At finde et tæppe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 17:25

Kommodedyret skrev:
Trommedreng skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg kan godt lide den røde farve, men kombineret med størrelsen så synes jeg også at det bliver meget dominerende. Jeg ville dog synes det samme om en mintgrøn farve.

Store tæpper i små rum bliver hurtigt noget der dominerer. Jeg har selv været igennem hele tre vidt forskellige tæpper til min stue, før jeg måtte sande at det bare ikke gik. Det blev for proppet at se på for min smag, jeg skal helst have det luftigt. Så nu har jeg ikke noget tæppe i stuen. :genert:


Jeg kan godt følge dig, Kommode. Jeg har selv fravalgt at have tæppe i stuen. Jeg kunne dog godt tænke mig et lille tæppe under sofabordet.

Jeg synes næsten det er endnu sværere at finde små tæpper til soveværelset end ét stort.

Any suggestions?


Jeg kan prøve at smide nogle links næste gang jeg er på fra min comp. Selvom jeg nok mest er til fladvævede, kan det måske inspirere lidt alligevel.
Skal det være ensfarvet?


Ensfarvet er helt fint, men hvis du falder over nogle farvede, som du synes vil passe godt inde på mit soveværelse, vil det også bare være great. Jeg mangler virkelig inspiration.

Tak!
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Daine » 26. feb 2016, 17:41

Må jeg komme med et input? Hvad med at droppe det klassiske store tæppe og så købe et lammeskind i en lækker farve, du kan bruge så du ikke sætter fødderne på et koldt gulv om morgenen? Jeg synes nemlig, det bliver voldsomt med et stort tæppe i et lille soveværelse.

Noget a la det her:
image.jpeg
image.jpeg
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 18:42

Daine skrev:Må jeg komme med et input? Hvad med at droppe det klassiske store tæppe og så købe et lammeskind i en lækker farve, du kan bruge så du ikke sætter fødderne på et koldt gulv om morgenen? Jeg synes nemlig, det bliver voldsomt med et stort tæppe i et lille soveværelse.

Noget a la det her:
image.jpeg
image.jpeg


Hej Daine.

Ja, det kunne bestemt også være flot! Jeg tænker at rykke sengen længere mod midten og placere to stk. lammeskind på hver side af sengen?

Men hvordan er det med holdbarheden? Jeg havde egentlig altid forestillet, at lammeskindstæpper kun var til pynt. Kan de tåle at blive trådt på over en længere periode, og fælder de med tiden?
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Fræksak » 26. feb 2016, 18:50

Trommedreng skrev:
Fræksak skrev:Jeg synes ikke, det ser helt dumt ud med det tykke råhvide. Og så forestiller jeg mig, at det er ret luxusagtigt at træde ud på sådan noget blødt noget om morgenen?

I øvrigt har vi det mintgrønne tæppe (bare i rundt), og jeg synes personligt, at farven er en anelse mindre mint og mere grøn, når man ser det IRL. De er supergode til at gengive farverne på CarpetVista, men alligevel blev jeg lidt overrasket over udtrykket, da vi selv smækkede det på gulvet herhjemme. Bare lige så du ved det :). Det er i hvert fald ikke klassisk mintgrønt!


Det giver nemlig en virkelig dejlig følelse at betræde om morgenen! Og så dæmper det tilmed lyden en smule. Desværre synes jeg, at det lige er en halv meter for bredt.

Jeg har i hvert fald pakket det ned igen og skrevet til RugVista/CarpetVista og dem om en returlabel.

Fræksak, må jeg evt. se, hvordan det grønne tæppe tager sig ud i jeres hjem? Gerne over PB. Og det er naturligvis helt okay, hvis du ikke er for det. :)


Det kan du tro. Smider et billede i tråden i morgen (tror ikke det bliver godt at fotografere m. blitz om aftenen). Det er noget mindre (vist Ø150), men måske kan du få en idé alligevel. Det er i øvrigt ikke blødt at træde på, så på den måde er det måske ikke et typisk soveværelsestæppe.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Daine » 26. feb 2016, 18:50

Trommedreng skrev:
Daine skrev:Må jeg komme med et input? Hvad med at droppe det klassiske store tæppe og så købe et lammeskind i en lækker farve, du kan bruge så du ikke sætter fødderne på et koldt gulv om morgenen? Jeg synes nemlig, det bliver voldsomt med et stort tæppe i et lille soveværelse.

Noget a la det her:
image.jpeg
image.jpeg


Hej Daine.

Ja, det kunne bestemt også være flot! Jeg tænker at rykke sengen længere mod midten og placere to stk. lammeskind på hver side af sengen?

Men hvordan er det med holdbarheden? Jeg havde egentlig altid forestillet, at lammeskindstæpper kun var til pynt. Kan de tåle at blive trådt på over en længere periode, og fælder de med tiden?


Jeg har to liggende ved min seng og jeg har haft dem i flere år uden problemer. De fælder ikke/går ikke i stykker, men kan godt blive lidt 'nussede' at se på - det er specielt ved den lyse jeg har, det er nemmere at se. Jeg støvsuger dem, når jeg alligevel støvsuger gulvet og et par gange om året bliver de banket udendørs og derefter børstet med en børste med stive hår.

Jeg synes det er SÅ lækkert at træde ud på sådan et pelstæppe :lun:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 26. feb 2016, 19:17

Daine skrev:
Trommedreng skrev:
Daine skrev:Må jeg komme med et input? Hvad med at droppe det klassiske store tæppe og så købe et lammeskind i en lækker farve, du kan bruge så du ikke sætter fødderne på et koldt gulv om morgenen? Jeg synes nemlig, det bliver voldsomt med et stort tæppe i et lille soveværelse.

Noget a la det her:
image.jpeg
image.jpeg


Hej Daine.

Ja, det kunne bestemt også være flot! Jeg tænker at rykke sengen længere mod midten og placere to stk. lammeskind på hver side af sengen?

Men hvordan er det med holdbarheden? Jeg havde egentlig altid forestillet, at lammeskindstæpper kun var til pynt. Kan de tåle at blive trådt på over en længere periode, og fælder de med tiden?


Jeg har to liggende ved min seng og jeg har haft dem i flere år uden problemer. De fælder ikke/går ikke i stykker, men kan godt blive lidt 'nussede' at se på - det er specielt ved den lyse jeg har, det er nemmere at se. Jeg støvsuger dem, når jeg alligevel støvsuger gulvet og et par gange om året bliver de banket udendørs og derefter børstet med en børste med stive hår.

Jeg synes det er SÅ lækkert at træde ud på sådan et pelstæppe :lun:


Er det kort- eller langhåret lammeskind, du har?

Inde på Lammeskindet.dk har de nemlig forskellige typer. Deres plaider ser lækre ud og er også ret prisvenlige, men så har de også deciderede "lammeskindstæpper" til 4000+ kr.. :wacko:

Mon plaiderne kan bruges på gulvet?
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Daine » 26. feb 2016, 19:41

Trommedreng skrev:
Daine skrev:
Trommedreng skrev:
Daine skrev:Må jeg komme med et input? Hvad med at droppe det klassiske store tæppe og så købe et lammeskind i en lækker farve, du kan bruge så du ikke sætter fødderne på et koldt gulv om morgenen? Jeg synes nemlig, det bliver voldsomt med et stort tæppe i et lille soveværelse.

Noget a la det her:
image.jpeg
image.jpeg


Hej Daine.

Ja, det kunne bestemt også være flot! Jeg tænker at rykke sengen længere mod midten og placere to stk. lammeskind på hver side af sengen?

Men hvordan er det med holdbarheden? Jeg havde egentlig altid forestillet, at lammeskindstæpper kun var til pynt. Kan de tåle at blive trådt på over en længere periode, og fælder de med tiden?


Jeg har to liggende ved min seng og jeg har haft dem i flere år uden problemer. De fælder ikke/går ikke i stykker, men kan godt blive lidt 'nussede' at se på - det er specielt ved den lyse jeg har, det er nemmere at se. Jeg støvsuger dem, når jeg alligevel støvsuger gulvet og et par gange om året bliver de banket udendørs og derefter børstet med en børste med stive hår.

Jeg synes det er SÅ lækkert at træde ud på sådan et pelstæppe :lun:


Er det kort- eller langhåret lammeskind, du har?

Inde på Lammeskindet.dk har de nemlig forskellige typer. Deres plaider ser lækre ud og er også ret prisvenlige, men så har de også deciderede "lammeskindstæpper" til 4000+ kr.. :wacko:

Mon plaiderne kan bruges på gulvet?


Jeg har bare nogle billige udgaver, muligvis fra Jysk (jeg har fået dem i gave). De ligner denne rigtig meget: http://jysk.dk/indretning/skind/lammesk ... x80cm-hvid
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 06:36

Hvad nu hvis...hmm....jeg køber to af de her og placerer dem på hver side? De er 60x120.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 07:13

FruDulle skrev:Jeg synes st det bliver lidt kedeligt med det lyse i lyse, men forstår godt at du vil holde det lyst på de præmisser. Hvad med lyst med mønster?


Jeg synes det er ret svært at finde tæppe med mønstre som jeg kan lide.

Det skal også lige siges at ikke alt i soveværelset er hvidt. Jeg har en kontorstol i cognac-farvet læder og bogkasser i bøg. Jeg tænker også at købe et gulvspejl med patineret guldramme. Det giver lidt modspil til det hvide farve.
Arealet i soveværelset snyder nok også lidt på billederne. Det er ca. 20m2.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 10:48

Denne tråd dør aldrig! Well, ikke før jeg har fundet mig et tæppet.

Nå, men hvad med disse fra Ferm living? Vil de være "all over the place" eller passe fint nok ind, hvis jeg lige får skiftet sengebordet og sengetæppet ud? De vil nok være ret tynde i kvaliteten og nok ikke særlig behaglige at gå på, men det kan jeg _måske_ godt leve med.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 11:21

Gemmer du noget under sengen? For ellers ville jeg, hvis jeg var dig, fjerne sengekappen, så man kan se ind under sengen. Det ville give et mere luftigt og mindre kompakt udseende. Så ville jeg finde et tæppe i mellemstørrelse som kan ligge på pladsen til venstre for sengen (dem side spejlet står på) og et blødt skind til at træde ud på til den anden side. Det store tæppe skulle ikke gå helt ud til kanterne, men have luft omkring. Det ville give dimension til rummet.

Jeg synes godt at du kan tage et lyst tæppe, det er mere størrelsen du skal være opmærksom på, hvis du vil gøre rummet lyst og luftigt og få det til at syne større. Jeg ville i øvrigt heller ikke bruge mørke farver på sengetæppet og i nipsen, da det igen får rummet til at syne mindre. Hvis det var mig, ville jeg i stedet finde potteskjulere i træ, metal eller sten, altså naturlige materialer og sorge for luft omkring motiverne i rammer, fx med bred passepartout og smalle trærammer yderst. Med et lille rum kan man vinde meget ved at sørge for luft om tingene visuelt.
1
And we both know: I will be delicious
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Fræksak » 27. feb 2016, 11:33

20 m2 er da ikke et lille rum? :genert: Jeg synes det er en pæn størrelse på et soveværelse.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Fræksak » 27. feb 2016, 11:34

TS, billeder af det grønne tæppe kommer muligvis først i morgen formiddag. Får 16 gæster og skal liiiige ha' gjort klar og lavet mad!
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 11:38

Hov, to ting mere: i stedet for gulvlampen ville jeg finde en væglampe eller loftslampe (jeg gætter på at du bruger gulvlampen til at se ind i skabet på de mørke morgener?) og jeg ville hænge spejlet op. Visuelt er det også med til at gøre det hele større og luftigere at der ikke står de to ting langs panelet)
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 13:40

LaScrooge skrev:Hov, to ting mere: i stedet for gulvlampen ville jeg finde en væglampe eller loftslampe (jeg gætter på at du bruger gulvlampen til at se ind i skabet på de mørke morgener?) og jeg ville hænge spejlet op. Visuelt er det også med til at gøre det hele større og luftigere at der ikke står de to ting langs panelet)


Faktisk bruger jeg slet ikke den gulvlampe.
Meningen har altid været at give det bort, men jeg har ikke fået det gjort. Den giver ikke meget lys, men den kaster en varm stemning i rummet pga. den lidt specielle skærm...Jeg har faktisk lige malet selve stellet og foden i hvid for at give den en ny chance. :blush2:

God idé med forskellige tæpper på hver side! Det tror jeg sagtens kan fungere. Spejlet vil jeg dog gerne have frit på gulvet. Det er lidt praktisk at kunne flytte rundt på det, men jeg forstår godt ideen.

Skind på højre side og et alm. tæppe på venstre side - got it. Kan nogle af de tæpper, jeg har smidt op i tråden bruges? Eller har du nogle forslag? :)
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.

Tilbage til "Bolig"