Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 1. mar 2016, 16:37

godtnavn skrev:
Æble skrev:Jeg tror ikke den er der for mig. Ved ikke helt hvorfor. Har det bare på fornemmelsen. Symptomervil jeg ikke spekulere i, har prøvet at have så mange symptomer uden at være gravid, så ved jeg ikke kan regne med noget.


Jeg likede fordi jeg læste det som at du troede den var der, blev helt glad :lol: Håber dog du ikke har ret :kys:


Det er tanken der tæller :lol2:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 1. mar 2016, 16:40

Tisser hver halve time i dag (pga meget væske - desværre en naturlig årsag :D ), så test bliver tidligst i morgen tidlig..

Men håber, der er bid hos nogen derude.. Vores tråd fortjener en større succesrate, synes jeg!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. mar 2016, 05:47

Test 112% negativ i dag! Øv!!!! :(
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 2. mar 2016, 05:50

Æv æv æv :ae:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. mar 2016, 05:56

Ja, sådan kan det gå.. Overvejer en tur til lægen, hvis det her meget tidlige pletblødning bliver ved med at udvikle sig..
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 2. mar 2016, 06:24

Øv :( Dumme krop altså. Synes det lyder meget fornuftigt med en tur omkring lægen.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 2. mar 2016, 07:24

Ja det er lidt underligt med den pletblødning :gruble: Og man har bare ikke brug for rod i cyklus når man gerne vil være gravid.

Krydser stadig fingre for at du bare har testet for tidligt :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. mar 2016, 10:52

Jeg fatter i hvert fald ingenting, og bliver sgi lidt bange for, om det er noget galt.

Har lige analyseret på det sidste halve års tid, og har siden jeg startede min "logg" pletblødt ret fast 1-2 dage op til mens (MAX tre dage før en enekelt gang). Men sidste cyklus startede det så 4 dage før, og denne gang allerede 6 dage før - hvis min mens kommer lørdag, som den plejer. Blødningen er også anderledes denne gang, end mine normale "opstartspletblødninger".

Hmmm.. Undskyld jeg total spammer denne tråd med det egentlig :genert: Sig til, hvis I får spat af at læse mine åndssvage tanker.

Håber naturligvis også stadig, men har valgt at ændre min grundholdning til, at jeg er ret sikker på, mens kommer lørdag.

Tak for kommentarerne :kys:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 2. mar 2016, 11:29

Mygirl jeg ville også smutte til lægen hvis jeg var dig, håber selvfølgelig ikke der er noget galt, men ville også selv være nervøs.

Jeg tror jeg har haft ægløsning i nat, og da vi ikke har haft sex siden lørdag, og kæresten først er sent hjemme i aften er løbet vidst kørt denne måned. Havde egentlig først ventet ægløsning senere på ugen, så forhåbentlig tager jeg fejl, smerterne var ikke voldsomme, men det var de jo aldrig i sidste cyklus, og det føltes meget som der, så tror desværre den var der.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. mar 2016, 12:17

Håber I når det godtnavn! Det er så irriterende, når æl lige pludselig kommer snigende før forventet.

Mht. til lægen, så venter jeg lige og ser weekenden an (kan jo være, jeg får mens i morgen, og min cyklus så bare har været to dage kortere end sædvanligt, og der er jo også den off chance, at mens ikke kommer). Men hvis jeg ikke bliver klogere, tror jeg, jeg ringer til længen mandag. Nu har jeg også haft ham i to år uden at møde ham, så det manglede vel bare :D
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 2. mar 2016, 12:27

Mygirl: Det var da irriterende med de pletblødninger! Det har jeg jo også døjet meget med. Men ifølge gynækologen fejler jeg ikke noget, så håber det kan trøste dig at det ikke behøver betyde der er noget galt :kram: Men hvis det bliver ved, så synes jeg da også skulle gå til lægen og få lidt vished. Kan ikke huske om du var på p-piller før pb?

Godtnavn: Øv altså. Det er da træls at misse en cyklus pga det!


Mht. ægløsning, så var det ikke det jeg havde i torsdags, for min temp er stadig nede. Det er rigtig godt, for så får jeg ikke mens før jeg skal til møde på fertilitetsklinikken. Men nu må den tilgengæld gerne snart komme, for jeg gider ikke vente for lang tid med at gå i gang :lol2:
Tænk at det allerede er om 9 dage at vi skal op på klinikken. Jeg er efterhånden lidt nervøs for det faktisk. De kører kun med lang hormonbehandling, og i mit tilfælde ville man ellers køre med kort, da der er forholdsvis stor risiko for overstimulation, da jeg har en meget høj ægreserve (AMH på 63), selv i forhold til min alder er den ualmindelig høj. Udover alle bivirkningerne ved hormonstimulationen, så bliver forsøget aflyst hvis jeg bliver overstimuleret :nerve: Alle de bekymringer altså..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. mar 2016, 12:37

PPP - Jeg har været af p-pillerne i over et år (nok nærmere 1½), så de burde ikke "drille" det system mere. Tror egentlig heller ikke, det er noget galt, men det er rart at være på den sikre side. Og tak for de beroligende ord. :kys:

Håber snart, du kan komme i gang, og at alle bekymringerne bliver gjort til skamme! :) Har desværre ingen viden eller erfaringer at give trøstende ord ud fra på den front. :D
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 2. mar 2016, 13:55

PPP vil du ikke fortælle lidt om behandling og kort og lang osv sådan skåret ud i pap for dummies (mig). :genert:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 2. mar 2016, 14:50

Hehe jo Bøtte! Det er også meget forvirrende. Jeg har selv brugt en del tid på at sætte mig ind i det.

Kort behandling: Man starter på hormoner et par dage efter man får mens. Så tager man æl-sprøjte ca. 12 dage efter mens og ca. 14 dage efter mens er der ægudtagning (ÆU). 2-5 dage efter er der ægoplægning (ÆO), det kommer an på om ægget skal dyrkes til blastocyst. Ca. 14 dage efter får man taget blodprøve for at se om man er gravid. Så det er den der minder mest om en alm. cyklus, med "ÆL"/ÆU 14 dage efter mens med en 28 dages cyklus.
Fordelene ved det er at man ikke skal stimuleres så længe, så det tager kortere tid at komme igennem et forsøg, og man slipper for de fleste bivirkninger og overstimulation, som kan føre til aflysning af forsøget. Og ofte kan man starte et nyt forsøg så snart man får mens, da hormonbehandlingen ikke er så hård.
Ulemperne er at der ikke kommer lige så mange æg ud som ved lang behandling, så hvis man har en lav ægreserve er der måske slet ikke nok æg. Den er også mindre fleksibel idet ÆU skal ligge på én bestemt dag, og det er derfor nogle klinikker f.eks. Hillerød ikke er meget for at bruge den.

Lang behandling: Man starter på nedregulering på dag 21. i ens cyklus, og tager nedregulerings medicinen i to uger. Så får man mens, og starter på alm. stimulations hormon. Efter ca. 14 dage er der ÆU (igen efter æl-sprøjte et par dage før), og så ÆO 2-5 dage efter og blodprøve ca. 14 dage efter.
Fordelene er at der kommer mange æg ud (det er så nok mest en fordel hvis man har en lav ægreserve), og så er den fleksibel - de kan strække ÆU ca. 3 dage, og derfor er nogle klinikker meget glade for den metode.
Ulemperne er at især nedreguleringen ofte giver mange bivirkninger. Og så er der, især ved høj ægreserve, øget risiko for overstimulering, som kan føre til aflysning af forsøget. Og så tager det to cyklusser at gennemføre. Og de anbefaler at man holder en cyklus pause mellem hvert forsøg, da hormonbehandlingen er så hård for kroppen.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 2. mar 2016, 18:46

Jeg synes virkelig det er en deprimerende statistik vi har på denne debat, det kan da ikke passe, at ingen bliver gravide. Hvad sker der lige for det?


:preggo2: :preggo1: :preggo2: :preggo1: :preggo2: :preggo1:
1

Tilbage til "Graviditet"