Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 25. feb 2016, 23:47

icelady skrev:
DetSorteCirkus skrev:Man ved, at der virkelig er tale om en stor politisk krise, når en strandet hval næsten ingen medieopmærksomhed får.


Eller søpapegøjen! :8:


Hvilken Søpapegøje ????

Sig ikke at en eller anden zoo har dissekeret en søpapegøje foran nogen små uskyldige børn....Mens alle kameraer har været rettet mod Marienborg :gisp:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. feb 2016, 23:51

DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:Hvis der kommer hvaler i Damhussøen spår jeg kollektivt totalt megagigantisk amok i medierne :D

Hvalen er også en oplevelse. Jeg så som barn en meget stor hval, som var præpareret med formalin og udstillet i Tønder. Den var så stor, at man kunne gå inden i den. En blåhval måske? Et eller andet siger mig, at den var på rundtur i landet, men husker det kun svagt, og måske er det jeg husker fejlbehæftet. Jeg forsøgte engang at finde noget på nettet om det, men det lykkedes mig ikke.

Jeg så også en ung Sejhval, der var strandet i Roskilde fjord for en del år siden. Den kom vist til Zoologisk museum. Jeg håber, det lykkes for dig engang, (selvom det er synd for hvalen).


Kan det mon være hvalen Hvalborg, du har set?
Jeg mener, at jeg engang læste, at sangen er inspireret af en rigtig hval og muligvis også noget med en turné.


Umiddelbart tror jeg det ikke. Den er fra midt i 70erne, så vidt jeg husker. Jeg husker det virkelig svagt, så jeg har været meget yngre end de der 15-16 år, som jeg var midt i 70erne.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2016, 00:08

Delfin skrev:Umiddelbart tror jeg det ikke. Den er fra midt i 70erne, så vidt jeg husker. Jeg husker det virkelig svagt, så jeg har været meget yngre end de der 15-16 år, som jeg var midt i 70erne.


Jeg tror sådan set heller ikke, at "Hvalborg", altså hvalen, der inspirerede, var fra 70'erne, men netop et barndomsminde, og det var derfor, jeg tænkte, at det måske kunne være samme hval, hvis den har været på turné rundt i landet.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16247
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32462

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 26. feb 2016, 00:15

vibbsen skrev:
Hvilken Søpapegøje ????

Sig ikke at en eller anden zoo har dissekeret en søpapegøje foran nogen små uskyldige børn....Mens alle kameraer har været rettet mod Marienborg :gisp:



Dog ikke en dissekrering. :)

Der blev fundet en søpapegøje i nærheden af hvalen. Død, godt nok, men stadig. :)

http://www.dr.dk/nyheder/indland/video-konservator-stop-stop-alt-laeg-alle-knive-det-er-meget-vigtigere-det-her

Der er video af det øjeblik, konservatoren får den i hånden :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. feb 2016, 00:18

DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:Umiddelbart tror jeg det ikke. Den er fra midt i 70erne, så vidt jeg husker. Jeg husker det virkelig svagt, så jeg har været meget yngre end de der 15-16 år, som jeg var midt i 70erne.


Jeg tror sådan set heller ikke, at "Hvalborg", altså hvalen, der inspirerede, var fra 70'erne, men netop et barndomsminde, og det var derfor, jeg tænkte, at det måske kunne være samme hval, hvis den har været på turné rundt i landet.


Det kunne selvfølgelig også tænkes. Jeg har siddet og læst lidt om Hvalen Hvalborg, og der lyder historien, at den bare er "opfundet" ved bandets sædvanlige brainstorming, men vat, avispapir og sprit må jo komme et sted fra. Der står også, at flere strandede hvaler blev opkaldt efter sangen, så det gik også den anden vej. http://www.shubidua.dk/ShubiduaHistory.aspx?id=1976

Det kommer jeg vist aldrig nærmere
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 26. feb 2016, 00:20

DetSorteCirkus skrev:
Jeg tror sådan set heller ikke, at "Hvalborg", altså hvalen, der inspirerede, var fra 70'erne, men netop et barndomsminde, og det var derfor, jeg tænkte, at det måske kunne være samme hval, hvis den har været på turné rundt i landet.

Hvalen Hvalborg var faktisk en protestsang mod hvalfangst
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2016, 00:22

icelady skrev:Dog ikke en dissekrering. :)

Der blev fundet en søpapegøje i nærheden af hvalen. Død, godt nok, men stadig. :)

http://www.dr.dk/nyheder/indland/video-konservator-stop-stop-alt-laeg-alle-knive-det-er-meget-vigtigere-det-her

Der er video af det øjeblik, konservatoren får den i hånden :D


Det er for sjovt, det klip :lol:
Ikke mindst fordi jeg godt kan se, at jeg selv har det med at reagere på samme måde på virkelig fagnørdede ting. Fx. begyndte jeg engang at hyperventilere på et fransk slot, fordi jeg pludselig så et maleri fra 1500-tallet, som jeg slet ikke havde forventet at finde der.
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. feb 2016, 01:18

icelady skrev:
vibbsen skrev:
Hvilken Søpapegøje ????

Sig ikke at en eller anden zoo har dissekeret en søpapegøje foran nogen små uskyldige børn....Mens alle kameraer har været rettet mod Marienborg :gisp:



Dog ikke en dissekrering. :)

Der blev fundet en søpapegøje i nærheden af hvalen. Død, godt nok, men stadig. :)

http://www.dr.dk/nyheder/indland/video-konservator-stop-stop-alt-laeg-alle-knive-det-er-meget-vigtigere-det-her

Der er video af det øjeblik, konservatoren får den i hånden :D

Hold nu fast, hvor er det fantastisk det dér :lol: :lol:
Hans ansigtsudtryk. Dialogen. Ej, men det er helt fantastisk :-D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 26. feb 2016, 01:31

DetSorteCirkus skrev:
hotlips skrev:Der er øjensynligt 2 for der er fundet en ved hvalen i død tilstand men flere skriver i kommentarerne at der blev indleveret en levende fra samme sted idag til en vildtpleje station,de er meget sjældne i dk.jeg tror de fleste forbinder dem med Færøerne, det gør jeg ihvertfald.

Jeg er vildt misundelig, jeg ville elske at se både en levende søpapegøje og en rigtig hval, selvom den godt nok er død,men det er jo dælme altid så langt væk.

Jeg må.bare se frem til der strander hvaler ved damhussøen.


Jamen, er søpapegøjerne sejlet til DK på hvalen eller hvorfor dette sammentræf? :gruble:


Det lader til bare at være et sammentræf men det jeg tænker uden at ha et klap forstand på det er om det mon ikke skyldes noget med strøm og vind der har fået dem til at havne samme sted.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 26. feb 2016, 01:50

Delfin skrev:
hotlips skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:
icelady skrev:
DetSorteCirkus skrev:Man ved, at der virkelig er tale om en stor politisk krise, når en strandet hval næsten ingen medieopmærksomhed får.


Eller søpapegøjen! :8:



Man ved, man ikke gider se nyheder mere, når man ikke engang har hørt om en søpapegøje.


Samme her! Hvad er der med den søpapegøje?! Jeg elsker søpapegøjer!


Der er øjensynligt 2 for der er fundet en ved hvalen i død tilstand men flere skriver i kommentarerne at der blev indleveret en levende fra samme sted idag til en vildtpleje station,de er meget sjældne i dk.jeg tror de fleste forbinder dem med Færøerne, det gør jeg ihvertfald.

Jeg er vildt misundelig, jeg ville elske at se både en levende søpapegøje og en rigtig hval, selvom den godt nok er død,men det er jo dælme altid så langt væk.

Jeg må.bare se frem til der strander hvaler ved damhussøen.


Hvis der kommer hvaler i Damhussøen spår jeg kollektivt totalt megagigantisk amok i medierne :D

Hvalen er også en oplevelse. Jeg så som barn en meget stor hval, som var præpareret med formalin og udstillet i Tønder. Den var så stor, at man kunne gå inden i den. En blåhval måske? Et eller andet siger mig, at den var på rundtur i landet, men husker det kun svagt, og måske er det jeg husker fejlbehæftet. Jeg forsøgte engang at finde noget på nettet om det, men det lykkedes mig ikke.

Jeg så også en ung Sejhval, der var strandet i Roskilde fjord for en del år siden. Den kom vist til Zoologisk museum. Jeg håber, det lykkes for dig engang, (selvom det er synd for hvalen).


Der går skam både historier om spøgelser og søuhyrer dernede, sådan en fiks lille kaskelot kunne der vel godt presses derned...

Det må virkelig være en oplevelse at se sådan et kæmpe dyr,jeg håber virkelig jeg kan finde pengene til at tage på ferie i Canada når Benjamin bliver 18 så skal vi ud med de der hvalture med både der har glasbunde,det må være sådan man husker til man dør.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. feb 2016, 09:29

DetSorteCirkus skrev:Man ved, at der virkelig er tale om en stor politisk krise, når en strandet hval næsten ingen medieopmærksomhed får.

Så for dælen ... nu er der en hval til, og der er ingen, der ved, hvad de snakker om til Løkkes møder, så det kan være balancen tipper tilbage igen! :gruble:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2016, 09:32

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Man ved, at der virkelig er tale om en stor politisk krise, når en strandet hval næsten ingen medieopmærksomhed får.

Så for dælen ... nu er der en hval til, og der er ingen, der ved, hvad de snakker om til Løkkes møder, så det kan være balancen tipper tilbage igen! :gruble:


Måske er det ligefrem Løkke, der har sørget for rigeligt med hvaler og søpapegøjer til at aflede opmærksomheden.
Han har jo de færøske forbindelser i orden.
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. feb 2016, 09:46

DetSorteCirkus skrev:Måske er det ligefrem Løkke, der har sørget for rigeligt med hvaler og søpapegøjer til at aflede opmærksomheden.
Han har jo de færøske forbindelser i orden.

Conspirare necesse est :lol:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 26. feb 2016, 12:06

icelady skrev:Når jeg tager i betragtning, at jeg ikke har kørekort er jeg faktisk lidt stolt over, at jeg har 9 ud af 9 rigtige i denne test :D



http://skiltmeddet.vejdirektoratet.dk/#test-dig-selv


ADVARSEL !!!!!! Hvis du møder vibbsen et sted hvor der er et skilt med 2 biler i forskellige farver på....Så er det klogest at holde tilbage :lol: :lol: For hun gør det ikke
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16247
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32462

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 26. feb 2016, 14:16

BREAKING NEWS ang søpapegøjen..

De har foruden den døde fundet en levende :banan:


http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-02-26-soepapegoeje-fundet-under-hvalopskaering-nu-er-den-i-pleje
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"