Pudder

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Pudder

Indlægaf Lucca » 26. feb 2016, 22:32

Hvad er forskellen på en translucent powder og banana powder?

Er den ene mere nødvendig eller anvendelig end den anden? Eller er det forskelligt fra mærke til mærke?

Hvilke mærker kan I anbefale?
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pudder

Indlægaf Junika » 27. feb 2016, 09:40

Banana powder er et af de produkter der blev hypet omkring contour-hysteriet. Det er bare en gullig pudder, som kan være god til kvinder med mørkere hud/gule undertoner, da det er en af de farver der kan lysne op, hvis den bruges på den rigtige hudfarve. Til fx mig selv - alm. bleg blondine, ser det virkelig ikke lækkert ud..

Translucent er bare en gennemsigtig setting powder, som er god fordi den ikke ændrer farven på din foundation/concealer, og hvad du ellers har brugt af cremeprodukter.

Om den ene er mere nødvendig end den anden afhænger af præferencer. En banana powder vil nok se lidt syret ud hvis man sætter hele sit ansigt med den - der vil den gennemsigtige være bedre.
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Pudder

Indlægaf Oddinary » 27. feb 2016, 18:47

Ja, det kommer også an på hudtone. :) Hvis du er lidt mørkere og med en mere gylden undertone, kan en 'bananfarvet' pudder godt være bedre at bruge som setting powder. "Translucent powder" er ikke altid 'usynlig' på mørkere hudtoner, de kan godt se lidt askeagtige ud.

Men hvis du fx selv er bleg, så kan en lys gullig pudder godt udjævne rødme og andre ujævnheder, men der er en fin balance mellem flawless og Lisa Simpson. ;)
0
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Pudder

Indlægaf Cookie » 28. feb 2016, 19:40

Jeg troede da ellers at dem med gule undertoner skulle holde sig fra den fordi det er meningen at den skal neutralisere røde undertoner
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Pudder

Indlægaf Akehurst2 » 28. feb 2016, 20:03

Cookie skrev:Jeg troede da ellers at dem med gule undertoner skulle holde sig fra den fordi det er meningen at den skal neutralisere røde undertoner


Jeg har ikke forstået at undertonen skulle betyde noget, men hovedsagligt at den skulle have virkning mod netop rødmen.

Har selv kig på denne: http://www.t-leclerc.com/fiche-produit.php?docid=174 som nævnes mange steder og jeg har ikke der set at den ikke skulle egne sig til gule undertoner (og har de færreste ikke også pink undertoner?)
0
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Pudder

Indlægaf Cookie » 28. feb 2016, 20:09

Åh den ser lækker ud!

Jeg er en blegfis med pink undertoner, så sådan ca. 80% af de foundations der er på markedet her i DK får mig til at se endnu mere lyserød ud. It ain't pretty :-D
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Pudder

Indlægaf Oddinary » 28. feb 2016, 20:37

Cookie skrev:Jeg troede da ellers at dem med gule undertoner skulle holde sig fra den fordi det er meningen at den skal neutralisere røde undertoner


Det kan godt komme til at se sært ud, hvis man bruger noget, der ligger for langt fra sin egen hudtone, efter min mening. Man kan godt bruge noget fersken-agtigt eller pink-agtigt, hvis man er meget gullig, og vil have en "brightening" effekt, men jeg synes, man skal være lidt påpasselig med det - man får hurtigt floating head syndrome, hvis det er for udtalt. Hvis man har gule undertoner, vil en pudder med gule undertoner blende bedst i et med huden...

Jeg sagde altså også kun at man kunne bruge en gullig pudder i stedet for transluscent, hvis man var meget gylden, for at undgå aske-effekten, som man godt kan få hvis den man bruger er for hvid eller for kold i farven. For så ville en gullig pudder være mere usynlig.
3
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pudder

Indlægaf Junika » 28. feb 2016, 20:55

Enig med Oddinary. Man skal passe på med det der farvekorrigering med pudder i hele ansigtet. Har man lyserøde undertoner skal man efter min mening gå efter det i foundations, da det er den undertone der vil passe med øjne, hårfarve, ansigt, hænder osv. Men ved godt der er en vældig modstand mod lyserøde undertoner i dette land - forstår ikke helt hvorfor.

Vil man farvekorrigere fx røde områder omkring næsen kan man gøre det, men efter min mening ikke i hele ansigtet med fx pudder.
Men igen - det er jo bare makeup. Synes man noget er pænt er det jo bare det man gør.
3
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Pudder

Indlægaf twinkle » 29. feb 2016, 08:34

Junika skrev:Enig med Oddinary. Man skal passe på med det der farvekorrigering med pudder i hele ansigtet. Har man lyserøde undertoner skal man efter min mening gå efter det i foundations, da det er den undertone der vil passe med øjne, hårfarve, ansigt, hænder osv. Men ved godt der er en vældig modstand mod lyserøde undertoner i dette land - forstår ikke helt hvorfor.

Vil man farvekorrigere fx røde områder omkring næsen kan man gøre det, men efter min mening ikke i hele ansigtet med fx pudder.
Men igen - det er jo bare makeup. Synes man noget er pænt er det jo bare det man gør.


Så enig. Jeg køber efterhånden næsten kun foundations online, for det meste af det de har i fx Matas er alt for varmt/gult i undertonen, og jeg nægter at gå rundt og ligne en oompa-loompa eller en person der skulle have været med i The Simpsons..

Colour correcting er ved at være ret populært, så hvis man endelig gerne vil nedtone lidt rødme i ansigtet, kan man med fordel købe en grøn concealer. Jeg har lige bestilt en på eBay fra L.A. Girl, tror den kostede mig 30 kr.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pudder

Indlægaf Junika » 29. feb 2016, 12:11

twinkle skrev:
Junika skrev:Enig med Oddinary. Man skal passe på med det der farvekorrigering med pudder i hele ansigtet. Har man lyserøde undertoner skal man efter min mening gå efter det i foundations, da det er den undertone der vil passe med øjne, hårfarve, ansigt, hænder osv. Men ved godt der er en vældig modstand mod lyserøde undertoner i dette land - forstår ikke helt hvorfor.

Vil man farvekorrigere fx røde områder omkring næsen kan man gøre det, men efter min mening ikke i hele ansigtet med fx pudder.
Men igen - det er jo bare makeup. Synes man noget er pænt er det jo bare det man gør.


Så enig. Jeg køber efterhånden næsten kun foundations online, for det meste af det de har i fx Matas er alt for varmt/gult i undertonen, og jeg nægter at gå rundt og ligne en oompa-loompa eller en person der skulle have været med i The Simpsons..

Colour correcting er ved at være ret populært, så hvis man endelig gerne vil nedtone lidt rødme i ansigtet, kan man med fordel købe en grøn concealer. Jeg har lige bestilt en på eBay fra L.A. Girl, tror den kostede mig 30 kr.


Hvor pudsigt, jeg har også netop bestilt den grønne fra LA girl :D Og den gule :)
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Pudder

Indlægaf twinkle » 29. feb 2016, 13:26

Junika skrev:
twinkle skrev:
Junika skrev:Enig med Oddinary. Man skal passe på med det der farvekorrigering med pudder i hele ansigtet. Har man lyserøde undertoner skal man efter min mening gå efter det i foundations, da det er den undertone der vil passe med øjne, hårfarve, ansigt, hænder osv. Men ved godt der er en vældig modstand mod lyserøde undertoner i dette land - forstår ikke helt hvorfor.

Vil man farvekorrigere fx røde områder omkring næsen kan man gøre det, men efter min mening ikke i hele ansigtet med fx pudder.
Men igen - det er jo bare makeup. Synes man noget er pænt er det jo bare det man gør.


Så enig. Jeg køber efterhånden næsten kun foundations online, for det meste af det de har i fx Matas er alt for varmt/gult i undertonen, og jeg nægter at gå rundt og ligne en oompa-loompa eller en person der skulle have været med i The Simpsons..

Colour correcting er ved at være ret populært, så hvis man endelig gerne vil nedtone lidt rødme i ansigtet, kan man med fordel købe en grøn concealer. Jeg har lige bestilt en på eBay fra L.A. Girl, tror den kostede mig 30 kr.


Hvor pudsigt, jeg har også netop bestilt den grønne fra LA girl :D Og den gule :)


Great minds think alike :D
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Pudder

Indlægaf Akehurst2 » 29. feb 2016, 15:17

Akehurst2 skrev:
Cookie skrev:Jeg troede da ellers at dem med gule undertoner skulle holde sig fra den fordi det er meningen at den skal neutralisere røde undertoner


Jeg har ikke forstået at undertonen skulle betyde noget, men hovedsagligt at den skulle have virkning mod netop rødmen.

Har selv kig på denne: http://www.t-leclerc.com/fiche-produit.php?docid=174 som nævnes mange steder og jeg har ikke der set at den ikke skulle egne sig til gule undertoner (og har de færreste ikke også pink undertoner?)


Og nu svarer jeg så lige på mit eget indlæg :-D

Den gule skulle jo netop være mod rødmen (som jeg er ret plaget af) - som ikke er det samme som pink undertone. Man kan godt have en gul undertone og tendens til blussende kinder.

Eller også har jeg misforstået noget helt.
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Pudder

Indlægaf Junika » 29. feb 2016, 22:12

Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:
Cookie skrev:Jeg troede da ellers at dem med gule undertoner skulle holde sig fra den fordi det er meningen at den skal neutralisere røde undertoner


Jeg har ikke forstået at undertonen skulle betyde noget, men hovedsagligt at den skulle have virkning mod netop rødmen.

Har selv kig på denne: http://www.t-leclerc.com/fiche-produit.php?docid=174 som nævnes mange steder og jeg har ikke der set at den ikke skulle egne sig til gule undertoner (og har de færreste ikke også pink undertoner?)


Og nu svarer jeg så lige på mit eget indlæg :-D

Den gule skulle jo netop være mod rødmen (som jeg er ret plaget af) - som ikke er det samme som pink undertone. Man kan godt have en gul undertone og tendens til blussende kinder.

Eller også har jeg misforstået noget helt.


Ja det har du fuldstændig ret i. Og i det tilfælde skal du selvfølgelig vælge en med gule undertoner . :) Jeg vil dog mene at det er ret sjældent at have blussende kinder og en varm undertone. Men måske skal du bare prøve dig frem med hvad der ser bedst ud :)
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Pudder

Indlægaf Oddinary » 1. mar 2016, 08:52

Jeg har gule undertoner, selvom jeg er meget lys og med blussende kinder. :) Kig på de dele af dit ansigt, der ikke rødmer - fx de perifære sider, panden, det nederste stykke af kæben etc. Det er også vigtigt at matche til halsen. Den har tendens til at være mere bleg midtpå, hvor det er sværere at se undertonerne, men for mig er det tydeligt ud mod siderne at jeg har gule undertoner der også.
Det er selvfølgelig også trial and error. Jeg kan fx heller ikke bruge noget, der er for gult, men det ser ligeså forkert ud med noget, der er for beige-neutralt, og jeg ser decideret syg og grå ud i kolde foundations.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Pudder

Indlægaf Akehurst2 » 1. mar 2016, 09:15

Junika skrev:
Ja det har du fuldstændig ret i. Og i det tilfælde skal du selvfølgelig vælge en med gule undertoner . :) Jeg vil dog mene at det er ret sjældent at have blussende kinder og en varm undertone. Men måske skal du bare prøve dig frem med hvad der ser bedst ud :)


Og det er jo et godt spørgsmål, hvad ens undertone egentlig er. Så vidt jeg kan bedømme ud fra de gængse retningslinjer har jeg en varm undertone, men jeg er ikke sådan helt sikker. Kan man egentlig få nogen til at bedømme det? Altså, kender nogen et sted, hvor de er god til det?

Jeg vil kigge på pudderet fra T. Leclerc primo april, hvor jeg skal til London (er dødbesværligt/dyrt at skaffe, hvis man ikke lige er i Paris, men kan da købes i London uden at man bliver helt flået) og skal gerne give en melding om banana-udgaven, hvis nogen vil høre om erfaringer med det lysegule.
0

Tilbage til "Skønhed"