Antal børn

Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Antal børn

Indlægaf Cookie » 14. feb 2016, 21:04

StumpL skrev:
Vi havde altid sagt vi ville have 2 børn (inden vi fik børn). Men da nr. 2 var kommet og få uger gammel kunne jeg mærke at han ikke var den sidste, jeg kunne blive helt grådlabil ved tanken om at han var den sidste og at jeg ikke skulle opleve at være gravid igen. Så vi besluttede hurtigt at vi skulle have et barn nr. 3 også :lun:

Og nu har vi 3 børn på hhv 3,7 år, 2,1 år og 14 dage :love:


Det er lidt sjovt. Mine 3 piger er ca. lige så gamle som dine unger - Emma fra juli 12, Ida fra nov. 13 og Anna fra nov 15.

Min mand og jeg mødte hinanden for 4 år siden på dating.dk. Ret hurtigt fik vi snakket om børn og 4 mdr efter vi mødte hinanden var jeg gravid - helt planlagt. Vi var enige om at vi ikke ville nøjes med 1, så da hun var 7-8 mdr lavede vi nr. 2. Da hun så var født, vidste jeg helt ind i mit aller inderste, at jeg ikke var færdig med at få børn, men det var bare meningen at det skulle gå et par år mere. Den idé var minipillerne ikke med på, så trylle trylle fik vi en lille overraskelse næsten 2 år efter nr. 2. Og NU skal manden snippes, for jeg er færdig med at være gravid og vil ikke være mor til flere børn end dem jeg nu har. Manden er heldigvis enig.
1
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
StumpL
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. jan 2016, 22:26
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Re: Antal børn

Indlægaf StumpL » 21. feb 2016, 04:10

Cookie skrev:
StumpL skrev:
Vi havde altid sagt vi ville have 2 børn (inden vi fik børn). Men da nr. 2 var kommet og få uger gammel kunne jeg mærke at han ikke var den sidste, jeg kunne blive helt grådlabil ved tanken om at han var den sidste og at jeg ikke skulle opleve at være gravid igen. Så vi besluttede hurtigt at vi skulle have et barn nr. 3 også :lun:

Og nu har vi 3 børn på hhv 3,7 år, 2,1 år og 14 dage :love:


Det er lidt sjovt. Mine 3 piger er ca. lige så gamle som dine unger - Emma fra juli 12, Ida fra nov. 13 og Anna fra nov 15.

Min mand og jeg mødte hinanden for 4 år siden på dating.dk. Ret hurtigt fik vi snakket om børn og 4 mdr efter vi mødte hinanden var jeg gravid - helt planlagt. Vi var enige om at vi ikke ville nøjes med 1, så da hun var 7-8 mdr lavede vi nr. 2. Da hun så var født, vidste jeg helt ind i mit aller inderste, at jeg ikke var færdig med at få børn, men det var bare meningen at det skulle gå et par år mere. Den idé var minipillerne ikke med på, så trylle trylle fik vi en lille overraskelse næsten 2 år efter nr. 2. Og NU skal manden snippes, for jeg er færdig med at være gravid og vil ikke være mor til flere børn end dem jeg nu har. Manden er heldigvis enig.


Ja det er da lidt sjovt..
Mille er fra juni 2012
Sofus er fra dec. 2013
Tora fra jan. 2016
Så har i også nok at se til.
Vi har været sammen i efterhånden mange år, blev kærester i oktober 2004 ja vi var hhv 18 og 19 år, og gift siden oktober 2010.
0
Mine 3 skønne børn:
Mille - 07.06.12
Sofus - 27.12.13
Tora - 14.01.16
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Antal børn

Indlægaf Cookie » 21. feb 2016, 18:09

StumpL skrev:
Cookie skrev:
StumpL skrev:
Vi havde altid sagt vi ville have 2 børn (inden vi fik børn). Men da nr. 2 var kommet og få uger gammel kunne jeg mærke at han ikke var den sidste, jeg kunne blive helt grådlabil ved tanken om at han var den sidste og at jeg ikke skulle opleve at være gravid igen. Så vi besluttede hurtigt at vi skulle have et barn nr. 3 også :lun:

Og nu har vi 3 børn på hhv 3,7 år, 2,1 år og 14 dage :love:


Det er lidt sjovt. Mine 3 piger er ca. lige så gamle som dine unger - Emma fra juli 12, Ida fra nov. 13 og Anna fra nov 15.

Min mand og jeg mødte hinanden for 4 år siden på dating.dk. Ret hurtigt fik vi snakket om børn og 4 mdr efter vi mødte hinanden var jeg gravid - helt planlagt. Vi var enige om at vi ikke ville nøjes med 1, så da hun var 7-8 mdr lavede vi nr. 2. Da hun så var født, vidste jeg helt ind i mit aller inderste, at jeg ikke var færdig med at få børn, men det var bare meningen at det skulle gå et par år mere. Den idé var minipillerne ikke med på, så trylle trylle fik vi en lille overraskelse næsten 2 år efter nr. 2. Og NU skal manden snippes, for jeg er færdig med at være gravid og vil ikke være mor til flere børn end dem jeg nu har. Manden er heldigvis enig.


Ja det er da lidt sjovt..
Mille er fra juni 2012
Sofus er fra dec. 2013
Tora fra jan. 2016
Så har i også nok at se til.
Vi har været sammen i efterhånden mange år, blev kærester i oktober 2004 ja vi var hhv 18 og 19 år, og gift siden oktober 2010.


Vi har kun været sammen siden 30.06.11 :-D
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Antal børn

Indlægaf Orchidea » 21. feb 2016, 18:18

Jeg troede ikke at jeg skulle have børn. Jeg kunne ikke rigtig lide børn og jeg så ikke mig selv som en særlig moderlig type.

Da jeg mødte min mand stod det pludselig lysende klart at vi skulle have børn sammen og vi ville gerne have 2. En dreng og en pige.

Det skulle vise sig at være sværere end vi lige havde regnet med og først efter flere års fertilitetsbehandling fik vi en søn. Da jeg ikke længere var indstillet på yderligere hormonbehandling og lægerne fortalte at det ikke ville ske naturligt, stillede vi os tilfredse med kun et barn. Heldigvis var (og er) han et pragteksemplar :)

Knap 5 år efter vi havde fået vores søn, blev jeg utroligt nok gravid igen og vi fik endnu et pragteksemplar af en søn.

Vi har altså fået de 2 børn vi ønskede os og vi skal ikke have flere.
2
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Antal børn

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. feb 2016, 10:32

Vi har hele tiden begge gerne vil have 3 børn (aldersforskellen var vi dog lidt uenige om) Men nu hvor vi venter på at starte i fertilitetsbehandling (ICSI) for bare at få den første, så har vi allerede justeret ønsket ned til 2 børn. Aldersforskellen er vi også ligeglade med nu - for slet ikke at tale om køn og årstiden de kommer på :)
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Antal børn

Indlægaf Jammerdalen » 12. mar 2016, 18:53

Skumfidusen skrev:
missme skrev:Jeg sagde vist engang, at jeg ville have 12 børn. Vi har fået 3. 12 børn er mange børn :panik:


Min kæreste mener jeg burde have fået cirka så mange :). Nu er jeg for gammel og pigerne er for store og min kæreste gider ikke have flere under nogen omstændigheder. Jeg vil heller ikke længere, men havde omstændighederne været til det ville jeg have bestræbt mig på at få et barn hvert andet år :D. Men jeg har tøserne boende og knægten hos sin mor og det er fint.



Er knægten din kærestes barn?

Jeg ville kun have haft to børn, men fik 3, da jeg efter skilsmissen med de ældstes far mødte en mand uden børn. Jeg er nu meget tilfreds med antallet og er ret sikker på, at ingen føler sig svigtet :-)

Vi skal dog ikke have flere børn nu :-)
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Antal børn

Indlægaf Jammerdalen » 12. mar 2016, 19:02

Skumfidusen skrev:
Jammerdalen skrev:
Skumfidusen skrev:
missme skrev:Jeg sagde vist engang, at jeg ville have 12 børn. Vi har fået 3. 12 børn er mange børn :panik:


Min kæreste mener jeg burde have fået cirka så mange :). Nu er jeg for gammel og pigerne er for store og min kæreste gider ikke have flere under nogen omstændigheder. Jeg vil heller ikke længere, men havde omstændighederne været til det ville jeg have bestræbt mig på at få et barn hvert andet år :D. Men jeg har tøserne boende og knægten hos sin mor og det er fint.



Er knægten din kærestes barn?

Jeg ville kun have haft to børn, men fik 3, da jeg efter skilsmissen med de ældstes far mødte en mand uden børn. Jeg er nu meget tilfreds med antallet og er ret sikker på, at ingen føler sig svigtet :-)

Vi skal dog ikke have flere børn nu :-)


Nej, min kæreste har en datter. Min søn bor hos sin mor. Det er endda hans fødselsdag i dag :)


Stort tillykke med ham! :-) Jeg har altid troet, at du kun havde de to piger! :-)
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Antal børn

Indlægaf Giraffie » 12. mar 2016, 19:03

Vi var enige om at vi gerne ville have 2 børn. Nr. 1 kom hurtigt, men vi prøvede længe at få nr. 2. Det lykkedes aldrig og vi gik fra hinanden (af andre årsager).

Ønsker mig fortsat et barn mere, men ikke alene. Kan nok også gå med til 2, hvis en evt. kommende mand ønsker det.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Antal børn

Indlægaf Kanga » 20. mar 2016, 10:04

Da jeg var i 20'erne og single, ønskede jeg mig to børn, før jeg fyldte 30. Som årene gik, og der ikke var udsigt til, at det ville ske, justerede jeg til et barn, inden jeg var 35.
En måned før jeg fyldte 30, mødte jeg min kæreste. Vi var enige om et barn, og kort før jeg fyldte 34, kom vores søn til verden.

Kanga
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Antal børn

Indlægaf ajnaM » 13. maj 2016, 18:03

Jeg kunne egentlig godt have nøjedes med ét barn, men kæresten ville kun have børn, hvis vi minimum fik to. Nu har vi to, og jeg er glad for både dem og det at de har søskende - men jeg skal ikke have flere!

Kæresten vil gerne have tre børn.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Antal børn

Indlægaf Lulu » 13. maj 2016, 19:09

Vi har et enkelt barn, og venter nr. 2 til oktober. Vi er enige om, at en af os bliver snippet, når nummer 2 er kommet sund og rask til verden.
Jeg gør det gerne, for jeg gider ikke rigtig det der gravid noget og gør det ikke igen. Men manden har heller ikke noget imod at blive snippet.
Kunne man få børn uden graviditet og fra ca 2-års alderen (1,5 er også ok), så tog jeg gerne 5-10 stk, men da det andet følger med, så gider jeg ikke rigtig det pjat.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Antal børn

Indlægaf achillaxedprune » 16. maj 2016, 11:10

Jeg vil gerne have 2 børn... Drømte om tvillinger, men det bliver almindelige søskende, hvis det sker. Jeg er gravid med nr. 1 nu her, og jeg er 32 og min mand 37. Oprindeligt ville jeg gerne have 3-4 år mellem de 2 unger, men jeg synes helt ærligt min mand er lidt for gammel til der skal gå så lang tid.

Desværre skulle vi igennem behandling for at få et barn, så det er ikke helt sikkert at vi ender med 2, selvom det er drømmen (for mig)... Det må vi se på om et par års tid. Jeg synes ikke ligefrem det har været det nemmeste i verden at gå igennem behandlingen, og jeg ved ikke om jeg har lyst til det, når man så også har en lille samtidig. Ligesom det er en kæmpe udgift, når der skal betales for både behandling og for barsel - det løber op i et stykke over 100.000, hvilket jeg synes er temmelig pebret.
...samtidig skal det ikke være dét, det kommer an på. Bliver lysten til barnet og endnu en tur i behandlingssystemet stor, så gør vi det.

Og kommer der en af sig selv, så vil jeg da bare være lykkelig!! :love: en lille økobaby.
Senest rettet af achillaxedprune 16. maj 2016, 18:24, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Antal børn

Indlægaf Minionine » 16. maj 2016, 19:13

Jeg havde altid forestillet mig, at jeg skulle have 3 børn, og helst inden jeg blev 30! Nu er jeg gravid med den første, og bliver 30 lige om lidt :lol2: Jeg har justeret det til at jeg gerne vil have 2. Jeg tror egentlig heller ikke jeg har overskud til flere. Jeg kan godt lide min fritid og alenetid :genert:
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Antal børn

Indlægaf Tanten » 16. maj 2016, 21:02

Jeg har 2 (med 16 mdr. mellem) og ville gerne have haft 4. Men så blev jeg syg, og så blev de planer indstillet. Da jeg senere ville have en efternøler, kunne det af forskellige årsager ikke lade sig gøre.

Jeg har nok altid vidst, jeg gerne ville have børn - jeg har i hvert fald aldrig tænkt, at jeg ikke ville. For mig var det en naturlig følge af mit parforhold, vores alder og det sted, vi stod i vores liv.
0

Tilbage til "Forældre"