Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 20:28

Sorenspige skrev:
Mit vand gik, da jeg var 37+5, og trods over 2 døgns forsøg på igangsættelse havde jeg stadig ikke åbnet mig. Jeg skulle egentlig have vedrop, men Rs hjerterytme var høj, og da det fortsatte, mente lægen, at det var bedst med et kejsersnit for ikke at stresse ham. På det tidspunkt var vi helt enige (jeg havde haft veer on af off i 2,5 døgn).

Selv kejsersnittet var en god og stor oplevelse.


Det er rart, at det var en god oplevelse, når det nu ikke kunne være anderledes.

Men det lyder som om, det var tilfældigheder, der var årsagen og ikke noget, der behøver at gentage sig?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. feb 2016, 20:35

Lige præcis. Lægen, der foretog kejsersnittet, sagde allerede dengang, at jeg burde kunne føde normalt en anden gang.

Dog var Rs navlesnor ret kort, så de mente, at det måske var derfor, at han ikke var rykket længere ned og havde skabt nogle ordentlige veer.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 20:44

Sorenspige skrev:Lige præcis. Lægen, der foretog kejsersnittet, sagde allerede dengang, at jeg burde kunne føde normalt en anden gang.

Dog var Rs navlesnor ret kort, så de mente, at det måske var derfor, at han ikke var rykket længere ned og havde skabt nogle ordentlige veer.


Sikke mange ting, der skal klappe ved graviditet og fødsel. Det er egentlig imponerende, hvor ofte det hele går som det skal. :genert:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. feb 2016, 21:06

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Lige præcis. Lægen, der foretog kejsersnittet, sagde allerede dengang, at jeg burde kunne føde normalt en anden gang.

Dog var Rs navlesnor ret kort, så de mente, at det måske var derfor, at han ikke var rykket længere ned og havde skabt nogle ordentlige veer.


Sikke mange ting, der skal klappe ved graviditet og fødsel. Det er egentlig imponerende, hvor ofte det hele går som det skal. :genert:


Hvert barn er i den grad et mirakel. Der er mange ting, der skal klappe, men heldigvis sker det jo oftest alligevel -utroligt nok.

Egentlig mener naturen dybest set nok ikke, at jeg burde have børn :genert:. Med R var vi i fertilitetsbehandling, jeg fik blindtarmsbetændelse under min graviditet, jeg kunne ikke føde - og jeg kunne ikke amme :(. Men altså det er fuldstændigt lige meget, når min lille dreng nu løber rundt og kalder mor :lun:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. feb 2016, 21:08

Men bortset fra blindtarmsbetændelsen sidste gang, så var min krop egentlig ok til at være gravid.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 29. feb 2016, 21:22

Hvad sker der for at jeg skal tisse konstant!? Helt uden pis (!) skal jeg tisse 15-20 gange om dagen og altid mindst én gang om natten.. Det er pænt belastende!
Det har været sådan helt fra start af. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det bliver senere hen :wacko:

Tilgengæld har jeg absolut ingen andre gener eller symptomer :gruble:
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 1. mar 2016, 03:50

God tidlig morgen - Så gik vandet sgu! så sidder foran tv'et og venter på de to andre skal op her kl 5...
9
Formerly known as Gerbilwoman :)
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. mar 2016, 06:46

Pøj pøj med i dag, Gerbil :kys:. Det lyder til, at baby er helt klar til at komme ud.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. mar 2016, 06:47

Marigold, jeg håber, moderkagebiopsien gik godt i går, og at I hurtigt får et godt svar :kys:.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. mar 2016, 06:49

DP, hvor lækkert med en tur til Berlin. Det gad jeg godt :gogo:.

Jeg skal første møde på arbejde efter MD i dag, så for en gangs skyld ligger jeg lige nu på sofaen og slapper af efter, at mand og barn er taget afsted.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 1. mar 2016, 07:47

Vi var afsted i går og blev mødt af en sød sygeplejerske der lige forklarede om det hele igen. Hun sagde at deres motto var, at der ikke var noget galt med den lille før det modsatte var bevist. Jeg havde egentlig afskrevet "maven" og havde mest lyst til at slå den eller stikke en kniv i den! Nu har jeg et lille håb om et mirakel, trods alt.
Prøven blev taget med kodyl lang nål på 20 cm og hun måtte igennem maven to gange, da hun ikke ramte rigtigt første gang. Jeg vil beskrive det som at få hevet navlen baglæns ud af maven! Av for sa...
Men det er svært. Tankerne kører med 1000 km/t og det er ikke ret positive tanker. Ringer tlf er det dødsdom. Tikker der SMS ind på e boks er der frisag!

Og jeg har alle graviditets gener, med kvalme, iskias nerve der driller, hovedpine, ligamentsmerter, en mave der buler og bryster der er vokset... Og hvis det så bare er til ingen verdens nytte fordi graviditeten skal afbrydes, åh det er ikke til at bære :trist:
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 1. mar 2016, 08:08

Marigold: jeg kan godt forstå at det må være sindssygt svært at gå i den her ventetid nu. Jeg krydser fingre for jer. Har du taget fri fra jobbet i nogle dage? Eller tager du afsted for at tænke på noget andet?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 1. mar 2016, 08:22

Min leder har sygemeldt mig.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. mar 2016, 08:26

Åh, Marigold det lyder så hårdt :ae:. Håber sådan, at I hurtigt får et positivt svar.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 1. mar 2016, 08:28

Marigold skrev:Vi var afsted i går og blev mødt af en sød sygeplejerske der lige forklarede om det hele igen. Hun sagde at deres motto var, at der ikke var noget galt med den lille før det modsatte var bevist. Jeg havde egentlig afskrevet "maven" og havde mest lyst til at slå den eller stikke en kniv i den! Nu har jeg et lille håb om et mirakel, trods alt.
Prøven blev taget med kodyl lang nål på 20 cm og hun måtte igennem maven to gange, da hun ikke ramte rigtigt første gang. Jeg vil beskrive det som at få hevet navlen baglæns ud af maven! Av for sa...
Men det er svært. Tankerne kører med 1000 km/t og det er ikke ret positive tanker. Ringer tlf er det dødsdom. Tikker der SMS ind på e boks er der frisag!

Og jeg har alle graviditets gener, med kvalme, iskias nerve der driller, hovedpine, ligamentsmerter, en mave der buler og bryster der er vokset... Og hvis det så bare er til ingen verdens nytte fordi graviditeten skal afbrydes, åh det er ikke til at bære :trist:


Den tanke om at du egentlig havde afskrevet maven kan jeg faktisk godt forstå. Jeg tænker det er en meget naturlig reaktion.
1/15 er et virkelig skræmmende tal, men hvis jeg regner rigtigt så giver det en procent risiko på 6-7% for at noget er galt. Det betyder omvendt at der er 93-94 % chance for at alt er i orden.

Der er længe til fredag, så vær god ved dig selv de næste par dage :kram:
1

Tilbage til "Graviditet"