Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Urtekussen » 26. feb 2016, 17:14

9
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf FruitFly » 26. feb 2016, 21:40

2-3 stykker. Der er rundt regnet tale om engagerede, kompetente mennesker, der arbejder i et ekstremt utaknemmeligt job med et kobbel journalister i nakken konstant og for en befolkning, der tror at alt kan fixes i et snuptag.
3
#Klimatosse
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Lækre Arne » 26. feb 2016, 21:54

11+. Men jeg stemmer alligevel.
Synes også det er løgn med løgn med løgn på fra mange sider, og ukonkrete og inkonsekvente tåber andre steder.
Jeg stemmer der hvor der er et lille lys af håb, men tør ikke håbe for meget. Og jeg er ellers et positivt indstillet menneske ;)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. feb 2016, 22:02

tror jeg lander på 4 ca.

Grundlæggende gør de her mennesker det jo godt, uagtet hvilket parti de er medlemmer af, og de der sidder højest hierakiet har et hårdt og utaknemmeligt job, der kræver sindsygt meget af dem, og tænker jeg i vid udstræning må udgøre størsteparten af dagsordenen i deres hverdagsliv, undtagen når de lige vælger helt bevidst at prioritere dem selv, familie osv. Men de skal ALTID stå klar.
Jeg var død af stress tror jeg.


Men jeg vil så sige at jeg lider ret meget af journalist-lede, politikerjournalister, og journalisme ifht politik i det hele taget, det er edderådnemig til at brække sig over. Og min oplevelse er at de bærer en stor del af ansvaret for VORES oplevelse af politikerne, det er deres formidling til os der sætter dagsorden, og indimellem på en måde jeg ikke bryder mig om.
Og hele den der sensationslyst, breaking news, og dybdeborende analyser som effin 80% af tiden alligevel slet ikke sidder i skabet, eller bare i kommoden ved siden af. Hvorfor fanden har de så skide travlt hele tiden, hvorfor skal det handle om at formidle her og nu og helst allerførst. For så sker formidlingen jo på et minimum af oplysninger, og er i stedet gisninger, antagelser, analyser, - og vi kan ikke bruge det til en skid.

Jeg har slet ikke set tv denne uge, jeg gider ikke. Jeg har heller ikke læst nogle breaking news - jeg gider ikke.
Jeg har istedet læst gode dybdegående artikler, der fremstiller både for og imod, der hvor journalisten har haft tid til at sætte sig ordentligt ind i stoffet, har noget reel fakta at skrive ud fra, og det er det der bliver behandlet, med for og imod vinkler. Det er påstanden, der bliver taget hånd om, ikke et eller andet skide stikord.
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf FruitFly » 26. feb 2016, 22:39

DD_81 skrev:Men jeg vil så sige at jeg lider ret meget af journalist-lede, politikerjournalister, og journalisme ifht politik i det hele taget, det er edderådnemig til at brække sig over. Og min oplevelse er at de bærer en stor del af ansvaret for VORES oplevelse af politikerne, det er deres formidling til os der sætter dagsorden, og indimellem på en måde jeg ikke bryder mig om.
Og hele den der sensationslyst, breaking news, og dybdeborende analyser som effin 80% af tiden alligevel slet ikke sidder i skabet, eller bare i kommoden ved siden af. Hvorfor fanden har de så skide travlt hele tiden, hvorfor skal det handle om at formidle her og nu og helst allerførst. For så sker formidlingen jo på et minimum af oplysninger, og er i stedet gisninger, antagelser, analyser, - og vi kan ikke bruge det til en skid.

Ja, god pointe. På journalist-lede ligger jeg langt højere - men heldigvis er det nemt at undgå den idiotiske "journalistik".
1
#Klimatosse
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf billiebean » 27. feb 2016, 08:43

Helt enig i medieleden. Og det er jo lidt hønen og ægget med politikere og journalister.

Og det sagt så mangler der nogle politikere med røv i buksen, som tør sige stop for både urealistiske vælgerforventninger og hyperaktive, sensationsjagende journalister. Mette F har fx skuffet fælt i den sammenhæng.

Det er sjovt, at politikere er så bange for at de mister stemmer på at stå fast og insistere på ordentlighed, kvalitet og at langsigtede og holdbare løsninger tager tid. Der har Pape alligevel gjort noget godt ved at sætte foden ned overfor Eva Kjers sjoflen.
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Karkluden » 27. feb 2016, 08:45

LaScrooge skrev:10. Men jeg stemmer alligvel. Det er min forbandede demokratiske pligt og jeg gør det, også selvom jeg en dag skulle ende med at stemme blankt.

This.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Mani » 27. feb 2016, 09:51

billiebean skrev:Helt enig i medieleden. Og det er jo lidt hønen og ægget med politikere og journalister.

Og det sagt så mangler der nogle politikere med røv i buksen, som tør sige stop for både urealistiske vælgerforventninger og hyperaktive, sensationsjagende journalister. Mette F har fx skuffet fælt i den sammenhæng.

Det er sjovt, at politikere er så bange for at de mister stemmer på at stå fast og insistere på ordentlighed, kvalitet og at langsigtede og holdbare løsninger tager tid. Der har Pape alligevel gjort noget godt ved at sætte foden ned overfor Eva Kjers sjoflen.

Jeg har eksempelvis voldsom Hans Engell lede i denne sag.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Guilded_Lily » 27. feb 2016, 10:20

10+. Jeg har respekt for selve jobbet som politiker, men jeg kan slet ikke følge den retning, vores samfund er godt på vej ind i. Jeg er faktisk skræmt. Både på egne vegne med omkring 30-35 år tilbage på arbejdsmarkedet og derefter pensionisttilværelsen, hvis jeg lever til den tid, men også på mine børns og kommende børnenebørns vegne, hvis der ikke foretages nogle drastiske ændringer.

Jeg bryder mig ikke om mekaniseringen og umenneskeliggørelsen.

Så som tidligere SF-støtte aner jeg simpelthen ikke, hvor jeg skal sætte mit kryds næste gang - den bliver muligvis blank i stedet for at blive sat i desperation som sidste gang.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf dgd2007 » 28. feb 2016, 02:34

Pas nu på ikke at meditere alt for meget på mantraet om, at "alle politikere er bare :badr: "!
Ellers ender man bare med at blive åben over for "Diktatur? Tja ... who cares! Det kan vel aldrig være værre."
Men det kan det!
1
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf HerErJeg » 28. feb 2016, 05:05

Når så man kan læse sådan noget her, så er det et søm mere i ligkisten.
Med tanke på at Eva Kjer er død og borte, netop på grund af anklager om fejlagtige beregninger, så er det uhørt at selv kritikken af hende er fejlagtig og forkert udregnet. http://jyllands-posten.dk/indland/ECE84 ... m-tilbage/

Der findes jo ikke en journalist eller politiker som ikke har kastet sig over alt hvad der kunne findes, bare det kunne bruges til at skyde mod ministeren.
Det er satme skandaløst.

Jeg vil vædde på at vi aldrig kommer til at se skyggen af undskyldninger eller beklagelser fra hverken forskerverden eller i særdeleshed konservative. Hvis det har er den smoking gun som har udløst det hele, hvordan håndteres det lige, hvor skaden er sket og ministeren er væk? Bye Bye PAPE.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Precaseptica » 7. mar 2016, 07:26

Nu stemmer jeg ikke, men jeg har nu fulgt lidt med alligevel.

Men lige nu er jeg godt nok træt af deres cirkus.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf FruitFly » 7. mar 2016, 07:38

Jeg har tidligere givet udtryk for at min politiker-lede er lav, og det er rigtigt nok, men én ting, der kan pisse mig af er hvor barnligt de opfører sig på Facebook, Twitter etc. Det er som om de ikke har fattet at når man har 5 millioner lyttere, så skal man eddermame tænke sig om før man farer i tasterne.

Det værste er, at jeg ikke engang er på Facebook og Twitter og lignende, bl.a. netop for at undgå at lægge øre til den slags idioti, og ALLIGEVEL skal jeg belastes med det i min nyhedsstrøm. Jeg tænker - dem er der INTERESSEREDE at høre på det ævl kan vel finde det på de sociale medier, så vi andre stakler kan blive fri!
1
#Klimatosse
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf icelady » 29. jun 2016, 21:32

Jeg kan godt forstå, folk får umiddelbar politikerlede, når de læser noget som dette:


http://www.tveast.dk/artikel/politikere-i-holbaek-naegter-skaere-i-deres-loen

Jeg har søgt lidt på det, og umiddelbart får almindelige byrødder ikke en svimlende løn/vederlag.

Men symbolværdien i, at de havde stemt for, ville unægtelig være meget stor.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. jun 2016, 16:28

Ganske moderat høj. EU-vikarer får 2,4 mio. for seks ugers arbejde. Anser dem for rimeligt korrupte, og ikke noget jeg kan støtte med mine skattekroner. Jeg har vist heller ikke stemmeret mere, så det er godt det samme.
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"