Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 21. feb 2016, 07:49

Marott skrev:
Cookie skrev:Sidder hele verden og ser MGP her til aften eller hvad?




Næh, vi var der rent faktisk :p



Var det ikke en fed oplevelse for Marianne? Lang tur frem og tilbage fra jydelandet!

Vi sad og så det, og de rigtige vandt selvom knægten stemte på sang 6 da den ene pige spillede fodbold i den klub han gik i :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 21. feb 2016, 08:12

Jeg synes iøvrigt at det er rigtig øv at vinterferien slutter i morgen tidlig og man så skal bruge nogen dage på at komme ind i rytmen igen!

Når vi nu har gået og tullet om morgenen, stået sent op og gasset med ipaden, generelt bare fuldstændigt levet driverlivet, så er det altid ulideligt at vågne mandag morgen til uret der larmer og jeg har grus i øjnene :rulle:

Andre med samme fornemmelser?
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 21. feb 2016, 11:17

Marott skrev:
Panton skrev:
Marott skrev:
Cookie skrev:Sidder hele verden og ser MGP her til aften eller hvad?




Næh, vi var der rent faktisk :p



Var det ikke en fed oplevelse for Marianne? Lang tur frem og tilbage fra jydelandet!

Vi sad og så det, og de rigtige vandt selvom knægten stemte på sang 6 da den ene pige spillede fodbold i den klub han gik i :P


Vi kender også sang nr 6. Lillesøsteren til den ene går i Mariannes klasse:)

Det var vildt fedt! Og jeg sad vist og havde en sjovere fest end ungerne omkring mig på et tidspunkt :lol:
Stemningen inde i salen var virkelig god og da sang nr 9 var på var det helt tosset med klap og børn dansende på stolene rundt i hele salen :banan:



Det lyder som en vildt fed tur i børnehøjde :love:

I tv så det også ud som om at salen rigtig var på bølgelængde med dem på scenen og at der virkede til at være fed stemning (og en hulans masse piger totalt staset ud i kjoler og flot hår)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. feb 2016, 12:46

Rakel, håber, du får sovet i dag :kys:. Dit arbejde lyder til at trække tænder ud :tie:.

Panton, jeg er også øv over, at ferien er slut. Jeg forsøger ikke at tænke for meget på det, for jeg orker ikke rigtig hverdagens hurlumhej (men det gør jeg aldrig efter en ferie).

Marott, lyder som en stor oplevelse. Har du egentlig 2 eller 3 børn nu?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. feb 2016, 14:22

Her brækker hele min familie sig :tie: Har ikke fået sovet i nat, da der hele tiden var en af dem, der havde brug for hjælp.
Senest rettet af FruKuk 21. feb 2016, 14:58, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 21. feb 2016, 14:31

Barnet er kommet hjem fra ferie med ondt i halsen og en "sær" mave :tie:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 22. feb 2016, 11:53

Marott skrev:
Sorenspige skrev:Rakel, håber, du får sovet i dag :kys:. Dit arbejde lyder til at trække tænder ud :tie:.

Panton, jeg er også øv over, at ferien er slut. Jeg forsøger ikke at tænke for meget på det, for jeg orker ikke rigtig hverdagens hurlumhej (men det gør jeg aldrig efter en ferie).

Marott, lyder som en stor oplevelse. Har du egentlig 2 eller 3 børn nu?



2, men vi låner tit børn rundt om :D


E spurgte både i går og i morges efter Marianne
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 22. feb 2016, 14:20

OK, bustet til sokkeholderne!

Knægt sovet max 5 1/2 time i nat pga. han åbenbart havde problemer med at komme fra feriemode til skolemode :ad!:

På en skala fra 1-10 sprænger han rammen i surhed og da han skulle afsted til træning lossede han tøjet (i tasken) ned af trappen, gik afsted og havde kun en sko på :gisp: Jeg måtte kyle den anden ud af vinduet hvortil jeg fik en smuk fuckfinger :nerve: :nerve:

Hans far der skulle være hans makker i fitness DK så noget opgivende ud, men dem om det, jeg frygter bare når han kommer hjem igen, men vi må håbe han i det mindste holder mund mens han spiser :P Så er der heldigvis ikke så længe til sovetid.

Hvem kunne lige vide at han krævede dages nedtrapning i at sove sent, til at sove til normal tid igen, det plejer at gå fint men nu har jeg noteret at han i påsken skal bruge 3 dages nedtrapning og så håber jeg vi undgår et mandags mareridt :nej: :alien:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 22. feb 2016, 20:23

Marott skrev:Overlevede drengen nedsmeltningen Panton?



Næh, for han nærmest gjorde og sagde dumme ting på stribe OMG :forvirret: Jeg ku ikke kende ham og oveni hatten havde han reageret uhensigtsmæssig overfor en god ven :træt3: Jeg blev nemlig ringet op af hans mor.

Så var det dæleme godnat da han ikke var til at snakke med :tie:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 23. feb 2016, 06:08

Marott skrev:Dagene efter ferie er ikke for svage sjæle :tie:


Kan vi lige smide dag 2 ind også :wacko:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. feb 2016, 13:17

Panton skrev:
Marott skrev:Overlevede drengen nedsmeltningen Panton?



Næh, for han nærmest gjorde og sagde dumme ting på stribe OMG :forvirret: Jeg ku ikke kende ham og oveni hatten havde han reageret uhensigtsmæssig overfor en god ven :træt3: Jeg blev nemlig ringet op af hans mor.

Så var det dæleme godnat da han ikke var til at snakke med :tie:



min den store er heller ikke god til det skifte...
Efter jul og nytår var vi tæt på jordens dårligste forældre, da vi proklamerede at det med spil, på både den ene, anden og tredje device, var udelukket efter spisetid, og at det var sengetid kl. det og det, det blev ikke ligefrem positivt modtaget.

Men han har nemlig også haft svært ved at indstille døgnrytmen igen, og at sove om natten.

Vi havde en lang snak om at han faktisk er reelt stresset i sit hoved, når han har fået lidt frit lejde på gaming, for han bruger sindsygt meget energi på at spille, tænke stategisk, planlægge, udføre, rette op, guide de andre han spiller med osv. Så selv om der er en masse god læring og udvikling at i spille, og han synes det er mega fedt, så koster det altså også på kræfter og overskud.

Han forstod det også til sidst, og accepterede at det var sådan det var, da hans forsøg på forhandlinger om opblødning udelukkende blev mødt med forslag om yderligere stramninger. Forældre demokrati når det er bedst...

Og denne uge kan han slet ikke game, for han er ude og rejse med farmand.
Nu er det den 10 årige der gamer, men han accepterer bedre når der bliver slags slukketid.
I dag har vi 5 kammerater på besøg til 10 timers gamning, men det er tydeligt at mærke at 2 af dem slet ikke spiller på det niveau, og nu er de fesen afsted på skolen for at spille fodbold en times tid i stedet :ivrig:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 23. feb 2016, 15:04

DD_81 skrev:
Panton skrev:
Marott skrev:Overlevede drengen nedsmeltningen Panton?



Næh, for han nærmest gjorde og sagde dumme ting på stribe OMG :forvirret: Jeg ku ikke kende ham og oveni hatten havde han reageret uhensigtsmæssig overfor en god ven :træt3: Jeg blev nemlig ringet op af hans mor.

Så var det dæleme godnat da han ikke var til at snakke med :tie:



min den store er heller ikke god til det skifte...
Efter jul og nytår var vi tæt på jordens dårligste forældre, da vi proklamerede at det med spil, på både den ene, anden og tredje device, var udelukket efter spisetid, og at det var sengetid kl. det og det, det blev ikke ligefrem positivt modtaget.

Men han har nemlig også haft svært ved at indstille døgnrytmen igen, og at sove om natten.

Vi havde en lang snak om at han faktisk er reelt stresset i sit hoved, når han har fået lidt frit lejde på gaming, for han bruger sindsygt meget energi på at spille, tænke stategisk, planlægge, udføre, rette op, guide de andre han spiller med osv. Så selv om der er en masse god læring og udvikling at i spille, og han synes det er mega fedt, så koster det altså også på kræfter og overskud.

Han forstod det også til sidst, og accepterede at det var sådan det var, da hans forsøg på forhandlinger om opblødning udelukkende blev mødt med forslag om yderligere stramninger. Forældre demokrati når det er bedst...

Og denne uge kan han slet ikke game, for han er ude og rejse med farmand.
Nu er det den 10 årige der gamer, men han accepterer bedre når der bliver slags slukketid.
I dag har vi 5 kammerater på besøg til 10 timers gamning, men det er tydeligt at mærke at 2 af dem slet ikke spiller på det niveau, og nu er de fesen afsted på skolen for at spille fodbold en times tid i stedet :ivrig:



Hanne, det lyder som at GG festival er noget for din den store?? Det kommer igen til sommer i kbh og vi har lige købt billetter til kvartettet sidste weekend. Det er non stop gaming fra fredag kl 16 til søndag kl 18. Jeg tror min minder om din den store, for han er meget på når han gamer, det er ikke bare lidt her og der, men planlagte comps i cs-go og server udvikling i minecraft. Min kan heller ikke ret godt automatisk stoppe, der skal jeg ind og sige NU er det slut. Medmindre de holder små lan partyes :afro: Mangler en nørde smiley

10 timers gaming med friends lyder som himlen for min, den havde han ædt uden at gå udenfor :gisp:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 24. feb 2016, 18:50

Panton, går det bedre med sønnen?

Vi er i fuld gang med hverdagen igen. Vi bøvler igen med R og falden i søvn, så i dag har min mand talt med DP, om det er en mulighed, at han måske kun sover 1-1,5 time derovre. Normalt sover han 2 timer, men det er ikke så underligt, når han først falder i søvn omkring kl. 21-21.30 og skal op igen omkring 6.20-6.30.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 25. feb 2016, 06:03

Vi havnede på skadestuen igår igen igen. Både datteren og hendes kæreste var kommet galt afsted til idræt så jeg tog dem begge med derud. Datteren har forstuvet to fingre på højre hånd og hendes kæreste brækkede yderste led på ringfingeren på højre hånd. Det er farligt at dyrke sport :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2016, 18:50

God bedring med dem begge to :ae:.

Er jeg den eneste, der glæder mig til weekend? :genert:
0

Tilbage til "Forældre"