Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Re: Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Indlægaf 123million » 22. feb 2016, 21:51

Jeg har bare helt enormt svært ved at mærke, om jeg undertrykker vrede eller bare ikke føler den. Kunne sagtens blive vred på min ekskæreste, og nogle gange så står jeg i situationer, hvor jeg tænker, at hvis det havde været i mit tidligere forhold, jamen så var jeg nok blevet vred. Men jeg føler bare ingen vrede i forholdet.

hehe, det er jo ikke fordi jeg vil klage over ikke at skændes med min kæreste! Jeg undrer mig bare helt vildt og det fylder ret meget for mig.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Indlægaf LadyFox » 22. feb 2016, 22:06

123million skrev:Jeg har bare helt enormt svært ved at mærke, om jeg undertrykker vrede eller bare ikke føler den. Kunne sagtens blive vred på min ekskæreste, og nogle gange så står jeg i situationer, hvor jeg tænker, at hvis det havde været i mit tidligere forhold, jamen så var jeg nok blevet vred. Men jeg føler bare ingen vrede i forholdet.

hehe, det er jo ikke fordi jeg vil klage over ikke at skændes med min kæreste! Jeg undrer mig bare helt vildt og det fylder ret meget for mig.

Jeg tror ikke at du skal lægge så meget i at der er ting han gør der ikke gør dig vred, men som ville have gjort dig vred hvis det var din eks. De er to forskellige mennesker, og det er to forskellige relationer, altså er grænserne for hvordan tingene påvirker dig også forskellige - sådan har jeg det i hvert fald selv.

Jeg tror du skal se over det med at du ikke bliver vred, der er alligevel ikke meget fidus i at rende rundt og være vred. Altså, jeg synes focus må være på om du husker at stå op for dig selv, selvom du ikke er vred - altså at du husker på hvad DU vil, siger det højt hvis der er noget du ønsker anderledes, prioritere som du selv finder rigtigt, viser hensyn i det omfang du selv vil, og stopper hensynet hvis du synes det er lidt for meget. Altså, så længe du husker at tage stilling til dit eget liv, og hvad du vil med det og handler på det, så synes jeg det er fuldstændig ligegyldigt om du bliver vred eller ej, også selvom nogen ville mene du måske "burde" være vred. Man kan jo faktisk godt stå op for sig selv, og forme sit forhold og gøre opmærksom på man vil, uden alle de der surheds følelser. Altså, selvfølgelig alt afhængig af hvem man er kærester med, men altså, hvis han er til at snakke med.

Og så har i jo heller ikke været kærester vanvittig længe, altså, det er jo ikke til at sige om du ikkebliver vred senere hen, men at du bare ikke er noget over den der grænse endnu.
2
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 22:18

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke forstår, hvorfor det er et problem, at du ikke bliver vred, hvis du vitterlig ikke føler, at dine grænser bliver overtrådt, eller at du reelt kun er overbærende på martyr-måden.

Jeg er meget sjældent vred på de mennesker, der står mig nær. Eller på andre for den sags skyld.
Og det er heller ikke en følelse, jeg efterlyser.
5
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Indlægaf Viskelæder » 22. feb 2016, 22:21

Jeg har haft én eks, som jeg havde lyst til at tæve brutalt og inderligt med de der elektriske fluesmækkere ca 19 gange om ugen, og en, som jeg aldrig skændtes med eller var vred på i 2 år. Jeg gav mig ikke eller gik over egne grænser med ham den sidste. Vi stolede på hinanden, og jeg var bare ikke vred med ham. Jeg tror, det handler meget om dynamikken.
8
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Indlægaf Sorenspige » 23. feb 2016, 18:56

Før vi købte hus og fik barn, var jeg stort set aldrig sur eller vred på min kæreste. Det var noget af et chok pludselig at blive det efter 10-11 års parforhold :D).
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Indlægaf Tanten » 23. feb 2016, 20:57

Jeg har et ekstremt hidsigt temperament, men jeg bliver faktisk meget sjældent vred på min kæreste - netop fordi, jeg ikke har problemer med at se "bagom" evt. småtræls adfærd, og i særdeleshed fordi, han udviser samme rummelighed overfor mig. Men jeg kan godt sige fra og sige nej - det kan sagtens gøres uden vrede.

Tidligere har jeg haft issues med, at jeg faktisk følte vrede, men ikke kunne finde ud af at udtrykke det, fordi jeg så var bange for afvisning - i stedet kom det så ud i andre forklædninger, f.eks. som gråd, hvilket var meget uhensigtsmæssigt for både mig og mine partnere.

Jeg tror, du har et problem med at sige fra. Ikke overfor din kæreste, men overfor din mor. Og at du - hvis du altså har svært ved at sige fra overfor din partner - netop er grundigt oplært i, ikke at mærke og markere dine grænser af selveste din mor.

Ergo er hun absolut ikke den rette til at rådføre sig omkring grænser i parforholdet med. Faktisk kan du begynde at øve dig på hende og bede hende holde sine meninger om jeres forhold for sig selv.
4
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Re: Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Indlægaf 123million » 24. feb 2016, 09:12

Tak for alle jeres ord. Det har hjulpet mig med at se anderledes på tingene.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Jeg bliver aldrig vred på min kæreste

Indlægaf Purple Haze » 6. mar 2016, 18:40

Jeg er også sådan en der ikke ofte bliver vred.
Er som regel meget forstående overfor folk og vælger oftere at glemme det eller glide af hvis jeg "burde" blive sur, og det er ikke alle der fatter den tilgang - og oplever jævnligt at nogle nærmest bliver sure på mig eller sur på mine vegne hvis de mener jeg burde blive vred.
I en situation som den med din kæreste, kan jeg virkelig ikke se der er noget at blive sur over?
Og hvis der er en situation med en jeg kende og holder af, hvor jeg "burde" blive sur, så går jeg oftest direkte til at blive ked af det. fx hvis min kæreste er urimelig og/eller taler grimt til mig, så bliver jeg ikke vred over at han gør det, jeg bliver ked af at han kan finde på det (ikke at min nuværende har opført sig sådan) - har indset at vrede i den slags situationer kommer fordi jeg er såret, og efter jeg har fundet ud af det, så er det som om min krop springer det stadie over, og går direkte til kernen af problemet.

Synes din mor er urimelig. Hun skal ikke bestemme hvad du skal føle!
Hun gør det sikker udfra et (misforstået) hensyn til dig, hvor hun tror hun beskytter dig ved at "vejlede" dig. Problemet er at hun gør det ud fra hendes egen måde at agere på, og ignorere at du er anderledes - og hun stoler ikke på dig når du fortæller hende hvordan du har det. Det er faktisk ret respektløst, selvom hun nok ikke selv har indset det.
Hvis situationen skulle opstå igen vil jeg foreslå at du spørger hende:
-hvad mener du med det? (Et godt spørgsmål der giver én en lille tænkepause).
Og følger op med:
- jeg ville ønske at du ville stole på mig når jeg fortæller dig hvordan jeg har det - og at jeg har det OK med det.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forhold og sex"