Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 24. feb 2016, 18:41

Og nu er der lige smidt en tøjvask over også. Totalt overskud i dag :banan: Men NU gider jeg heller ikke mere! Hænge vasketøj op og bad/hårvask + ned med 3. omgang skrald er det sidste på programmet.

Så står resten af ferie til gengæld også bare på træning, afslapning og hygge med venner.
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. feb 2016, 18:50

Jeg regnede ikke med at faste i dag, da chefen måtte hoste op med Spangsbergflødeboller for min forside, men jeg fik slet ikke spist den - ej heller min frokost, så nu har jeg kørt den fuldt ud alligevel. Den første fd efter en pause er altid hård, så inden aftensmaden var jeg energiforladt, småsvimmel og rystede lidt Nu er jeg ok igen. Og i morgen kan jeg så sætte mig med min flødebolle - wuhu.
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 24. feb 2016, 21:41

Jeg har virkelig ikke haft overskud til at tage mig af sundhed i denne uge heller. Jeg ved ikke engang, hvad jeg vejer. Jeg har malet skabe, skruet ting i, skruet ting fra hinanden, skruet pærer i, holdt støvsugeren, mens kæresten har boret noget, så han kunne skrue i, båret ting, hentet ting, smidt ting ud, skåret mig, fået blå mærker og gjort rent. Det har været en god dag, hvis jeg har fået børstet tænder. I dag har jeg fundet en kamfercreme og smurt lidt i hovedet. Det er vel også en slags hudpleje.

Nå, men status er: alt for lidt at spise, forkert mad, for meget snup en rundtenom ved køkkenbordet, for lidt vand at drikke og for meget kaffe. For lidt søvn og for lidt motion. Til gengæld et stort set køreklart hjem med lamper und alles og de væsentligste ikea-indkøb overstået. Jeg er ikke faldet i slik og kage og har mht alkohol kun fået en rødvinstoddy forleden, da jeg var ved at segne med ondt i halsen. I dag har jeg fået ganske godt med grøntsager, og dem vil jeg skrue op på fra i morgen. Der er købt et ordentligt batteri af lækre ting, der passer til fx omelet - peberfrugt, champignoner, squash osv. Mmm...
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 26. feb 2016, 08:56

Gårsdagens censorat i Århus gik rigtig godt - og vi var forholdsvis tidligt færdige, så jeg nåede også at arbejde hjemme i nogle timer i går eftermiddags inden manden og pigerne kom hjem. Efter aftensmaden tog jeg i fitnesscentret. Lysten var der ikke helt, men den manglende lyst forsvandt heldigvis, da jeg kom i gang. Sådan er det som regel mht. styrketræning. Jeg synes, at det går - eller, det kan gå - hurtigt med at se synlige resultater - og det er kun lækkert :love:

Når jeg engang har fri, efter mine 8 lektioners undervisning - ja, sådan ser de fleste fredage ud i foråret... - skal jeg have købt bland-selv slik - det må næsten være dagens højdepunkt :-p
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2016, 09:47

Ballademager skrev:Det kører for jer, tøser :banan:

Var til boksning i går, og til TRX (med 20 min løb først) i dag. TRX var bare SÅ hårdt. Bliver normalt ikke voldsomt presset over cardio, men styrke blandet med korte intervaller med cardio blev jeg både svedig og presset af. Puha! Og så tog jeg direkte hjem og øvede det fitness, jeg skal undervise i i morgen. Er jævnt træt nu, for nu at sige det på godt jysk :D


Åh jeg gad så godt prøve TRX, men jeg tør ikke. Er bange for at jeg vil kegle rundt i den der sele :genert: Men det ser så fedt ud!!

Her er ugen gået stille og roligt. Der er sneget sig et kilo på som er umuligt at få af igen. Det må være takken for de seneste uger chokoladeorgie (tak til rygestop...). Men har også skruet en smule ned for træningen, så jeg "kun" træner 4 gange i ugen - tror min krop blev stresset af motion hver eneste dag (plus mine knæ ikke kan lide det). Så i dag står den på løb for første gang i denne uge, hvilket jeg glæder mig til! Søndag er dansedag, så det må være OK skånskomt for knæbasserne.

Skal prøve at holde lidt igen med fredagssnolder i aften, så det bliver jordbær (hvis jeg kan finde nogle fine), lidt nøddeblanding og en smule chokolade.

God weekend til alle :dance:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 26. feb 2016, 11:28

Også god weekend til dig, Pandesteg :)
Det der kilo kan også være pga. stofskiftet, der går lidt ned efter rygestop. Krydser for, du slipper med et enkelt kilo :)


Jeg var heller ikke synderligt motiveret for træning i går, men altså - nu var der IGEN gået for lang tid siden sidst, 14 dage denne gang, så jeg SKULLE! Heldigvis var centeret tomt den første halve time, så kom to ungersvende, som havde mere travlt med at sidde på en maskine og snakke i stedet for reelt at træne, så jeg kunne fint komme til "mine" maskiner. Så jeg er øm i dag!! :lol:

Jeg fik en fed mail i ferien om, at jeg på en eller anden besynderlig måde havde oparbejdet afspadseringstimer - jeg kunne ikke få armene ned, det har jeg sgu aldrig prøvet før! Så viser det sig, det er fordi, systemet ikke har registreret mine sidste tre feriedage! :rulle: Øv. Men nu har jeg da en uges ferie i den første uge i maj (hurra for kristi flyvedag! :-D ) :banan:
Jeg talte så lige, hvor mange undervisningsuger jeg rent faktisk har tilbage indtil sommerferie (vi har 3 "særlige uger", hvor der ikke er alm. undervisning) - 12 uger! Shiiiit, vi har travlt! :panik: :panik: :panik:

Denne weekend byder på manden ude af huset det meste af lørdag og igen søndag formiddag (hvis hans dyk kan gennemføres), og sønnen skal til fødselsdag hos en klassekammerat i morgen omkring middag. Ellers skal jeg ikke så meget andet end forsøge at få en gang træning mere og få styr på det sidste vasketøj fra ferien (vi har bare ikke haft tid eller overskud til NOGET denne uge, hvor manden er på kursus) og få lagt en grundig plan for næste uge. Manden skal på kursus i en anden by, så jeg skal både aflevere og hente børn udover et forældrearrangement på arbejde pga. "særlig uge" igen.
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 26. feb 2016, 15:31

Hmm... Mine dansktimer gik ikke helt efter planen i eftermiddags. Det var planen, at eleverne skulle tage en sprogtest, men det viste sig, at langt over halvdelen allerede havde taget den. Derudover var afdelingens kopimaskine gået i stykker, så det materiale, jeg ville have kopieret og uddelt til eleverne, måtte jeg udskyde til næste uge. Vi valgte derfor at tale om fagets bekendtgørelse, eksamen, karakterer m.m. og derudover så de en film.

Næste uge ser det hele forhåbentlig anderledes ud - men det er altså heller ikke det bedste tidspunkt at skulle have dansk - ovenikøbet som valgfag. Fredag kl. 12-15-15. Hvor stor er chancen for engagerede, lærevillige elever lige, tror I? :skeptisk:

Men - nu er der weekend :banan:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6611

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 26. feb 2016, 17:28

God weekend til alle :kram:

Jeg har holdt en fridag, og det har været skønt! I morgen skal jeg have læst til studiet. Jeg har stadig ikke købt chips selv, og i går til gruppehygge spise jeg kun en lille smule af de chips der stod på bordet. Jeg synes virkelig jeg har været dygtig med kosten :lol:

Og så havde jeg ikke regnet med at få noget særligt i feriepenge, fordi jeg ikke nåede at få løn særligt mange gange før årsskiftet, men der ryger 1600 ind til mig :D Det var virkelig en fed overraskelse.
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 26. feb 2016, 20:04

Jeg har været ude at løbe (elendigt), drukket godt med vand og spist godt med grønt. One day down :)
2
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 26. feb 2016, 20:17

Der er afsluttende indvejning mellem mig og kammerat i vores væddemål i morgen. Jeg er virkelig spændt, vil så gerne vinde :lol:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6611

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 28. feb 2016, 08:57

Jeg får ikke tid i morgen, så min evaluering kommer her:
- Spise forholdsvist sundt Tjek
- Holde lidt igen hvis der er usunde ting hos familien og til gruppehygge Tjek - smagte kun lige de chips, der stod på bordet
- Ikke købe chips, men nødder Tjek - vil fra nu af give mig selv lov til chips 1 gang hver weekend
- Blive ved med at få nok vand Tjek
- Vitaminpiller hver dag Tjek
- Nok søvn Tjek
- Øve mig i at være tilfreds Tjek
- Være åben for noget mere socialt Tjek

Jeg har tabt 1,5 kg denne uge, så jeg er svært tilfreds :) I dag skal jeg gøre rent, læse og måske ud at handle stort ind med et familiemedlem. Det ville virkelig være rart at få handlet så der ikke er så mange impulskøb.

Nye mål:
- Spise forholdsvist sundt
- Kun 1 gang chips, ellers nødder
- Blive ved med at få nok vand
- Vitaminpiller hver dag
- Nok søvn
- Øve mig i at være tilfreds
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. feb 2016, 09:47

Ally skrev:Hmm... Mine dansktimer gik ikke helt efter planen i eftermiddags. Det var planen, at eleverne skulle tage en sprogtest, men det viste sig, at langt over halvdelen allerede havde taget den. Derudover var afdelingens kopimaskine gået i stykker, så det materiale, jeg ville have kopieret og uddelt til eleverne, måtte jeg udskyde til næste uge. Vi valgte derfor at tale om fagets bekendtgørelse, eksamen, karakterer m.m. og derudover så de en film.

Næste uge ser det hele forhåbentlig anderledes ud - men det er altså heller ikke det bedste tidspunkt at skulle have dansk - ovenikøbet som valgfag. Fredag kl. 12-15-15. Hvor stor er chancen for engagerede, lærevillige elever lige, tror I? :skeptisk:

Men - nu er der weekend :banan:


Sådan nogle dage hader jeg bare! Og de er desværre blevet lidt for hyppige efter Lov409s indtræden. Godt, du kunne redde den!
Mine sammenhængende dansktimer ligger også fra 12.45-15.15 to gange om ugen. Det er de eneste timer, vi kan nå at gå i dybden med stoffet, så jeg kæmper en kamp for at holde ungerne vågne og arbejdsomme. Jeg er TRÆT efter de timer! Heldigvis ligger de ikke fredag - jeg føler med dig!
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 29. feb 2016, 05:56

Jeg fik løbet igen i går - stadig skidt, men en my bedre. I dag er jeg begyndt fornuftigt, og der venter to gange kampsport plus løbeture i løbet af ugen.

Jeg skal løbe Lillebælt Halv til maj, så der er ikke noget at gøre - jeg skal i de løbesko. Burde faktisk kigge efter nogle nye nu, så jeg kan få dem løbet til. Nu bliver det lysere, og så kan jeg godt lide at løbe. Om vinteren er det ret røv, synes jeg.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 29. feb 2016, 06:36

Guilded_Lily skrev:Sådan nogle dage hader jeg bare! Og de er desværre blevet lidt for hyppige efter Lov409s indtræden. Godt, du kunne redde den!
Mine sammenhængende dansktimer ligger også fra 12.45-15.15 to gange om ugen. Det er de eneste timer, vi kan nå at gå i dybden med stoffet, så jeg kæmper en kamp for at holde ungerne vågne og arbejdsomme. Jeg er TRÆT efter de timer! Heldigvis ligger de ikke fredag - jeg føler med dig!
Godt, at jeg ikke er den eneste, der har timer så sent, men det er virkelig også røv, at timerne ligger om fredagen. Jeg er jo den eneste i afdelingen på det tidspunkt - kollegerne går hjem mellem kl. 12-13 om fredagen. Fordelen er, at jeg får sparet timer op på flex-kontoen - but still...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 29. feb 2016, 06:41

- Drikke vand Tjek!
- Neglepleje Næh...
- Træning Tjek!
- 16:8-faste mandag-fredag Tjek!
- Fokus på det gode humør og ikke lade negativitet ødelægge mit humør Tjek! - dog tænker jeg, at mens er undervejs...
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"