Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 14:03

Det er ikke en dyt konstruktivt, det her, men EKHs stemme giver mig spat.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16244
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32457

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 25. feb 2016, 14:05

DetSorteCirkus skrev:Det er ikke en dyt konstruktivt, det her, men EKHs stemme giver mig spat.


Jeg har et større problem med hendes "Åh jeg er så ligeglad for jeg ligner en på en alt for stor dosis lykkepiller"-udtryk. :genert:
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 14:16

EKH havde ingen kommentarer til et spørgsmål fra Jens Joel om, hvorvidt hun skal stemmes ud.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 14:20

ÆL-ÅTTEOVTRÆZZ
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7830

Re: Får vi valg?

Indlægaf Sophies-mor » 25. feb 2016, 14:30

Landbrugspakken er som ventet vedtaget.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
fisken80
Indlæg: 22309
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Får vi valg?

Indlægaf fisken80 » 25. feb 2016, 14:38

Hvis der nu kommer et valg, hvordan tror I så der bliver dannet regering? Jeg mener, hvis V går så meget tilbage som målinger tyder på, så er det vel ikke udpræget sandsynligt, at de igen skal være eneste regeringsparti? Men hvem skal de lege med? K er vel ikke liiiiige en mulighed i denne omgang? Er en DF-S en reel mulighed? Ikke i mine øjne, for det bliver over R og ELs lig.

Jeg kan simpelthen ikke se det.

Og selv hvis rød blok vinder så er R og S jo ikke ligefrem enige når det kommer til flygtningestramninger.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Får vi valg?

Indlægaf landsbytossen » 25. feb 2016, 14:48

fisken80 skrev:Hvis der nu kommer et valg, hvordan tror I så der bliver dannet regering? Jeg mener, hvis V går så meget tilbage som målinger tyder på, så er det vel ikke udpræget sandsynligt, at de igen skal være eneste regeringsparti? Men hvem skal de lege med? K er vel ikke liiiiige en mulighed i denne omgang? Er en DF-S en reel mulighed? Ikke i mine øjne, for det bliver over R og ELs lig.

Jeg kan simpelthen ikke se det.

Og selv hvis rød blok vinder så er R og S jo ikke ligefrem enige når det kommer til flygtningestramninger.

Ved et hurtigt valg skal statsministeren ikke findes i blå blok, fordi konservative ikke opnår valg og deres stemmer er spildt.

En ny statsminister bliver Mette F. Hun får det heller ikke nemt med Enhedslisten, SF, Radikale og Alternativet som samarbejdspartnere
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Får vi valg?

Indlægaf Anilara » 25. feb 2016, 14:50

Mit ungdomsparti er begyndt at tænke valgplakater - det tror jeg flere er :-p Men jeg er stadig meget i tvivl. Det er simpelthen så uforudsigeligt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Får vi valg?

Indlægaf dgd2007 » 25. feb 2016, 15:02

icelady skrev:Hold da helt op, en gang børnehave.

Altså, fint nok opposition og konservative er sure på hende, men jeg synes godt nok det er for barnligt at nu 3 ordførere har bashet løs på "du står foran et mistillidsvotum."

Fakta er, at det mistillidsvotum ikke er besluttet endnu, og det forholder hun sig til. (så kan man mene det er uetisk og umoralsk, men det er immervæk ikke besluttet.)

Det var hun jo lidt selv ude om - ved at lade som om problemet slet ikke eksisterede.
Jeg synes, det var relevant, so en spurgte: "Vil ministeren kun gå af efter en afstemning?" (noget i den stil).
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Får vi valg?

Indlægaf dgd2007 » 25. feb 2016, 15:02

fisken80 skrev:Hvis der nu kommer et valg, hvordan tror I så der bliver dannet regering? Jeg mener, hvis V går så meget tilbage som målinger tyder på, så er det vel ikke udpræget sandsynligt, at de igen skal være eneste regeringsparti? Men hvem skal de lege med? K er vel ikke liiiiige en mulighed i denne omgang? Er en DF-S en reel mulighed? Ikke i mine øjne, for det bliver over R og ELs lig.

Jeg kan simpelthen ikke se det.

Og selv hvis rød blok vinder så er R og S jo ikke ligefrem enige når det kommer til flygtningestramninger.

S-K regering! ;)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2016, 15:09

K er nu så committed på at EKH skal gå, at jeg ikke kan se noget kompromis komme ud af den der møderække Løkke har indkaldt til, og jeg kan ikke se Løkke bakke ned heller, så valg er meget tæt på.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 15:11

Wizzze skrev:K er nu så committed på at EKH skal gå, at jeg ikke kan se noget kompromis komme ud af den der møderække Løkke har indkaldt til, og jeg kan ikke se Løkke bakke ned heller, så valg er meget tæt på.


Det er også min vurdering. Medmindre V kan lave et spin, hvor de "tager ansvar for det borgerlige projekt, når andre ikke vil", og EKH derfor selv går.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Får vi valg?

Indlægaf Anilara » 25. feb 2016, 15:14

Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) har bedt miljø- og fødevareminister Eva Kjer Hansen om at deltage i et møde mellem de fire borgerlige partiledere på Marienborg senere i dag.

Det har Eva Kjer Hansen oplyst for kort tid siden.

Men deltager Eva Kjer Hansen i mødet, så bliver de konservative væk, slår partiets formand, Søren Pape Poulsen fast over for Ekstra Bladet.

- Så deltager vi naturligvis ikke. Jeg har sagt til statsministeren, at vi gerne vil diskutere en tillægspakke og drøfte, om der er nogle skår, der skal klinkes. Men jeg har også sagt, at vi kan jo ikke sidde og forhandle med en minister, som vi har udtrykt mistillid til. Så ville vi da være helt til grin, siger K-formanden, mens han på vej til Marienborg.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Får vi valg?

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. feb 2016, 15:17

POCKETKITTEN skrev:Jeg oddser på, at 16-mødet ikke løsner nogen som helst knuder, og at Eva frem mod weekenden selv takker af på den ene eller den andens initiativ.

Kan ikke se, hvilke goodies, Venstre kan trække frem, som kan formilde Pape. Det er i hvert fald imponerende, hvis de får en flad skatteforhandling ud af det. :D


Lånt af Mads Kolby @ Twitter

Billede
10
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2016, 15:26

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:K er nu så committed på at EKH skal gå, at jeg ikke kan se noget kompromis komme ud af den der møderække Løkke har indkaldt til, og jeg kan ikke se Løkke bakke ned heller, så valg er meget tæt på.


Det er også min vurdering. Medmindre V kan lave et spin, hvor de "tager ansvar for det borgerlige projekt, når andre ikke vil", og EKH derfor selv går.


Selv hvis EKH selv går, så vil det svække Løkke massivt, efter retorikken i denne sag. En Statsministers ultimative våben er at udskrive valg, bare omtale af at bruge det våben, er som regel nok til at få folk til at rette ind. Nu har han pakket våbnet ud, pudset det af, og gjort klar til affyring, hvis hans krudt nu viser sig at være vådt, så vil han fremstå latterlig og impotent, noget der vil svække i alle sager og forhandlinger fremover, især også ovenpå hans tidligere udtalelser om at han ikke vil sidde som Statsminister for enhver pris.

Nej det her ender med enten af K glider af på en eller anden måde (5% sandsynlighed) eller at regeringen går af, mest sandsynligt. Om de så går og udskriver valg, eller om de går og tager en ny dronningerunde er spørgsmålet :gruble: Jeg kan godt se et scenarie hvor en dronningerunde resulterer i en ny bredere blå regering (som ikke indeholder EKH, fordi ministerholdet nu skal spredes over flere partier), det er en out, men en lille en.
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"