Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 21:50

Jeg har ikke røget i en måned. Det er fint og skønt men HOLD nu op, hvor har min tidligere storryger-krop gået og sparet affaldsstoffer sammen :tie:

Jeg kal ikke underholde med detaljer, men jeg tænker, at en grøntsagskur kunne være en ide til at få kroppen renset i bund - og hvem er bedre at spørge om inspiration end jer? :-D

Umiddelbart tænker jeg ingen kød, mælkeprodukter, sodavand, sukker og alkohol men masser af råkost, nødder, havregrød og friskpresset frugt/grøntsagsjuice.

Oh my. Jeg er på ingen måde sådan en helse-detox-freak, så for mig lyder det ret rabiat, når det skrives sort på hvidt. Måske bliver det ligefrem sværere end ikke at ryge?! :panik:

Nogen tanker eller erfaringer?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 22:04

Til det formål ville jeg spise antiflammatorisk og primært drikke vand og urtete af den slags, som har ry for at være udrensende.
Jeg ville simpelthen ikke kunne blive mæt, hvilket hos mig både er en fysisk og mental tilstand, af kun de ting, du nævner, og jeg tror i bund og grund, at det vigtigste er at prøve at spise så rene og uforarbejdede fødevarer som muligt.

Aima anbefalede mig urtepillerne Biodrain, som jeg er i gang med at tage i seks uger, men om man "tror" på den slags, er jo gerne en smagssag. Jeg synes, at jeg kan mærke en effekt.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 22:08

Jeg er med på at prøve det meste, så længe det ikke er kemiske stoffer eller forarbejdet til døde. Min krop trænger vist bare til ro til at "finde sig selv", så rene råvarer og antinflammatorisk efter evt. behov lyder fornuftigt. Jeg er dog vant til at leve let i perioder og har ikke den store sultfornemmelse, så det bliver forhåbentlig relativt nemt at undvære animalske produkter.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 22:11

Jeg har ikke 6 uger at gøre godt med, men man kan vel også nøjes med mindre. Jeg skal nok stille og roligt tilbage til mere normaliseret kost om to uger, da jeg skal starte noget fysisk relativt krævende behandling om tre uger - det er næppe smart at møde den slags på grøntsagsafkog og juice alene :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 22:11

Jeg fik også lige rodet rundt i tidsangivelserne og troede, at du ville leve sådan i en måned :genert:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 22:14

Krølle skrev:Jeg har ikke 6 uger at gøre godt med, men man kan vel også nøjes med mindre. Jeg skal nok stille og roligt tilbage til mere normaliseret kost om to uger, da jeg skal starte noget fysisk relativt krævende behandling om tre uger - det er næppe smart at møde den slags på grøntsagsafkog og juice alene :genert:


Man behøver sørme heller ikke at leve asketisk, mens man tager pillerne :)
Måske du kunne tage en uge uden animalske produkter og så tilføje dem igen, uden at du af den grund begynder at spise hvad som helst.

Kender du chiafrø? De er rigtig gode til sådan noget helsedims og kan bruges til en masse gode ting.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 22:21

Jeg har set dem i butikkerne men ikke købt dem til andet end fuglene i haven :blush: Kan man mon putte dem i havregrød?
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 22:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg fik også lige rodet rundt i tidsangivelserne og troede, at du ville leve sådan i en måned :genert:


...en måned?! :wacko:

:panik:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 22:24

Krølle skrev:Jeg har set dem i butikkerne men ikke købt dem til andet end fuglene i haven :blush: Kan man mon putte dem i havregrød?


Ja, det kan man sagtens.
Du kan også lave en rigtig lækker og nem marmelade med dem uden tilsat sukker og "kold grød", når du igen spiser mælkeprodukter.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 22:26

Krølle skrev:...en måned?! :wacko:

:panik:


Ja, det var lige til WTF?!-tråden :clap:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Flora » 22. feb 2016, 22:27

Du kan også bage boller af dem. Har ingen idé om udrensningseffekten, men bollerne er i hvert fald lækre :)

http://iform.dk/sunde-opskrifter/bagvaerk/opskrift-chia-boller-med-gulerod-og-boghvedekerner
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 22:34

Hvad pokker gør man, hvis man gerne vil undgå mælkeprodukter men er en oste- og smørgris? Putter god olivenolie på brødet i stedet og gør det mere tapas end morgenmadsagtigt? Ost er helt ude og det samme gælder mælk i kaffen. Må vist overveje mandel- eller sojamælk, hvis jeg da ikke bare skal skære kaffen helt væk - det bør jeg jo nok ved nærmere eftertanke :gisp:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Aima » 22. feb 2016, 22:36

Du er så wild med det rygestop! Seriøst, værsgo'! Al min respekt får du lige her. *overrækker pose med al min respekt*

Nå, men jeg synes det lyder som en god idé, og jeg bakker op om Cirkus' forslag om antiinflammatorisk kost. Jeg har selv taget sådan nogle detox-agtige perioder, hvor jeg lige snupper en uges tid på ubearbejdede, rene råvarer, jeg bruger det oftest, hvis jeg har haft en periode med for meget skodmad og sukker.

Jeg spiser generelt antiinflammatorisk pga. det der Lupus-halløj, og man kan sagtens sammensætte en uges anstændig kostplan udfra antiinflammatoriske principper der også udelukkende indeholder rene råvarer.

Udrensnings- og detox-ordet bruger jeg i øvrigt sådan lidt løst. Jeg tror ikke der helt er tale om reel detox, men en udelukkelse af en del af de ting der har inflammatorisk effekt, vil jo klart give kroppen bedre vilkår i fordøjelsesprocessen, og hvis det så også er rene, gode ting du tilvælger, vil der klart ske en 'udrensning', altså alt efter hvordan man fortolker det ord. Anyhow, du vil med garanti opleve den der lethed, og jeg tør også godt love, du vil mærke det på din energi.

Og Bio-drain som supplement er en god idé, synes jeg.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Aima » 22. feb 2016, 22:49

Der findes denne her, Krølle:
http://www.netspiren.dk/pi/RETROKUREN-R ... 57785.aspx

Beskrivelsen lyder ærligt sagt lige flippet nok, men den er jo skrevet for at sælge, og det til trods kan produktet jo være fint nok, tænker jeg. Jeg har ikke selv erfaring med bogen, endnu, men den indeholder en uges kostplan, så måske er den værd at kigge nærmere på. Det vil jeg i hvert fald selv på et tidspunkt :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaringer med udrensning / råkostkur i en uges tid?

Indlægaf Krølle » 22. feb 2016, 22:52

Aima skrev:Du er så wild med det rygestop! Seriøst, værsgo'! Al min respekt får du lige her. *overrækker pose med al min respekt*

Nå, men jeg synes det lyder som en god idé, og jeg bakker op om Cirkus' forslag om antiinflammatorisk kost. Jeg har selv taget sådan nogle detox-agtige perioder, hvor jeg lige snupper en uges tid på ubearbejdede, rene råvarer, jeg bruger det oftest, hvis jeg har haft en periode med for meget skodmad og sukker.

Jeg spiser generelt antiinflammatorisk pga. det der Lupus-halløj, og man kan sagtens sammensætte en uges anstændig kostplan udfra antiinflammatoriske principper der også udelukkende indeholder rene råvarer.

Udrensnings- og detox-ordet bruger jeg i øvrigt sådan lidt løst. Jeg tror ikke der helt er tale om reel detox, men en udelukkelse af en del af de ting der har inflammatorisk effekt, vil jo klart give kroppen bedre vilkår i fordøjelsesprocessen, og hvis det så også er rene, gode ting du tilvælger, vil der klart ske en 'udrensning', altså alt efter hvordan man fortolker det ord. Anyhow, du vil med garanti opleve den der lethed, og jeg tør også godt love, du vil mærke det på din energi.

Og Bio-drain som supplement er en god idé, synes jeg.


Det du beskriver er egentlig præcis det, jeg gerne vil forsøge uanset navn - lupus og ms er jo langt hen af vejen same shit ift at være et par autoimmune bitches, og jeg vil egentlig bare gerne prøve at give kroppen de bedste forudsætninger for sammen med kemoen at sparke sclerosens røv noget så eftertrykkeligt. At behandlingen i samme ombæring nok også sparker min røv, må jeg så prøve at leve med :sarkasme:

Hvor er du for øvrigt vild at du er gået all in på antiinflammatorisk kost! :pompom: Jeg ville så gerne - og burde jo - men jeg har simpelthen ikke kunnet overskue at sætte mig ind i det indtil nu. De sidste fem år har føltes som en f*ckong krigszone, hvor den ene ulykke konstant afløste den anden, og jeg har simpelthen bare været TRÆT. Træt, træt, træt. Det seneste halve år er der langsomt kommet ro på, og jeg kan pludselig se både lidt lys og overskud i horisonten, så måske er det simpelthen nu, jeg skal gå i zenmode og udnytte min kommende køkkenhave til at blive en midlertidigt sygemeldt hjemmegående, antiinflammatorisk hippie med jord mellem tæerne, høns i haven og pony på fælleden. Det lyder egentlig ret tillokkende, hvis det nu skal være! :genert:
3

Tilbage til "Mad og drikke"