale 500 kr, fordi der ikke er tale om strømafbrydelse.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Aima » 21. feb 2016, 17:25

Jeg vil nok hellere falde og slå mine knæ virkeligt slemt, end jeg ville bruge mine fridage i et feriecenter. Jeg har været på sådan et ophold 3-4 gange, og det er bare ikke mig. Jeg har veninder der bruger det et par gange om året, fordi de har børn og børnene vistnok synes det er fedt nok, jeg synes det lyder virkeligt nederen, og ville også fravælge det, selvom jeg var en del af en børnefamilie.

Sommerhus har jeg det fint med. Jeg foretrækker de mindre, semi-primitive med skov og den slags omkring.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Kommodedyret » 21. feb 2016, 17:46

Det svarer meget godt til min ide om helvede på jord. :D

Ej ok, lige lovligt dramatisk formuleret, men jeg tror at det er den type ferie hvor man virkelig har brug for ferie når man kommer hjem.
3
Closure, closure, closure closure closure
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf HerErJeg » 21. feb 2016, 17:54

Kommodedyret skrev:Det svarer meget godt til min ide om helvede på jord. :D

Ej ok, lige lovligt dramatisk formuleret, men jeg tror at det er den type ferie hvor man virkelig har brug for ferie når man kommer hjem.

Det gode er at vi kan mærke vi lever bagefter. Bankmanden skal nok minde os om, at der er grund til at leve i rigtig mange år.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Kommodedyret » 21. feb 2016, 17:56

HerErJeg skrev:
Kommodedyret skrev:Det svarer meget godt til min ide om helvede på jord. :D

Ej ok, lige lovligt dramatisk formuleret, men jeg tror at det er den type ferie hvor man virkelig har brug for ferie når man kommer hjem.

Det gode er at vi kan mærke vi lever bagefter. Bankmanden skal nok minde os om, at der er grund til at leve i rigtig mange år.


Fun Fun Fun! :gogo:
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf HappyPaww » 21. feb 2016, 18:11

FruDulle skrev:Min veninde med mand og børn skulle i Lalandia her i ferien. De spurgte om vi ville med. Jeg valgte at lægge en gynækolog aftale på tidspunktet så vi desværre ikke kunne.

Jeg magter slet slet ikke den slags. Jeg ved at veninden var misundelig, det var mandens ide nemlig :D

:lol: Ligefrem at vægte gynækologisk undersøgelse over Lalandia siger alt :D
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2016, 08:54

Uden for sæson, hvor man kan få det til en billig penge - OK, det kan jeg gå med til for at bruge tid med min familie - min niece elsker det jo.

I højsæson, hvor det koster en formue og alle aktiviteter er fyldt til randen - det bliver over mit lig.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. feb 2016, 12:43

Jeg har aldrig været på sådan et ophold, og jeg har heller ikke lyst til det.
Det er så dyrt og så spændende er et badeland heller ikke.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf vibbsen » 22. feb 2016, 13:36

Nå, jeg sidder lige og bliver helt glad....For det er da rart at se at der er andre der har det på samme måde som mig. Jeg må indrømme at jeg hellere vil blive hjemme, end jeg vil tage i ferieland i Danmark.

Til gengæld så er jeg en sucker for f.eks. Spies' family resorts......Det spiller altså bare....Dog må jeg erkende at efter 14 dage måtte jeg have 2 G&T's for at klare mig igennem et "Børnedisko med Lollo & Bernie" ....Men Emma ELSKEDE det....Vi var på Cypern sidste år og den ferie sad bare lige i øjet...Total lækker lejlighed hvor alting bare fungerede. Lækkert resort. Mega venligt personale som nærmest stod på hovedet for at hjælpe os. Og total nice vejr.

I
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 13:45

Jeg oplever dem slet ikke.
Jeg ville gerne som barn, men da det i den periode var fremme i medierne, at man kunne blive meget syg af det, blev vi hjemme. Det passede vist mine forældre udmærket.

Mit fremtidige barn må gerne komme i feriecenter, hvis det er det eneste saliggørende, men så tror jeg, at vi tager til Tyskland, hvor jeg har hørt, at det skulle være bedre og billigere.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2016, 13:58

Angelina skrev:Nu tjekkede jeg lige, hvis mand, undertegnede og knægten skulle tage fem dage i Lalandia nu her - altså langt uden for sæson - og for fem dage skal jeg give 7022 kr!!!! Jeg kan få en afbudsrejse til solens syd for under det halve i samme periode... så ved jeg da nok hvad jeg ville vælge... det er jo åndssvagt dyrt.


Lige præcis Lalandia er ekstremt dyrt! Der skal man op og være 6 betalende gæster for en hytte, for at det begynder at ligne noget, jeg vil være med til. Men i Dayz-centrene kan kan det godt lade sig gøre at få en hytte til 4-6 personer udenfor højsæsonen til omkring 3.000 for tre overnatninger.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Rejser"