Min kærestes venner

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Min kærestes venner

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 17:23

Hvis det er første gang du skal opleve at dele venneskreds, kan jeg bedre forstå din usikkerhed. Men jeg kan fortælle dig, at det er almindeligt og forventeligt at kærester præsenteres for vennerne og bliver inkluderet i kredsen. Man er et par og en enhed og skal man dele livet sammen skal man også kende hinandens venner. Venner er en af de allervigtigste komponenter i et lykkeligt liv og venskaber skal plejes, så man kan have dem så længe som muligt, helst hele livet (hvis de er gode, altså). Det bedste der kan ske er, at du også bliver en del af kredsen, kan hænge ud med vennerne og have det sjovt med dem. Det vil også gøre dem glade, at din kæreste har fundet en sød og dejlig kæreste.
1
And we both know: I will be delicious
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Comfortzone » 27. feb 2016, 17:23

Aima skrev:Jeg synes, du pålægger hende følelser og issues, du ikke aner, om hun overhovedet har, at det er totalt at overkomplicere tingene og, selvom jeg godt ved det ikke er din hensigt, faktisk også er en smule nedværdigende overfor hende.

Tag med til festen, mød vennerne, opfør dig pænt. Så er du ret langt, tror jeg, og skulle der så dukke komplikationer op, så forhold dig til dem, når de kommer :)


Det er svært at beskrive uden at vi bliver meget genkendelige lige pludseligt, men der er nogle ting, der gør at jeg ved at hun ikke er okay med at jeg overhovedet findes.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Min kærestes venner

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 17:26

Comfortzone skrev:Det er nok fordi jeg opfatter dem som deres venner og ikke hans :)


Det findes ikke. De var ikke et sammensmeltet individ, men to enkeltpersoner som har hver deres relation til hvert eneste menneske de omgås. Selvfølgelig er der altid venner der falder fra fordi de var mere knyttet til den ene person i parret end den anden, men grundlæggende er situationen den, at de er ophørt og nu er I 3 personer.
0
And we both know: I will be delicious
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Comfortzone » 27. feb 2016, 17:26

vibbsen skrev:Måske er det at tage empatien for andre mennesker lidt for vidt, hvis der i ens deltagelse i arrangementer i ny kærestes vennekreds, skal indgå overvejelser om hvorvidt kærestes ex-kæreste vil bryde sig om dette.

Jeg ved faktisk ikke engang om jeg synes at det er sødt og betænktsom. Eller om jeg synes at det nærmere lugter lidt af at du faktisk ikke rigtig har lyst til at involverer dig i hans vennekreds. Fordi den deles med hans eks.


Ja, sådan kan det nok godt se ud, men sådan er det ikke.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Min kærestes venner

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 17:29

Comfortzone skrev:
Det er svært at beskrive uden at vi bliver meget genkendelige lige pludseligt, men der er nogle ting, der gør at jeg ved at hun ikke er okay med at jeg overhovedet findes.


Det må du lægge bag dig. Det er ikke dit problem og du kan ikke gøre noget ved det. Du skal ikke gøre dig selv mindre end du er, fordi hun synes det er nederen at du er der. Vær lidt alpha i stedet :)
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Orchidea » 27. feb 2016, 17:30

LaScrooge skrev:
Comfortzone skrev:
Hans argument har netop også være at det bliver hun nødt til at komme overens med for de er jo ikke sammen mere. Det er også rigtig nok, jeg vil bare være træt af at sætte hendes venner i en loyalitetskonflikt hvis nu de også synes jeg er helt okay, men samtidig gerne vil bakke hende op.

Mht. at jeg datede hans ven, så tror jeg ikke det er noget resten af gruppen ved. Vennen er noget marginaliseret i forhold til lige denne gruppe.
Problemet opstår ikke så meget fordi jeg datede ham, men fordi han tog det for meget, MEGET mere end hvad det var og derefter var en ret stor nar omkring det og i øvrigt har lavet en hel masse drama ud af at jeg "slog op" med ham. Hvilket jeg ikke gjorde. Han holdt op med at ringe og jeg lod være med at forsøge at få fat i ham.
Min kærestes eks ved også kun at jeg har datet vennen fordi hun rodede i min kærestes facebookmessenger og dermed pludselig fik en masse oplysninger om alt muligt som hun slet ikke skulle have. Det har så gjort at hun ret konsekvent omtaler mig som "X's kæreste" og flere gange har spurgt om X er klar over at min kæreste "roder" med mig (hvilket han er og han er ikke glad).

Tak for dit svar :)


Til det øverste: det må de selv rode med. Helt ærligt. Alle kan sikkert godt forstå, at det er en svær situation for hende, men du har ikke taget noget fra hende eller gjort noget forkert. HVIS de har det sådan, vil der højest være en tilpasningsperiode hvor de er lidt forsigtige med at blive vilde med dig, men jeg er overbevist om, at alle med tiden vil insistere på, at der skal være plads til jer begge. Det kræver modenhed fra hende og det kræver, at du, som Orchidea skriver, opfører dig ordentligt, er ligetil og sød og rar og ufarlig.

Det andet: jamen altså. Det lyder sgu lidt dramaagtigt, men der må du bare - adspurgt af andre, ikke af dig selv - fortælle hvordan tingene hænger sammen. Med et smil sige, at I så hinanden en kort overgang, men altså aldrig var kærester. Sandheden skal nok komme frem på et tidspunkt og hvis du selv er afslappet omkring det og ikke har noget på spil, vil den (potentielle) storm ret hurtigt miste pusten. Du skal bare have dit på det rene og du ved hvad der skete, så DU har ikke noget i klemme. Husk det.


Kunne ikke være mere enig. Hold dig helt ude af alt der vedrører din kærestes eks. Det har ikke noget med dig at gøre, og det klogeste her er at holde sin egen sti ren, og lade være med at lave drama eller gå med på drama.

Koncentrer dig om at være dig. Vær sød, imødekommende og ærlig overfor din kærestes omgangskreds og tag tingene som de kommer.

Brug din tankevirksomhed på din kæreste og ikke hans eks.
3
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Comfortzone » 27. feb 2016, 17:32

Dikus skrev:Hvor gamle er I?


Midt i 30-erne alle sammen.



Jeg er klar over at det kan se ud som jeg prøver at finde en god undskyldning for slippe for at se de her mennesker fordi det betyder at jeg så også skal forholde mig til hende, men jeg har det fint nok med hende og det at hun er der. Jeg er ikke og har ikke været jaloux og har heller ingen grund til at være det.
Jeg vil gerne involvere mig i hans venner, men jeg kan ikke rigtig lade være med at tænke på hvordan jeg selv ville have det hvis min eks kom med en ny kæreste 6 mdr. efter vi var blevet skilt hvis jeg ikke havde ønsket skilsmissen. Den ville jeg nok ikke bryde mig sååå meget om.
Jeg ved godt at når man ikke længere er sammen så har man ikke længere noget at skulle have sagt, men jeg ville selv sætte pris på lidt omtanke der. Mere hokuspokus er der ikke i det.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Aima » 27. feb 2016, 17:33

Comfortzone skrev:
Aima skrev:Jeg synes, du pålægger hende følelser og issues, du ikke aner, om hun overhovedet har, at det er totalt at overkomplicere tingene og, selvom jeg godt ved det ikke er din hensigt, faktisk også er en smule nedværdigende overfor hende.

Tag med til festen, mød vennerne, opfør dig pænt. Så er du ret langt, tror jeg, og skulle der så dukke komplikationer op, så forhold dig til dem, når de kommer :)


Det er svært at beskrive uden at vi bliver meget genkendelige lige pludseligt, men der er nogle ting, der gør at jeg ved at hun ikke er okay med at jeg overhovedet findes.


Men fordi hun eventuelt har det sådan, betyder det jo ikke, hun nødvendigvis ønsker dit storsind. Ville du selv bryde dig om, at andre tog særlige hensyn på den måde? Jeg ville ikke. Især ikke en eks' nye kæreste. Det ville være fuldstændigt spild af gode hensigter.

Jeg tror egentligt det bedste du kan gøre, også med hensynstagen til hende når det nu someway er dig magtpåliggende, er at stå ved din berretigelse i din nye kærestes liv, men at opføre dig ikke-intrigant og neutralt. Behandl hende som et helt almindeligt og værdigt menneske, uanset hvad hun finder på og mener og potentielt føler.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Min kærestes venner

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 17:37

Comfortzone skrev:
Dikus skrev:Hvor gamle er I?


Midt i 30-erne alle sammen.



Jeg er klar over at det kan se ud som jeg prøver at finde en god undskyldning for slippe for at se de her mennesker fordi det betyder at jeg så også skal forholde mig til hende, men jeg har det fint nok med hende og det at hun er der. Jeg er ikke og har ikke været jaloux og har heller ingen grund til at være det.
Jeg vil gerne involvere mig i hans venner, men jeg kan ikke rigtig lade være med at tænke på hvordan jeg selv ville have det hvis min eks kom med en ny kæreste 6 mdr. efter vi var blevet skilt hvis jeg ikke havde ønsket skilsmissen. Den ville jeg nok ikke bryde mig sååå meget om.
Jeg ved godt at når man ikke længere er sammen så har man ikke længere noget at skulle have sagt, men jeg ville selv sætte pris på lidt omtanke der. Mere hokuspokus er der ikke i det.


Og omtanken giver du ved at være en rar person. :) Opfør dig respektfuldt overfor hende og orientér dig efter tanken, at du altså er en del af det nu og at du vil gøre dit bedste for at få det til at glide så uproblematisk som muligt. Dét indebærer at du tager til arrangementerne, viser dit face, er dejlig overfor din kæreste overfor hans venner, og er et ordentligt menneske i processen.
4
And we both know: I will be delicious
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Comfortzone » 27. feb 2016, 17:39

Aima skrev:
Comfortzone skrev:
Aima skrev:Jeg synes, du pålægger hende følelser og issues, du ikke aner, om hun overhovedet har, at det er totalt at overkomplicere tingene og, selvom jeg godt ved det ikke er din hensigt, faktisk også er en smule nedværdigende overfor hende.

Tag med til festen, mød vennerne, opfør dig pænt. Så er du ret langt, tror jeg, og skulle der så dukke komplikationer op, så forhold dig til dem, når de kommer :)


Det er svært at beskrive uden at vi bliver meget genkendelige lige pludseligt, men der er nogle ting, der gør at jeg ved at hun ikke er okay med at jeg overhovedet findes.


Men fordi hun eventuelt har det sådan, betyder det jo ikke, hun nødvendigvis ønsker dit storsind. Ville du selv bryde dig om, at andre tog særlige hensyn på den måde? Jeg ville ikke. Især ikke en eks' nye kæreste. Det ville være fuldstændigt spild af gode hensigter.

Jeg tror egentligt det bedste du kan gøre, også med hensynstagen til hende når det nu someway er dig magtpåliggende, er at stå ved din berretigelse i din nye kærestes liv, men at opføre dig ikke-intrigant og neutralt. Behandl hende som et helt almindeligt og værdigt menneske, uanset hvad hun finder på og mener og potentielt føler.


Ja, det kan jeg jo ikke vide om hun gør. Jeg ville heller aldrig nogensinde lade hende vide på nogen måde at jeg havde taget specielt hensyn til hende.
Efterhånden som jeg tænker nærmere over det, så kan jeg se at det også handler om at jeg ikke ved hvor jeg har hende efter at hun snusede i vores private samtale. Jeg ved at hun flippede skråt over nogle af de ting min kæreste fortalte mig dengang så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente. Om hun går i luften eller om hun ser lige igennem mig.
Så det handler nok også min egen utryghed i forhold til hvad jeg kan regne med.

Mht at opføre mig ordentligt, så havde jeg ikke andre planer :) Jeg regner med at holde ved min kæreste så jeg har ikke lyst til at gøre mig upopulær ved at deltage i et eller andet drama.
2
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Orchidea » 27. feb 2016, 17:43

Comfortzone skrev:
Dikus skrev:Hvor gamle er I?


Midt i 30-erne alle sammen.



Jeg er klar over at det kan se ud som jeg prøver at finde en god undskyldning for slippe for at se de her mennesker fordi det betyder at jeg så også skal forholde mig til hende, men jeg har det fint nok med hende og det at hun er der. Jeg er ikke og har ikke været jaloux og har heller ingen grund til at være det.
Jeg vil gerne involvere mig i hans venner, men jeg kan ikke rigtig lade være med at tænke på hvordan jeg selv ville have det hvis min eks kom med en ny kæreste 6 mdr. efter vi var blevet skilt hvis jeg ikke havde ønsket skilsmissen. Den ville jeg nok ikke bryde mig sååå meget om.
Jeg ved godt at når man ikke længere er sammen så har man ikke længere noget at skulle have sagt, men jeg ville selv sætte pris på lidt omtanke der. Mere hokuspokus er der ikke i det.


Jeg forstår dig skam godt og jeg synes at det er empatisk og omsorgsfuldt af dig at tænke sådan.

Fakta er bare at du kommer til at møde og være sammen med de her mennesker, ved nogle lejligheder også hans eks, og det kan du ligeså godt håndtere nu som senere. Det er jo ikke til at sige om eksen vil hade dig lige meget hvad, men du kan kun styrer bolden når den er på din egen banehalvdel. Så må i tage den derfra. Hvis eksen ønsker at bringe dig i miskredit hos de fælles venner, så bliver det også en noget større opgave for hende, hvis der ikke er noget at udsætte på dig.

Forøvrigt synes jeg ikke at du fremstår jaloux på nogen måde.
4
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Min kærestes venner

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 17:45

Comfortzone skrev:
Ja, det kan jeg jo ikke vide om hun gør. Jeg ville heller aldrig nogensinde lade hende vide på nogen måde at jeg havde taget specielt hensyn til hende.
Efterhånden som jeg tænker nærmere over det, så kan jeg se at det også handler om at jeg ikke ved hvor jeg har hende efter at hun snusede i vores private samtale. Jeg ved at hun flippede skråt over nogle af de ting min kæreste fortalte mig dengang så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente. Om hun går i luften eller om hun ser lige igennem mig.
Så det handler nok også min egen utryghed i forhold til hvad jeg kan regne med.

Mht at opføre mig ordentligt, så havde jeg ikke andre planer :) Jeg regner med at holde ved min kæreste så jeg har ikke lyst til at gøre mig upopulær ved at deltage i et eller andet drama.


Har du snakket med din kæreste om den bekymring? For i det lys kan jeg godt forstå at du frygter hende en smule. Hvis du er bange for hvad hun kan finde på. Her tænker jeg, at du skal snakke med din kæreste. Han kender hende og han kender vennerne og han ved sikkert, om hun kunne finde på at gå amok i åbent forum eller om det kun er noget hun gør for lukkede døre. Og I kan snakke om, hvordan du kan håndtere det, hvis noget ubehageligt sker.
4
And we both know: I will be delicious
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Comfortzone » 27. feb 2016, 17:47

Orchidea skrev:
Comfortzone skrev:
Dikus skrev:Hvor gamle er I?


Midt i 30-erne alle sammen.



Jeg er klar over at det kan se ud som jeg prøver at finde en god undskyldning for slippe for at se de her mennesker fordi det betyder at jeg så også skal forholde mig til hende, men jeg har det fint nok med hende og det at hun er der. Jeg er ikke og har ikke været jaloux og har heller ingen grund til at være det.
Jeg vil gerne involvere mig i hans venner, men jeg kan ikke rigtig lade være med at tænke på hvordan jeg selv ville have det hvis min eks kom med en ny kæreste 6 mdr. efter vi var blevet skilt hvis jeg ikke havde ønsket skilsmissen. Den ville jeg nok ikke bryde mig sååå meget om.
Jeg ved godt at når man ikke længere er sammen så har man ikke længere noget at skulle have sagt, men jeg ville selv sætte pris på lidt omtanke der. Mere hokuspokus er der ikke i det.


Jeg forstår dig skam godt og jeg synes at det er empatisk og omsorgsfuldt af dig at tænke sådan.

Fakta er bare at du kommer til at møde og være sammen med de her mennesker, ved nogle lejligheder også hans eks, og det kan du ligeså godt håndtere nu som senere. Det er jo ikke til at sige om eksen vil hade dig lige meget hvad, men du kan kun styrer bolden når den er på din egen banehalvdel. Så må i tage den derfra. Hvis eksen ønsker at bringe dig i miskredit hos de fælles venner, så bliver det også en noget større opgave for hende, hvis der ikke er noget at udsætte på dig.

Forøvrigt synes jeg ikke at du fremstår jaloux på nogen måde.


Tak :) Jeg har nemlig fået et par pissesure pb-er hvor det blev gjort ret klart at man mente at jeg var en jaloux og kontrollerende ny kæreste, som bare forsøgte at manøvrere den stakkels sårede eks ud af vennegruppen. Ud over at det er ret langt ude, så er der heller ikke noget som helst stakkels over min kærestes ekskone.

Hvad resten angår, så har du helt ret. Jeg skulle nok bare lige høre det fra nogle andre også :)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Min kærestes venner

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 17:49

Comfortzone skrev:
Tak :) Jeg har nemlig fået et par pissesure pb-er hvor det blev gjort ret klart at man mente at jeg var en jaloux og kontrollerende ny kæreste, som bare forsøgte at manøvrere den stakkels sårede eks ud af vennegruppen.


Eh, what? Fra folk herinde?
2
And we both know: I will be delicious
Comfortzone
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. dec 2015, 07:52
Kort karma: 31
Likede indlæg: 327

Re: Min kærestes venner

Indlægaf Comfortzone » 27. feb 2016, 17:50

LaScrooge skrev:
Comfortzone skrev:
Ja, det kan jeg jo ikke vide om hun gør. Jeg ville heller aldrig nogensinde lade hende vide på nogen måde at jeg havde taget specielt hensyn til hende.
Efterhånden som jeg tænker nærmere over det, så kan jeg se at det også handler om at jeg ikke ved hvor jeg har hende efter at hun snusede i vores private samtale. Jeg ved at hun flippede skråt over nogle af de ting min kæreste fortalte mig dengang så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente. Om hun går i luften eller om hun ser lige igennem mig.
Så det handler nok også min egen utryghed i forhold til hvad jeg kan regne med.

Mht at opføre mig ordentligt, så havde jeg ikke andre planer :) Jeg regner med at holde ved min kæreste så jeg har ikke lyst til at gøre mig upopulær ved at deltage i et eller andet drama.


Har du snakket med din kæreste om den bekymring? For i det lys kan jeg godt forstå at du frygter hende en smule. Hvis du er bange for hvad hun kan finde på. Her tænker jeg, at du skal snakke med din kæreste. Han kender hende og han kender vennerne og han ved sikkert, om hun kunne finde på at gå amok i åbent forum eller om det kun er noget hun gør for lukkede døre. Og I kan snakke om, hvordan du kan håndtere det, hvis noget ubehageligt sker.



Jeg tror ikke hun går amok i den forstand. Vi er voksne mennesker alle sammen, men hun har ry for at være intrigant. Det er kun noget jeg har hørt for jeg kender hende som sagt stort set ikke.
Jeg har talt med min kæreste om det og han forstår min bekymring, men har også den holdning at vi krydser den bro hvis vi kommer til den.
0

Tilbage til "Forhold og sex"