Hvordan oplever I danske feriecentre?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 14:23

Jeg har aldrig været i Lalandia. Og tanken får det ærlig talt også til at vende sig lidt i mig.

Fra barn af har jeg været vant til et nordtysk badeland og det har vi elsket.
De tager nok ca halvdelen af hvad Lalandia tager og planterne er ikke lavet af plastik (det ved jeg ikke om de er mere, men det var de da jeg var barn og jeg kan huske at vi som børn var utrolig glade for, at vi ikke skulle i Lalandia.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2016, 14:31

Angelina skrev:Men jeg kan også få et femstjernet luksushotel i f.eks Prag for 750 kr pr overnatning, så synes jeg godt nokke en hytte i Dayz-centrerne (som jeg slet ikke kender til) trækker ... men det er vel smag og behag, jeg synes 1000 kr pr overnatning - endda uden for sæson, er latterligt dyrt for en hytte.


Hytterne er som regel udstyret som sommerhuse og på størrelse med små sommerhuse - og der ligger de vist meget godt på linie i forhold til prisen. Så får man så i centrene gratis adgang til badeland og legeland oveni. Jeg tror ikke, at ferie kan gøres meget billigere i DK, hvor det ved en familie med to børn inkl. et par bedsteforældre ville blive 750 kr. pr. voksen og 500 pr. person for 4 dage - og samtidig har man muligheden for selv at lave mad. Jeg synes det er en fin løsning, for dem der ikke lige har råd til at rejse udenlands, da selve rejsen og det at spise ude/på hotel jo også koster lidt for 6 personer.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf bralle » 22. feb 2016, 14:34

Lalandia er ret dyrt. Men sammenlignet med hvad et tilfældigt sommerhus koster i leje gennem et bureau, er det ikke så galt i f.eks. en weekend uden for højsæsonen - når man indregner, hvilke faciliteter der er adgang til, f.eks. badeland og legeland. En tur i legeland her i byen koster 100 pr mand, så der ryger hurtigt en plovmand bare på entre for en familie. Fordelen ved Lalandia er også at det er nogenlunde tæt på. Man skal ikke bruge en hel dag i bilen eller en halv dag i fly og lufthavn. Det tæller en hel del for børnefamilier, som nok er den primære målgruppe. Og familier med små børn gider sjældent at traske rundt i Berlin eller Prag en weekend i februar. Men når det er sagt er det en ferieform der foregår på børnenes præmisser. Lalandia i Billund(og sikkert også de fleste andre feriecentre) er ikke voldsomt charmerende med sin plasticindretning og kunstige blå himmel i centret - men det er noget, de voksne tænker på. Børnene har det herligt.
Og det er bestemt ikke pengene værd i højsæsonen, hvor en uge sikkert koster 12-15000.
1
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf HerErJeg » 22. feb 2016, 15:06

Vi gav 3.600 kr. for 4 dage i uge 7, så det er ikke afsindigt ublu.
Lalandia lå 1.000 kr. højere, Skallerup Klit næsten 2.000 kr. over.

En lille grinagtig ting var da jeg bestilte opholdet, systemet ved jo hvor mange vi er og hvor længe det skal vare. Vi blev så tilbudt en morgenmadspakke, hvor jeg i min naivitet troede at den ville dække alle 3 dage til 49 kr. pr. person. Så jeg bestilte 3 pakker.
Da vi så kom til huset lå der i fryseren 6 fryserundstykker, i køleskabet 6 skiver rugbrød + div. blandet syltetøj, smør og ost i engangsemballage.
Det var så indholdet af 3 stk. morgenmadspakker, som iøvrigt kun skulle dække en dag. Så svimlende 147 kr. for den blodfattige omgang. Det er da røveri, så selv en pirat må få røde ører.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Annione » 22. feb 2016, 16:46

Jeg ville have lidt svært at vælge mellem waterboarding og Lalandia :genert:

Men jeg har heller ikke børn.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 17:27

Angelina skrev:Men jeg kan også få et femstjernet luksushotel i f.eks Prag for 750 kr pr overnatning, så synes jeg godt nokke en hytte i Dayz-centrerne (som jeg slet ikke kender til) trækker ... men det er vel smag og behag, jeg synes 1000 kr pr overnatning - endda uden for sæson, er latterligt dyrt for en hytte.


Jeg kender heller ikke til Dayz (men godt til luksus i Prag :D), men jeg tænker, at det for nogle børnefamilier bedre vil kunne betale sig med de 3000 kr., fordi der ikke skal lægges flytransport for 4-5 personer oveni, som der gerne skal, når rejsen går til udlandet. Jeg ved godt, at man kan køre til Prag, men det vil mange i dag sikkert gerne undgå med små børn, hvorimod det, da jeg var barn ( :gammel: ), var helt normalt med lange bilture (uden aircon :træt3:). Ferie i Danmark er svinedyrt.

Jeg kommer dog aldrig nogensinde til at give 7022 kr. for en tur til Lalandia. Hvad pokker er det, som det skal forestille, at man får for alle de penge? :tie:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 17:32

HerErJeg skrev:Vi gav 3.600 kr. for 4 dage i uge 7, så det er ikke afsindigt ublu.
Lalandia lå 1.000 kr. højere, Skallerup Klit næsten 2.000 kr. over.

En lille grinagtig ting var da jeg bestilte opholdet, systemet ved jo hvor mange vi er og hvor længe det skal vare. Vi blev så tilbudt en morgenmadspakke, hvor jeg i min naivitet troede at den ville dække alle 3 dage til 49 kr. pr. person. Så jeg bestilte 3 pakker.
Da vi så kom til huset lå der i fryseren 6 fryserundstykker, i køleskabet 6 skiver rugbrød + div. blandet syltetøj, smør og ost i engangsemballage.
Det var så indholdet af 3 stk. morgenmadspakker, som iøvrigt kun skulle dække en dag. Så svimlende 147 kr. for den blodfattige omgang. Det er da røveri, så selv en pirat må få røde ører.


Ja, det lyder dyrt for det beskrevne, men jeg finder det nu også tæt på jubeloptimistisk at tro, at man i Danmark skulle kunne få 3 X morgenmad til 49 kr.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Mani » 22. feb 2016, 19:14

Jeg oplever dem ikke, lige som jeg undgår all-inclusive og campingferie sydpå!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf FrøkenM » 22. feb 2016, 19:16

Vi var 7 voksne og 2 børn i Skallerup Klit i november 2014. Hytterne var virkelig fine, faciliteterne ligeså og jeg husker det ikke som vandvittig dyrt. Ungerne elskede det og det var sådan set hele pointen, samtidig med vi andre bare skulle have tid til at koble af ovenpå et hårdt år. Det var fint. Ville jeg priortere et dansk feriecenter højere end fx en afbudsrejse sydpå? Nej ikke på nuværende tidspunkt, men når jeg engang får børn, tror jeg godt det kunne ske :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 19:19

Jeg kan virkelig godt se pointen, når man har små børn eller børn, der er dårlige til at flyve.
Weissenhausser strand er dog kun 40min kørsel fra færgen, så bor man ikke tæt på et af de danske feriecentre, så kan det sagtens være turen værd. Og det ligger også lige ud til en lang sandstrand.
For os er det også lidt den der følelse af, at være "rigtig" ude at rejse, når man kommer til et andet land.
Anderledes udvalg i supermarkedet og sådan. Små ting, der tæller lidt :blush2:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Nemon. » 22. feb 2016, 21:36

Jeg har, heldigvis, ikke været udsat for det.

Min uvilje skyldes ikke kun den økonomiske del, men også en bunke fordomme. Min mand derimod hungre efter en lalandia tur :panik: .
Han ved vist ikke helt hvad det er, andet end at han kan bade.
Nøøøj hvor han kommer til at stå i evig gæld, hvis det lykkes ham at få slæbt mig med.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf thomassneum » 23. feb 2016, 07:39

Man får hvad man betaler for.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf thomassneum » 23. feb 2016, 07:46

HerErJeg skrev:Vi gav 3.600 kr. for 4 dage i uge 7, så det er ikke afsindigt ublu.
Lalandia lå 1.000 kr. højere, Skallerup Klit næsten 2.000 kr. over.

En lille grinagtig ting var da jeg bestilte opholdet, systemet ved jo hvor mange vi er og hvor længe det skal vare. Vi blev så tilbudt en morgenmadspakke, hvor jeg i min naivitet troede at den ville dække alle 3 dage til 49 kr. pr. person. Så jeg bestilte 3 pakker.
Da vi så kom til huset lå der i fryseren 6 fryserundstykker, i køleskabet 6 skiver rugbrød + div. blandet syltetøj, smør og ost i engangsemballage.
Det var så indholdet af 3 stk. morgenmadspakker, som iøvrigt kun skulle dække en dag. Så svimlende 147 kr. for den blodfattige omgang. Det er da røveri, så selv en pirat må få røde ører.


Det er simpelthen bare latterligt. Ressortet har jo fint mulighed for at man kan købe frost morgenstykker osv., og til en billigere pris.
man forestiller sig jo, blødkogte æg, crossaints, blød smør og mild morgen juice...
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf thomassneum » 23. feb 2016, 07:47

Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:Man får hvad man betaler for.


Nej, det ved gud man ikke gør. Det her er et klassisk eksempel på, at man godt kan finde dyrt skrammel. På samme måde som man heller ikke får hvad man betaler for, når man gav det blege for en kop kaffe på Storebæltsfærgerne.

Ok.. langt hen ad vejen, så får man hvad man betaler for.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf thomassneum » 23. feb 2016, 07:56

Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:Ok.. langt hen ad vejen, så får man hvad man betaler for.


Det er jeg så heller ikke enig i, men det er en helt anden diskussion :)


Ok.. man få ALDRIG hvad man betaler for.
1
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Rejser"