Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 29. feb 2016, 16:17

HappyQ skrev:Jeg var upassende i Kvickly, min mand havde lagt vores bjerg af varer op på båndet, jeg skulle tage et par poser fra hylden nedenunder, da jeg blev opmærksom på en ung mand, der stod bag mig med to varer i hænderne.
Han gloede rasende på skiftevis mig og varerne, så sendte han mig de vildeste rulleøjne og rystede med sine varer.
Jeg vendte mig om, og lod ham stå der med sine ting, havde han nu spurgt pænt, om han måtte komme foran, havde jeg selvfølgelig sagt ja.


Jeg plejer altid at kigge bagover inden jeg lægger varer op hvis jeg for én gangs skyld har købt stort ind, og jeg tilbyder gerne at folk kan komme foran, men hvis jeg lige glemmer det og folk opfører sig sådan som ham du beskriver (har oplevet det en håndfuld gange), så kan jeg lige love dig for at jeg bliver ved med at lægge varer op. Ikke om jeg gider høre på sådan noget! Det er helt fint at spørge pænt om man mon må komme foran, men at stille en attitude op på dén måde, det kommer man ikke langt med.
4
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 17:58

Åh gud, jeg er åbenbart stødt ind i en horde af pensionerede kvinder med upassende tendenser.

Samtale med vores nabo i dag:
Nabo: bla bla bla... I påtænker vel at flytte i hus, nu hvor du venter dig..?
Mig: nej, det har vi ingen planer om.
Nabo: men det får I nok om et par år, når den lille er lidt større.

Æh?

Der har boet et andet par med et barn i ejendommen, og hun har tidligere nævnt, hvor synd det dog var for det barn. For det her er jo ikke et sted for et barn at vokse op - de kan ikke komme ud og lege, der er ingen andre børn at lege med og blabla.
Vi bor i kæmpe grønne områder med skov, enge, legepladser og fantastisk stisystem til skolen. Og vores vej vrimler med børn.
Jeg tænker, hun er mest bekymret for at få sine bridgeaftener forstyrret af evt. barnegråd.
8
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 29. feb 2016, 18:05

Det er sygt upassende at jeg er blevet syg. Jeg har en smule ondt i halsen og hoster lidt, især hvis jeg taler, men mest af alt har jeg voldsomme stikkende smerter øverst i lungerne. Sov forfærdeligt i nat, har haft feber on and off og muskelsmerter i hele kroppen. Jeg gider det fucking ikke. Jeg er normalt aldrig syg, men både i julen og nu er jeg blevet helt tromlet ned. Det er nok fordi jeg omgås børn på ugentlig basis nu, og de slæber jo hvad som helst med hjem fra institutionerne. De kunne godt lige være flinke at lade være med at give det til mig. Jeg har sgu da ikke tid til at være syg hele tiden.
1
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 1. mar 2016, 14:07

Jeg synes det er upassende at det koster minimum 430 kr at få klippet mit hår. Jeg kan få 21 poser chips for det beløb.
7
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 1. mar 2016, 14:11

Pixie88 skrev:Jeg synes det er upassende at det koster minimum 430 kr at få klippet mit hår. Jeg kan få 21 poser chips for det beløb.

Speaking of upassende: Min kærestes hår er også langt, men han skal kun give 330 for en herreklipning! :sur:
3
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 14:19

Nede på borgerservice, ikke? Det der borgerservice som kun har åbent mellem 10 og 13...
Der er alle damerne sure. Ja. Alle sammen. Og de gnasker stort set alle sammen tyggegummi. Ja. GNASKER! Med åben mund og tilhørende vrængende ansigt.
De er så uhøflige dernede, så jeg altid kommer til at grine, når jeg står der, fordi det hele er så karikeret og åndssvagt.
-altså ikke mens jeg selv bliver ekspederet, vel, og heller ikke så de forstår, at det er dem jeg griner ad. Jeg kigger ned i min tlf og lader som om der er noget sjovt på den.
Hele opsætningen ligner noget fra en humoristisk dansk film, hvor alting skal sættes en smule på spidsen. De smasker seriøst, mens de taler med folk, med åben mund og de kigger på "kunderne" med mistro og afsky og kommer een af deres kolleger og siger noget til dem, så vender de sig bare væk fra det de har gang i og samtaler med kollegaen. -om Birthe der skal til pause eller what not.
Idag kom en dame med anden etnisk baggrund ind og spurgte om noget i informationen og damen pegede ud mod indgangen og sagde et eller andet med at tage et nummer. Med en lidet flatterende attitude vel at mærke. Og hende damen hun lignede bare et stort spørgsmålstegn, for det var overhovedet ikke det hun spurgte om. Og hun havde lige stået sammen med to andre og forsøgt at forstå et eller andet, så jeg gætter på, at hun spurgte HVILKET nummer hun skulle tage. Man kan vælge, bum bum, jeg tror det er 11 forskellige kø-numre. Og så får hun bare at vide, at hun skal tage et nummer "ligesom alle andre" (det var det eneste jeg kunne høre af samtalen.)
Ej, men det er så vanvittigt.
Seriøst de skal glo på kunder 3 timer om dagen. 3 TIMER! Så skulle man tro de måske lige kunne svinge sig op til at se ud som om, de rent faktisk overhovedet orkede at være i live.
31
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 15:34

Lemonella skrev:^Hvis jeg var dig kidkomb, så ville jeg skrive det her og sende til din kommune. Til borgmesteren og chefen for borgerservice og måske til jeres lokale avis.
Det der er bare slet ikke i orden.

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over.
Ja, det har du da ret i. Der er jo en del svage borgere imellem, som må føle sig meget overrumplede egentlig.
Jeg sonderer lige terrænet når jeg skal derned i næste uge, og hvis billedet er som de 2 foregående gange, så skriver jeg.
Tak :gogo:
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 16:04

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:^Hvis jeg var dig kidkomb, så ville jeg skrive det her og sende til din kommune. Til borgmesteren og chefen for borgerservice og måske til jeres lokale avis.
Det der er bare slet ikke i orden.

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over.
Ja, det har du da ret i. Der er jo en del svage borgere imellem, som må føle sig meget overrumplede egentlig.
Jeg sonderer lige terrænet når jeg skal derned i næste uge, og hvis billedet er som de 2 foregående gange, så skriver jeg.
Tak :gogo:


Jeg viste min kæreste det du har skrevet. Han arbejder i kommunens IT-afdeling her, hvor vi bor. Han er af og til nede og kigge på deres pcer i borgerservice og andet IT-udstyr og han kunne slet ikke genkende din oplevelse. Han kunne fortælle, at når nogen kommer ind på borgerservice og er i tvivl om, hvad de skal gøre, er dem der sidder dernede, altid flinke og hjælpsomme og går hen og viser folk til rette og hjælper så godt de kan.
Han var faktisk ret vred over, at læse din beretning.
Så jeg synes du gør det rigtige ved, at gøre opmærksom på dine betragtninger.

Sådan er det også her. Søde og hjælpsomme medarbejdere, og sådan skal det være.

Jeg blev også helt harm over den opførsel kid beskriver.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 16:12

Nu er det lang tid siden jeg har haft noget med borgerservice at gøre, det skal nok være de første 5 år, men den oplevelse her, den er fra den nye by jeg er flyttet til. Så det er ikke fordi jeg synes det er et generelt problem alle steder. Det aner jeg intet om jo.
Det vil jeg bare gerne lige slå fast.
Og I har helt ret i, at jeg selvfølgelig skal gøre dem opmærksomme på det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 472
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1408

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf MissIce » 1. mar 2016, 16:22

kidkomb skrev:Nede på borgerservice, ikke? Det der borgerservice som kun har åbent mellem 10 og 13...
Der er alle damerne sure. Ja. Alle sammen. Og de gnasker stort set alle sammen tyggegummi. Ja. GNASKER! Med åben mund og tilhørende vrængende ansigt.
De er så uhøflige dernede, så jeg altid kommer til at grine, når jeg står der, fordi det hele er så karikeret og åndssvagt.
-altså ikke mens jeg selv bliver ekspederet, vel, og heller ikke så de forstår, at det er dem jeg griner ad. Jeg kigger ned i min tlf og lader som om der er noget sjovt på den.
Hele opsætningen ligner noget fra en humoristisk dansk film, hvor alting skal sættes en smule på spidsen. De smasker seriøst, mens de taler med folk, med åben mund og de kigger på "kunderne" med mistro og afsky og kommer een af deres kolleger og siger noget til dem, så vender de sig bare væk fra det de har gang i og samtaler med kollegaen. -om Birthe der skal til pause eller what not.
Idag kom en dame med anden etnisk baggrund ind og spurgte om noget i informationen og damen pegede ud mod indgangen og sagde et eller andet med at tage et nummer. Med en lidet flatterende attitude vel at mærke. Og hende damen hun lignede bare et stort spørgsmålstegn, for det var overhovedet ikke det hun spurgte om. Og hun havde lige stået sammen med to andre og forsøgt at forstå et eller andet, så jeg gætter på, at hun spurgte HVILKET nummer hun skulle tage. Man kan vælge, bum bum, jeg tror det er 11 forskellige kø-numre. Og så får hun bare at vide, at hun skal tage et nummer "ligesom alle andre" (det var det eneste jeg kunne høre af samtalen.)
Ej, men det er så vanvittigt.
Seriøst de skal glo på kunder 3 timer om dagen. 3 TIMER! Så skulle man tro de måske lige kunne svinge sig op til at se ud som om, de rent faktisk overhovedet orkede at være i live.


Jeg bliver helt hed om ørerne, når jeg læser dit indlæg. Jeg arbejder i Borgerservice. Og man kan godt blive blind overfor sin egen adfærd - specielt når man skal forholde sig til ændrede regler for myndigheder, nye krav til borgerne, nye fokusområder, nye arbejdsgange og hvad har vi, af udfordringer der bliver kastet efter os som medarbejdere. Ikke at det er en undskyldning for ikke at yde en god service - det er jo det, der er vores primære opgave i Borgerservice - men måske som en forklaring på, hvorfor vi også godt engang i mellem kan miste overblikket.

Forhåbentlig er det en engangsoplevelse. Men hvis du oplever det igen, vil det være hensigtsmæssigt, set fra en medarbejders side, hvis du deler din oplevelse med Borgerservicechefen, og dermed giver mulighed for at gribe i egen barm og rette op - hvis du så ikke oplever en ændring i adfærden, så er det fair nok, at gå til medierne. Men giv lige en chance for at rette op først.

Jeg kan, udfra åbningstiderne, se, ar det ikke er "min" Borgerservice du har været i. Men det gør ikke den store forskel. Dit indlæg gør da helt bestemt, at jeg vil være ekstra opmærksom på, hvilken oplevelse jeg inviterer borgeren til, næste gang jeg har vagt i betjeningsområdet. For sådan vil jeg ikke være overfor borgerne. Jeg er til for dem - ikke omvendt.
19
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 16:32

MissIce skrev:
Jeg bliver helt hed om ørerne, når jeg læser dit indlæg. Jeg arbejder i Borgerservice. Og man kan godt blive blind overfor sin egen adfærd - specielt når man skal forholde sig til ændrede regler for myndigheder, nye krav til borgerne, nye fokusområder, nye arbejdsgange og hvad har vi, af udfordringer der bliver kastet efter os som medarbejdere. Ikke at det er en undskyldning for ikke at yde en god service - det er jo det, der er vores primære opgave i Borgerservice - men måske som en forklaring på, hvorfor vi også godt engang i mellem kan miste overblikket.

Forhåbentlig er det en engangsoplevelse. Men hvis du oplever det igen, vil det være hensigtsmæssigt, set fra en medarbejders side, hvis du deler din oplevelse med Borgerservicechefen, og dermed giver mulighed for at gribe i egen barm og rette op - hvis du så ikke oplever en ændring i adfærden, så er det fair nok, at gå til medierne. Men giv lige en chance for at rette op først.

Jeg kan, udfra åbningstiderne, se, ar det ikke er "min" Borgerservice du har været i. Men det gør ikke den store forskel. Dit indlæg gør da helt bestemt, at jeg vil være ekstra opmærksom på, hvilken oplevelse jeg inviterer borgeren til, næste gang jeg har vagt i betjeningsområdet. For sådan vil jeg ikke være overfor borgerne. Jeg er til for dem - ikke omvendt.

Ej, det skal du bestemt ikke blive!
Min kæreste og jeg talte faktisk om dernede idag, at vi godt kan forstå HVOR nederen borgere sikkert kan være og når man har svaret på den samme alkoholikers spørgsmål om understøttelse 5.dag i træk, må det være svært ikke at blive stram i masken.
Fuld forståelse herfra :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 1. mar 2016, 20:02

Angelina skrev:
Dikus skrev:
Angelina skrev:
Angelina skrev:Hvor hårdt jeg er blevet kneppet i røven af min revisor er upassende ...
Hvor pæn i sproget jeg egentlig var da jeg fyrede min revisor i morges er upassende (men der vidste jeg heller ikke endnu hvor hårdt han havde kneppet mig røven)
Mit stressniveau p.t er upassende ...
Hvor upassende den besked han får senere i dag, hvor jeg forlanger penge retur eller rent faktisk sagsøger ham er endnu ikke helt afklaret.
Min nye last-minute-revisor er upassende flink for at sidde i sidste øjeblik og fikse min moms.


Og det er fandme upassende at ny revisor har brugt TO DAGE på at rette op på alle hans fejl, og ikke er færdig - som hun sagde, selv regnskabet kunne have været klaret på et par timer, hvis ikke han havde fucket alting så grundigt op - den upassende spassernar...

Så nu tror jeg at lever en Maude.. så GØR dog noget Hans-Christian ... og går op og lægger mig ..

Billede


Får du kun assistance med regnskabsopstillingen?


Nope, får det hele lavet ... eller det troede jeg, jeg har så åbenbart blot fået regninger på at det er ordnet, og det så har vist sig han har valgt ikke at bogføre nogle bilag - har valgt at dobbelt og op til firdobbelt bogføre andre - for ikke at nævne resten, dem han blot har tastet forkert ind ...

Er han revisor eller bare bogholder? Det lyder fuldstændigt absurd.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 1. mar 2016, 20:30

Angelina skrev:
Modesty Blame skrev:
Angelina skrev:
Dikus skrev:
Angelina skrev:
Angelina skrev:Hvor hårdt jeg er blevet kneppet i røven af min revisor er upassende ...
Hvor pæn i sproget jeg egentlig var da jeg fyrede min revisor i morges er upassende (men der vidste jeg heller ikke endnu hvor hårdt han havde kneppet mig røven)
Mit stressniveau p.t er upassende ...
Hvor upassende den besked han får senere i dag, hvor jeg forlanger penge retur eller rent faktisk sagsøger ham er endnu ikke helt afklaret.
Min nye last-minute-revisor er upassende flink for at sidde i sidste øjeblik og fikse min moms.


Og det er fandme upassende at ny revisor har brugt TO DAGE på at rette op på alle hans fejl, og ikke er færdig - som hun sagde, selv regnskabet kunne have været klaret på et par timer, hvis ikke han havde fucket alting så grundigt op - den upassende spassernar...

Så nu tror jeg at lever en Maude.. så GØR dog noget Hans-Christian ... og går op og lægger mig ..

Billede


Får du kun assistance med regnskabsopstillingen?


Nope, får det hele lavet ... eller det troede jeg, jeg har så åbenbart blot fået regninger på at det er ordnet, og det så har vist sig han har valgt ikke at bogføre nogle bilag - har valgt at dobbelt og op til firdobbelt bogføre andre - for ikke at nævne resten, dem han blot har tastet forkert ind ...

Er han revisor eller bare bogholder? Det lyder fuldstændigt absurd.


Han er revisor - og det er fuldstændigt vanvittigt ... min nye revisor siger hun aldrig har set noget lignende.

Well - hun er ikke ene om at være rystet.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 1. mar 2016, 20:44

Kæft, hvor nederen, Angelina! Har du tjekket, om han reelt er revisor eller bare kalder sig det? Det er ikke en beskyttet titel medmindre man også betegner sig som 'registreret' eller 'statsautoriseret'.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 21:06

Allmost_Famous skrev:Det er upassende, at PostDanmark tog næsten 50 kroner for en kuvert og porto for et skide brev, jeg sendte i går. Måske skulle man begynde at holde brevduer... :tie:

Eller en brev ugle :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"