Hvornår falder det første skud?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf wh1971 » 4. sep 2015, 12:25

Yvooonne skrev:Nej - der må du på jagt selv :)

Jeg kan sagtens mene at vi bør læne os op af videnskaben uden at kende svarene.


Jo, men hvis du ikke kan henvise til den videnskab der giver de svar du mener er rigtige så er din argumentation fuldstændig værdiløs.

Det svarer til at jeg påstår, at der er dokumenteret liv andetsteds i universet, men så i øvrigt ikke er i stand til at henvise til denne dokumentation?!?! Ligeså håbløst som dine indlæg.
0
Jacan
Indlæg: 82
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:21
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Jacan » 4. sep 2015, 12:27

Yvooonne skrev:
wh1971 skrev:
Yvooonne skrev:Nej.

Men jeg mener mennesker der har forsket på området - kender til fakta og som kan gå videnskabeligt til værks.


Din argumentation er ikke meget værd uden noget konkret. Du refererer selv til fakta og viden, men er ikke i stand til at præsentere noget. Det er ikke videre seriøst.



Jo, det er skam meget seriøst - bare fordi jeg ikke personligt kender navnene på eksperterne betyder da ikke at de ikke findes.


Jeg synes det virker useriøst, naivt og tenderende til helligt når du ikke engang kan anerkende at der ikke er ubegrænsede midler til at hjælpe flygtninge.
I min optik siger du jo at verdens ledere må sætte sig i en rundkreds, og så vil der lige pludselig være ressourcer nok til alt efter de har talt med nogle forskere.
Det er jo et faktum at det er dyrere at hjælpe flygtninge her end i nærområderne.
0
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Maupassant » 4. sep 2015, 12:28

Wizzze skrev:
Maupassant skrev:EU kan ikke fordele flygtninge så længe man beholder Schengen. Hvis man har åbne grænser og så placerer en fyr der helst vil til Tyskland i Litauen, ja så rejser han jo bare til Tyskland.

Det skal nu ikke undre mig om politikerne er dumme nok til at vi skal bruge et års tid på at køre folk til Litauen for at konstatere er de stille og roligt forsvinder derfra, hvor man så konkluderer at det ikke kan virke.


Grænser, hegn og mure vil aldrig holde folk der vil igennem uden. Vi har set det med det gamle østeuropa, vi har set det i årevis med de spanske enklaver i Nordafrika. Problemet denne gang er volumen. Antallet af mennesker der alle vil det samme på samme tid = en folkevandring.

Som jeg ser det, er der kun en måde at løse problemet på, og det er at få folk til ikke at ville komme, og hvordan gør man det? :gruble:
Det er vel kun ved at skabe fred, fremgang, og ikke mindst håb, håb om en fremtid for folk og deres børn. Noget jeg ikke ser man kan gøre på kort sigt, og derfor ser jeg heller ikke nogen hurtige / nemme løsninger.


Din løsning er at få Somalia, Eritrea, Syrien, Libyen op på et niveau så folk hellere vil blive der end tage til Europa.

Vi skal så se på hvad tidshorisonten er hvis vi går i gang i morgen med rigelig finansiering.

En 15-20 år lyder rimeligt for mig. Eritrea skal vi vel først erobre, lave ny regering og vente på at terroren går i sig selv lige som med Irak. Der kan nemt gå 35 år før Eritrea er et sted man opholder sig frivilligt. Somalien og Libyen er nok nemmere. Syrien skal vi nok også erobre militært.

Så lang tid har vi bare ikke.

Hvis flygtningestrømmen står ind i Tyskland i 15 år - så vil du have en neonazistisk regering før at Somalia og co. er blevet så nice at være i at folk ikke flygter fra dem.

Hence er løsningen i mine øjne for farlig.

Jeg tror selv at vinduet for at "redde" det der hed den 3. verden i gamle dage er lukket i, ubrugt på grund af vores dumhed og slendrian, og på grund af den 3. verdens grænseløse korruption - og at muligheden ikke kommer tilbage i vores levetid.
0
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Maupassant » 4. sep 2015, 12:34

Yvooonne skrev:Vi kunne jo give Tyskland en hjælpende hånd og tage imod nogle flere.

Men jeg har ikke lige på stående fod en oversigt over hvor mange flygtninge de forskellige lande i verden har taget imod over de sidste mange år, hvor mange ressourcer det enkelte land har og hvad de mener de kan tage imod. Men det er jeg sikker på enten findes eller kan laves. Og så må man i gang med den fælles fordeling.


Det kan vi ikke, fordi Dansk Folkeparti er så stærke som de er.

Hvis vi nu leger at Lars Løkke læste den her post og gjorde som du siger og begyndte at tage f.eks. 50.000 om året.

Ja så blev DF gigantiskoenorme til næste valg og Thulsen Dahl kunne sætte sig på statsministerposten for de næste 30 år.

Næsten alle landene i Europa har opbrugt deres politiske råderum på flygtningefronten, fordi de er ved grænsen af hvad befolkningerne vil acceptere.

Derfor er Europas fremtid noget med højreekstreme regeringer og en masse ubehageligt ballade. Deprimerende faktisk.
1
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf wh1971 » 4. sep 2015, 12:35

Yvooonne skrev:Nej det svarer det ikke til - du beskriver her hvad videnskaben har fundet frem til uden at kunne dokumentere det - jeg henviser ikke til bestemt faktuel viden.


Altså, du skriver at vi skal lytte til videnskaben på dette område. Korrekt?? Det har du efterhånden skrevet i flere posts.

Så hvilke råd er det HELT KONKRET vi skal følge?
0
Jacan
Indlæg: 82
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:21
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Jacan » 4. sep 2015, 12:37

Yvooonne skrev:
Jacan skrev:
Yvooonne skrev:
wh1971 skrev:
Yvooonne skrev:Nej.

Men jeg mener mennesker der har forsket på området - kender til fakta og som kan gå videnskabeligt til værks.


Din argumentation er ikke meget værd uden noget konkret. Du refererer selv til fakta og viden, men er ikke i stand til at præsentere noget. Det er ikke videre seriøst.



Jo, det er skam meget seriøst - bare fordi jeg ikke personligt kender navnene på eksperterne betyder da ikke at de ikke findes.


Jeg synes det virker useriøst, naivt og tenderende til helligt når du ikke engang kan anerkende at der ikke er ubegrænsede midler til at hjælpe flygtninge.
I min optik siger du jo at verdens ledere må sætte sig i en rundkreds, og så vil der lige pludselig være ressourcer nok til alt efter de har talt med nogle forskere.
Det er jo et faktum at det er dyrere at hjælpe flygtninge her end i nærområderne.




Jeg mener at verden har ressourser nok til at hjælpe verden. Jeg mener ikke at enkelte lande kan redde hele verden. Men der er naturligvis en masse magt, forskelle og andre ting som fx religion der spiller ind, og derfor vil en samlet verden ikke kunne blive enige som tingene ser ud nu - men så må så mange som muligt være med.

Og lad venligt vær med at kalde mig naiv eller hellig bare fordi du er uenig - hvis du ikke kan snakke ordentligt til mig, så undlad at skrive til mig. Jeg skriver pænt trods uenighed. Jeg ville værdsætte den samme respekt retur.

Men du kan jo ikke adressere hvor de ressourcer er, og derfor kalder jeg dine holdninger/meninger for naive/hellige og ikke dig som person, det er her jo en debatside. Så din "opsang" er upassende og malplaceret.
0
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf wh1971 » 4. sep 2015, 12:37

Yvooonne skrev:Spørg eksperterne - jeg vil ikke lege ekspert på et område jeg ikke er det på.


Nej ok - du har altså ingen løsning, men henviser blot til nogen opdigtede/unavngivne/"findes de overhovedet" eksperter på området. Det er simpelthen for useriøst.
0
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Maupassant » 4. sep 2015, 12:40

Yvooonne skrev:
Maupassant skrev:
Yvooonne skrev:Vi kunne jo give Tyskland en hjælpende hånd og tage imod nogle flere.

Men jeg har ikke lige på stående fod en oversigt over hvor mange flygtninge de forskellige lande i verden har taget imod over de sidste mange år, hvor mange ressourcer det enkelte land har og hvad de mener de kan tage imod. Men det er jeg sikker på enten findes eller kan laves. Og så må man i gang med den fælles fordeling.


Det kan vi ikke, fordi Dansk Folkeparti er så stærke som de er.

Hvis vi nu leger at Lars Løkke læste den her post og gjorde som du siger og begyndte at tage f.eks. 50.000 om året.

Ja så blev DF gigantiskoenorme til næste valg og Thulsen Dahl kunne sætte sig på statsministerposten for de næste 30 år.

Næsten alle landene i Europa har opbrugt deres politiske råderum på flygtningefronten, fordi de er ved grænsen af hvad befolkningerne vil acceptere.

Derfor er Europas fremtid noget med højreekstreme regeringer og en masse ubehageligt ballade. Deprimerende faktisk.




Og præcis derfor er det vigtigt at det ikke handler om værdier eller holdninger - det skal bygge på fakta og på fælles fordelinger.


Folk stemmer ud fra følelser og værdier. Sådan er mennesker bare.

Det ville da være nemmere hvis de ikke var :)
1
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf wh1971 » 4. sep 2015, 12:41

Jesus altså.... nu spørger Yvonne gudhjælpemig, hvad man skal gøre i stedet for det videnskaben viser - men er så ikke i stand til rent faktisk at henvise til hvad videnskaben egentlig viser?!?!?

Du kan ikke selv se der er noget galt i dine indlæg Yvonne??
Senest rettet af wh1971 4. sep 2015, 12:42, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Maupassant » 4. sep 2015, 12:43

Yvooonne skrev:Hvad er alternativet til at gøre det videnskaben viser virker? Hvad skal man så gøre i stedet for mener I?


I demokratier er det i sidste ende befolkningerne der bestemmer - ikke videnskaben.

Derfor skal man tage hensyn til hvordan ens politik påvirker valgene.

I Europas historie har vi ikke langt tilbage haft en hel masse problemer med fascister og nazister.

Jeg finder det selv uklogt at slå ind på en politik der vil få os til at genopleve disse problemer.

Fordi vi kan se at flere indvandrere/flygtninge fra tredje verden = flere stemmer på højreekstreme.

Tydeligt i Sverige for tiden, hvor SD nu er det største parti.
0
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Maupassant » 4. sep 2015, 12:45

Yvooonne skrev:
Maupassant skrev:
Yvooonne skrev:
Maupassant skrev:
Yvooonne skrev:Vi kunne jo give Tyskland en hjælpende hånd og tage imod nogle flere.

Men jeg har ikke lige på stående fod en oversigt over hvor mange flygtninge de forskellige lande i verden har taget imod over de sidste mange år, hvor mange ressourcer det enkelte land har og hvad de mener de kan tage imod. Men det er jeg sikker på enten findes eller kan laves. Og så må man i gang med den fælles fordeling.


Det kan vi ikke, fordi Dansk Folkeparti er så stærke som de er.

Hvis vi nu leger at Lars Løkke læste den her post og gjorde som du siger og begyndte at tage f.eks. 50.000 om året.

Ja så blev DF gigantiskoenorme til næste valg og Thulsen Dahl kunne sætte sig på statsministerposten for de næste 30 år.

Næsten alle landene i Europa har opbrugt deres politiske råderum på flygtningefronten, fordi de er ved grænsen af hvad befolkningerne vil acceptere.

Derfor er Europas fremtid noget med højreekstreme regeringer og en masse ubehageligt ballade. Deprimerende faktisk.




Og præcis derfor er det vigtigt at det ikke handler om værdier eller holdninger - det skal bygge på fakta og på fælles fordelinger.


Folk stemmer ud fra følelser og værdier. Sådan er mennesker bare.

Det ville da være nemmere hvis de ikke var :)




Tjo - hvis vi lavede en folkeafstemning om hvordan verdens flygtninge skulle fordeles og valgmulighederne var "som vi gør det nu" eller "gennem en fair fordeling mellem verdens lande", så tror jeg nu den sidste mulighed ville få flest stemmer - også fra DF vælgere.


Hæhe, ja fordi DF vælgerne mener jo at en fair fordelig betyder at DK får 0 flygtninge, Så ja de vil vælge den mulighed :)
0
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Maupassant » 4. sep 2015, 12:50

Yvooonne skrev:
Maupassant skrev:
Yvooonne skrev:Hvad er alternativet til at gøre det videnskaben viser virker? Hvad skal man så gøre i stedet for mener I?


I demokratier er det i sidste ende befolkningerne der bestemmer - ikke videnskaben.

Derfor skal man tage hensyn til hvordan ens politik påvirker valgene.

I Europas historie har vi ikke langt tilbage haft en hel masse problemer med fascister og nazister.

Jeg finder det selv uklogt at slå ind på en politik der vil få os til at genopleve disse problemer.

Fordi vi kan se at flere indvandrere/flygtninge fra tredje verden = flere stemmer på højreekstreme.

Tydeligt i Sverige for tiden, hvor SD nu er det største parti.




Så må vi gøre mere i vidensdeling. Give folk de rette fakta at danne holdninger ud fra.


Det har de allerede prøvet i Sverige, hvor de har gjort alt menneskeligt muligt for at overbevise befolkningen om at det er godt med flygtninge og feminisme osv.

Det virker ikke. De har gjort det hele, alt hvad du kan forestille dig, og så flere ting endnu. Og resultatet er at SD er største parti.

Hvis de bliver ved som de gør nu, så ender de - om 20 år? - med at være et land regeret af en slags pseudonazister med en 20-30% muslimer som pseudonazisterne bare vil nakke.

Det kommer til at gå helt, helt galt. Og det er jo nok det der sker.
0
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf wh1971 » 4. sep 2015, 12:56

Yvooonne skrev:Jeg tror på dannelse og uddannelse, men det er vigtigt at de to elementer går hånd i hånd. Jeg ved ikke nok om det du skriver der til at kunne kommentere detaljeret på det.


Jeg sidder lidt med den fornemmelse at dét du reelt mener er, at folk der ikke har de "rigtige" holdninger skal "uddannes". Præcis som medierne i Sverige i årevis har "oplyst" svenskerne hvad der er de rigtige holdninger. Eller bevidst udeladt vital information som de konsekvent gør når der er kriminelle forhold hvor indvandrere er involveret.
1
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Maupassant » 4. sep 2015, 12:57

Yvooonne skrev:Jeg tror på dannelse og uddannelse, men det er vigtigt at de to elementer går hånd i hånd. Jeg ved ikke nok om det du skriver der til at kunne kommentere detaljeret på det.


De har allerede dannelse og uddannelse i Sverige.

Resultatet er at SD er største parti.

Ergo virker det ikke.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Akehurst2 » 4. sep 2015, 13:00

Yvooonne skrev:Så må vi gøre mere i vidensdeling. Give folk de rette fakta at danne holdninger ud fra.


Men hvad ER de rette fakta?

Som andre skriver, så kan man jo ikke tage folks følelser og værdier ud af et spørgsmål, der handler om konflikthåndtering, religion, nationalstater, ressourcefordeling og samfundsindretning.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"