Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25606

Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. feb 2016, 16:26

Ja, hvilke små, store eller livsomvæltende overvejelser har du stået i, som du valgte IKKE at hoppe ud i, hvilket du er glad for den dag i dag?


Jeg overvejede at gå tilbage til en eks, han droppede mig, var sammen med en anden, vi sås on-off i et halvt års tid, og han ville gerne prøve igen. Jeg var tæt på at springe ud i det og sige ja, men kom til den beslutning at det var fint nok vi ikke skulle være sammen mere, men at jeg havde haft behov for at vi lod det glide ud. Men jeg kunne og ville ikke stole på ham, og jeg havde opdaget at han grundlæggende ikke var sund for mig, han holdt mig nede, jeg var hausfrau og praktisk gris for en fyr der var jævnaldrende med mig, og jeg ønskede ikke at være hans mor resten af mit liv.

Jeg, og min mand, overvejede at købe hus i jylland. Med den tanke at være tættere på hans forældre og øvrige familie. Jeg er glad for at vi ikke sprang ud i det og valgte at blive hvor vi var. Hans forældre ville have udgjort en ressource for os som bedsteforældre, ingen tvivl om det. Men meget mere familie ville vi formodentligt ikke have haft, da forholdet til hans søster m. fam. er så som så. Hendes ønske om, og engagement i, hvad den relation kan indholde er ihvertfald langt fra vores. Vi ville være endt med en stor skuffelse.
Jeg er glad og lettet over at vi valgte at blive, fordi vi har SÅ meget bedre netværk og ressource i min familie, og vi har hus- og hjerterum til at have svigerforældrene på besøg i en weekend eller mere. Hvor det også med omvendt faktor, ville ha været mere anstrengende at skulle mine forældre (mor) på weekend.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Persnikedy » 24. feb 2016, 16:33

At jeg ikke tvang mig selv til at begynde på drømmeuddannelsen når jeg godt vidste at mit sind ikke kunne klare det.
Da jeg var 17 var jeg klar parat til start med at begynde på drømmeuddannelsen, men desværre var jeg også begyndt at udvikle skizofreni. Jeg ignorrerde alle mine symptomer og sagde intet. Jeg havde muligheden for at begynde men valgte at arbejdede istedet for at begynde studierne. Jeg tror ikke jeg ville have kunnet klare presset og ville nok have endt på psyk.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Joe » 24. feb 2016, 17:00

Lige nu er jeg glad for at jeg ikke forfulgte crushet på en australsk fyr i 2010 og rejste ned for at besøge ham. Jeg er sikker på, at jeg havde forelsket mig, og så var mit liv blevet (endnu mere end i forvejen) kaos med en ulykkelig forelskelse i en fyr fra den anden side af kloden.
I stedet blev jeg i DK, startede studie og mødte her mit livs kærlighed, som har givet mig et utroligt ukaotisk og stabilt og rart liv indtil videre.
Men det åndssvage er at der så også er dage, hvor jeg hemmeligt drømmer om mere drama, som forelskelsen i en australier helt sikkert ville have kunnet give mig.

Så er jeg desuden ret glad for at jeg fik et afslag, dengang jeg var til samtale på et sladderblad. Det var en panikket beslutning at tage til den samtale fra min side, og jeg ville ikke have været lykkelig der.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55879
Kontakt:

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Ado » 24. feb 2016, 17:45

At jeg ikke fulgte min hjertefornemmelse og gennemgik graviditeten, da jeg blev uplanlagt gravid med min hjemmeværns-eks. Det ville have været skrækkeligt at være bundet til ham resten af livet.


At min sidste eks. og jeg ikke blev gift. Og at vi ikke flyttede i en ny lejlighed. Dælme godt vi blev boende her, hvor kun mit navn stod på lejekontrakten.


At jeg ikke fulgte med mit tidligere arbejde, da de gik konkurs og startede nyt firma. Så ville jeg ikke have haft så meget fremgang på cv'et, som jeg har lige nu.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Craver » 24. feb 2016, 18:33

At jeg ikke flyttede til København for at studere teologi. Shit. Jeg er alt for provinsiel til at bo i København.

At jeg ikke sagde ja tak til en traineestilling i Build-A-Bear efter at have været ansat et halvt år som ufaglært.

At jeg ikke gennemførte betalingen på en dyr boligforening i Århus for at flytte sammen med en fyr, jeg sås med. Idioten droppede mig to dage senere.

At jeg ikke blev på sygeplejerskestudiet. Jeg er så glad for mit skift til jordemoderstudiet :)
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23353

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Mani » 24. feb 2016, 18:52

Jeg er virkelig glad for, at vi sagde nej til en 2-årig udstationering i sommeren 2005 til Saudi Arabien. Vi ville virkelig gerne udstationeres, men de forhold, der var for familier der fik os alligevel til at takke nej.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Venus222 » 24. feb 2016, 19:20

Jeg er SÅ glad for, at det ikke blev til noget med nogle af de fyre jeg datede, da jeg var i starten og midten af 20´erne. Hold da nu op hvor havde jeg dårlig mandesmag, og nøj nogle dårlige forhold jeg ville være endt i...!
Senest rettet af Venus222 25. feb 2016, 18:20, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf lulu-p » 24. feb 2016, 20:13

Jeg er glad for at jeg ikke flyttede sammen med en ex-kæreste. Det var tæt på..
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Danseprinsesse » 24. feb 2016, 21:20

Jeg troede ikke, jeg kunne komme på noget. Men jo, jeg er afsindigt glad - taknemmelig - for, at jeg aldrig fik børn med min eks. Sådan helt phew-glad.
4
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Annione » 24. feb 2016, 21:20

Jeg er så glad for, at jeg opgav at blive optaget som Jehovas vidne igen - selvom det var det hårdeste år i mit liv, da jeg blev udstødt.
Jeg kendte ikke til nogen anden form for liv, jeg kendte ikke en sjæl, som ville snakke med mig (eller bare hilse på mig på gaden) og alligevel vendte jeg ikke tilbage i folden, hvor det var trygt og godt... Jeg er ikke sikker på jeg kunne have klaret det i dag.

Jeg er også lykkelig for, at jeg holdt på mit, og insisterede på at blive skilt, i stedet for at arbejde på forholdet. Lykkelig for det!
19
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Viskelæder » 24. feb 2016, 21:34

Jeg er glad for, at jeg aldrig fik tatoveret en cupcake :tie:
18
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Danseprinsesse » 24. feb 2016, 21:42

Viskelæder skrev:Jeg er glad for, at jeg aldrig fik tatoveret en cupcake :tie:


:lol:

Åh, hvor ville jeg dog ønske, at jeg kunne skrive "jeg er glad for, at jeg aldrig fik tatoveret et sæt røde læber på den ene balde".
12
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24471

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Moxy-lady » 24. feb 2016, 21:48

Jeg er glad for at jeg ikke bukkede under for presset og fandt sammen med min eks igen. Det blev afsluttet da det skulle. Eller rettere, jeg skulle have været gået længe før, men nu når det ikke skete, så er jeg glad for at jeg holdt fast i det.
Jeg er glad for at jeg ikke blev sammen med ham som jeg sås med mellem min eks og min nuværende kæreste. Han var røvhamrende kedelig og fik mig lynhurtigt presset ind i en eller anden forstadshustru-rolle som jeg slet ikke havde lyst til. Da vi havde haft vores første parmiddag fik han mig til at græde, og der blev jeg bare så færdig. Det havde jeg gjort rigeligt sammen med min eks.

Jeg er også glad for at bryllup og børn ikke blev til noget med min eks, på trods af frieri og fastsat dato. Der sad en følelse af forkert-hed i min mave, som jeg er glad for at jeg reagerede nok på til at rykke det hele.

Jeg er glad for at jeg ikke startede på uddannelsen til lægesekretær. Jeg tror egentlig stadig godt at jeg kunne trives rigtig godt i jobbet, men jeg er så glad for at jeg valgte at springe ud i en universitetsuddannelse som jeg aldrig havde troet at jeg kunne klare. Det har været hårdt, men det er samtidig fedt, fordi jeg fandt ud af at jeg faktisk godt kan finde ud af det her.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf Viskelæder » 24. feb 2016, 21:49

Danseprinsesse skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er glad for, at jeg aldrig fik tatoveret en cupcake :tie:


:lol:

Åh, hvor ville jeg dog ønske, at jeg kunne skrive "jeg er glad for, at jeg aldrig fik tatoveret et sæt røde læber på den ene balde".


Haha :lol:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er du glad for at du IKKE sprang ud i.

Indlægaf kidkomb » 24. feb 2016, 23:20

Jeg er glad for, at jeg ikke fik det barn, da jeg blev uplanlagt gravid med min forrige kæreste.
Jeg var så meget i tvivl (eller det var jeg nok ikke indeni, når det kom til stykket, men alle andre synes det var fantastisk) og jeg er taknemmelig for, at min krop tog valget for mig, så jeg ikke skulle beslutte mig for abort, men nærmest blev presset til det af min krop.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Livets forhold"