Der var engang...

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Der var engang...

Indlægaf Daphne » 24. feb 2016, 21:20

På den gamle debat havde vi engang månedlige vægttabstråde, hvor man skrev, hvor mange kilo man ville forsøge at tabe i den måned og så opdatere løbende, hvordan det gik. Komme med gode råd osv. Er fællestråden kommet i stedet for - den favner lidt mere bredt, kan jeg se. Jeg synes, det var motiverende at konkurrere lidt indbyrdes om at nå sine mål rent på tal, men det er måske blevet sådan en mere holistisk tilgang, hvis man kan sige det sådan? Det er måske også sundt nok, et eller andet sted :)
Vil vist bare høre, om der er andre, der savner vægt-trådene? :)
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Der var engang...

Indlægaf Muspel » 27. feb 2016, 19:50

Der er da lige nu februar fællestråd? Der er ugentlige mål og evalueringer. Der er godt nok ikke kun fokus på vægt, men også andre 'sundhedsmål'. Mon ikke der bliver en marts - og så skal du da være med :)
2
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Der var engang...

Indlægaf Daphne » 27. feb 2016, 21:00

Muspel skrev:Der er da lige nu februar fællestråd? Der er ugentlige mål og evalueringer. Der er godt nok ikke kun fokus på vægt, men også andre 'sundhedsmål'. Mon ikke der bliver en marts - og så skal du da være med :)


Ja det var lidt den jeg mente med fællestråden - om den er kommet i stedet for? Der er ikke noget i vejen med den, men ja - der er ikke fokus på vægt, og så er det lidt mere grænseoverskridende at skrive om sin vægt, synes jeg :genert: Det var lidt nemmere i den tråd, hvor alle var i samme båd, hvis man kan sige det sådan. Men ja, jeg overvejer at hoppe med i marts - må lige finde ud af, hvordan jeg gør mht. vægten. Om jeg skal sætte et mål for tabte kilo eller om det bare bliver motion og mad... :)
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Der var engang...

Indlægaf Muspel » 27. feb 2016, 21:10

Daphne skrev:
Muspel skrev:Der er da lige nu februar fællestråd? Der er ugentlige mål og evalueringer. Der er godt nok ikke kun fokus på vægt, men også andre 'sundhedsmål'. Mon ikke der bliver en marts - og så skal du da være med :)


Ja det var lidt den jeg mente med fællestråden - om den er kommet i stedet for? Der er ikke noget i vejen med den, men ja - der er ikke fokus på vægt, og så er det lidt mere grænseoverskridende at skrive om sin vægt, synes jeg :genert: Det var lidt nemmere i den tråd, hvor alle var i samme båd, hvis man kan sige det sådan. Men ja, jeg overvejer at hoppe med i marts - må lige finde ud af, hvordan jeg gør mht. vægten. Om jeg skal sætte et mål for tabte kilo eller om det bare bliver motion og mad... :)


Hvis nu jeg lover også at sætte et vægt-tabs mål? :-D
1
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Der var engang...

Indlægaf Daphne » 27. feb 2016, 22:08

Muspel skrev:
Daphne skrev:
Muspel skrev:Der er da lige nu februar fællestråd? Der er ugentlige mål og evalueringer. Der er godt nok ikke kun fokus på vægt, men også andre 'sundhedsmål'. Mon ikke der bliver en marts - og så skal du da være med :)


Ja det var lidt den jeg mente med fællestråden - om den er kommet i stedet for? Der er ikke noget i vejen med den, men ja - der er ikke fokus på vægt, og så er det lidt mere grænseoverskridende at skrive om sin vægt, synes jeg :genert: Det var lidt nemmere i den tråd, hvor alle var i samme båd, hvis man kan sige det sådan. Men ja, jeg overvejer at hoppe med i marts - må lige finde ud af, hvordan jeg gør mht. vægten. Om jeg skal sætte et mål for tabte kilo eller om det bare bliver motion og mad... :)


Hvis nu jeg lover også at sætte et vægt-tabs mål? :-D


Nu lokker du :lol:
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Der var engang...

Indlægaf Sophaya » 28. feb 2016, 10:52

Jeg synes der er enormt hyggeligt i månedstrådene, og at det er meget forskelligt hvad folk bruger dem til. Nogen sætter mere holistiske mål, andre går efter vægttab og x antal træningspas. Men sådan stringent fokus på tabte kg, det er den ikke :lol:
Jeg synes det er rart med ugemål fordi man har muligheden for at korrigere ofte, selvom man måske ikke altid gør det. Jeg ville måske melde ind i en tabte-kg-tråd når jeg havde tabt mig, men ellers ikke, og jeg ville ikke comitte til at tabe x antal kg fordi det ville være en mur i hovedet på mig selv hver gang jeg ikke tabte det jeg havde håbet på.
I de månedstråde der er lige nu er der også opbakning at finde når det ikke går godt, og der er plads til lidt hverdagssnak. Det synes jeg personligt er hyggeligt og rart, men hvis det er hardcore vægttab man går efter, så kan jeg godt forstå man gerne vil have det lidt skarpere opstillet.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Der var engang...

Indlægaf D.itsen » 28. feb 2016, 12:27

Marioneta skrev:Jeg brugte nogen gange de gamle månedstråde på den gamle debat, men de nye her er bare alt for omfattende til mig. Egentligt forstår jeg heller ikke helt meningen med ugemål. De fleste derinde har de samme mål hver uge alligevel :gruble:

Jeg overvejer at starte min egen tråd, men der virker ikke til at være særlig meget aktivitet i forumet udover månedstrådene og det er jo sjovest, hvis der er nogle, som hepper lidt med.

Nogen skal jo være med til at sætte gang i de personlige tråde, så go for it. Jeg skal nok kyle nogle likes og grønne kort efter dig
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"