Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. mar 2016, 23:30

Jeg finder det generelt meget småligt, tangerende det primitive, at gå op i accent og fx. år efter år gøre nar af Prins Henriks danskkundskaber, men jeg har altså svært ved at lytte til dansk med tydelig amerikansk i længere tid ad gangen. Det irriterer mig.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 1. mar 2016, 23:46

DetSorteCirkus skrev:Jeg finder det generelt meget småligt, tangerende det primitive, at gå op i accent og fx. år efter år gøre nar af Prins Henriks danskkundskaber, men jeg har altså svært ved at lytte til dansk med tydelig amerikansk i længere tid ad gangen. Det irriterer mig.

Jeg er siden 1967 opdraget med, at Grev Henri-bashing er helt okay :D

Men personlig er en af de ting, som sikkert minder lidt om din amerikansk-accent-udfordring, er, når selv højtuddannede personer af fremmed herkomst efter at have boet her i 20 år, stadigvæk ikke har et "clue" om, hvordan vi bruger omvendt ordstilling - og stadigvæk siger: "Hvornår du kommer?" og sådan noget. Så falder respekten urimeligt meget :genert:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 2. mar 2016, 12:36

ShuruQ skrev:"....Nu sidder jeg med sådan en øv-følelse, men der er grænser for hvor varsomt man kan træde altså :(.
Nogen er bare sartere end andre. Jeg kan i sådan en situation ikke gøre andet end at fortælle, at jeg ikke mente noget hårdt med det (med mindre jeg gjorde).
:kram:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 2. mar 2016, 17:44

Gad vide hvornår den her side bliver opkøbt af Jubii og lukket ned?
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 2. mar 2016, 17:49

Kommodedyret skrev:Gad vide hvornår den her side bliver opkøbt af Jubii og lukket ned?

I kan ikke slå os ihjel
Vi en del af jer selv!
8
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 2. mar 2016, 19:08

Urtekussen skrev:
Kommodedyret skrev:Gad vide hvornår den her side bliver opkøbt af Jubii og lukket ned?

I kan ikke slå os ihjel
Vi en del af jer selv!

Er vi en del af Jubii??

HAR de allerede købt os? :panik:
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 2. mar 2016, 20:35

Dikus skrev:
Kommodedyret skrev:
Urtekussen skrev:
Kommodedyret skrev:Gad vide hvornår den her side bliver opkøbt af Jubii og lukket ned?

I kan ikke slå os ihjel
Vi en del af jer selv!

Er vi en del af Jubii??

HAR de allerede købt os? :panik:


:slem:

Om lidt bliver der varslet en opdatering :D


:indsæt dommedagsmusik: :panik:

Håber at I moderatorer bliver sendt på kursus i flabet kommunikation. På den front ligger i nemlig langt under høvdingens standard. :-D
6
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 2. mar 2016, 20:41

Dikus skrev:...
Om lidt bliver der varslet en opdatering :D
Det bliver SÅ godt. Med smarte features, mere logisk og overskuelig struktur, og der bliver ryddet op i forældede funktioner, som vi vurderer ingen vil savne.
Samt...tadaa.. mobilversionen bliver MEGET bedre :gogo:
:rulle:
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. mar 2016, 21:04

Er det danske værdier at opfordre til lemlæstelse af babyers kønsdele eller til at afslå lægehjælp?
Og hvis nej, hvorfor må man så godt prædike det i Danmark uden at få Christiansborg på nakken?
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Modesty Blame » 2. mar 2016, 23:18

Jeg er så kræsen, ikk... Har i aften været til et middagsselskab, hvor værten havde lavet min absolutte haderet. Jeg spiste en portion, og jeg hadede hver eneste mundfuld inderligt. Og jeg ved godt, at jeg er kræsen, men der er ikke særligt mange ting, som jeg hader så meget som lige præcis denne ret. Og havde det ikke været for min semi-gode opdragelse, så havde jeg sagt, at jeg ikke var sulten.

Men jeg kørte forbi Burger King på vej hjem.

Linsesuppe burde forbydes.
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. mar 2016, 23:27

Modesty Blame skrev:Jeg er så kræsen, ikk... Har i aften været til et middagsselskab, hvor værten havde lavet min absolutte haderet. Jeg spiste en portion, og jeg hadede hver eneste mundfuld inderligt. Og jeg ved godt, at jeg er kræsen, men der er ikke særligt mange ting, som jeg hader så meget som lige præcis denne ret. Og havde det ikke været for min semi-gode opdragelse, så havde jeg sagt, at jeg ikke var sulten.

Men jeg kørte forbi Burger King på vej hjem.

Linsesuppe burde forbydes.


Ahrr okay, af alle retter man kunne vælge at lave når der kom gæster og man skulle diske op med noget lækkert, så var linsesuppe nu heller ikke på min liste. Og det har ikke noget at gøre med mit had til Familien på Bryggen.
Jeg håber ved Gud ikke at I fik skyr fortyndet med vand til dessert.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Modesty Blame » 2. mar 2016, 23:30

Rosa Espinosa skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg er så kræsen, ikk... Har i aften været til et middagsselskab, hvor værten havde lavet min absolutte haderet. Jeg spiste en portion, og jeg hadede hver eneste mundfuld inderligt. Og jeg ved godt, at jeg er kræsen, men der er ikke særligt mange ting, som jeg hader så meget som lige præcis denne ret. Og havde det ikke været for min semi-gode opdragelse, så havde jeg sagt, at jeg ikke var sulten.

Men jeg kørte forbi Burger King på vej hjem.

Linsesuppe burde forbydes.


Også ret fesen at servere linsesuppe til et middagsselskab.
Ikke i det her tilfælde. Men jeg vil ikke gå mere i detaljer om de nærmere omstændigheder. Uanset hvad, så haaaaaaader jeg linsesuppe.

Jeg har tilbragt flere timer med at stirre på linsesuppe som barn, fordi jeg ikke måtte gå fra bordet, før jeg havde smagt på maden. Og når man har smagt linsesuppe én gang, så ved man godt, at det ikke er blevet til en velsmagende ret en måned senere.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 2. mar 2016, 23:33

Jeg vil ikke have et svært handicappet barn. Og her taler jeg ikke "bare" om at mangle det ene ben, være døv osv, men om de handicap der gør at barnet kræver pleje 24/7 resten af livet.
Og det er ikke fordi jeg synes at de børn er mindre værd, eller ikke har ret til at være her. Og jeg har SÅ stor respekt for de forældre, der har handicappede børn og som kan skabe et godt liv ud fra den situation de er i. Især min søster, hvis søn er mentalt tilbage og nok aldrig bliver ældre i hovedet end en 5 måneders baby. Og selvom jeg elsker ham overalt på jorden, og ikke ville være ham foruden, så kan jeg mærke hvor hårdt det tager på mig, og jeg er ikke engang hans mor. Jeg forstår ikke hvordan min søster klarer det, men hun fortjener alverdens respekt.
Jeg ved så også bare nu, at jeg er så egoistisk, at det vil jeg gerne undgå. Jeg vil have et "normalt" barn og en "normal" hverdag, uden alle de bekymringer og udfordringer min søster har.
Selvfølgelig, finder jeg ud af ved fødslen at mit barn fejler noget alvorligt, så skal jeg nok finde ud af det. Men hvis det bliver opdaget i tide, så vil jeg have det fjernet. Og den holdning er der rigtig mange der har svært ved.
18
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Modesty Blame » 2. mar 2016, 23:33

Som en krølle på suppen, så var den i særlig grad smagt til med det ene krydderi, som jeg hader mere end noget andet. Nemlig karry.

Jeg var engang på en date, hvor gutten slæbte mig med på indisk restaurant. Da han trak mig hen i mod restauranten forsøgte jeg desperat at finde på en undskyldning - uden held. Der var måske fire retter på menukortet, som ikke havde karry i titlen. Og to af de retter var desserter. Det er faktisk ikke nemt at være kræsen. Just saying.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. mar 2016, 00:36

Linsesuppe er lækkert, hvis det bliver lavet ordentligt! :)
3

Tilbage til "Generelt"