Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2016, 09:36

At tage sine hunde med på biblioteket og endda give dem lov til at løbe rundt uden snor. Også selvom de godt kan finde ud af at opføre sig ordentlig.
Jeg tvivler stærkt på, at ejeren havde gjort det i den bemandede åbningstid.
6
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. feb 2016, 09:37

Mennesker der bare altid vælger den mest pissenegative måde at sige tingene på.
Sådan en person var jeg sammen med i går.

Vi skulle noget arbejdsrelateret hjemme hos nogen jeg aldrig havde mødt før, et sted jeg aldrig havde været før. Det viste sig at være det mest idyllisk beliggende og smukke hus jeg længe havde set. Bare sådan rigtig hyggeligt og velholdt, man kunne se at de mennesker havde brugt tid på at gøre alting lækkert.

Dem som bor der kommer ud, og det første der ryger ud af munden på den trælse negative person er: Guud hvor er der godtnok meget larm ude fra hovedvejen her! Jeg ville bare slet ikke kunne holde uuud at være i min have med den evige susen af biler!
Og jeg tænker bare.. wtf? Jamen HVORFOR dog starte med at "disse" andre menneskers (virkelig smukke!) sted? Desuden var der ikke ret meget larm, for der var en meget dyb skov imellem huset og den vej. Æv det var pinligt at være tilskuer til.

Senere sagde den negative person endda også noget med at huset lignede en postkasse :forvirret2: Det var så upassende. Jeg er stadig igang med at rette tæerne ud igen.
10
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. feb 2016, 09:43

Skumfidusen skrev:
Regnskabet skal da først være færdigt om noget tid. Men momsafregning nærmer sig selvfølgelig ret meget.


Nå okay. Jamen så skal jeg ikke kloge mig mere. Og bare være glad for at min revisor nurser mig så meget :lol: for jeg ville jo nok automatisk have gået ud fra at regnskabet skulle være færdigt før man kunne se hvor meget man overhovedet skulle betale i moms :s :blush: :lol:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. feb 2016, 09:54

Skumfidusen skrev:
Nej nej - momsafregning er en langt mere simpel størrelse, der ikke kræver periodeafgrænsninger og revidering og sådan en masse hejs.


Billede

Nå men jeg tror bare jeg vil koncentrere mig om at tjene nogle penge og så lade revisoren sørge for alt det pis der :lol2:
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 26. feb 2016, 12:46

Jeg syntes min internet udbyder er ganske upassende.

Vi blev lokket over til dem i november månede, og jeg har ikke en skid ide om hvad man forbruger, så da jeg fik at vide at 200gb om måneden er mere end rigeligt til en familie på fem der kun ser internet og streamer deres tv, så troede jeg sku da på det.
Men allerede halvejs i december har vi brugt vores andel, og hastigheden bliver sat ned, men vi kan bare bruge videre. Jeg har igennem de sidste tre måneder været i telefonisk kontakt med dem fem/seks gange, da jeg ikke pludselig vil stå uden internet. Men med samme svar, der sker ikke noget, i skal bruge helt vildt meget før det lukkes.

Jeg har jo et halvt års binding, og den vil de beholde, så jeg kan ikke bare opsige det uden at betale.

Nu har jeg så fået en mail om jeg bruger alt for meget! Og jeg skal ændre mine vaner indenfor de næste 30 dage, ellers lukker de det - Jo tak det er jeg sku da klar over, har forsøgt at finde en løsning, men i er sku ikke til meget hjælp.

Så nu må jeg bare vente på de så beslutter hvornår vi så har brugt for meget, så de lukker for lortet.
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf MissHindenburg » 26. feb 2016, 13:18

Min kollega - han ønsker noget afregningsmæssigt skal være på en bestemt måde med en forhandler - jeg er kontakt personen, så jeg skal formidle det ønskede videre, hvilket jeg gør.

Nu her 3 uger senere skifter omtalte kollega mening og vil have det på en anden måde (som også var en mulighed i første omgang, men som kollegaen afviste flere gange). :rulle:

Hvis det forsætter i næste uge får h*n sgu besked på selv at ringe til forhandleren - Jeg gør det IKKE!
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 26. feb 2016, 14:10

Folk, der trods skilte, stadig føler sig berettiget til at slæbe deres hunde med ind i Fakta!
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 26. feb 2016, 16:20

Jeg var i Vester Kopi idag, der er tre computere med tilhørende printer - der var åbenbart en del der skulle printe en hel del i dag, det er også fint nok, men betyder så at der er kø. Ved den ene computer sidder en der laver alt andet end at printe, først rette lidt i sine lektier, så sidde lidt på facebook, så hyggesnakke lidt med hendes venner, så tilbage på facebook og så surfe lidt videre rundt på nettet.. :skeptisk: Ej men så gå dog på computercafe i stedet.
3
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 26. feb 2016, 16:42

Synes egentlig en kollega var upassende i dag.
Kan nu ellers godt lide hende, men lige der synes jeg hun var for meget.

Vi har fyringsrunder og risikere allesammen at miste vores jobs om et par uger.
Hun sagde så at hvis hun blev fyret vil hun gå til medierne og gøre en kæmpe sag ud af at hun blev fyret, at det ville være SÅ røvet af firmaet. Fordi hun et gravid og så ville skulle gå på barselsdagpenge.

Altså ja! Er da helt med på at det ville være røv surt! Men sådan er vilkårene for os allesammen. Og ville godt nok synes det var trist at en anden skulle fyres, hvis hendes stilling skal nedlægges, så hun kan overtage DEN persons job, indtil hun skal på barsel.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 26. feb 2016, 17:42

Det er upassende ikke at besøge min farmor overhovedet i 1,5 år (som er tiden siden min farfars bisættelse).

Og så når farmor dør komme mindst 10 gange på en måned, for at rippe dødsboet.

Føj!
12
2011
2015
2018
2020
2023
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 27. feb 2016, 06:21

En af mine naboer banker helt vildt på væggen med jævne mellemrum gennem den sidste 1½ time. Troede, at jeg måske havde tv-lyden skruet for højt op (selvom jeg har skruet pænt meget ned), men da jeg holdt en pause mellem to ting, blev der banket igen. Så nu tænker jeg bare, at det enten er hende inden ved siden af, som holder skrigekonkurrence med jævne mellemrum, når hun holder pause i medicinen. Eller også er det de fantastiske unge mennesker, der bor ovenpå, som bruger deres tid på at skændes højlydt og ryge tjald - når de da ikke har besøg af politiet.

Det er meget svært at høre, hvor lydene kommer fra.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. feb 2016, 06:30

Modesty Blame skrev:En af mine naboer banker helt vildt på væggen med jævne mellemrum gennem den sidste 1½ time. Troede, at jeg måske havde tv-lyden skruet for højt op (selvom jeg har skruet pænt meget ned), men da jeg holdt en pause mellem to ting, blev der banket igen. Så nu tænker jeg bare, at det enten er hende inden ved siden af, som holder skrigekonkurrence med jævne mellemrum, når hun holder pause i medicinen. Eller også er det de fantastiske unge mennesker, der bor ovenpå, som bruger deres tid på at skændes højlydt og ryge tjald - når de da ikke har besøg af politiet.

Det er meget svært at høre, hvor lydene kommer fra.


Jeg værdsætter min alenehed i et kæmpe hus ude på bøhlandet rigtig meget, og endnu mere efter at have læst det der. Det lyder virkelig belastende. :(
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 27. feb 2016, 07:08

Dirtylittledevil skrev:
Modesty Blame skrev:En af mine naboer banker helt vildt på væggen med jævne mellemrum gennem den sidste 1½ time. Troede, at jeg måske havde tv-lyden skruet for højt op (selvom jeg har skruet pænt meget ned), men da jeg holdt en pause mellem to ting, blev der banket igen. Så nu tænker jeg bare, at det enten er hende inden ved siden af, som holder skrigekonkurrence med jævne mellemrum, når hun holder pause i medicinen. Eller også er det de fantastiske unge mennesker, der bor ovenpå, som bruger deres tid på at skændes højlydt og ryge tjald - når de da ikke har besøg af politiet.

Det er meget svært at høre, hvor lydene kommer fra.


Jeg værdsætter min alenehed i et kæmpe hus ude på bøhlandet rigtig meget, og endnu mere efter at have læst det der. Det lyder virkelig belastende. :(

Har du mon et værelse til leje?
1
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 27. feb 2016, 07:12

icelady skrev:Folk, der trods skilte, stadig føler sig berettiget til at slæbe deres hunde med ind i Fakta!

Jeg kom ind i tråden for at sige det samme. Var i fakta i går aftes, og så går der en kunde rundt med en chihuahua på armen?! Jeg synes det er ultra klammo.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 27. feb 2016, 08:20

Pixie88 skrev:Jeg kom ind i tråden for at sige det samme. Var i fakta i går aftes, og så går der en kunde rundt med en chihuahua på armen?! Jeg synes det er ultra klammo.


Jeg sagde det til en af medarbejderne, som gik hen og sagde det til damen. Hun blev meget fortørnet, men gik så udenfor og satte hunden ind i en bil.

Jeg forstår simpelthen ikke trangen/behovet/hvad det end er for at slæbe hunden med i dagligvarebutikken. :gruble:



Kunne da lige forestille mig at min overboen tog sin 60 kg tunge og alt for store grand danois med i butikkerne :8:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"