Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Lækre Arne » 25. feb 2016, 08:25

Og på hvad/hvem?


Jeg har altid været virkelig intolerant overfor kræsenhed, jeg kunne simpelthen ikke rumme at andre ikke havde de samme smagsoplevelser som jeg, og som altædende madøre, med god smag selvsagt :-p , så synes jeg altså det var noget fjolleri.
De mange tråde om emnet har gjort mig mindre snævertsynet - og det er jeg sikker på at min ene unge en dag vil takke jer for :blush:

Og så er jeg blevet uendeligt mere kildekritisk og analytisk af at snylte på jeres begavelse :lun:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. feb 2016, 08:37

Jeg er blevet opmærksom på at man ikke skal kommentere på mennesker der vejer for lidt, hvilket jeg aldrig havde skænket en tanke før.

Og så har jeg fået øjnene op for alt det med victim blaming og slut shaming. Ikke at jeg tror jeg rendte rundt og gjorde den slags før, men det står klarere i min opmærksomhed nu og jeg får selv øje på det nu ude i verden.

Min indelukkethed og trang til alenetid har jeg altid selv opfattet som meget unormal (og har også altid fået det at vide), men det har jeg da helt sikkert ændret syn på efter jeg har fundet ud af at sådan nogen er vi en del af :)

Til gengæld kommer jeg aldrig til at ændre syn på brunsvigeren, den er stadig uspiselig hvis man putter flødeskum på.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Sophies-mor » 25. feb 2016, 08:49

Dirtylittledevil skrev:Til gengæld kommer jeg aldrig til at ændre syn på brunsvigeren, den er stadig uspiselig hvis man putter flødeskum på.

Enig.
Eller creme.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Marichen12 » 25. feb 2016, 08:58

FruDulle skrev:
Sophies-mor skrev:
Dirtylittledevil skrev:Til gengæld kommer jeg aldrig til at ændre syn på brunsvigeren, den er stadig uspiselig hvis man putter flødeskum på.

Enig.
Eller creme.


Hep


Enig!
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Novella » 25. feb 2016, 08:59

Jeg er blevet meget mere tolerant over for manglende evne til at stave. Jeg ser det stadig hver gang, men jeg er blevet langt mere tilgivende. Kan godt lige jer alligevel jo :)

I den tungere ende: Jeg har faktisk for nylig ændret lidt syn på juridisk abort. Jeg var 100 % for, inden jeg læste gode argumenter fra flere af jer. Pokkers.
3
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Lækre Arne » 25. feb 2016, 09:00

Nå ja - og at der ikke er noget man ikke kan eller ikke må tale om. Det er så vigtigt. Mine real life relationer har virkelig gavnet af alle de tabuer jeg har fået nedbrudt.
4
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Code71 » 25. feb 2016, 09:04

Jeg er nok blevet mere åben overfor mennesker, som jeg ellers umiddelbart eller ved første øjesyn intet har tilfælles med. Jeg har nok mere fundet ud af at selv mennesker som har en helt anden livsanskuelse end jeg også kan være meget behageligt selskab og nogen man kan hygge sig sammen med.

Hvor jeg nok pre-debatten mere holdt mig til folk, der var mere ens mig hvis man kan sige det sådan. Det er nok lidt kluntet kommunikeret. Men jeg ved ikke hvordan jeg ellers lige skal forklare det :D
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Marichen12 » 25. feb 2016, 09:04

Lækre Arne skrev:Nå ja - og at der ikke er noget man ikke kan eller ikke må tale om. Det er så vigtigt. Mine real life relationer har virkelig gavnet af alle de tabuer jeg har fået nedbrudt.


Ja, den er jeg med på! Det ville nok på mange måder have gjort livet lettere for mig i mine yngre dage...
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Akehurst2 » 25. feb 2016, 09:17

Dirtylittledevil skrev:
Og så har jeg fået øjnene op for alt det med victim blaming og slut shaming. Ikke at jeg tror jeg rendte rundt og gjorde den slags før, men det står klarere i min opmærksomhed nu og jeg får selv øje på det nu ude i verden.



Også her - og jeg er også blevet meget mere opmærksom på de sociale konstruktioner, der i det hele taget spiller ind i forhold til forventninger til kønnene. Og egentlig blevet meget mere feministisk af at lytte til en masse kloge mennesker på debatten.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. feb 2016, 09:21

Jeg har lært, at visse ikke har fattet, at brunsviger uden flødeskum er uspiseligt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Lurende Peber » 25. feb 2016, 09:27

Verdenen er blevet mere kompliceret af, at jeg herigennem modtager input fra mennesker, som jeg nok aldrig ville være kommet til at tale med IRL.
Interessant , faktisk
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Guilded_Lily » 25. feb 2016, 09:30

Jeg kan egentlig ikke lige komme på noget, jeg har ændret syn på lige på stående fod, men jeg husker tydeligt, hvor meget jeg lærte omkring fødsel og efterforløb den første gang, jeg ventede mig.

Til gengæld gjorde børneforummet på den anden debat mig til en enormt usikker førstegangsmor, som ubevidst var medvirkende til mit stressnedbrud (i kombination med mange andre ting, dog). Men det gjorde mig samtidig også mere sikker på mig selv og min måde at være mor på, da jeg først fik tilliden til mig selv tilbage. I dag ryster jeg lidt på hovedet af det. Øv at være så letpåvirkelig.

Men jeg har også lært rigtig mange ting af at følge med i diskussioner (oftest uden at blande mig), og det er ret fedt, synes jeg :)
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Torn » 25. feb 2016, 10:09

Debatten har overordnet set gjort mit syn på verden og mennesker mere nuanceret. Som I også nævner, stifter man/jeg herinde bekendtskab med så mange forskellige sociale lag, holdninger, følelser og mennesker. Jeg er helt sikkert blevet rigere på indsigt og empati.

Konkret har jeg nok ændret syn på juridisk abort/juridisk ansvarsfralæggelse. Jeg hælder ikke længere til at være pro, omend jeg stadigvæk synes ufrivillige fædres vilkår er for dårlige.
3
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf Torn » 25. feb 2016, 10:18

... og så er jeg nok også blevet lidt mere feministisk med Debattens hjælp.
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har debatten fået dig til at ændre syn?

Indlægaf kidkomb » 25. feb 2016, 10:30

Hæh, jeg har også ændret syn på juridisk abort. Jeg havde ikke nogen stålfast holdning inden, for jeg vidste godt, at jeg ikke havde tænkt ordentlig over det, men jeg vendte fra pro til non.

Jeg har lært utrolig mange ting om mennesker.
Det er lidt sjovt, at de mennesker jeg altid har fundet dødirriterende, de er stadig irriterende, men nu har jeg større empiri at hænge det op på :deer:
Men jeg har lært at holde af mange flere slags mennesker end jeg gjorde før.

Og så er mit sprog og min skrift blevet dårligere og jeg bliver ofte i tvivl om hvordan et ord staves eller om jeg har helt styr på termerne. Hvilke jeg ikke har. Det var aldrig noget problem før i tiden, men da jeg lærer næsten udlukkende visuelt, så har det vist sig at være svært for mig at holde stand.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"