Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf achillaxedprune » 24. feb 2016, 16:18

Jeg troede det var den 29. februar, det var skuddag. :gruble:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Fynbo » 24. feb 2016, 16:18

Jeg er gift, så nej :)
0
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Fynbo » 24. feb 2016, 16:21

achillaxedprune skrev:Jeg troede det var den 29. februar, det var skuddag. :gruble:


http://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor ... ke-skuddag
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf achillaxedprune » 24. feb 2016, 16:58

Fynbo skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg troede det var den 29. februar, det var skuddag. :gruble:


http://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor ... ke-skuddag


Det giver ingen mening.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Mani » 24. feb 2016, 17:23

Jeg har lovet min mand at fri i dag. Vi er så både gift på rådhuset og kirkeligt velsignede - så jeg ved ikke helt hvad han vil fries til for :gruble:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Mani » 24. feb 2016, 17:31

Angelina skrev:
Mani skrev:Jeg har lovet min mand at fri i dag. Vi er så både gift på rådhuset og kirkeligt velsignede - så jeg ved ikke helt hvad han vil fries til for :gruble:

Sats på han siger nej, så får du tolv par handsker :D

:gogo:
Jeg har ham mistænkt for bare at ville holde fest. Men det gør vi jo flere gange om året alligevel. Og sidste sommer var jeg endda kortvarigt i min brudekjole til en fest :-D
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Mani » 24. feb 2016, 17:38

Angelina skrev:
Mani skrev:
Angelina skrev:
Mani skrev:Jeg har lovet min mand at fri i dag. Vi er så både gift på rådhuset og kirkeligt velsignede - så jeg ved ikke helt hvad han vil fries til for :gruble:

Sats på han siger nej, så får du tolv par handsker :D

:gogo:
Jeg har ham mistænkt for bare at ville holde fest. Men det gør vi jo flere gange om året alligevel. Og sidste sommer var jeg endda kortvarigt i min brudekjole til en fest :-D


Nævn en bedre grund til at holde fest end at man elsker hinanden og gerne vil fejre den kærlighed.. og så er det endda en fest hvor der altid er kage med ... og du kan få en ny kjole! What's not to like? Har du friet endnu - du skal jo nå det inden midnat!

Jeg holder gerne fest - og al det jazz - men behøver vi den officielle del?

Nej, han er ikke kommet hjem endnu - men jeg har smidt noget godt kød i ovnen og købt hans yndlings chokolade :-D
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Anne Droid » 24. feb 2016, 18:20

Kage? Det er næsten grund nok til at jeg ændrer mening om det der ægteskab.
1
Klimatosse
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Karkluden » 24. feb 2016, 18:44

Nej, for det ved jeg, min kæreste gerne vil stå for. Men jeg kan love for (og det er han informeret om), at jeg venter ikke 4-5-6-7-8-10 år fra nu. Jeg synes fx at frk. Wizzze er EKSTREMT tålmodig.
Men det handler så også om, at jeg ikke vil have børn, før vi er gift, og jeg ville være voldsomt ked af at være 29-30-31+, når vi gik i gang.

(EDIT: det skal så også siges, at det er min kæreste, der vil gøre det "rigtigt" med frieri, kirke osv. Stod det til mig kunne vi sagtens tage en hyggelig dag på rådhuset og en god frokost efter en alm. voksen samtale om den slags... Jeg er nok lidt mere pragmatisk :D Men netop derfor har jeg heller ikke evig tålmodighed, for det er altså ikke mit behov med div. kæmpe ting. Min "grænse" for hvornår jeg ville begynde at tage en snak om det er omkring 2 år fra nu, men så har vi også været sammen i 6 år)
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Studsgaard » 24. feb 2016, 19:38

Nej, ikke for alvor.

Jeg er gift, så det er slet ikke aktuelt, og jeg ville også have at han skulle fri til mig, hvilket han også gjorde - to gange. :fløjt:

Første gang fik han at vide, at han godt kunne gøre det ortenligt. Han gjorde det i fuldskab total uplanlagt, det var en ommer :lol:
Anden gang kom han hjem fra job, med rose og går på knæ og alles, mens jeg sider meget gravid og fuld pumpet af hormoner. Total springvand :whine: men på den gode måde.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Filipai » 24. feb 2016, 20:21

Nå, han besluttede sig for at afvise mit frier, mens vi var ude og spise. Prøvede at spille fornærmet, men han vidste jo godt jeg gerne bare ville have 12 par strømpebukser :P

Han sagde han var tæt på at sige ja, mest for at spare penge på den ring han vil købe. :D Så alt i alt, en glad, men afvist dame :D
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Fru Sunshine » 24. feb 2016, 20:23

Anne Droid skrev:Kage? Det er næsten grund nok til at jeg ændrer mening om det der ægteskab.

:slem:
10592727_10204666005712814_6164605296093006069_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Studsgaard » 24. feb 2016, 20:30

Fru Sunshine skrev:
Anne Droid skrev:Kage? Det er næsten grund nok til at jeg ændrer mening om det der ægteskab.

:slem:


Og den var go! (Indsæt selv skovler-alt-for-meget-kage-ind-i-hovdet-smily)
Senest rettet af Studsgaard 24. feb 2016, 20:32, rettet i alt 1 gang.
1
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf hthy » 25. feb 2016, 00:25

Vi har været sammen siden 1992 og boet sammen siden sommeren 93, men ville ikke giftes da jeg var på kontant hjælp og ville miste for meget, hvis vi blev gift, men så lykkedes det mig at få noget arbejde og jeg genoptjente min dagpengeret og var sikret at jeg ikke kunne ryge ud igen før jeg kunne gå på efterløn. Så vi begyndte så småt at snakke om at nu kunne vi da godt blive gift., men det blev ikke rigtig til noget, men den 24. februar 2008 sagde jeg så: Nu er det jo skuddag, så synes du ikke snart vi skal giftes. Det var han med på, vi var enige om at det ikke skulle være noget stort bryllup, bare på rådhuset pinselørdag (lidt romantisk) og brunch med forældre og søskende bagefter.

Det skulle egentlig have været hemmeligt at vi ville giftes, men hans dåbsattest lå stadig i hans forældres hjem, og den skulle vi jo bruge, så da han spurgte efter den, gættede de det Vi ville også invitere naboer på ost og rødvin om aftenen (vi bor i en lille andelsforening med kun 18 boliger og et fælleshus) og satte en seddel op på fælleshusdøren at viI bød på vin og ost lørdag aften, da vi skulle på rådhuset.

Så gættede de det også og der blev sat krans op fredag aften lørdag formiddag stod de foran rådhuset da vi kom ud med ris o.s.v og lørdag aften havde de bagt 3-etagers bryllupskage og lavet underhodlning og vi dansede brudevals m.m. så det blev en rigtig god dag.

Det var dog lidt ærgerligt, at vi bagefter fandt ud af, at min mands ældste ven kunne have viet os, da han sad i byrådet på det tidspunkt.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kunne du finde på at udnytte skuddagen?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. feb 2016, 07:39

Studsgaard skrev:
Fru Sunshine skrev:
Anne Droid skrev:Kage? Det er næsten grund nok til at jeg ændrer mening om det der ægteskab.

:slem:


Og den var go! (Indsæt selv skovler-alt-for-meget-kage-ind-i-hovdet-smily)

Den var lækker - og så slap vi for både fondant og smørcreme :badr:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Fest og bryllup"