Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2016, 12:42

Og heller ikke folketingsvalg.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2016, 12:44

Nå, der er altså ikke sket en hujende fis :træt:
2
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Får vi valg?

Indlægaf Daflo » 24. feb 2016, 12:45

Jeg havde ikke regnet med EKH fik lov at blive. Spændende hvad det ender med.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 24. feb 2016, 12:46

DetSorteCirkus skrev:Nå, der er altså ikke sket en hujende fis :træt:


Ja hvad helvede var det for en omgang?? :forvirret:

Ingen afklaring af nogen art, møde igen igen, men det har de konservative jo reelt skudt ned allerede.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 24. feb 2016, 12:46

Man kan mene om ham hvad man vil, men han er altså lidt smart sådan at spille den over på konservatives halvdel.


Det minder sgu om en udmatnings-kamp..."Hvem bøjer sig først."




Nå, journalisterne bliver bare på Tinget. :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2016, 12:50

Wizzze skrev:Ja hvad helvede var det for en omgang?? :forvirret:

Ingen afklaring af nogen art, møde igen igen, men det har de konservative jo reelt skudt ned allerede.


På News tolker kommentatorerne det skete, som at statsministeren mener, at hvis K fastholder deres modstand, bliver der valg.
Hvis det er tilfældet, er det godt nok en barsk drejning, som det hele alligevel har taget.

Jeg tror faktisk til dels på, at Løkke har tillid til EKH og virkelig er overrasket over, hvad pokker der foregår.
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40533

Re: Får vi valg?

Indlægaf Akehurst2 » 24. feb 2016, 12:54

adagio skrev:Kunne være sjovt hvis EKH besluttede sig for at hun ikke gad mere og gik.


Det må hun ikke for Løkke. "Du bliver der!"

Ellers giver hun jo K en vej ud :-D
3
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Får vi valg?

Indlægaf Torn » 24. feb 2016, 12:59

Jeg tror ikke på et valg, men nøj, jeg håber! :savl:
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Får vi valg?

Indlægaf Aima » 24. feb 2016, 13:03

Jeg tror ikke på Pape bøjer sig, og på pressemødet lød det som om, Løkke ikke har i sinde at ofte sin minister. Så er alternativet vel valg? Eller findes der andre løsninger?

Eva Kjer kan naturligvis også selv beslutte at trække sig, men er det mon sandsynligt?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Får vi valg?

Indlægaf landsbytossen » 24. feb 2016, 13:17

Løkke har placeret Papes røv i klaskehøjde og vendt den mod det konservative bagland. Det kan blive afgørende til Løkkes fordel, hvis flere konservative følger Vesthimmerlands borgmesters kritik af Pape.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Får vi valg?

Indlægaf Code71 » 24. feb 2016, 13:21

landsbytossen skrev:Løkke har placeret Papes røv i klaskehøjde og vendt den mod det konservative bagland. Det kan blive afgørende til Løkkes fordel, hvis flere konservative følger Vesthimmerlands borgmesters kritik af Pape.


De konservative ved udmærket godt at udskrives der valg, så er der stor sandsynlighed for at de ikke kommer over spærregrænsen. Så de bøjer sig og siger javel

Det minder lidt for meget om enhedslisten under den forrige regering. Står og råber og skriger indtil det bliver alvorligt. Så stikker de igen og igen halen mellem benene

Hvis det er det LLR bluffer nu, så synes jeg både han er modig OG at han er en fandens god strateg
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Får vi valg?

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. feb 2016, 13:24

ja ikke engang vinterferie kan man få lov at holde uden de går helt amok i på cirkus christiansborg og i medieverden.
Kan altså ikke lade være med at fryde mig over de skuffede jorunalister, de bærer dæl dulme deres andel af det her cirkus, det er jo de der fremstiller, gisner, laver teorier osv. - og jeg kan altså ikke lade være med at fryde mig når de rammer ret meget ved siden af.

Og tak for update, det er altså noget nemmere og mere overskueligt bare at følge jeres resume og tanker herinde :fløjt:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Får vi valg?

Indlægaf Firebird » 24. feb 2016, 13:25

De konservative har en ret god bold at spille med i denne sag. Efter en enkelt smutter i vesthimmerland, har Pape fået banket de resterende konservative bogermestre banket sammen omkring partilinjen. Så der er ro på bagsmækken. Pape giver sig ikke i denne sag. Det kan man se ved at han allerede har sendt Mai Mercado ud med en fremstrakt hånd til de røde partier omkring millijøtiltagene i landbrugspakken.

Dermed sætter han igen LLR under pres efter parolen. Hvis i ikke danser efter vores pibe, er der altid alternativet, som allerede har meldt sig klar til at lave delforlig med de konservative. Den lille fadbamse fra Græsted må svede fælt i disse timer. Selvom DF står til at gå frem, har de ingen interesse i et valg. Prognosene ligger så tæt på 50/50 mellem blokkene, at venstre snildt kan tabe regeringsmagten. Det vil man for alt i himlen undgå. LA er skide ligeglade. De står til fremgang, og ser nye muligheder selv i opposition. Venstre selv står til at miste 3 mandater. Ikke lige et ønskescenarie for dem.

Nu sætter de alt ind på at banke de konservative på plads. Det bliver spændende at se hvad Pape får i bestikkelse for at holde hånden under regeringen.
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 24. feb 2016, 13:27

Skumfidusen skrev:
Aima skrev:Jeg tror ikke på Pape bøjer sig, og på pressemødet lød det som om, Løkke ikke har i sinde at ofte sin minister. Så er alternativet vel valg? Eller findes der andre løsninger?

Eva Kjer kan naturligvis også selv beslutte at trække sig, men er det mon sandsynligt?


Det er også de muligheder jeg kan se - Løkke vil ikke fyre hende selv. Hvis folketinget udtrykker mistillid, så SKAL han fyre hende og han gjorde det ret klart at så er det valg.

Jeg ved ikke hvor stædig EKH er, men hvis hun ikke trækker sig, så tror jeg også der kommer valg.


Hun trækker sig ikke, tror selvfølgelig hun har tilbudt Løkke sit mandat, men som han siger, hvis han giver sig og ofrer hende, hvem er så den næste?
Man skal heller ikke undervurdere hvor stærkt hun står internt i Vestre, hun er Landbrugsvenstres darling, en fløj som man ikke skal undervurdere. Hvis hun bliver ofret kan Løkke reelt opleve at miste intern kontrol, og den holder kun lige nu.
Så er det bedre at prøve om han kan nedstirre Pape. Men den bliver også svær, for Pape er kravet så højt op i træet, at han nærmest er forsvundet i skyerne ;)
Jeg kan simpelthen ikke se en out for Pape, han vil skulle have et eller andet stort og ærkekonservativt, som pris, og der er reelt kun skatten, og den kan Løkke ikke give.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 24. feb 2016, 13:31

FruDulle skrev:Det virker ærligt talt, som om hele situationen er startet med, at K har lavet en totalt fejlvurdering af, hvad der startede som en tanke om lige at markere sig fordi at de ikke er ligeså meget inde i varmen som DF og LA, og nu er det spundet totalt kontrol for dem.


Helt Enig
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"