Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Får vi valg?

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2016, 09:42

FruitFly skrev:
icelady skrev:Men det må da alt andet lige sætte Lars Løkke i et meget dårligt lys?

Han var jo næsten parat til et valg, fremfor at hun skulle gå. :gruble:

Det var bluff. Selvfølgelig ville Løkke ikke have et valg.


Men netop fordi han fremlagde det på den måde så er det jo en kæmpe ydmygelse for ham. Og jeg kan ikke sige, at det ikke fryder mig. Det fryder mig faktisk mere end jeg kan beskrive. Jeg kan virkelig ikke lide LLR og at se ham stå med bukserne nede på den her måde, armen det er SKØNT!
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 27. feb 2016, 09:48

FruitFly skrev:
icelady skrev:Men det må da alt andet lige sætte Lars Løkke i et meget dårligt lys?

Han var jo næsten parat til et valg, fremfor at hun skulle gå. :gruble:

Det var bluff. Selvfølgelig ville Løkke ikke have et valg.



Det kan godt ske det var bluff, men det var det indtryk, han efterlod.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Får vi valg?

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2016, 09:52

icelady skrev:
FruitFly skrev:
icelady skrev:Men det må da alt andet lige sætte Lars Løkke i et meget dårligt lys?

Han var jo næsten parat til et valg, fremfor at hun skulle gå. :gruble:

Det var bluff. Selvfølgelig ville Løkke ikke have et valg.



Det kan godt ske det var bluff, men det var det indtryk, han efterlod.


Jeg tror faktisk, at han forventede, at de konservative ville give sig. Jeg tror det er kommet fuldstændig bag på ham, at hans trussel om valg blev taget som det gjorde.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Får vi valg?

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2016, 09:59

Der er mange af mine venner på facebook, der tipper Søren Gade til at blive ny minister, men tror I det er sandsynligt? I mine øjne er Gade en af de få troværdige og respekterede venstrefolk, der er tilbage, vil han risikere at sætte det over styr ved at træde ind i en regering, der står så svagt som denne?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
mascript
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17. feb 2016, 17:16
Kort karma: 0
Likede indlæg: 10

Re: Får vi valg?

Indlægaf mascript » 27. feb 2016, 10:05

Ja, det gør vi. Men måske først om 3 år, hvis kaospiloten Løkke ellers formår at holde skuden oven vande i resten af regeringsperioden.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2016, 10:08

fisken80 skrev:Der er mange af mine venner på facebook, der tipper Søren Gade til at blive ny minister, men tror I det er sandsynligt? I mine øjne er Gade en af de få troværdige og respekterede venstrefolk, der er tilbage, vil han risikere at sætte det over styr ved at træde ind i en regering, der står så svagt som denne?


Med tanke på hans fortid i dansk landbrug, så tror jeg ikke han vil kunne sættes til at blive fødevareminister. Men som del af en rokade, hvor en anden minister flyttes over til fødevareministeriet og så efterlader en åben taburet kan jeg godt se ham indgå.

Men skal der bare udnævnes en ny fødevareminister, så tror jeg Jakob Ellemann er en mere åbenlys kandidat.
0
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Får vi valg?

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2016, 10:08

Der er en på face, der nævner Jacob Ellemann og Marcus Knuth som muligheder. Af de to foretrækker jeg så afgjort Jacob Ellemann, der faktisk virker ganske sympatisk og som en mand, der også interesserer sig lidt for miljøet.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Får vi valg?

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2016, 10:09

Wizzze skrev:
fisken80 skrev:Der er mange af mine venner på facebook, der tipper Søren Gade til at blive ny minister, men tror I det er sandsynligt? I mine øjne er Gade en af de få troværdige og respekterede venstrefolk, der er tilbage, vil han risikere at sætte det over styr ved at træde ind i en regering, der står så svagt som denne?


Med tanke på hans fortid i dansk landbrug, så tror jeg ikke han vil kunne sættes til at blive fødevareminister. Men som del af en rokade, hvor en anden minister flyttes over til fødevareministeriet og så efterlader en åben taburet kan jeg godt se ham indgå.

Men skal der bare udnævnes en ny fødevareminister, så tror jeg Jakob Ellemann er en mere åbenlys kandidat.


Jeg håber du får ret i Jacob Ellemann.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2016, 10:15

Lidt OT (og noget man ikke må sige) men har lige set Olsen Dyhr på DR, og gud hvor ser hun pludselig slidt ud, og har hun ikke taget en del på? :gruble:
Det er nok ikke et let job at være chef for SF, som folk ser ud til at have glemt lidt, i en verden hvor EL og Alternativet er front of mind :gruble:
2
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Får vi valg?

Indlægaf fisken80 » 27. feb 2016, 10:17

Wizzze skrev:Lidt OT (og noget man ikke må sige) men har lige set Olsen Dyhr på DR, og gud hvor ser hun pludselig slidt ud, og har hun ikke taget en del på? :gruble:
Det er nok ikke et let job at være chef for SF, som folk ser ud til at have glemt lidt, i en verden hvor EL og Alternativet er front of mind :gruble:


Jeg har ondt af den kvinde. SF kæmper for at finde deres plads i dansk politik, senest ved at forsøge med et opgør omkring islam. Det er ikke noget nemt job hun har påtaget sig.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Får vi valg?

Indlægaf landsbytossen » 27. feb 2016, 10:29

Pape har bekræftet, hvad jeg altid har sagt. Konservative er socialdemokrater med slips.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Får vi valg?

Indlægaf Pølsemix » 27. feb 2016, 10:31

fisken80 skrev:Der er mange af mine venner på facebook, der tipper Søren Gade til at blive ny minister, men tror I det er sandsynligt? I mine øjne er Gade en af de få troværdige og respekterede venstrefolk, der er tilbage, vil han risikere at sætte det over styr ved at træde ind i en regering, der står så svagt som denne?


Som må de andre venstrefolk godt nok være noget flossede i kanten, skandale sagerne klistrede sig da til ham som forsvarsminister.
Utroligt så kort hukommelsen er i dansk politik.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Får vi valg?

Indlægaf dgd2007 » 27. feb 2016, 10:40

landsbytossen skrev:Pape har bekræftet, hvad jeg altid har sagt. Konservative er socialdemokrater med slips.

SK-regering! :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2016, 12:14

landsbytossen skrev:Pape har bekræftet, hvad jeg altid har sagt. Konservative er socialdemokrater med slips.


Der er ihvertfald langt mellem de Konservative anno 1916 og de Konservative anno 2016, især det nationalistiske / nær fascistiske parti fra 30´erne og så det bløde socialdemokratiske Konservative parti vi så under Schlüter og Engel.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Får vi valg?

Indlægaf dgd2007 » 27. feb 2016, 13:30

Berlingske Barometer i dag:

gallup022016.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"