Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 26. feb 2016, 07:34

Tak og nej jeg kan næsten ikke vente til kl bliver 13 i dag :blush:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 26. feb 2016, 21:09

:banan: Weeeekend :banan:

Den står på fødselsdag med en fra børnehaven I morgen. Fødselsdagen afholdes i legeland.
Søndag står på oprydning i vores kælder. Der er rigeligt at tage fat på.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 07:28

God weekend til alle og så glæder jeg mig til kl 10, for mit barn har sovet ved sin far igår og kommer hjem idag :) Vi har nogle hængepartier at få tjek på, bla hans bærbar har lidt krise og så skal vi i paradis til gratis is kl 12 :pompom:

Ellers har vi ikke pt planer, jeg kunne forestille mig at knægten vil bruge alt sin tid på at fixe computeren og lave videoer, jeg kunne så bruge tiden foran tv'et og med kold hvidvin, win win :)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 27. feb 2016, 07:41

Weekend :banan:

Så skal der hygges, tror jeg vil forsøge at lokke drengene med ud på en gå tur ved sten-stranden i dag. Jeg har en ideen om at vi eller I hvert fald jeg skal tegne lidt på sten. Vil gerne have et par liggende i vores forhave.

Er sikker på at vi også ville have godt af lidt frisk luft alle sammen, så vi kan få den sidste rest af sygdom blæst langt væk.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 08:49

Noget jeg brugte meget da min søn var lille var at cykle ture og han elskede det. Ham på løbecyklen og mig på ladcyklen. På den måde lærer de også trafikken at kende med tiden:) Det var mest til Jer med børn på knap 2 og et år frem.

Jeg (uden at prale) tror det er derfor min søn er så trafiksikker og kender reglerne.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 08:50

FruDulle skrev:Vi skal iøvrigt på OUH mandag morgen, første gang. Kan allerede nu få koldsved over det. Christoffer hader læger og hospitaler, med god grund. Tænker at vi kører i en legetøjsbutik bagefter og giver frit valg på alle hylder og så finder et sted at spise bagefter.



hvorfor?? pga allergien og sådan??
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 10:48

FruDulle skrev:
Panton skrev:Noget jeg brugte meget da min søn var lille var at cykle ture og han elskede det. Ham på løbecyklen og mig på ladcyklen. På den måde lærer de også trafikken at kende med tiden:) Det var mest til Jer med børn på knap 2 og et år frem.

Jeg (uden at prale) tror det er derfor min søn er så trafiksikker og kender reglerne.


God ide'. Måske jeg selv om vi kan manøvre vores ladcykel frem fra lageret. Tænker om den fint holder til at stå ude i det her vejr :gruble: vi kan ikke have den inde nogle steder nemlig



Min står ude altid, her er ikke mulighed for at stille den ind, selvfølgelig bliver de mere beskidte og sådan, men det er jo også en brugsgenstand :D Jeg er ellers meget sart og øm overfor min :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 10:49

FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:Vi skal iøvrigt på OUH mandag morgen, første gang. Kan allerede nu få koldsved over det. Christoffer hader læger og hospitaler, med god grund. Tænker at vi kører i en legetøjsbutik bagefter og giver frit valg på alle hylder og så finder et sted at spise bagefter.



hvorfor?? pga allergien og sådan??


Ja han skal ind i systemet herhjemme. Selvom at jeg elsker Bangkok bliver der vare dyrt og besværligt st tage dertil for tjek og test hvis vi er i Dk :D lige nu skal han bare oprettes og aflevere journal osv. Og så forhåbenligt testes til sommer/efterår. Der er kun to andre i Dk med den samme type og de er tilknyttet OUH



hvad er det for en allergi han har, når den er så sjælden??

P også med allergibarn men ikke sjældent
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 12:57

FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:Vi skal iøvrigt på OUH mandag morgen, første gang. Kan allerede nu få koldsved over det. Christoffer hader læger og hospitaler, med god grund. Tænker at vi kører i en legetøjsbutik bagefter og giver frit valg på alle hylder og så finder et sted at spise bagefter.



hvorfor?? pga allergien og sådan??


Ja han skal ind i systemet herhjemme. Selvom at jeg elsker Bangkok bliver der vare dyrt og besværligt st tage dertil for tjek og test hvis vi er i Dk :D lige nu skal han bare oprettes og aflevere journal osv. Og så forhåbenligt testes til sommer/efterår. Der er kun to andre i Dk med den samme type og de er tilknyttet OUH



hvad er det for en allergi han har, når den er så sjælden??

P også med allergibarn men ikke sjældent


Noget der hedder FPIES, det er proteiner i fødevarer han ikke tåler og kan i princippet hvære allergisk overor alt. Han tåler ikke mælk, ris, havre og ærter. Tidligere også banan og jordbær. Han får tarmbetændelse som ofte varer en uges tid når han får noget han ikke tåler. Rektionen er enten eksplosiv opkast eller dårlig mave. Opkast er bedst for så er det hurtigere overstået.


Det lyder ret omstændigt og sikke skidt han bliver hvis det går galt :wacko: Nu når han ikke tåler disse fire fødevarer, er det så alt med mælk i han ikke eller kun mælk da det jo ikke er spaltet?? Er han også allergi barn?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 13:12

FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:Vi skal iøvrigt på OUH mandag morgen, første gang. Kan allerede nu få koldsved over det. Christoffer hader læger og hospitaler, med god grund. Tænker at vi kører i en legetøjsbutik bagefter og giver frit valg på alle hylder og så finder et sted at spise bagefter.



hvorfor?? pga allergien og sådan??


Ja han skal ind i systemet herhjemme. Selvom at jeg elsker Bangkok bliver der vare dyrt og besværligt st tage dertil for tjek og test hvis vi er i Dk :D lige nu skal han bare oprettes og aflevere journal osv. Og så forhåbenligt testes til sommer/efterår. Der er kun to andre i Dk med den samme type og de er tilknyttet OUH



hvad er det for en allergi han har, når den er så sjælden??

P også med allergibarn men ikke sjældent


Noget der hedder FPIES, det er proteiner i fødevarer han ikke tåler og kan i princippet hvære allergisk overor alt. Han tåler ikke mælk, ris, havre og ærter. Tidligere også banan og jordbær. Han får tarmbetændelse som ofte varer en uges tid når han får noget han ikke tåler. Rektionen er enten eksplosiv opkast eller dårlig mave. Opkast er bedst for så er det hurtigere overstået.


Det lyder ret omstændigt og sikke skidt han bliver hvis det går galt :wacko: Nu når han ikke tåler disse fire fødevarer, er det så alt med mælk i han ikke eller kun mælk da det jo ikke er spaltet?? Er han også allergi barn?


Ja han bliver jo virkelig syg når det og har ondt. Da det gik op for os at det var mælk var da han smagte lidt is. Vi havde en mistanke om hans mme men med is var det helt sikkert. Han skreg i et døgn og var brændende rød på kroppen og kastede konstant op. Vi kunne slet ikke røre ham. Og så var det naturligvis på en ferie på Bali. Inden vi vidste det var han jo bare konstant små ked af det og vi skiftede 10-12 bleer dag og nat med løbende tynd afføring. Han fik speciel og dyr mme til han var 1,5. Så ja, alt mælk desværre.

Det har også betydet at han har svært ved st tolerere konventionel frugt og grønt pga sprøjtegifte. Hans mave reagerer hurtigt på det. Vi var i Bangkok 8 dage på hospital pga af det, vi anede ikke hvad der var galt. Forinden var han dårlig i 5-6 uger. Vi troede at det var salmonella igen. Men alle prøver negative. Efter 3 dage i Blk var han okay og efter 7 perfekt. 2 dage tilbage i Dhaka og et par æbler, syg igen. Trist

Hvad mener du med allergi barn? Altså udover det er der ikke noget.


Jeg mener ift. pollen, græs og træer og forskellige dyr. Min egen søn er vildt pollen allergisk, alle træsorter og græssorter, hest, hund, kat, nødder i alle afskygninger og forskellige ting som har kryds allergi til træsorter. Fx birk og æbler!

Jeg kan godt huske den lange sygdomsperiode og at I var indlagt i Bk, det lød virkelig hårdt. Er han så allergi testet for de andre ting eller vil OUH gøre det?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 21:20

Rakel, hun er vild med mutti :love:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. feb 2016, 20:32

Rakel skrev:Køjeseng eller seng med en udtræksseng under. Vi har jævnligt brug for en ekstra seng (udover at lillesøster skal sove i den), men jeg kan ikke beslutte mig. Hoppekids har jeg så vist besluttet mig for. Hmm.


Altid køjeseng. Det er så hyggeligt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. feb 2016, 20:38

Her kæmper vi med at nældefeberangreb, der nægter at slippe sit tag i storesøster. Har heldigvis en tid ved børnelægen på tirsdag, så må vi se, om hun kan sige noget klogt.

Ellers er alt vel:)
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 29. feb 2016, 11:31

FruKuk skrev:Her kæmper vi med at nældefeberangreb, der nægter at slippe sit tag i storesøster. Har heldigvis en tid ved børnelægen på tirsdag, så må vi se, om hun kan sige noget klogt.

Ellers er alt vel:)


Lyder som allergi, min søn får i hvert fald nældefeber lignede udslet, når han får noget han ikke kan tåle.

Han har lige haft en voldsom tilfælde i ansigtet, så han så frygtelig ud. Det værste var at jeg ikke anede hvorfor han slog ud, for han havde ikke fået noget nyt at spise, det viste sig så at være shampooen, fandt vi ud af ved at bruge udelukkelse metoden.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 29. feb 2016, 11:50

^^Jeg tænker også allergi som Muuh, frukuk. Normalt tager nældefeber 3 dage hvor det bliver mærkbart bedre men alt det kommer børnelægen sikkert ind på. Min søn har også haft det, hvor det viste sig at være en allergisk reaktion.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"