Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf LadyFox » 25. feb 2016, 19:38

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Og hvis vi lige går tilbage til helt gamle skikke, så ville det heller ikke komme til at ske at mor eller svigermor skulle overvære bryllupsnatten for at sikre sig at ægteskabet er fuldbyrdet! :shock:


Du er da også så kedelig


:lol2:

Jeg er så rasende kedelig! Og jeg kan slet ikke beslutte hvem der ville være værst at have siddende i en stol i hjørnet med en krydsord, min mor eller min svigermor.

Dog ville min stedfar være allervæst, han ville kommenterer i mens.. :nerve:
5
...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Lurende Peber » 25. feb 2016, 19:46

LadyFox skrev:Og hvis vi lige går tilbage til helt gamle skikke, så ville det heller ikke komme til at ske at mor eller svigermor skulle overvære bryllupsnatten for at sikre sig at ægteskabet er fuldbyrdet! :shock:
Det er da så hyggeligt, når familien kan være sammen om noget:

Undskyld....smutter igen :blush:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 20:00

Wizzze skrev:
Danseprinsesse skrev:De fleste af dem, det er bare slet ikke sådan et bryllup, jeg ønsker mig.

Jeg vil gerne giftes i en smuk kjole og fantastiske sko, bagefter skal vi spise god mad med de allernærmeste og snakke og drikke coktails til langt ud på natten. Resten vil jeg gerne være fri for.


Er du ledig?? :love:


Tja, der er ikke nogen der har friet til mig endnu i hvert fald. ( :sur: )
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Elvispop » 25. feb 2016, 20:20

Kirkevielse :badr:
2
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 20:25

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Danseprinsesse skrev:De fleste af dem, det er bare slet ikke sådan et bryllup, jeg ønsker mig.

Jeg vil gerne giftes i en smuk kjole og fantastiske sko, bagefter skal vi spise god mad med de allernærmeste og snakke og drikke coktails til langt ud på natten. Resten vil jeg gerne være fri for.


Er du ledig?? :love:


Fordi så kan det godt være du vil fri... i løbet af et årti eller to :devil2:


I så fald er det ikke bedre, end det jeg har. :rulle:
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf superboa » 25. feb 2016, 20:36

Der var flere ting jeg/vi frabad os ved vores bryllup:

Jeg ville ikke overraskes med en polterabend - jeg ville kende datoen (men ikke hvad vi skulle). Det blev heldigvis overholdt og vi havde en virkelig sjov dag :D

Jeg havde ikke slør på - vidste det bare ville irritere mig grusomt med det der flagrende slør.

Vi ville ikke have kaste ris - man kaster dem for at brudeparret skal blive frugtbare, og det virkede pænt skørt, når nu vi er frivilligt barnløse ;)

Jeg havde strømpebånd på, og det måtte jeg hoppe op på en stol og fremvise for middagsselskabet - det syntes jeg var meget sjovt, og nej, min mand skulle ikke tage det af mig med tænderne!

Manden fik klippet strømper med ikke slips - strømperne var gamle og var på til formålet, slipset var til gengæld pænt dyrt, og lad os sige stemningen var blevet noget stram, hvis der var blevet slippet i det!

Vi dansede ikke traditionel brudevals, det ville ingen af os ha' følt os tilpas med, så vi havde fundet disko-versionen frem, og gik amok til den :D

Vi gik bestemt heller ikke hjem før midnat - vi blev og lukkede og slukkede ;)
2
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf StripesAddict » 25. feb 2016, 20:39

De fleste. Hvilket også er grunden til at vi ikke holder et traditionelt bryllup.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. feb 2016, 22:47

Til festen er der vist kun den med strømpebåndet, jeg ikke ville være med til. Ikke på vilkår, om jeg skal stå og flashe blævrelår, så jeg havde ikke noget på. Mit "noget blåt" sad i et lille smykke i min kjoles udskæring.

Ris er jeg heller ikke fan af. De kravler ind overalt. Men det var så nemt, for det er slet ikke tilladt ved kirken og feststedet ville heller ikke have det. Heldigvis.

Jeg var all in for overraskelsespolterabend og det fik jeg. Arrangørerne kender mig godt nok til at vide, hvad jeg ikke ville bryde mig om, og den eneste udklædning de udsatte mig for, var et slør. Det var også fint, for med sådan et i håret, bliver alle folk meget overbærende, når man larmer ret meget i en togkupé.

Min mand fik forresten et par ekstra sokker med, da han købte sit tøj. Dem han havde på og som blev klippet, havde en stiplet linje til at klippe efter.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Annione » 26. feb 2016, 04:40

Elvispop skrev:Kirkevielse :badr:


Det kan være meget fint - jeg har bare ikke set lyset i det. Vi får én ud i haven på stedet, hvor vi skal holde bryllup. Voila.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf milisa » 26. feb 2016, 06:12

Stort set alt.
0
Tally-ho
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Firebird » 26. feb 2016, 06:42

Been there
Done that
Not doing it again.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. feb 2016, 06:52

Vi har diskuteret en del, on vi kan frabede os klirrende service, kysserunder og diverse hærværk. Det er virkelig ikke en fest, jeg har lyst til, mens min kæreste er lidt mere ligeglad - men det er også min familie, der har de mest prollede traditioner. :tie:
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Sangius » 26. feb 2016, 06:57

Vi kastede med fuglefrø. Min mor ville helst ikke have 10 kg ris i sin baghave, og var i tvivl om, hvor meget hønsene gad spise af det. Fugæefrøene spiste de glædeligt, og så synes jeg egentlig også de er flotte i farverne... :P
Det blev virkelig til nogle flotte billeder, og det var også ret sjovt.

Jeg havde også stræmpebånd på, det blev taget af midt i festen, mens folk hujede. Igen, ret skægt :D

Vi frabedte os at få revet sløret itu og sokkerne, det var der ingen der gjorde.

Jeg synes kysserunden var rigtig hyggelig :)

Så jeg er nok for de fleste traditioner... :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Badesandalen » 26. feb 2016, 07:59

Fru Sunshine skrev:Til festen er der vist kun den med strømpebåndet, jeg ikke ville være med til. Ikke på vilkår, om jeg skal stå og flashe blævrelår, så jeg havde ikke noget på. Mit "noget blåt" sad i et lille smykke i min kjoles udskæring.

Ris er jeg heller ikke fan af. De kravler ind overalt. Men det var så nemt, for det er slet ikke tilladt ved kirken og feststedet ville heller ikke have det. Heldigvis.

Jeg var all in for overraskelsespolterabend og det fik jeg. Arrangørerne kender mig godt nok til at vide, hvad jeg ikke ville bryde mig om, og den eneste udklædning de udsatte mig for, var et slør. Det var også fint, for med sådan et i håret, bliver alle folk meget overbærende, når man larmer ret meget i en togkupé.

Min mand fik forresten et par ekstra sokker med, da han købte sit tøj. Dem han havde på og som blev klippet, havde en stiplet linje til at klippe efter.


Ej, hvor sjovt! Det er da godt fundet på.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Filipai » 26. feb 2016, 08:19

Jeg gider ikke have lejlighedssange. Jeg HADER det. Tante Åse der ikke lige kan finde takten, folk der ikke kan melodien. Ej, men jeg gider det ikke. Og alle i min familie elsker det bare. Men de må meget meget gerne lave sjove indslag.

Så gider jeg heller ikke at nogen raserer vores hjem, heller ikke engang nogle rosenblade i sengen (medmindre de er i plastik) da vores katte vil spise dem, og jeg ikke gider at tørre blad-bræk op.

Og så bliver jeg også og lukker og slukker festen, intet midnat-escape herfra.

Kysserunder, klirren på bestik og brudevals er jeg totalt på.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"