Jeg er hundeskruk!

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Jeg er hundeskruk!

Indlægaf 2SHY » 29. feb 2016, 18:57

Jeg synes da det vil være en rigtig god ide at kontakte kennelen :) Så kan du komme med alle de spørgsmål du måtte have omkring personlighed og alt det der. Jeg ville da bare ringe og sige det som det er: At du gerne vil have hund og overvejer den race de har, og at du har nogle spørgsmål som du vil høre om de kan hjælpe med at få svar på :)

Som opdrætter ville jeg da være glad for at der er nogle der rent faktisk undersøger hvad de kaster sig ud i og ikke bare siger "Nåååårh den er vildt sød" så længe det er en hvalp og så bliver ligeglade når de bliver voksne eller har bidt ting i stykker mm. For den type findes desværre :(
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Jeg er hundeskruk!

Indlægaf Studsgaard » 29. feb 2016, 19:12

Alle de seriøse opdrættere jeg har kendskab til, vil rigtig gerne fortælle og vise sine hunde frem.

Syntes det lyder som en rigtig god ide at tage kontakt til dem.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Jeg er hundeskruk!

Indlægaf 2SHY » 29. feb 2016, 19:22

Liseletpåtå skrev:
2SHY skrev:Jeg synes da det vil være en rigtig god ide at kontakte kennelen :) Så kan du komme med alle de spørgsmål du måtte have omkring personlighed og alt det der. Jeg ville da bare ringe og sige det som det er: At du gerne vil have hund og overvejer den race de har, og at du har nogle spørgsmål som du vil høre om de kan hjælpe med at få svar på :)

Som opdrætter ville jeg da være glad for at der er nogle der rent faktisk undersøger hvad de kaster sig ud i og ikke bare siger "Nåååårh den er vildt sød" så længe det er en hvalp og så bliver ligeglade når de bliver voksne eller har bidt ting i stykker mm. For den type findes desværre :(


Hvalpe er da søde, men jeg ville faktisk helst have en hund på omkring et årstid. Men er den rigtige hund for mig en hvalp, så er den en hvalp.

Det er mange ting der skal gå op i en højere enhed. Alder på hunden er ikke det vigtigste :)

Det kan jeg godt forstå :) Jeg har da også tænkt at en kommende kat ikke skal være en killing som det er lige nu. Men så vil jeg da også blive aftager for en af de katte der er sværere at få afsat på internaterne :)

Men du har ret i at der er rigtig mange ting at tænke over. Jeg synes kun det er godt at du er så velovervejet i at undersøge det hele :gogo:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Jeg er hundeskruk!

Indlægaf LadyFox » 29. feb 2016, 21:00

Hvis kennelen ikke vil vise hundene frem, så ville jeg råde til at købe hund et andet sted, så selvfølgelig kan du tillade dig det. Jeg kender ikke nogle gode kenneler der ikke med glæde fortæller potentielle kommende ejere om racen,også selvom de ender med at købe hund hos en anden opdrætter.
En fornuftig opdrætter ser det kun som et plus hvis man i jagten på den rette hund, sætter sig ind i racen og kommer ud og oplever nogle voksne hunde af racen in real life, inden man beslutter sig. En race skal jo helt vælges ud fra et oplyst grundlag, og det får man altså ikke kun ved at læse om racen, man skal da ud og fornemme hundene, gerne på hundenes hjemmebane.

Jeg kender ikke meget til racen, men ud fra de jeg trods alt har mødt synes jeg de virker som en rigtig skøn hund.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Jeg er hundeskruk!

Indlægaf LadyFox » 29. feb 2016, 21:25

Liseletpåtå skrev:Altså jeg er jo ikke 100% på, det skal være den race, det er bare ind til videre den race, jeg syntes virker mest oplagt til mine ønsker. Og jeg mener ønsker, ikke krav. Og til hvad jeg kan tilbyde en hund. Det er jo næsten vigtigere.

Måske skulle jeg liste det op her?

Og dermed endnu vigtigere du kommer ud og besøger en opdrætter, og også gerne flere opdrættere/ejere af racen :) Du bliver jo aldrig sikker hvis du ikke kommer ud og møder gerne mange individer indenfor racen som muligt. Det er den eneste måde at få dette rette billede af racen på, en ting er at det udfor det skrevne virker som en hund for dig, så er det bare ikke sikkert du har den rette rete kemi med lige netop racen, der er så meget personlighed i det forskellige racer som er umuligt at få ned på skrift. +10 år er alligevel langtid at bruge med en hund, hvis det viser sig at man har valgt en race man måske ikke svinger så godt med.

Hvis du er på facebook, vil jeg råde dig til at se om der ikke er en gruppe for racen, og så melde sig ind i den - der vil du både kunne følge en masse med racen og lidt af deres hverdag med hunden, du kan spørge lidt ind, og du ville kunne se om der er nogle ejere i dit nær område der vil vise deres hunde frem, du vil sikkert også kunne finde nogle der har styr på de forskellige kenneler og linjer der kan hjælpe dig med at vælge den rette kennel/linje og endnu vigtigere at gå uden om de dårlige kenneler hvis du beslutter dig for at anskaffe dig en tibetansk terrier. :)
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Jeg er hundeskruk!

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2016, 12:28

Liseletpåtå skrev:Uhhh har lige talt med den opdrætter, jeg har udset mig og skal ud og se hans hunde på onsdag. OG han har hvalpe på vej :panik: :banan: :pompom: Åh manner åh manner!

Nej hvor skønt :D Og dejligt at du kan komme ud at se stedet før der kommer hvalpe, og hilse på morhund inden hvalpene kommer :D Det giver altså et lidt andet billede. Det ER jo de voksne hunde man skal forelske sig i, og ikke de små lækre hvalpe :D

Jeg glæder mig til en update :D
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Jeg er hundeskruk!

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2016, 12:58

Liseletpåtå skrev:
LadyFox skrev:
Liseletpåtå skrev:Uhhh har lige talt med den opdrætter, jeg har udset mig og skal ud og se hans hunde på onsdag. OG han har hvalpe på vej :panik: :banan: :pompom: Åh manner åh manner!

Nej hvor skønt :D Og dejligt at du kan komme ud at se stedet før der kommer hvalpe, og hilse på morhund inden hvalpene kommer :D Det giver altså et lidt andet billede. Det ER jo de voksne hunde man skal forelske sig i, og ikke de små lækre hvalpe :D

Jeg glæder mig til en update :D


Nemlig, jeg glæder mig helt vildt. Han i øvrigt super sød og snaksalig. Og lige den type opdrætter jeg helst vil købe hund ved. Seriøs, men får kun et kuld om året, for "det skal også være sjovt". Ikke noget masse opdræt. :)

Jeg har iøvrigt fundet en dch-trøningsklub i gå afstand (3 km). De har alt fra hvalpetræning til lydighed og agility, så det er jo bare perfekt. Var lidt bange for det ikke ville blive en mulighed at komme til, når jeg ikke har bil.

Ej hvor fedt! Så kan det da snart ikke blive bedre. Ville du kunne få fri så det passer med når hvalpene flytter hjemmefra hvis du ender med at forelske dig i racen og hans morhund?
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Jeg er hundeskruk!

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2016, 14:16

Liseletpåtå skrev:
LadyFox skrev:Ej hvor fedt! Så kan det da snart ikke blive bedre. Ville du kunne få fri så det passer med når hvalpene flytter hjemmefra hvis du ender med at forelske dig i racen og hans morhund?


Masser af tid, jeg er førtidspensionist :) Min hund kommer næsten aldrig til at være alene, det bliver bare når jeg er ude og handler og sådan lidt. Ellers har jeg pasning klar til den, både mine forældre (som har Tibetanske Spanier) og min søster kan og vil gerne passe den.

Hvis nogen er nysgerrige efter hvordan den ser ud, så er det sådan en her:

Billede

Den på fotoet ligner morhunden ret meget :)

Åh okay :) Så bliver det i hvert fald ikke et problem. :D
0
...

Tilbage til "Kæledyr"