kidkomb skrev:Nede på borgerservice, ikke? Det der borgerservice som kun har åbent mellem 10 og 13...
Der er alle damerne sure. Ja. Alle sammen. Og de gnasker stort set alle sammen tyggegummi. Ja. GNASKER! Med åben mund og tilhørende vrængende ansigt.
De er så uhøflige dernede, så jeg altid kommer til at grine, når jeg står der, fordi det hele er så karikeret og åndssvagt.
-altså ikke mens jeg selv bliver ekspederet, vel, og heller ikke så de forstår, at det er dem jeg griner ad. Jeg kigger ned i min tlf og lader som om der er noget sjovt på den.
Hele opsætningen ligner noget fra en humoristisk dansk film, hvor alting skal sættes en smule på spidsen. De smasker seriøst, mens de taler med folk, med åben mund og de kigger på "kunderne" med mistro og afsky og kommer een af deres kolleger og siger noget til dem, så vender de sig bare væk fra det de har gang i og samtaler med kollegaen. -om Birthe der skal til pause eller what not.
Idag kom en dame med anden etnisk baggrund ind og spurgte om noget i informationen og damen pegede ud mod indgangen og sagde et eller andet med at tage et nummer. Med en lidet flatterende attitude vel at mærke. Og hende damen hun lignede bare et stort spørgsmålstegn, for det var overhovedet ikke det hun spurgte om. Og hun havde lige stået sammen med to andre og forsøgt at forstå et eller andet, så jeg gætter på, at hun spurgte HVILKET nummer hun skulle tage. Man kan vælge, bum bum, jeg tror det er 11 forskellige kø-numre. Og så får hun bare at vide, at hun skal tage et nummer "ligesom alle andre" (det var det eneste jeg kunne høre af samtalen.)
Ej, men det er så vanvittigt.
Seriøst de skal glo på kunder 3 timer om dagen. 3 TIMER! Så skulle man tro de måske lige kunne svinge sig op til at se ud som om, de rent faktisk overhovedet orkede at være i live.
Jeg bliver helt hed om ørerne, når jeg læser dit indlæg. Jeg arbejder i Borgerservice. Og man kan godt blive blind overfor sin egen adfærd - specielt når man skal forholde sig til ændrede regler for myndigheder, nye krav til borgerne, nye fokusområder, nye arbejdsgange og hvad har vi, af udfordringer der bliver kastet efter os som medarbejdere. Ikke at det er en undskyldning for ikke at yde en god service - det er jo det, der er vores primære opgave i Borgerservice - men måske som en forklaring på, hvorfor vi også godt engang i mellem kan miste overblikket.
Forhåbentlig er det en engangsoplevelse. Men hvis du oplever det igen, vil det være hensigtsmæssigt, set fra en medarbejders side, hvis du deler din oplevelse med Borgerservicechefen, og dermed giver mulighed for at gribe i egen barm og rette op - hvis du så ikke oplever en ændring i adfærden, så er det fair nok, at gå til medierne. Men giv lige en chance for at rette op først.
Jeg kan, udfra åbningstiderne, se, ar det ikke er "min" Borgerservice du har været i. Men det gør ikke den store forskel. Dit indlæg gør da helt bestemt, at jeg vil være ekstra opmærksom på, hvilken oplevelse jeg inviterer borgeren til, næste gang jeg har vagt i betjeningsområdet. For sådan vil jeg ikke være overfor borgerne. Jeg er til for dem - ikke omvendt.