Hvornår dytter du?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf JoyNips » 23. feb 2016, 09:56

Torn skrev:
JoyNips skrev:Jeg har aldrig dyttet. Jeg irritationsdytter ikke. Og i akut farlige situationer har jeg ikke tid til det, der bruger jeg krudt på at afværge situationen.

Min kæreste derimod irritationsdytter og jeg får lyst til at stikke ham en lammer hver gang. På Enghavevej på Vesterbro i Kbh var der (er stadig?) vejarbejde, sådan at cyklister skulle køre op på fortovet. Der er så 2 unge mænd, der vælger at køre ud på vejen i stedet, og ja, det er da dumt. Min kæreste vælger så at dytte af dem, ikke bare én, men effin' 3 gange. Sådan med lidt mellemrum over den der strækning på måske 150-200 meter. Hvordan i helvede han havde tænkt sig at de skulle komme over afspærringen, over udgravningen og op på fortovet var mig en gåde og jeg kunne have gravet mig ned.


Det kunne min kæreste også finde på. Irritationsdyt ér pinlige.


Ét kunne jeg have levet med, men 3?! But why?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. feb 2016, 10:46

jeg opmærksomheds-dytter...

- når folk ikke opdager der er grønt inden for rimelig reaktionstid
- når folk er travlt optaget af at kigge på deres mobiltelefon og ikke har opmærksomheden på trafikken (så kan jeg dytte højt og længe)
- når folk opfører sig farligt og hensynsløst i trafikken (der får de indimellem også lige det lange arrige lys oveni :genert:)
- af cyklister og fodgængere der er uopmærksomme, eller hvis opmærksomhed jeg gerne vil fange.

Jeg kan indimellem godt finde på at gi et Hej, jeg er hjemme, dyt... har ikke fået nogle naboklager endnu :gruble:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. feb 2016, 10:48

JoyNips skrev:
Torn skrev:
JoyNips skrev:Jeg har aldrig dyttet. Jeg irritationsdytter ikke. Og i akut farlige situationer har jeg ikke tid til det, der bruger jeg krudt på at afværge situationen.

Min kæreste derimod irritationsdytter og jeg får lyst til at stikke ham en lammer hver gang. På Enghavevej på Vesterbro i Kbh var der (er stadig?) vejarbejde, sådan at cyklister skulle køre op på fortovet. Der er så 2 unge mænd, der vælger at køre ud på vejen i stedet, og ja, det er da dumt. Min kæreste vælger så at dytte af dem, ikke bare én, men effin' 3 gange. Sådan med lidt mellemrum over den der strækning på måske 150-200 meter. Hvordan i helvede han havde tænkt sig at de skulle komme over afspærringen, over udgravningen og op på fortovet var mig en gåde og jeg kunne have gravet mig ned.


Det kunne min kæreste også finde på. Irritationsdyt ér pinlige.


Ét kunne jeg have levet med, men 3?! But why?


Min mand gør det samme... og i den der situation, der kunne han ha fundet på at køre med hornet i bund hele strækningen, og ja seriøst, og ja jeg bliver pisse skide hamrende tosset på ham hver gang.
Et "hey du der" dyt, fair nok. Men det andet, det er bare plat og åndssvagt. Og bevirker at jeg kræver at være chaufføren de næste 10-15 gange vi kører sammen.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Elvispop » 23. feb 2016, 20:57

Når andre udsætter mig og mine for fare.
Jeg ved godt at det ikk nytter, men jeg tror at det er en forskrækkelsesreaktion.

Jeg ville osse gerne sige at jeg ikke "vågn op der er grønt-dytter", men der hænder. Dog ikke efter få sekunder.

Farvel-dyt, eller "nu er jeg, så du kan godt komme ned til bilen-dyt" HADER jeg efter at ha boet i lejlighed et sted hvor det mere var reglen end undtagelsen.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Fru Sunshine » 24. feb 2016, 20:55

Når jeg ved et uheld rammer knappen på rattet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Chatsy » 26. feb 2016, 06:58

Jeg har hidtil kun dyttet ved farlige situationer, selvom det ikke har været hver gang, fordi jeg har større fokus på at bremse eller undvige.
Alt for mange idioter kører ud foran mig fra en sidevej, selvom jeg er så tæt på og derfor må bremse ret hårdt op for at undgå sammenstød. Der kan jeg godt bande over, at min bils horn er så fimset at høre på.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Sophies-mor » 26. feb 2016, 08:30

dykkersild skrev:Apropos at dytte - så var vi ude og gå tur i går. Vi gik ned af en lille blind vej - hvor man for enden kun kan komme videre som fodgænger.
Der var der to små drenge - et gæt er 4 og 6 år - der drønede rundt på små atvére. I fuldt udstyr, men ude på vejen og der blev dyttet lystigt. Det var næsten lige så højt som et "bil-dyt" Jeg tænker helt seriøst mit om de forældre. Så små børn ude på offentlig vej, med hornet i bund. Der blev også kørt baglæns med bagge-dytte som bonus.

De risikerer at dø hvis der kommer hurtig trafik ind på vejen og naboerne begynder nok at smide sten efter dem efter et par dage med det dytteri.

Og ATV'er må ikke køre på offentlig vej.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Sophies-mor » 26. feb 2016, 08:33

Dytter ved farlige situationer
Det er nærmest refleks efterhånden. Koble ud og bremse og knald hånden i rattet. Under et splitsekund :D
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf dykkersild » 26. feb 2016, 08:51

Sophies-mor skrev:
dykkersild skrev:Apropos at dytte - så var vi ude og gå tur i går. Vi gik ned af en lille blind vej - hvor man for enden kun kan komme videre som fodgænger.
Der var der to små drenge - et gæt er 4 og 6 år - der drønede rundt på små atvére. I fuldt udstyr, men ude på vejen og der blev dyttet lystigt. Det var næsten lige så højt som et "bil-dyt" Jeg tænker helt seriøst mit om de forældre. Så små børn ude på offentlig vej, med hornet i bund. Der blev også kørt baglæns med bagge-dytte som bonus.

De risikerer at dø hvis der kommer hurtig trafik ind på vejen og naboerne begynder nok at smide sten efter dem efter et par dage med det dytteri.

Og ATV'er må ikke køre på offentlig vej.


I know - alt var galt ved den situation vi oplevede og som vi talte om; hvad fanden tænker forældrene på - små børn ude på vejen i fuld fart - jamen jeg fatter det ikke. Faktisk sidder jeg og bliver helt vild irriteret over det igen.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Sophies-mor » 26. feb 2016, 08:53

dykkersild skrev:
Sophies-mor skrev:
dykkersild skrev:Apropos at dytte - så var vi ude og gå tur i går. Vi gik ned af en lille blind vej - hvor man for enden kun kan komme videre som fodgænger.
Der var der to små drenge - et gæt er 4 og 6 år - der drønede rundt på små atvére. I fuldt udstyr, men ude på vejen og der blev dyttet lystigt. Det var næsten lige så højt som et "bil-dyt" Jeg tænker helt seriøst mit om de forældre. Så små børn ude på offentlig vej, med hornet i bund. Der blev også kørt baglæns med bagge-dytte som bonus.

De risikerer at dø hvis der kommer hurtig trafik ind på vejen og naboerne begynder nok at smide sten efter dem efter et par dage med det dytteri.

Og ATV'er må ikke køre på offentlig vej.


I know - alt var galt ved den situation vi oplevede og som vi talte om; hvad fanden tænker forældrene på - små børn ude på vejen i fuld fart - jamen jeg fatter det ikke. Faktisk sidder jeg og bliver helt vild irriteret over det igen.

Jeg er helt enig :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Suzan » 26. feb 2016, 16:48

Jeg kører kun her i yder-området hvor der ved gud ikke er meget trafik.

Jeg dytter således kun :

Af dyr på kørebanen

Hjemme i indkørslen, så katten ved jeg er kommet hjem (hun kommer faktisk og hilser)

En gang i mellem ved en fejl, bilen er lille og jeg er stor og ukontrolleret i mine bevægelser, så jeg rammer af og til hornet mens jeg roder rundt efter mine ting (tasker, vanter, støvler, hestedims)
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hvornår dytter du?

Indlægaf Myresluger » 26. feb 2016, 21:49

Nøj hvor jeg HADER de der hej - hej dyt!! Det er da bare temmelig nederen når naboen, genboen eller who ever har haft gæster og de så klokken et sted mellem 23 og 02 kører med et dyt - dyt. Hvad skal hele nabolaget vækkes for.... :slem: :afro: :cuss:
2

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"