Har du venner af det modsatte køn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Karkluden » 21. feb 2016, 15:43

Ja. Men det skal retfærdigvis siges, at mine mandlige venner er fællesvenner med min kæreste. Enten i form af at vi er venner med parret eller bare begge er venner med manden. Men jeg ses også alene med de omtalte mænd. Min kæreste har også mandlige venner jeg har et fint forhold til, men ikke omgås alene, fordi det ikke virker naturligt, ligesom jeg har veninder min kæreste fint omgås, men ikke ses med alene. Jeg har også veninder, der er blevet fælles veninder, som han også ses med alene i en eller anden grad + han har 2 veninder, der også er blevet min veninde, hvor vi begge ser dem alene og sammen.

Jeg fornemmer udmærket, om der er seksuel tiltrækning i et venskab. De to heteroseksuelle mandlige venner jeg/vi har, jeg også ser alene, er der ingen umiddelbar seksuel tiltrækning med. Dermed ikke sagt at det ikke kunne ske, hvis vi var single begge to osv, men i betragtning af at vi har mødt hinanden igennem vores forhold, så har tanken vist aldrig været helt relevant. De to homoseksuelle mandlige venner er det jo ikke så relevant med, kan man sige.

Men jeg er nu ikke så bekymret for om der skulle være en tiltrækning. Jeg er meget af den overbevisning at voksne, normale mennesker udmærket kan styre deres kønsdrift. Jeg mødte også en kollega forleden, jeg synes var virkelig lækker, og jeg kunne se, at han også fandt mig tiltalende. Og hvad så? Så smilede vi lidt til hinanden, og så har vi sikkert begge haft en god dag over det, og er gået hjem til vores respektive, skønne partnere.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf fisken80 » 21. feb 2016, 16:22

adagio skrev:
Liseletpåtå skrev:
adagio skrev:Nej, jeg har ingen kvindelige venner og har aldrig haft det. I skoletiden gik jeg op i computerspil, matematik og andre klassiske drengenørderier, så de venner jeg havde delte de interesser, og det var der ingen piger der gjorde. Min studietid og arbejdsliv er også foregået i miljøer hvor stort set alle er mænd. Jeg kan ikke rigtigt forestille mig at have en kvindeven, bekendte sagtens, men ikke nære venner, jeg ville ikke vide hvordan jeg skulle håndtere det.


Som en mandeven, vi er altså ikke så mystiske, mærkelige eller helt vildt anderledes end mænd. Jeg taler med mine mandevenner om storset det samme som mine veninder.


I har andre kønsdele, det ville være i baghovedet at vi potentielt kunne knalde, og det tror jeg ville gøre at jeg aldrig ville være tryg i det på samme måde som med mandevenner.


Okay, det fatter jeg altså ikke. Jeg har virkelig mange mandlige kolleger som jeg omgås hver dag, jeg går da ikke rundt og ser på dem som potentielle sexpartnere. Lige så lidt som jeg ser alle mulige andre mænd som nogen man måske kunne have sex med.

Nej, jeg forstår det ikke.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Rapfisk » 21. feb 2016, 16:51

Nej, jeg har altid været en venindepige. Jeg har nogle bekendte, men ikke tætte mandlige venner.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf lulu-p » 21. feb 2016, 17:02

Nej. Jeg har bekendte og gode kollegaer. Og så har vi en del vennepar, hvor den ene part er mand.

Jeg har i yngre dage haft nære mandlige venner. Eller det troede jeg...indtil de ville knalde.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Joe » 21. feb 2016, 17:12

Jeg har masser af mænd i mit liv, jeg er rigtigt glad for. Og mænd jeg har et godt forhold til uden at overveje at knalde dem.
Men jeg har kun en mandlig ven, jeg kan tale med, som jeg taler med mine veninder. Altså en blanding af meget dybe emner (lige nu er vi f.eks. inde i en periode, hvor emnet er om hvordan man bedst tager ansvar for sig selv,) samt en helt masse om lækre mænd, inklusive hvornår de lækre mænd er for unge.

Og egentlig ville det nok være nemmere for mig at have flere platoniske venskaber med mænd, hvis mine interesser ikke var så typisk pigede. Hvis vi virkelig skal blive kønsstereotypiske, oplever jeg tit at jeg ikke kan tale med om de ting, mændene omkring mig går op i.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Fræksak » 21. feb 2016, 17:36

Nej, det har jeg ikke. Jeg havde som yngre, men kun i korte overgange som fx 1-2 år, hvor jeg sås en del med en studiekammerat og en god kollega. De få "venskaber" jeg har haft, har på én eller anden måde alligevel haft noget at gøre med noget underliggende tiltrækning, tror jeg. Nok også derfor de ikke har holdt i længden.

I dag er jeg da på god fod med min mands venner, men vi er ikke venner på den måde, at vi mødes alene eller i øvrigt (som Eva vistnok skrev) kan sidde alene og snakke i timevis. Sådan er det vist bare ikke med mig.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Torn » 21. feb 2016, 17:36

Jeg har nogle venner af det modsatte køn, men langt flere af mit eget køn. Jeg har altid haft flest veninder.

Der er vist kun en enkelt af mine mandevenner, som jeg ikke har overvejet som sex.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Grissebassen » 21. feb 2016, 17:46

Ja, jeg har flest venner af modsat køn. Jeg tror det hænger sammen med, at min humor og mine interesser typisk kategoriseres som maskuline. De få veninder jeg har, deler dog mange af mine interesser, men kun sjældent min humor. På mange punkter føler jeg også, at tonen i selskabet blandt mandlige venner er mere direkte, hvilket passer mig godt. Derudover er min erfaring bare, at mine mandlige venskaber har været mere ukomplicerede, og af en eller anden grund, er det de venskaber der har holdt i årenes løb. Jeg oplever at der er færre forventninger til hinanden.
Det er selvfølgelig en generalisering, at mænd har specifikke humor og interesser fremfor kvinder, er mere direkte og ukomplicerede osv. Jeg har bare kun haft held med at finde få veninder, der besidder samme kvaliteter. Og jeg er ganske tilfreds med mine mandlige venner, generelt er køn slet ikke noget jeg tænker over i venskabelige relationer.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Spjaerten » 21. feb 2016, 17:48

En lille håndfuld mænd der er blevet bekendte / venner gennem debatten.

Men har aldrig rigtig gjort mig så meget i venskaber med mænd.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Pølsemix » 21. feb 2016, 17:50

Nej, desværre kan det ikke lade sig gøre.

Jeg er yderst charmerende og ser også godt ud, det kombineret med min yderste beskedne personlighed gør at kvinderne får altid får følelser for mig. :P
2
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf fisken80 » 21. feb 2016, 17:51

adagio skrev:
fisken80 skrev:
adagio skrev:
Liseletpåtå skrev:
adagio skrev:Nej, jeg har ingen kvindelige venner og har aldrig haft det. I skoletiden gik jeg op i computerspil, matematik og andre klassiske drengenørderier, så de venner jeg havde delte de interesser, og det var der ingen piger der gjorde. Min studietid og arbejdsliv er også foregået i miljøer hvor stort set alle er mænd. Jeg kan ikke rigtigt forestille mig at have en kvindeven, bekendte sagtens, men ikke nære venner, jeg ville ikke vide hvordan jeg skulle håndtere det.


Som en mandeven, vi er altså ikke så mystiske, mærkelige eller helt vildt anderledes end mænd. Jeg taler med mine mandevenner om storset det samme som mine veninder.


I har andre kønsdele, det ville være i baghovedet at vi potentielt kunne knalde, og det tror jeg ville gøre at jeg aldrig ville være tryg i det på samme måde som med mandevenner.


Okay, det fatter jeg altså ikke. Jeg har virkelig mange mandlige kolleger som jeg omgås hver dag, jeg går da ikke rundt og ser på dem som potentielle sexpartnere. Lige så lidt som jeg ser alle mulige andre mænd som nogen man måske kunne have sex med.

Nej, jeg forstår det ikke.


Det er jo heller ikke sådan at jeg går og forestiller mig sex med alle mulige hele tiden. Men det ligger i underbevidstheden at hun er kvinde, og det er altså ikke uvæsentligt.

Jeg mindes at have læst om et studie hvor man kunne måle væsentlig forskel på hjerneaktivitet afhængigt af om den man talte med om arbejde, vejret eller andet aseksuelt var af det modsatte køn. De færreste kan vist sætte sig helt ud over det.


Så hører jeg til de færreste. Men jeg er så også typen, der enten tænder på en mand eller ikke gør og det ved jeg i det øjeblik jeg møder vedkommende. Tænder jeg ikke forbliver relationen aseksuel for evigt, jeg har ikke på noget tidspunkt i mit voksenliv oplevet, at jeg udviklede seksuel lyst til en mand jeg ikke havde det for fra det øjeblik jeg så ham.

Og jeg HAR prøvet, mere en en gang er jeg begyndt at date fyre, fordi de faktisk var rigtig søde og på papiret kærestemateriale, hvilket jeg vidste, fordi jeg havde kendt dem længe i forvejen. Det blev bare ikke til noget, fordi jeg fysisk intet mærkede. Er en fyr først røget i vennekategorien så bliver han aldrig knalde-materiale for mig.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf LadyFox » 21. feb 2016, 17:53

Jeg forstår slet ikke den der med at venskaber på tværs af kønnene meget ofte skulle indebærer seksuel tiltrækning. Altså, jeg tænder ikke på alle mænd, langt fra. Hvis jeg er på udkig efter en ven er det ikke de samme kvaliteter jeg søger som hvis jeg er på udkig efter en at knalde med - derfor ender jeg ofte med at blive venner med folk som ikke falder i min smag seksuelt, en så bare er nogle flinke gutter.

Jeg er så biseksuel - og ærligt, mine veninder er heller ikke nogle jeg har lyst til at have sex med, bevares,de er da søde og pæne - men ikke på den måde.
5
...
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Mulan » 21. feb 2016, 18:12

Jeg har faktisk en del mandlige venner, nu hvor jeg tænker over det. Min bedste mandlige ven er min ekskæreste, hvor vi lige har formået at klinke venskabet igen. Det er rart at kunne snakke med ham. En del af de andre er gennem et vennepar, som jeg kender gennem min søster og der er bestemt ingen seksuel underliggende tiltrækning. Muligvis med en af dem, men han er også ven med min ekskæreste, så der er nok bare lidt spænding.

Så har jeg et par mandlige venner igennem debatten og der er altså heller ingen seksuel undertone. Kun i platte vittigheder :) Jeg skal ikke kunne sige, om det er anderledes for mændene. Måske tænker de altid i muligt knald - efter at have snakket med en del mænd - så ville jeg sgu'tte blive overrasket. :fløjt:
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Karkluden » 21. feb 2016, 18:29

Årh altså det der med seksuelle undertoner...
Jeg kan godt mærke, at nogle mænd jeg møder har det som "undertone"/ubevidst tanke. At kvinder sådan helt basalt set nok er nogen, de godt gad knalde. Det er ofte mænd, der er single, når jeg lærer dem at kende, og som ikke kender min civilstatus.

For selvfølgelig kan man have tætte relationer til mænd uden seksuel undertone. Det kan man jo i familier. Min kærestes bedste ven har han kendt i over 20 år. Jeg har kendt ham fra et par måneder efter jeg mødte min kæreste - hvor han i øvrigt havde samme kæreste som han har nu, og har børn med. Fra day one har tonen været familieagtig. Jeg ser ham på linje med min kærestes bror og far. Og tanken om at knalde med dem er altså rimelig skummel. Og det er tanken om at knalde med ham så også.
Og det kan da godt være, at han har tænkt på at knalde mig. Det kan også være min svoger eller svigerfar har. Og hvad så? Det vigtigste er jo om man kan have relationen uden seksuelle undertoner, og det tror jeg altså godt på at man kan
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. feb 2016, 21:17

Det der med, at der altid er seksuelle undertoner, svarer jo til at sige, at man ikke kan være kvinde og have en lesbisk veninde.
10
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"