At finde et tæppe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 18:17

Kommodedyret skrev:
Det er bare alt alt for sjældent at folk fester sig frem til deres boligindretning!


Du har helt ret, men det er jo i grunden en fantastisk idé. Så finder man også ud af én gang for alle om man er en happy drunk eller en angry drunk :-D
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 18:17

Kommodedyret skrev:
Det er bare alt alt for sjældent at folk fester sig frem til deres boligindretning!


Det har i hvert fald gjort det mere udholdeligt for mit vedkommende. :-D


Cheers!
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Fræksak » 28. feb 2016, 06:55

Nu er jeg hverken fuld eller noget, så jeg ved ikke, om mit besyv tæller :-D. Men jeg ville klart gå efter "medium grey" i det dér Hay-tæppe. Det er lyst men giver en anelse kontrast samtidig.

De to sidste, du viser, synes jeg bliver for "nydeligt-sofabordstæppe"-agtige. I hvert fald det lyse! Det ligner sådan noget, som mine forældre (som ganske vist har god smag) har haft liggende under sofaen de sidste 18 år. Det mørke er derimod fedt, men det clasher lidt med hvad du ellers har haft af idéer for soveværelset, synes jeg. Der bliver i hvert fald meget stor konstrast i rummet med det.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Pandesteg » 28. feb 2016, 08:38

Har du overvejet et læderkludetæppe? Det kunne også være flot.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 28. feb 2016, 10:02

........................
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: At finde et tæppe

Indlægaf achillaxedprune » 28. feb 2016, 10:08

Jeg ville gerne have nogen farver ind i det værelse. :) og så synes jeg, at idéen om 2 (forskellige) tæpper umiddelbart vil fungere bedst.

Noget herfra, f.eks.? http://www.boshop.dk/brands/linie-design.html
Billede
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 28. feb 2016, 10:28

Nå, men mit lille projekt er sat på stand-by. Eller, jeg tager lige én ting ad gangen.

Jeg starter først med sengebordet. Jeg tænker at bestille en Componibili - selvom jeg egentlig frasagde mig den i starten. Jeg har bare lidt svært ved at finde et sengebord, jeg synes er pænt, praktisk og til at betale.

achillaxedprune skrev:Jeg ville gerne have nogen farver ind i det værelse. :) og så synes jeg, at idéen om 2 (forskellige) tæpper umiddelbart vil fungere bedst.


Ja, jeg har nemlig savlet en del over Linie Designs tæpper, men jeg synes de er for store - og en del af dem noget over mit budget. Det ellers nogle lækre farver og mønstre de har.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: At finde et tæppe

Indlægaf achillaxedprune » 28. feb 2016, 12:28

Trommedreng skrev:Nå, men mit lille projekt er sat på stand-by. Eller, jeg tager lige én ting ad gangen.

Jeg starter først med sengebordet. Jeg tænker at bestille en Componibili - selvom jeg egentlig frasagde mig den i starten. Jeg har bare lidt svært ved at finde et sengebord, jeg synes er pænt, praktisk og til at betale.

achillaxedprune skrev:Jeg ville gerne have nogen farver ind i det værelse. :) og så synes jeg, at idéen om 2 (forskellige) tæpper umiddelbart vil fungere bedst.


Ja, jeg har nemlig savlet en del over Linie Designs tæpper, men jeg synes de er for store - og en del af dem noget over mit budget. Det ellers nogle lækre farver og mønstre de har.


Jeg troede egentlig man kunne få dem i flere størrelser, men har ikke undersøgt det nærmere. :) ellers Bolia måske - med mindre du har sat projektet i bero... Bolia har i hvert fald en rigtig god outlet, der er værd at holde øje med. Jeg har købt et par borde via deres outlet med meget store besparelser. Se dog altid varen i virkeligheden - man kan blive overrasket. :)
Se her: https://www.bolia.com/da-dk/mod-os/buti ... raw=Tæpper
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 29. feb 2016, 13:44

Nå, men nu endte jeg med at købe en Componibili i Decorate Shop - og så derefter finde ud af at Paustian har det på tilbud i den kommende weekend. Great. Jeg har ikke pakket den ud endnu, og jeg ender nok med at levere den tilbage igen - selvom det måske er lidt dårlig stil...

Med Componobili som sengebord bliver der lidt mere luft i hjørnet til højre. Især hvis jeg centrerer sengen lidt mere. Jeg vil også gerne have planter. Spørgsmålet er, om det vil se for klemt ud, hvis jeg placerer en plante i det hjørne, hvor sengebordet skal stå?

Jeg tænker på noget lignende det her fra Ferm Living:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Fræksak » 1. mar 2016, 08:11

Fræksak skrev:TS, billeder af det grønne tæppe kommer muligvis først i morgen formiddag. Får 16 gæster og skal liiiige ha' gjort klar og lavet mad!


Nå, fik først tid nu! Det er muligvis for sent, men her er alligevel et billede af det mintfarvede, som ikke er så mintfarvet igen.
Farvegengivelsen er desværre ikke helt korrekt, da min kameralinse er smadret og har fået fugt. Det er også derfor der er lidt skygger/pletter på billedet - det er ikke tæppet, der er snavset :-D. Men måske gi'r det dig et indtryk alligevel.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Filipai » 1. mar 2016, 08:18

Trommedreng skrev:Nå, men nu endte jeg med at købe en Componibili i Decorate Shop - og så derefter finde ud af at Paustian har det på tilbud i den kommende weekend. Great. Jeg har ikke pakket den ud endnu, og jeg ender nok med at levere den tilbage igen - selvom det måske er lidt dårlig stil...

Med Componobili som sengebord bliver der lidt mere luft i hjørnet til højre. Især hvis jeg centrerer sengen lidt mere. Jeg vil også gerne have planter. Spørgsmålet er, om det vil se for klemt ud, hvis jeg placerer en plante i det hjørne, hvor sengebordet skal stå?

Jeg tænker på noget lignende det her fra Ferm Living:

Ellers kunne det være cool at have planter hængende ned fra loftet ovre i hjørnet over dit nye sengebord (jeg har det samme, og det fungerer ganske fint som sengebord)
Pocketkitten har for kort tiden vist nogle et meget fint køb, til planter :)
1
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 5. mar 2016, 16:04

Nå, men mit lille less-crowded-soveværelse-projekt-ting begynder at tage form - lidt efter lidt. Jeg synes allerede, at det hjælper med et nyt sengebord samt lidt nyt til gulvet, om end der er lang vej endnu. Mangler stadig at finde et tæppe til den anden side af sengen, billede(r) samt plante(r).

Jeg var forbi Paustian for at bestille en ny stol til skrivebordet og skulle i den forbindelse også have en væglampe til soveværelset ved sengen/sengebordet. Stolen blev der lagt en bestilling på i dag, men jeg kunne ikke lige udvælge lampen, så jeg gik derfra uden. Heldigvis kører de også med udsalg i morgen.

Jeg har kogt det ned til to kandidater. Any thoughts?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: At finde et tæppe

Indlægaf godtnavn » 5. mar 2016, 18:58

Nummer to ser dejlig ud at den kan drejes derhen hvor man skal bruge den, omvendt synes jeg virkelig ikke den er pæn :genert: Så jeg var gået med den første :)
1
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Daflo » 5. mar 2016, 19:36

Jeg stemmer også for den første. Jeg synes ikke nummer to passer ved en seng.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Flora » 5. mar 2016, 19:39

Jeg er med på nummer 1.
1

Tilbage til "Bolig"