Oscar 2016

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Oscar 2016

Indlægaf Daine » 28. feb 2016, 07:24

FruDulle skrev:Har lige set at alle nominerede skal indsende takketaler på forhånd og så vil de køre på er banner på skærmen. Shit hvor er det fesent


Skal de så ikke holde talen? Eller er det 'bare' ment som noget baggrundshalløj? (Så må man da håber, de ikke går udenfor manus :lol: )
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Oscar 2016

Indlægaf Wizzze » 28. feb 2016, 08:39

FruDulle skrev:
Daine skrev:
FruDulle skrev:Har lige set at alle nominerede skal indsende takketaler på forhånd og så vil de køre på er banner på skærmen. Shit hvor er det fesent


Skal de så ikke holde talen? Eller er det 'bare' ment som noget baggrundshalløj? (Så må man da håber, de ikke går udenfor manus :lol: )

"Takkehilsener kører i bjælke
I stedet for, at de vindende skuespillere og filmfolk bruger kostbar tvtid på at takke folk, som kun vinderne selv kender, skal de 45 sekunders taletid, hver vinder har til rådighed, i stedet bruges på at tale om, hvordan de har det i vinderøjeblikket eller på at komme med en god anekdote.

Navnene på de personer, alle årets nominerede ønsker at takke, i tilfælde af de vinder, har de i stedet skulle indsende til showets producere forud for showet, således at de kan køre i en bjælke nederst på skærmen, mens vinderen er på scenen. Akkurat som vi kender det fra en nyhedsbjælke på eksempelvis TV 2 NEWS"


Takketalerne er ellers noget af det bedste









5
Do as I say! :whip:
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oscar 2016

Indlægaf Pityt » 28. feb 2016, 09:36

Moxy-lady skrev:Jeg skal se det sammen med min mor og min veninde ligesom de seneste år. Det bliver smadderhyggeligt.

Er der nogen der har nogle gode links til red carpet?

(wizzze)

De viser da red carpet på TV2, så vidt jeg kan se?
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Oscar 2016

Indlægaf Daine » 28. feb 2016, 11:05

FruDulle skrev:
Daine skrev:
FruDulle skrev:Har lige set at alle nominerede skal indsende takketaler på forhånd og så vil de køre på er banner på skærmen. Shit hvor er det fesent


Skal de så ikke holde talen? Eller er det 'bare' ment som noget baggrundshalløj? (Så må man da håber, de ikke går udenfor manus :lol: )

"Takkehilsener kører i bjælke
I stedet for, at de vindende skuespillere og filmfolk bruger kostbar tvtid på at takke folk, som kun vinderne selv kender, skal de 45 sekunders taletid, hver vinder har til rådighed, i stedet bruges på at tale om, hvordan de har det i vinderøjeblikket eller på at komme med en god anekdote.

Navnene på de personer, alle årets nominerede ønsker at takke, i tilfælde af de vinder, har de i stedet skulle indsende til showets producere forud for showet, således at de kan køre i en bjælke nederst på skærmen, mens vinderen er på scenen. Akkurat som vi kender det fra en nyhedsbjælke på eksempelvis TV 2 NEWS"


Det synes jeg egentlig er ok, så længe der stadig er noget personligt over det. Jeg har altid syntes at opremsningen var så kedelig, så hellere en anekdote :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Oscar 2016

Indlægaf Anilara » 28. feb 2016, 11:17

Viskelæder skrev:Øv, jeg gad SÅ godt være oppe hele natten og se det.

Tag en halv nat med mig :D Jeg skal også lidt tidligt op.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Oscar 2016

Indlægaf Viskelæder » 28. feb 2016, 11:21

Anilara skrev:
Viskelæder skrev:Øv, jeg gad SÅ godt være oppe hele natten og se det.

Tag en halv nat med mig :D Jeg skal også lidt tidligt op.


Jeg skal op kl 7 og har en vanvittig dag :/ Det går nok ikke :D
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Oscar 2016

Indlægaf Anilara » 28. feb 2016, 11:31

Viskelæder skrev:
Anilara skrev:
Viskelæder skrev:Øv, jeg gad SÅ godt være oppe hele natten og se det.

Tag en halv nat med mig :D Jeg skal også lidt tidligt op.


Jeg skal op kl 7 og har en vanvittig dag :/ Det går nok ikke :D

Satans :kram:
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oscar 2016

Indlægaf Pityt » 28. feb 2016, 12:33

Jeg har købt ind til i nat og jeg har købt sådan cirka ALT :fløjt:
Så nu er mit køkkenbord fyldt med kage, slik og chips i mængder der er grænsende til det klamme :blush: Derudover har jeg masser af kaffe og sodavand, så jeg burde kunne holde mig kørende på sukker og koffein hele natten :lol:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Metsen
Indlæg: 254
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:31
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 184

Re: Oscar 2016

Indlægaf Metsen » 28. feb 2016, 12:41

Pityt skrev:Jeg har købt ind til i nat og jeg har købt sådan cirka ALT :fløjt:
Så nu er mit køkkenbord fyldt med kage, slik og chips i mængder der er grænsende til det klamme :blush: Derudover har jeg masser af kaffe og sodavand, så jeg burde kunne holde mig kørende på sukker og koffein hele natten :lol:


Haha fantastisch! :klap:

Uh jeg glæder mig til i aften/nat! Eelsker Oscar night! Krydser fingre for Leo! :banan:
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oscar 2016

Indlægaf Pityt » 28. feb 2016, 12:43

Metsen skrev:
Pityt skrev:Jeg har købt ind til i nat og jeg har købt sådan cirka ALT :fløjt:
Så nu er mit køkkenbord fyldt med kage, slik og chips i mængder der er grænsende til det klamme :blush: Derudover har jeg masser af kaffe og sodavand, så jeg burde kunne holde mig kørende på sukker og koffein hele natten :lol:


Haha fantastisch! :klap:

Uh jeg glæder mig til i aften/nat! Eelsker Oscar night! Krydser fingre for Leo! :banan:

Det MÅ være hans tur :kryds:
1
What's done in the dark will be brought to the light
C.Brok
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. feb 2016, 23:34
Kort karma: 1
Likede indlæg: 6

Re: Oscar 2016

Indlægaf C.Brok » 28. feb 2016, 14:14

Hvis nogen fra Sjælland skulle mangle selskab, så kan der stadig købes billetter til atlasbio.dk
Så får man også lige en forpremiere på Room med i købet, samt morgenmad i morgen tidlig...

Vi har pakket ekstra gaveposer og lagt ekstra champagne på køl til dem der er ude i sidste øjeblik ;)
Vi mangler kun at pynte op og rulle den røde løber ud...
2
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Oscar 2016

Indlægaf Faceless » 28. feb 2016, 14:26

Glæder mig så meget til i aften/nat, har også været ude og købe lidt ind til at hygge med, udover det jeg allerede havde i skabene.
Har til frugtsalat m. creme og chokolade. Kage m. vaniljecremefraiche, og sukker donuts. Chips m. dip, lakrids kræs og mere chokolade.
Jeg kommer til at have SÅ mange rester! :blush:

Jeg har fået set en pæn del af de nominerede film.
45 Years
Tja . . . en lidt småkedelig film om et meget lille emne/øjebliksbillede der aldrig rigtig rykke noget i en.
The Big Short
Man skal følge godt med, for det kan godt gå stærkt i forhold til at emnet ikke er "normalviden". Var mere imponeret af Steve Carells skuespil end Christian Bale . . .
Bridge of Spies
Minder alt for meget om andre efterkrigstids-film og Tysklands opdeling i øst og vest. Mark Rylance skuespil stjal showet for mig.
Brooklyn
Er vokset på mig efterfølgende. Lige efter jeg havde set den, var den mest bare en fin lille film.
Carol
:træt: Var bare glad da den sluttede.
Cinderella (Bedste kostumedesign)
Er faktisk ret positivt overrasket over den.
Creed
Tja, endnu en film i den efterhånden lange række af Rocky Balboa film. Synes ærligt talt ikke Sylvester Stallones skuespil er på Oscar-niveau.
The Danish Girl
:love: Loved it!
Ex Machina
Interessant film, kunne godt lide dens setup.
Fifty Shades of Grey (Bedste sang)
. . . :gab: Temmelig ligegyldig film.
The Hateful Eight
Sjovt som nogen virkelig ikke kan lide den film. Jeg var personligt underholdt hele vejen igennem, og lod især mærke til filmens musik :gogo:
The Hunting Ground (Bedste sang)
Virkelig god dokumentar, og sad faktisk og ledte efter sangen efter jeg havde set den, da jeg synes den er mega god. Håber på en stærk optræden med sangen i aften/nat.
Inside Out
Måske var det fordi jeg så den i flyveren på vej til USA, men jeg synes overhovedet ikke om den. Det eneste opløftende var fantasidyret Bing Bong . . .
Joy
God film, men meget ala David O. Russell andre film . . .
Mad Max: Fury Road
:rock: LOVED IT! Filmens scenografi er hel fantastisk! Mega fed film!
The Martian
Åh det er svært for mig med den her. Fordi The Martian er min yndlingsbog, så der var flere ting jeg savede i filmen. Men, jo, det er en god film. :)
The Revenant
Udemærket film. Jeg er ikke helt oppe og ringe over den. Men den er filmet utrolig smukt, og Leo spiller røven ud af bukserne.
Room
Jacob Tremblay skulle SÅ meget havde haft en nominering for sin rolle som Jack. En fin film - tror jeg dummede mig ved at læse bogen lige før jeg så filmen . . .
Spotlight
Virkelig god film, den rammer en filmgenre/måde at fortælle på, som jeg rigtig godt kan lide.
Star Wars: The Force Awakens
Kanon film, igen en hvor jeg bemærkede filmmusikken imens jeg så den.
Steve Jobs
Tjo, ikke den bedste film, men en interessant måde at sætte den op på, og kunne godt lide de lange dialoger. Nu er det også Aaron Sorkin som står bag, og jeg er ret vild med hans arbejde.
Straight Outta Compton
God film. Fortjener helt sikkert sin nominering.
Trumbo
Jeg ved ikke rigtig . . . det var som om Bryan Cranston bare spillede Walter White forklædt som Dalton Trumbo . . .

— Er i gang med at se Sicario pt, som har 3 nomineringer.


Håber enten The Big Short, Mad Max: Fury Road, el. Spotlight vinder bedste film
Håber Brie Larson vinder bedste K.hovedrolle og at enten Leonardo DiCaprio el. Eddie Redmayne vinder bedste M.hovedrolle
Håber Alicia Vikander vinder bedste K.birolle og at Mark Rylance vinder bedste M.birolle
Håber 'Til It Happens To You' fra The Hunting Ground vinder bedste sang
Håber Mad Max: Fury Road vinder bedste produktionsdesign
Håber Ennio Morricone m. The Hateful Eight eller John Williams m. Star Wars: The Force Awakens vinder bedste musik

Bedste originale/adopterede manuskript, og bedste instruktør har jeg ikke nogen jeg er mest tilhænger af . . . synes det er svært at sige, da alle har noget at byde ind med.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Oscar 2016

Indlægaf Daine » 28. feb 2016, 16:40

Jeg håber, jeg kan få et par times søvn i aften, eller går jeg omkuld kl 23. Jeg er SÅ træt, vi har malet i formiddags og flyttet møbler hele eftermiddagen ... Nu skal jeg i bad og så ha noget at spise (pizza og pomfritter :savl: ).

Jeg har købt Pepsi, chokolade og vindruer. Derudover har jeg to bøtter is og to poser Chips, satser på det er nok :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Oscar 2016

Indlægaf Daine » 28. feb 2016, 17:37

De eneste møbler der er tilbage i lejligheden er min madras og mit tv, så her skal jeg tilbringe Oscarnatten :D

Jeg er ret spændt på, hvordan jeg klarer at komme op fra madrassen for at hente nye forsyninger. Mine ben føles som om jeg har løbet et maraton, de er virkelig SÅ ømme. Det er så pinligt, jeg vralter som en hønefuld and :genert:

image.jpeg
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Oscar 2016

Indlægaf didas » 28. feb 2016, 18:39

Lidt af snacksene er kommet på bordet her :-D I køleskabet venter gammeldags tunmousse og kold Asti og bagefter skal der laves vafler med is :ivrig:

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Film og TV"