Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 17:19

Smiling_Goat skrev:Jeg forstår simpelthen ikke tanken bag de nye kontanthjælpsregler. Helt oprigtigt, forstår jeg det ikke.

Ifølge en artikel på politiken.dk er 1/4-del af alle på kontanthjælp psykisk syge. Jeg læste så en anden artikel på TV2, hvor der står, at man fritager psykisk og fysisk handicappede fra reglen, hvis de bor på bestemte bosteder. Så gik det op for mig, at selv kronisk syge mennesker med svære diagnoser ikke fritages fra reglen. Det vil sige, at de mange, mange mennesker der virkelig er for syge til arbejde, men er raske nok til at bo i egen bolig.. De bliver beskåret.

Jamen.. Hvorfor? Tror regeringen ikke på, at de ikke kan arbejde? Tror regeringen virkelig, at ALLE på kontanthjælp er i stand til at arbejde? Især taget i betragtning, at man ikke kan bevilliges førtidspension længere, når man er under 40 år. For mig giver det da sig selv, at en masse mennesker kommer i klemme, og jeg forstår ikke, hvis ikke regeringen kan regne det ud. Det må de da kunne.. Jeg tror bare heller ikke på, at nogen ville være så... ondskabsfulde.. Med vilje, så jeg fatter ikke, hvad der foregår.

Jeg har nærmest opgivet, at forstå når der kommer sådan noget ud.
Jeg kan huske, hvor forarget jeg var over, at folketingsmedlemmerne ikke stemte ja til, jeg tror det var, Enhedslisten eller DF's forslag om at hæve pensionsalderen for folketingspolitikere ligesom resten af befolkning, indtil jeg blev gjort opmærksom på, at det var ren stunt at stille dét forslag!
Der var på det tidspunkt allerede gang i en større undersøgelse og udredning omkring folketingspolitikeres pension mm og derfor kunne man jo ikke stemme ja til et forslag, der ville undergrave hele den kommisions arbejde.

Jeg bliver så arg over at det skal være så uigennemsigtigt.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16231
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32435

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 1. mar 2016, 18:38

Guldlok skrev:Jeg tænker, at det handler om, at han havde mange venner/bekendte i Randers?



Njaeh...altså, de kender da sikkert nogen, men ifølge div artikler, så skyldes det at de vil give alle de frivillige (og andre som har været påvirket af det) en chance for at sige farvel.

Det er vel også validt nok...jeg synes bare det er lidt underligt. Især faderen har været ude i div medier og udtrykke sin og familiens taknemmelighed.

Ligeledes blev der afholdt en efter sigende flot mindehøjtidelighed der, hvor den unge mand faldt i vandet, hvor familien også deltog.

Jeg tror, jeg ville have sagt "Nej, bisættelsen er privat." Men har dog respekt for at de kan overskue at invitere så mange ukendte folk med.

(Og det er så nok en af de få gange i løbet af året, Sct Mortens kirke er fyldt.)


Edit: Jeg ved godt jeg lyder lidt loren overfor hele Thomas-sagen....jeg synes bare det til tider har lignet en masse-psykose af Diana-lignende dimensioner. Der er en indsamling til hjælp til familien som stopper i morgen. Derudover har en anden lanceret en middag, hvor overskuddet også går til familien. Hvornår er nok nok, tænker jeg bare. :gruble: )
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3534
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55692
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 1. mar 2016, 19:09

Øhm...at dette kom frem på eBay, da jeg søgte efter siliconecovers til min iPhone.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 1. mar 2016, 19:15

Ado skrev:Øhm...at dette kom frem på eBay, da jeg søgte efter siliconecovers til min iPhone.


:lol:

En saks, lidt tape og nogle elastikker, så er den klaret.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sevii » 1. mar 2016, 19:37

Jeg har virkelig undret mig over hvad der sker for mine drømme i nat? :gruble: Jeg drømmer først jeg bliver skudt i panden af to mænd (hvorfor? Fordi jeg var der åbenbart), og så skærer de mig i stykker og jeg forsøger at holde fast på mig selv, men sjovt nok kunne jeg ikke, når de havde skåret mig i flere dele. Så vågner jeg og falder i søvn igen, og drømmer at folk har åbnet min kuffert og taget alle mine ting, fordi jeg lige skulle handle (fordi det giver jo mening at efterlade sin kuffert udenfor) og senere finder jeg ud af, at jeg har været ude for identitetstyveri og oveni har mistet hele min opsparing. Virkelig nederen.

Og jeg har bare ikke kunnet glemme de drømme og den følelse af magtesløshed jeg følte i begge drømme. Hård nat. Jeg håber jeg drømmer om noget rart i nat. Helt ærligt. :wacko:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15620
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20994

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 19:42

Ado skrev:Øhm...at dette kom frem på eBay, da jeg søgte efter siliconecovers til min iPhone.

:lol: :lol: :lol:

Det er dælme et alternativt cover! Det skal nok vække opsigt!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. mar 2016, 21:06

2SHY skrev:
Ado skrev:Øhm...at dette kom frem på eBay, da jeg søgte efter siliconecovers til min iPhone.

:lol: :lol: :lol:

Det er dælme et alternativt cover! Det skal nok vække opsigt!

Men kommer iPhonen ikke til at fylde alt for meget i lommen? :gruble:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16231
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32435

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 1. mar 2016, 21:10

Min store Maine Coon kat.

Fooooor heeeeeeeeeeeeeelved, hans lort kan stinke. Og jeg mener ikke bare stinke, men virkelig, STINKE! Altså, giv mig en gylletank istedet for!!!
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 1. mar 2016, 21:14

icelady skrev:Min store Maine Coon kat. :gruble:

Fooooor heeeeeeeeeeeeeelved, hans lort kan stinke. Og jeg mener ikke bare stinke, men virkelig, STINKE! Altså, giv mig en gylletank istedet for!!!


Har du overvejet en anden type fodder?
Alternativt gasmaske
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15620
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20994

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 21:17

icelady skrev:Min store Maine Coon kat.

Fooooor heeeeeeeeeeeeeelved, hans lort kan stinke. Og jeg mener ikke bare stinke, men virkelig, STINKE! Altså, giv mig en gylletank istedet for!!!

Oh yes... når man vågner om natten fordi ens kat har været på kattebakken så er det grelt :badr:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16231
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32435

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 1. mar 2016, 21:25

Studsgaard skrev:
Har du overvejet en anden type fodder?
Alternativt gasmaske



Han har fået vådfoder 2 aftener i træk og så går det galt. Kattene får normalt kun vådfoder hver 3. dag, men manglende kommunikation gjorde, de fik 2 dage i træk. Og det kan hans tarmsystem åbenbart ikke håndtere.


2SHY skrev:
Oh yes... når man vågner om natten fordi ens kat har været på kattebakken så er det grelt :badr:


Ham her har en mani med at stå og kradse i gruset i flere minutter, så jeg kan stå der i lorte-stank og trippe for at kunne komme til at fjerne det. :lol: :tie:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15620
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20994

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 21:30

icelady skrev:
Ham her har en mani med at stå og kradse i gruset i flere minutter, så jeg kan stå der i lorte-stank og trippe for at kunne komme til at fjerne det. :lol: :tie:

Det er SÅ dejligt sådan noget. Sebastian har fået sin gamle bakke frem af hensyn til hans gigtplagede hofter og bagpart. Der er så ikke sådan en fin kant på så resultatet er at han pisker det der forbandede grus ud over det hele :rulle: Tak mis... tak... for jeg brænder efter at feje kattegrus op kl lort om natten :rulle:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15620
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20994

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 22:12

I forlængelse af kattesnakken så undrer jeg mig over hvorfor maden i automaten på gulvet og vandet på gulvet ikke smager lige så godt som det mad og vand der står i vindueskarmen... når det nu er præcis det samme som der er i alle skåle :stoned:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 22:39

Silikone bageforme. Mage til argt møj skal man da virkelig lede længe efter!

De folder når man skal sætte tingene i ovnen. I og med indholdet på det tidspunkt ofte er een eller anden grad af flydende, er det temmelig irriterende. De folder når man skal have dem ud igen. På det tidspunkt er indholdet som regel stift. Til gengæld er det varmt og det er edder svært, at holde på folde-gummi der er 200 grader uden at brænde sig.
De er så godt som umuligt at gøre rene. De er skide klamme for at sige det rent ud. Det er lige som om der altid sidder noget fast. De folder helt sindsygt, når man prøver at vaske dem op. Derfor er det dødsvært at komme ind i hjørner og kanter. Når man skal tørre dem sidder viskestykket ubehjælpelig fast og det er åndssvagt irriterende. Det føles som at prøve at pudse vinduer med en kondisko-sål. Mens vinduet folder.

Jeg hader dem :sur:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. mar 2016, 22:42

At Ekstra Bladet åbenbart synes det er en forsideværdig nyhed at Miley Cyrus viser sig i en gennemsigtig overdel. Jeg er lige ved at tro, at det modsatte havde været mere opsigtsvækkende.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"