Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Jørn » 29. feb 2016, 19:12

Er de (tåbelige og frastødende) udtalelser, der kommer fra Grimhøjmoskeen nok til at få moskeen lukket eller få Imaner udvist fra Danmark ?
:fløjt:
Senest rettet af Jørn 1. mar 2016, 07:18, rettet i alt 1 gang.
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10727

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf BlueBunny » 29. feb 2016, 19:32

Jeg håber han forsvinder langt væk. At pakke hans budskaber ind i en moske er der ikke noget godt i.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Wizzze » 29. feb 2016, 19:37

De skjulte optagelser jeg har set, er idiotiske men ikke kriminelle, så jeg har svært ved at se hvad grundlaget for en lukning skulle være :gruble:

Læs det gamle testamente, det inderholder lige så sindssyge budskaber og regler om stening ved utugt, skal kirker og synagoger så også lukkes?

Jeg tror ikke løsningen er en lukning af moskeer, men at få imamer som er opvokset og uddannet her, fremfor i mellemøsten, med den kultur/menneskesyn der findes der.
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9663

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Tanten » 29. feb 2016, 20:24

Jeg tvivler på, man kan lukke moskeen som sådan. Men hvis den modtager støtte til sine sociale aktiviteter, kan denne fratages eller forlanges returneret, hvis pengene ikke bruges på det, de er søgt til - hvis man f.eks. oplever, at unge opfordres til hellig krig, eller man underviser i at stening for utroskab er ok.

Mht. imamen, så kan han jo ikke udvises med mindre han 1) ikke er dansk statsborger og 2) har begået noget, der er strafbart og ligger indenfor de kriterier, der kan medføre udvisning. For at afgøre dette, skal der er politianmeldelse til og en vurdering fra en jurist af, om han har begået noget, man kan tiltale og straffe ham for.

Det står og falder med, om han bare har fortalt om, at der i Koranen står noget om stening af kvinder for utroskab, eller om han har opfordret til dette eller sagt, at det er en god skik. Der står jo også en masse pis i biblen om kvinder og bøsser, men grænsen går vel der, hvor man aktivt opfordrer til at følge de foreskrifter helt bogstavligt, eller om man bare gengiver det, der står.

Jeg er tilhænger af en stormoske i Aarhus, bl.a. for at rydde ud i de der baggårdsmoskeer, der kører med deres egen dagsorden.
9
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf dgd2007 » 29. feb 2016, 20:59

Det er vel ulovligt at opfordre til mord - også selv om det er på muslimske kvinder!

Jeg har kun set et lille klip af det, så jeg ved ikke, om han kan sno sig udenom med, at han bare refererede noget fra en bog. Men umiddelbart så han da ud, som om han syntes, det var en god ide. :wacko:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Bimmerdyret » 29. feb 2016, 22:16

Så ved man da hvor problemerne er fremme i lyset
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf annella » 1. mar 2016, 10:46

Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Det kan man måske, men nytter det noget, det ved jeg så ikke, da der jo eksisterer mange andre moskeer.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7832

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Sophies-mor » 1. mar 2016, 11:15

Kan man ikke bare ændre lokalplanen, så der under ingen omstændigheder må foretages noget som helst med religiøst indhold på stedet?
Hvis de så flytter, og er lige så rabiate det nye sted, så gør man det også dér?
:gruble:

bare en tanke...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf vibbsen » 1. mar 2016, 11:59

Det håber jeg så sandelig ikke.

Jeg skal starte med at slå fast at jeg på ingen måde sympatiserer med den stil som imamerne i Grimhøjmoskeen lægger for dagen. Og jeg så da egentlig helst imamerne hen hvor peberet gror. Eller ihvertfald til mellemøsten hvor deres "stil" sikkert vil passe en hel del bedre ind....

Men når det er sagt, så har vi religionsfrihed i DK. Og det betyder at vi ikke bare kan lukke Grimhøjmoskeen fordi vi ikke bryder os om deres måde at fortolke islam på. Eller ting de siger. Hvis der foregår noget ulovligt i henhold til gældende Dansk lovgivning, så kan der rejses tiltale for det. Men det skal også stoppe der. Som angelina siger : Vi kan ikke lukke det vi ikke kan lide....Uanset hvor fristende det kan være....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf vibbsen » 1. mar 2016, 12:02

Sophies-mor skrev:Kan man ikke bare ændre lokalplanen, så der under ingen omstændigheder må foretages noget som helst med religiøst indhold på stedet?
Hvis de så flytter, og er lige så rabiate det nye sted, så gør man det også dér?
:gruble:

bare en tanke...


Så du mener at vi skal bruge lokalplanerne til at lukke munden på de mennesker som har holdninger og meninger som vi ikke kan lide ??? Det er da et interessant koncept.....Med masser af potentiale...."Lokalplanen som censurredskab" kan man måske kalde rapporten :tie:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7832

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Sophies-mor » 1. mar 2016, 12:12

vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:Kan man ikke bare ændre lokalplanen, så der under ingen omstændigheder må foretages noget som helst med religiøst indhold på stedet?
Hvis de så flytter, og er lige så rabiate det nye sted, så gør man det også dér?
:gruble:

bare en tanke...


Så du mener at vi skal bruge lokalplanerne til at lukke munden på de mennesker som har holdninger og meninger som vi ikke kan lide ??? Det er da et interessant koncept.....Med masser af potentiale...."Lokalplanen som censurredskab" kan man måske kalde rapporten :tie:

Jeg sagde ikke, at det var en god tanke.
Men en mulig løsning.
HAR han gjort noget ulovligt i DK?
Det er vel "Kun" dem, der rent faktisk slår - der gør noget forkert...? :gruble: Hvis han gjorde en masse kriminelt, så ud med ham, men jeg tror ikke, at sagen er så enkel alligevel.
Og desuden, er det nok - er det rent faktisk løst - ved at lukke moskéen? Flytter vi ikke bare ham og hans tilhængere et andet sted hen, som så også skal lukkes?

Ikke at jeg er uenig i, at det skal stoppes. Og hvis de støtter den adfærd/ retorik, skal de lukkes. Men hvor dukker de så op?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Akehurst2
Indlæg: 14180
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Akehurst2 » 1. mar 2016, 12:37

vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:Kan man ikke bare ændre lokalplanen, så der under ingen omstændigheder må foretages noget som helst med religiøst indhold på stedet?
Hvis de så flytter, og er lige så rabiate det nye sted, så gør man det også dér?
:gruble:

bare en tanke...


Så du mener at vi skal bruge lokalplanerne til at lukke munden på de mennesker som har holdninger og meninger som vi ikke kan lide ??? Det er da et interessant koncept.....Med masser af potentiale...."Lokalplanen som censurredskab" kan man måske kalde rapporten :tie:


Ja, ligesom med Ungdomshuset i sin tid. Lokalplaner til at omgås religionsfrihed og den private ejendomsret: http://politiken.dk/indland/ECE187523/f ... -overgreb/

(Og så har jeg slet ikke sagt noget om, hvor langsommelig en proces en lokalplan er. Det må være verdens mest ineffektive måde at bekæmpe sådan en moske på.)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf vibbsen » 1. mar 2016, 13:27

Sophies-mor skrev:Jeg sagde ikke, at det var en god tanke.
Men en mulig løsning.
HAR han gjort noget ulovligt i DK?
Det er vel "Kun" dem, der rent faktisk slår - der gør noget forkert...? :gruble: Hvis han gjorde en masse kriminelt, så ud med ham, men jeg tror ikke, at sagen er så enkel alligevel.
Og desuden, er det nok - er det rent faktisk løst - ved at lukke moskéen? Flytter vi ikke bare ham og hans tilhængere et andet sted hen, som så også skal lukkes?

Ikke at jeg er uenig i, at det skal stoppes. Og hvis de støtter den adfærd/ retorik, skal de lukkes. Men hvor dukker de så op?


Og jeg synes så overhovedet ikke at det er en løsning at vi bruger lokalplanerne til at fjerne uønskede men ellers lovlige aktiviteter....For vi har faktisk ikke blot religionsfrihed i DK...Vi har faktisk også ytringsfrihed, og der er vist også noget med foreningsfrihed. Og jeg bryder mig overhovedet ikke at vi forsøger at komme disse til livs ved at "stoppe" adfærd og retorik som vi ikke kan lide...Hvis der er foregået noget ulovligt i henhold til dansk lovgivning, så må man sætte ind med de midler som nu en gang er tilstede til at bekæmpe den pågældende overtrædelse.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. mar 2016, 14:52

Og alt i mens er det officielle Danmark på charmeoffensiv i Saudi-Arabien...
8
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52483

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf fisken80 » 1. mar 2016, 15:47

DetSorteCirkus skrev:Og alt i mens er det officielle Danmark på charmeoffensiv i Saudi-Arabien...


Ja det er smukt ikke... men det er jo et eksportfremstød og selvom vi ikke bryder os om deres holdninger så vil vi egentlig godt ha' deres penge...

Nåja, og Mary kæmper for ligestillingen mellem kønnene og har flere gange holdt tale om emnet, hvis sågar i FN-regi, hvis jeg husker rigtigt. Og det er altså ikke en tilsvining af Mary, jeg synes faktisk det er synd for kronprinsparret, de har ingen mulighed for at sige nej til at deltage i det besøg.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"