Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. feb 2016, 08:39

Gerbilwoman skrev:
Mjahhh, nu siver det nærmest ud med tyndt slim :8: jeg skal vist lige et af de store bind på inden jeg tager i Føtex, så må jeg se om det bliver tungt på den times tid jeg er væk :gruble:

krydser for en god NF scanning :D


:klap: Man kunne jo ellers satse på at lillepigen kommer liiiige over midnat, så hun ikke kun får fødselsdag hver fjerde år :lol:
0
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DGrayish » 29. feb 2016, 09:51

Lilleluftballon skrev:Haha danseprinsesse. I min sidste graviditet havde jeg en tilbagevendende drøm om at jeg fødte en grævling. Det var dæleme en smertefuld amning!!

Jeg drømmer også de mærkeligste drømme. I min sidste drøm fik jeg tvillinger og de var så små at de kun kunne bruge havehandsker som bodyer, og så sprællede de helt vildt og var lige så glatte som fisk. :stoned:
2
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Thesen » 29. feb 2016, 10:06

Hej i tråden :wave:

Jeg er sørme også gravid. Er 4+5 i dag, og testede positivt i tirsdags efter en lidt dum cyklus, hvor jeg troede vi have misset ÆL. Men det havde vi så tydeligvis ikke :)
Vi har i forvejen en datter fra juli 13, og har pt. termin 2. november. Og det er pludselig gået op for mig, hvor meget jeg har glemt siden første graviditet. Hvornår ringer man egentlig til lægen? Vi står i den lidt tossede (men dejlige) situation, at vi lige har købt nyt hus i en anden kommune. Vi overtager i morgen (yay!), men flytter først adresse 1. april, hvor jeg så vil være 8+noget.
Kan ikke helt finde ud af om jeg skal ringe til min egen læge snart så jeg er i systemet. Hvornår er det der skal tages blodprøver til NF? For vil heller ikke risikere at komme så sent ind i systemet, at det kan blive bøvlet at nå med blodprøver og NF-scanning. Ved heller ikke hvor jeg skal føde. Fødte sidste gang på Herlev, men det må næsten blive Roskilde denne gang.

Nå, flasher lige tests - bare fordi :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 29. feb 2016, 10:43

Snowdrop skrev:
Gerbilwoman skrev:
Mjahhh, nu siver det nærmest ud med tyndt slim :8: jeg skal vist lige et af de store bind på inden jeg tager i Føtex, så må jeg se om det bliver tungt på den times tid jeg er væk :gruble:

krydser for en god NF scanning :D


:klap: Man kunne jo ellers satse på at lillepigen kommer liiiige over midnat, så hun ikke kun får fødselsdag hver fjerde år :lol:


:lol: det siver heldigvis ikke så voldsomt nu, så måske det bare var resten af slimproppen der kom :gruble: Men det ville da være helt fint hvis fødslen selv går i gang så vi bare lige skal møde op for at føde hende i morgen, istedet for igangsættelse :D
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 29. feb 2016, 10:44

Thesen skrev:Hej i tråden :wave:

Jeg er sørme også gravid. Er 4+5 i dag, og testede positivt i tirsdags efter en lidt dum cyklus, hvor jeg troede vi have misset ÆL. Men det havde vi så tydeligvis ikke :)
Vi har i forvejen en datter fra juli 13, og har pt. termin 2. november. Og det er pludselig gået op for mig, hvor meget jeg har glemt siden første graviditet. Hvornår ringer man egentlig til lægen? Vi står i den lidt tossede (men dejlige) situation, at vi lige har købt nyt hus i en anden kommune. Vi overtager i morgen (yay!), men flytter først adresse 1. april, hvor jeg så vil være 8+noget.
Kan ikke helt finde ud af om jeg skal ringe til min egen læge snart så jeg er i systemet. Hvornår er det der skal tages blodprøver til NF? For vil heller ikke risikere at komme så sent ind i systemet, at det kan blive bøvlet at nå med blodprøver og NF-scanning. Ved heller ikke hvor jeg skal føde. Fødte sidste gang på Herlev, men det må næsten blive Roskilde denne gang.

Nå, flasher lige tests - bare fordi :genert:


Stort tillykke :ivrig: :klap: :banan:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 13:38

Stort tillykke Thesen. :banan:

Jeg har allerede glemt, hvordan det var - og mit første lægebesøg var i december!
Så vidt jeg husker, skulle doubletesten vist være efter uge 8-9, og min læge ville ikke lave svangrejournal før resultatet på blodprøven var kommet.
Men ring og spørg din nuværende læge om, hvad de vil råde dig til. :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 13:59

Jeg har været hele turen rundt på sygehuset i dag i forhold til graviditetssukkersyge.
Det var heldigvis en betryggende oplevelse. Mine tal fra glukosetesten var kun lidt over de 9, som afgør, om man har sukkersyge i graviditeten (mit var 9,3). Jeg spiser fuldstændig, som de anbefaler og mit blodsukker var også, som det skal være i dag.
Den næste uge skal jeg måle blodsukker før og efter morgen + aftenmåltid, hvis det ligger stabilt skal jeg blot følge mit blodsukker med 2 ugentlige målinger og så nogle ekstra skanninger af barnet for løbende at skønne vægten.
Hvis jeg kan holde blodsukkeret stabilt, siger de, at det ikke påvirker barnet.
Jeg får ikke lov til at gå mere end én uge over tid, så sætter de mig i gang. Det gør de også, hvis/når barnet skønnes at veje 4 kg. Hvilket i øvrigt er rigtig fint af hensyn til mine hofter.
Lægen kunne også garantere mig, at de vil skanne vores barn efter fødslen for hoftedysplasi, det er jeg rigtig glad for, så skal jeg ikke spekulere på det.

Jeg er blevet tilknyttet en speciel diabetesjordemoder, hun er dejligt kontant og sød. Vi talte lidt om den manglende opbakning, jeg har følt fra min læge og om mit lægeskift - hun kender åbenbart lidt til min nye læge og mener, at det er et skift, jeg bliver rigtig glad for. Hun mener på ingen måde, at jeg skal arbejde resten af min graviditet, både af hensyn til min psyke og mine hofter, og hun var helt sikker på, at min nye læge vil være helt enig i det. Hvor er det rart med nogen, der bare siger "det skal du ikke, færdig", det er en befrielse for mig.

Skanningen i dag er den første, hvor jeg har mærket nogen interesse for det hos mig selv. Jeg så ham cykle med benene på skærmen, og det rørte et eller andet i mig. Det er også en enorm lettelse at mærke, at det går i den rigtige retning nu.
De sidste par dage har jeg haft sådan en lidt ubehagelig tyngdefornemmelse i underlivet. Skanningen afslørte at den lille ligger tæt på livmoderhalsen (må det være? Nederst i hvert fald), så han morer sig nok med at sparke til den, lille møgunge. :)
7
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 29. feb 2016, 14:05

Føder Gerbil??
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 29. feb 2016, 14:25

Urtekussen skrev:Føder Gerbil??


Nope... Har sovet et par timer, haft et par små opstartsveer der lige vækkede mig, klingede af og så sov jeg videre :træt: Har syyygt ondt i lænden og fortil nederst i maven, og stadig lidt slimhalløj men ellers intet.

Satser på en stille og rolig opstart af fødsel så mødetid kl 8 i morgen bliver for at føde og ikke blive igangsat :lol: :klap:

Ja ja man har da lov at drømme, ikk :-p
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 29. feb 2016, 14:46

Du kan nå det endnui dag :slem:

Min anden fødsel tog 6 timer fra første "hmm, er det en ve?" til hun var ude.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. feb 2016, 14:53

Bare lige en kort update, er nemlig på mobilen: meget lav risiko for down, 1/15800.
Endnu lavere for Edwards og pataus, 1/100.000

Baby lå stille til målingen og efter lidt rysten med maven blev der drejet med kroppen og vinket med arme og ben. Er lettet og meget lykkelig.
8
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Thesen » 29. feb 2016, 15:34

Snowdrop skrev:Bare lige en kort update, er nemlig på mobilen: meget lav risiko for down, 1/15800.
Endnu lavere for Edwards og pataus, 1/100.000

Baby lå stille til målingen og efter lidt rysten med maven blev der drejet med kroppen og vinket med arme og ben. Er lettet og meget lykkelig.


Hvor er det gode nyheder - tillykke! :banan:

Edwards og Pataus - er det de to andre kromosonfejl de måler på?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. feb 2016, 15:47

Velkommen til og stort tillykke Thesen!!!

Ja, pataus og edwards er så slemme at baby ofte dør enten i maven eller kort efter fødslen.
0
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Thesen » 29. feb 2016, 15:56

Snowdrop skrev:Velkommen til og stort tillykke Thesen!!!

Ja, pataus og edwards er så slemme at baby ofte dør enten i maven eller kort efter fødslen.


Puha - godt, at I fik så fin en vurdering.

Og tak :kys:
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 29. feb 2016, 16:14

Urtekussen skrev:Du kan nå det endnui dag :slem:

Min anden fødsel tog 6 timer fra første "hmm, er det en ve?" til hun var ude.


Næ nej, først i morgen tak - i aften skal jeg æde kinamad og chips og othellolagkage, så i kan nok se at jeg har faktisk slet ikke tid til at skubbe en baby ud i dag :fløjt:
3
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Graviditet"