Vi har en lille feriekat paa besoeg de naeste par maaneder, da hendes mor er ude at rejse. Lillemissen og vores gamle mand er indtil videre saadan nogenlunde venner. De er stadig ikke helt gode venner, men det kommer stille og roligt.
Naah, men Lille ferie mis er kun halvandet aar gammel og en rigtig coronakat. Hun har vaeret vant til en relativt lille Amsterdam lejlighed, saa nu hvor hun har godt og vel 130m2, saa bliver der virkelig efterforsket i hjoernerne
Anyways, i morges da hun var paa efterforskningstogt paa badevaerelse, havde hun ikke lige registreret den store glasvaeg der separerer brusekabinen fra haandvasken, og hoppede med snotten lige direkte ind i glasvaeggen, da hun ville proeve at komme op paa haandvasken som jeg stod lige foran. Saa hvad har jeg sidst sagt til min lille ferie mis? "Hold nu kaeft du er godtnok ikke for klog, hva', missen?"
Og til den gamle dreng, som maa finde sig i at blive "lege jagtet" af en lille kaephoej madamme: "Det var godt lille skat, du skal ikke finde dig i noget fra hende".