ER mødre virkelig så lede...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Sophies-mor » 22. feb 2016, 20:20

Hvis der er bare et gran af sandhed i denne artikel, så er moderen godt nok for langt ude.

Og Amt/ kommune/ off. instanser alt for godtroende.

Hvad mener I?

Jeg tør næsten ikke åbne munden lige nu, for hvis det er sandt, så er der en kvinde, der virkelig burde skamme sig. Og jeg synes, at han skriver dette enormt sobert og ærligt.
og helt ærligt, hvad er det for et svar at få fra Amtet??

http://ekstrabladet.dk/nationen/en-far- ... en/5963491
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 20:29

Dét der... jeg ved ikke hvad jeg skal sige.
Jeg er så bange for, hvad statsforvaltningen afgør i sagen om mine nevøer.
Så bange at jeg ikke helt kan forklare det.

Jeg forstår simpelthen ikke det system.
Og allermindst forstår jeg, at de mennesker vil være sig selv bekendt.
Jeg væmmes. Virkelig.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Mani » 22. feb 2016, 20:32

Jeg kender desværre til 2 fædre, som har truffet samme beslutning. For at deres børn kan slippe ud af den uendelige vridemaskine - og den ene ville miste sit job, hvis det kom til den incest klage moderen har truet med. Det er beskæmmende og gør mig arrig. Jeg er selv vokset op hos min far - og mener fædre bliver unfair behandlet i adskillige sager.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 20:33

Angie : Din mormor var meget klog tror jeg.
Sandheden findes et sted imellem.
Til hvilken side den ligger tættest er svær at afgøre.
Vi har bare hørt om disse sager så forfærdelig mange gange efterhånden :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Mani » 22. feb 2016, 20:35

Og jeg har desværre overhørt en mor anbefale en anden mor sider, hvor der er gode fif til klager og måder man kan bruge mod den tidligere partnere 'så han til sidst får nok og lader en få forældremyndigheden'.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf icelady » 22. feb 2016, 20:38

Det er desværre ikke første gang, der kommer horrible historier frem.

Der findes sider, udelukkende hvor enlige mødre (formoder jeg) kan sidde og udveksle ting de skal gøre for at sikre at faderen ikke får lov at se barnet/forhaler sagerne.

Edit; Så for at svare på dit spørgsmål; jo der findes desværre så onde, egoistiske mødre.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Flora » 22. feb 2016, 20:42

Jeg kender en far der fik frataget samværsretten til sit barn fordi moderen kastede den ene (usande) anklage efter den anden efter ham. Statsforvaltningen mente det var bedst for barnet at der ikke var kontakt så der kom ro på. Så dybest set fik moderen sparket faderen ud bare ved at skabe sig tilstrækkeligt meget. Efter min mening burde hun have frataget forældremyndigheden eftersom det var hende der skabte al den uro.

Det er kvalmende ulækkert hvad der foregår i statsforvaltningen i denne type sager.

Så ja, nogle mødre er så lede og statsforvaltningen giver dem desværre lov.
4
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Mani » 22. feb 2016, 20:42

Marott skrev:
Mani skrev:Og jeg har desværre overhørt en mor anbefale en anden mor sider, hvor der er gode fif til klager og måder man kan bruge mod den tidligere partnere 'så han til sidst får nok og lader en få forældremyndigheden'.




Lidt ironisk gælder anklagerne ikke den anden vej. Hvis en far fyrer de ting af, som nogle mødre gør i SF, så har det ikke samme virkning i forhold til inddragelse af fx samvær.

Jeg ved sgu ikke hvad man skal gøre. For hvis der nu er noget i klagerne så skal der jo gøres noget - hvad enten det er mor eller far. Men det er også noget lort når det misbruges!

Øv! Hvorfor helved tænker man ikke på barnet :(
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf MOGA » 22. feb 2016, 20:45

Ingen udenforstående kan ud fra den artikel konkludere, hvad der er sket.

Faderen har formentlig ret i en del af de ting han siger, ligesom moderen formentlig også har det.

Dét man kan anfægte er myndighedernes gøren og laden - statsforvaltning, børnehave, kommune m.m. De har pligt til at være objektive, og umiddelbart lader det ikke til, at den opgave løses tilfredsstillende.
1
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf MOGA » 22. feb 2016, 20:47

I øvrigt vil jeg tilføje, at jeg som mor selv har været udsat for diverse alvorlige beskyldninger fra mine børns far rettet mod myndigheder, så man er altså naiv hvis man tror, at det altid er mødrene, som forsøger at gå den vej.
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. feb 2016, 23:03

MOGA skrev:I øvrigt vil jeg tilføje, at jeg som mor selv har været udsat for diverse alvorlige beskyldninger fra mine børns far rettet mod myndigheder, så man er altså naiv hvis man tror, at det altid er mødrene, som forsøger at gå den vej.



Det er ikke kun (enkelte) mødre der kører den stil, slet ikke...
Der findes mange forskruede forældre, der i deres følelsers vold, handler selvisk og rigtig rigtig grimt, og børnene er de største ofre heri.
Men jeg tror, desværre, at kvinderne oftest er de der står bag denne form for terroer, når det handler om børn. Og ja sgu, jeg mener terror.
For det er fanme terrorisme at udsætte sin eks-partner, hvad man end måtte synes om denne, for alle disse anklager, gentagende gange at obstruere samvær, igen og igen og igen at hænge eksen ud for div. ting ifht. barn og forpligtigelser, endda at politianmelde ekspartner eller andre i dennes familie.
Og barnet, man tager til gidsel, hvorfor kan man ikke unde sit barn at have 2 forældre, hvad der så end var årsag til bruddet, hvorfor skal ens egne personlige følelser ødelægge et barns relationer til forældre, halvsøskende, bedsteforældre.

Og jeg forstår også godt at man når dertil hvor man er slidt op, og man ikke har lyst til at kæmpe mere, fordi de har for store personlige konsekvenser for både samværsforældren og barnet.

Men de her historier er jo desværre ikke ukendte, og jeg tror på at de trods den ensidige fremstilling i høj grad illustrerer sandheden.
Vores system er desværre fortsat så sexistisk at en mor oftest og i langt højere grad tænkes som den relevante primærforældre.
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf kidkomb » 23. feb 2016, 03:07

Jeg kan overhovedet ikke sove....
Jeg synes virkelig at det er mærkeligt at det her foregår igen og igen og igen uden der bliver gjort noget alvorligt ved det?
Hvordan kan det foregå i Danmark?
Jeg er rystet. Og det var jeg også før det kom tæt på mig selv.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf HerErJeg » 23. feb 2016, 05:37

Tag nu sådan en lystløgner som Tulle Krøyer fra DR1. Hende den lesbiske fra Mariager som blev chikaneret, men hvis liv er afsløret som en kæmpe gigantisk løgn. Slip sådan en trunte løs i ststsforvaltningen, og der vil ikke være den løgn i verden hun ikke vil kunne fortælle om sin partner, når det handler om opmærksomhed og at få ret.

Den sigtede fra Mariager har jo ikke engang kunnet få tiltalefrafald, selvom damen indrømmer for åben skærm at hun lyver så vandet driver.
5
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Zombie » 23. feb 2016, 07:01

Jeg har oplevet det ved både mødre og fædre, så at det udpræget er kvinder som gør dette her, er jeg ikke enig i overhovdet.

I øvrigt finder jeg kønnet ligegyldigt i denne sammenhæng. Folk er svin.

Jeg synes i øvrigt, det er svært at se, hvordan mange af tingene kan gøres anderledes. Med dette mener jeg, at når eks bopæl skal afgøres, kigger man på dokumenteret tilknytning. Og det er stadig sådan i mange familier, at moderen tager det meste barsel, barn-syg m.v. Uanset om det er en aftale forældrene har om fordeling af ansvarsområder, betyder det jo at barnet på papiret har større tilknytning til moderen. Og når barnet er for lille til at høres, er det hvad statsforvaltningen har at gå ud fra.

Så det starter allerede inden der er tale om skilsmisse og samværsdeling.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Zombie » 23. feb 2016, 07:14

Foreningen Far menes at være ophavsmænd til en guide til fædre, hvori der beskrives hvordan man bedst kan chikanere moderen.
Den florerer glad på nettet, mens foreningen selvf. nægter al indblanding, til trods for at tidligere medlemmer har fortalt, at andre medlemmer har stukket dem guiden i hånden.

Tror virkelig ikke, den ene side har noget at lade den anden høre for.
2
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Livets forhold"