Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. feb 2016, 09:55

Jeg ved ikke, hvem April Chris er :blush:
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 23. feb 2016, 09:57

FruDulle skrev:
hotlips skrev:Det var april Chris der stod bag den demonstration og så bør alarmklokkerne ringe, og jeg giver ikke så meget for noget som helst hun rører ved,hun ejer ikke skam i livet og hun burde sidde i fængsel,hun er totalt ligeglad med hvad der er rigtigt og forkert bare det kan få hende i medierne.
Så selve det at der var en demonstration har jeg egentlig set lidt adskilt fra resten og såvidt jeg umiddelbart husker var det lesbiske par heller ikke rigtig blandet ind i den.
Men det er nu ikke fordi jeg vil falde besvimet om af overraskelse hvis det skulle vise sig hun i højere grad har været med til at promovere det som en mediesag end det er kommet frem indtil videre.

Jeg har ikke set programmet endnu men udfra det jeg kan læse tror jeg ikke nødvendigvis tulle krøyer er syg men nogen mennesker har på en eller anden måde fået lært at løsninger som de fleste andre anser for utænkelige de er en mulighed og i stedet for at deale med ubehageligheder så kommer de med alle mulige krumspring og historier dér er så voldsomme at normalt fungerede slet ikke har det på radaren som noget man skal være på vagt overfor.

Jeg må få set det imorgen, jeg har ikke kunnet finde nogen forklaring på den mand har været sigtet så længe uden der er sket mere i sagen og uden at komme for en dommer, det er jo stærkt kritisabelt i så relativt simpel en sag.


Jeg var inde og se på Tulles fb i går og da jeg så at April Chris var i forsvar for hende gik jeg lidt kold på det. Den kvinder repræsenterer alt hvad det er råddent og alt bliver bare suspekt hvis hun er indblandet


Normalt ja men det er jo også svært hvis hun sådan hægter sig på især hvis man føler man er i en svær situation og at man må tage den hjælp man kan få,folk der er så ligeglade med de lyver fremstår jo tit netop troværdige.
Men når det er sagt så kan der ikke komme en situation hvor jeg ville associeres med hende, hendes ry er så blakket at det må være kalkuleret risiko hvis folk så tænker man nok heller ikke er fin i kanten.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 23. feb 2016, 09:58

MissDitte skrev:
Aima skrev:
I udsendelsen blev der gravet lidt i hende Tulles fortid, altså med den hensigt at komme med eksempler på at hun tidligere har haft et ret løst forhold til sandheden. Bl.a. fortalte en ekskæreste, at Tulle, da de var kærester for år tilbage, havde fortalt at hun var italiener og at hendes mor boede i Italien. Hun havde også fortalt, at hun var syg af kræft, altså hende selv, og derfor måtte tage til Italien for at modtage behandling. I Italien blev hun dog mere og mere svag, og ekskæresten var under forløbet i sms-kontakt med Tulles italienske familie, som altså skrev de her sms'er på italiensk.

Senere stødte eksen så på Tulle i en eller anden avisartikel, her var hun flyttet til Mariager og var ikke syg. Hun erkendte selv at kræfthistorien var løgn.


Faktisk var det ikke senere. De gik fra hinanden fordi Tulle jo viste sig at være gift og bo i Mariager med sin kone.


Ah. Ikke godt.

Men hvordan egentlig med den kone? Hvilken del har hun i alt det her? Er det udelukkende Tulle, der har oplevet de der påståede chikanerier? Da de anmeldte sagen i 2014, var konen da involveret? Jeg undrede mig lidt over, hun slet ikke var med i programmet.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 23. feb 2016, 10:01

Og ja, hvem er April Chris?
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissDitte » 23. feb 2016, 10:14

Aima skrev:
Men hvordan egentlig med den kone? Hvilken del har hun i alt det her? Er det udelukkende Tulle, der har oplevet de der påståede chikanerier? Da de anmeldte sagen i 2014, var konen da involveret? Jeg undrede mig lidt over, hun slet ikke var med i programmet.


Jeg ved ikke rigtigt hvem konen er. Jo altså hendes navn, men jeg kender ikke til hende. Men jeg tror ikke de er sammen mere. I hvert fald kender jeg en, som dater Tulle nu (eller måske ikke mere, efter flere opfordrede hende til at se udsendelsen i går). Og hvis de ikke længere er sammen, har "konen" sikkert ikke lyst til at involvere sig i det.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 23. feb 2016, 10:25

April Chris startede et herberg, brugte mange af pengene selv og slap for fængsel fordi regnskabet var så mangelfuldt at det ikke engang kunne bruges som bevis på snyd.
Og var sporløst forsvundet da det nåede til at herberget måtte lukke grundet manglende betalinger og folk røg ud på gaden.

Søg på april Chris og en varm seng så er der masser af artikler.

Derudover er hun smuttet fra et hus hun havde smadret uden at betale leje,hun har været blandet ind i noget med trusler et par model firmaer kørte mod hinanden og hun er såkaldt pr-ansvarlig for champagne drengen som hun hyler op om bare er urimeligt behandlet.

Iøvrigt er hun nær veninde med hende lottoblondinen der også blev dømt for at rage til sig.

Og så er hun ven med Per Ulrich karpf der har siddet flere år i fængsel for bedrageri, hun hedder selv april Chris Ulrich men jeg ved ikke om det er familie.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 23. feb 2016, 10:28

FruDulle skrev:Til emnet- har lige set TV2 nyhederne. Gad vide hvornår de ændrer deres reklame for Alternativet i deres studie?


Hvad mener du? :genert:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 23. feb 2016, 10:29

FruDulle skrev:Ja hun er virkelig charmerende :rulle:


Og støtter stadig Tulle: http://politiken.dk/indland/ECE3079875/ ... aktermord/
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 23. feb 2016, 10:53

Hun har også skrevet opdateringer i flere dage om den udsendelse op Facebook og udråbt den til en skrækkelig folkedomstol inden hun overhovedet så den,hun brokker sig over at det er HENDES skattekroner der er brugt på det meen mon ikke det kan passe med renterne for de der 1,7 mill hun har scoret og ikke betalt tilbage til samfundet endnu.

Hun får iøvrigt nogen ganske høflige klask af Jeppe søe synes jeg, udfra min totalt partiske og forudindtagede vinkel.

Hun påstår iøvrigt at det slet ikke havde noget at gøre med folkedomstol den anden vej og faktisk var det rent tilfældigt at det lige var der de arrangerede demonstration.

Fabelagtigt,hun er virkelig underholdende tit.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 23. feb 2016, 10:58

FruDulle skrev:
Akehurst2 skrev:
FruDulle skrev:Ja hun er virkelig charmerende :rulle:


Og støtter stadig Tulle: http://politiken.dk/indland/ECE3079875/ ... aktermord/


Årh det er en sjov udtalelse fra hende "Man bruger hver eneste kakerlak, der vælter frem fra en betændt sten med negativ omtale, for at stille et menneske i et kritisk lys«, siger hun"


Troværdighed, ved du nok,man må jo virkelig stille spørgsmålstegn ved de her fredelige ustraffede menneskers troværdighed... Måske viser det sig de er gemene løgnere der bare vil i pressen og man kan jo ikke have tillid til den slags.

Gad vide hvad hendes kriminelle slæng tænker nu,de må da være ved at brække sig af grin.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. feb 2016, 11:47

Jeg har lige googlet April Chris, hun lyder godtnok som en rigtig fusker.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 23. feb 2016, 12:28

Rosa Espinosa skrev:
Aima skrev:
Rosa Espinosa skrev:Men selve programmet er også bare latterligt. Det er en sag som maks kan fylde 5 min. i alt. Resten er bare fyld. Føler mig dummere efter at have set det. Plejer jeg ikke at gøre med DR programmer.


Virkelig? Altså, hvordan synes du, den maks. kan fylde fem minutter?

Jeg har det nemlig selv helt omvendt, jeg så programmet her til aften og syntes, det var SÅ veldokumenteret og gennemført og pissevæsentligt. I 2014 da anmeldelserne om chikane faldt, var der mig bekendt ingen der forholdt sig kritisk. Alle havde sympati med den ramte familie, der blev endda afholdt den der vældige støttedemonstration. Personligt skænkede jeg det ikke en eneste tanke, at det menneske der var sigtet, potentielt kunne være det virkelige offer.

Jeg synes de nye belysninger og undersøgelser sætter ting i perspektiv og giver en meget vigtig reminder om at huske at forholde sig kritisk, særligt når det, man forholder sig til har alvorlige konsekvenser for mennesker.

Jeg har det ambivalent med måden, kvinden blev fremstillet på. Jeg tror ikke det må være skidefedt at være hende lige nu, og er det hele opspind, tænker jeg, hun på en eller anden måde må være syg. Men jeg ved bare ikke hvad alternativet skulle være, hvis sagen skulle fremstilles med fokus på mandens potentielle uskyld, og jeg synes simpelthen det er ham og hans familie vel undt, at få sagen belyst fra denne vinkel også. Tænk at være anklaget for at være en chikanerede homofob og lagt for had af et helt lokalsamfund, hvis det overhovedet intet har på sig. Puh, jeg synes det er strengt.


Synes ikke det indeholdte meget mere end hende der sagde, at hun blev chikaneret og de andre på den anden side som sagde, at nej det passer ikke. Det blev for poppet med illustrationer osv. der skulle vise at manden fx ikke kunne have lavet et kors, da han ikke var i nærheden af børnehaven på det tidspunkt. Ville have haft mere respekt for selve det at finde sandheden, hvis hun var blevet interviewet i et studie og stillet overfor alle de facts de havde gravet frem og så der slet ikke blev fokuseret på kirkerne i byen eller hendes fortid. Da de begyndte på hendes fortid tunede jeg ud.

Har slet ikke fået det indtryk at en hel by eller en mand blev lagt for had, jeg synes faktisk at de fleste godt kunne se at der var flere sider i denne sag. Det er måske bare ikke dem som råbte højeste og som blev hørt mest. Synes desværre altid at medierne får fat på dem som gerne ukritisk stiller sig frem og fordømmer, men dem tæller jeg ikke som de tonegivende for hvordan folks generelle holdning er herhjemme.


Mh. Interessant nok at høre opfattelsen fra det perspektiv, også selvom det står i stærk kontrast til mit eget.

Jeg synes jo netop, at hele sagens udgangspunkt, som var en stakkels lesbisk kvinde der blev chikaneret og fik masser af opmærksomhed, sympati og støtte, understreger dét, du selv er inde på afslutningsvis i dit indlæg; At vi sommetider påvirkes af mediernes fremlægning i en sådan grad, at vi, også i den politiske korrektheds navn, glemmer at forholde os kritisk. Når flere hundrede mennesker i et lille lokalsamfund møder op til en spontan demonstration som et direkte udkast af den konkrete sag, synes jeg dét taler lidt for sig selv. Folket har taget stilling. Og jeg synes helt omvendt af dig, at det var helt på sin plads med de letforståelige, faktuelle forklaringer og illustrationer. Det allervigtigste var, i mine øjne, at den mand der potentielt er falsk anklaget, fik belyst sin side af sagen og fik mulighed for at forsvare sig selv på en lige så åbenlys og utvetydige måde, som da Tulle-damen gik til medierne og fik dem til at formidle og eksponere hans person som en fanatisk hatecrime-forbryder.

De faktuelle oplysninger om mandens færden er både meget væsentlige og nødvendige, synes jeg. Det sagt, er jeg ikke blind for mandens åbenlyse gode approach. Han sad jo dér, i sit pæne hjem, med sin pæne kone og signalerede diplomat til fingerspidserne. Han gjorde det virkeligt godt i al sin mønsterborger-fremtoning, det lå vel nærmest ligefor for de fleste at fatte sympati dér, om ikke andet, så ubevidst, men netop også derfor synes jeg personligt det var rart at få noget, der ikke blot var indicier, men helt klare facts med. Manden er anklaget for bl.a. at have befundet sig i en konkret børnehave på et konkret tidspunkt, hans telefon er tracket et helt andet sted og kollegaer kan bevidne hans tilstedeværelse dér. Hvordan kan det ikke være relevant?

Den der roden rundt i Tulles fortid, har jeg det som sagt også selv lidt ambivalent med. Fra et journalistisk synspunkt forstår jeg udmærket hensigten, men fra et menneskeligt er jeg sådan lidt mere i tvivl, om jeg synes det var nødvendigt. Det kan jeg ikke helt finde ud af.

Nå, anyway. Tak for svar. Spændende nok :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 23. feb 2016, 13:20

Wauw. Nu har jeg lige set den dokumentar for at se hvad det var i talte om og jeg har googlet alt om hende Tulle og hende April. Hvor er det bare vildt hvor skrøbeligt retstaten i grunden er i Danmark. Når der kommer nogle som hvis ikke opfører sig som lystløgnere, så i hvert fald fordrejer facts helt vildt. Så dør retsikkerheden bare med det samme

At statsadvokaten specifikt forlanger at sigtelsen genoprettes, UDEN på nogen måde med få museklik at undersøge om der er berettiget tvivl. Ja det styrker ikke ligefrem min tro på retsstaten Danmark

Desuden. Hende Tulle der. Wauw hun burde få noget professionel hjælp snarest
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 23. feb 2016, 13:59

lillebjoern skrev:
FruDulle skrev:Til emnet- har lige set TV2 nyhederne. Gad vide hvornår de ændrer deres reklame for Alternativet i deres studie?


Hvad mener du? :genert:

Det har været oppe før (jeg spurgte også, hvad der blev ment).
Der er åbenbart en stor lysegrøn streg i baggrunden, som minder om noget fra Alternativets materiale :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 24. feb 2016, 12:26

En bekendt her fra byen har lagt et billede af sin søn på facebook - hold nu op han ligner en pige derpå.

Jeg syntes bestemt at børn skal have lov til at klæde sig i det det har lyst til og have lige den frisure de vil. Men man behøver ikke som mor, til en i forvejen meget feminin dreng, opfordre det og fremhæve det. Bare fordi det er skønt med forskellighed.

Nå det må man ikke sige, men det smuttede alligevel.
1

Tilbage til "Generelt"