Delbetaling hos Skousen?

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Delbetaling hos Skousen?

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 01:01

Jeg har brug for et nyt køleskab, da jeg er træt af at min mælk er halv-lunken i stedet for kold. Desværre har jeg bare ikke råd til at købe et nyt lige nu.
Men jeg så at man hos Skousen kan lave en delbetaling, hvor de skriver at det er uden gebyrer og renter. Hvilket jo lyder godt - men lidt for godt.
Jeg har bare efter at have kigget rundt på hjemmesiden, ikke rigtig kunne finde ud af hvad der "står med småt" - altså, hvad hagen ved denne delbetaling er.

Så jeg vil høre om der er nogen herinde der har prøvet at købe på delbetaling hos Skousen - og hvad det helt præcist indebærer? :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Delbetaling hos Skousen?

Indlægaf Pixie88 » 3. mar 2016, 01:18

Jeg har ikke købt på afbetaling, men der står på hjemmesiden at de bruger Viabill og at det rente- og gebyrfrit så længe du handler for under 4000 kr.
Handler du for mere, kommer der renter og gebyrer på.

http://www.skousen.dk/viabill_info/
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Delbetaling hos Skousen?

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 08:30

Dikus skrev:Hagen med Viabill er, at man ikke kan tilmelde dem PBS og kun kan sætte betalingen frem to eller tre måneder. Kikser det så at huske det, SÅ kommer der gebyrer på.


Ja, det fik jeg godt lige læst, men hvis det er det eneste tænker jeg at det går og at man lige må sætte en alarm i kalenderen :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Delbetaling hos Skousen?

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 09:49

Skumfidusen skrev:Jeg vil dog stadig altid anbefale at man sparer op og undgår at købe på afbetaling, som man undgår pest og Kandis. Hvis man ikke har råd til at spare op har jeg svært ved at se man har råd til afdragene, men når står TS i problemet og må sørge for at lave en opsparing når det konkrete problem er løst.


Jeg ville nu sagtens kunne lægge de ekstra penge til side, det ville intet problem være. Det ville så betyde at jeg i de 6 måneder+/- det tager, står uden køleskab. Og det lyder bare ikke særlig rart :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Delbetaling hos Skousen?

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 10:21

Skumfidusen skrev:Med fare for at overtage WHs position som den sure, gamle mand - hvis det er så nemt at lægge til side og du absolut ingen opsparing har til uforudset udgifter, så synes jeg du har prioriteret uklogt. Men jeg ved godt det ikke var det du spurgte om og det er ikke min opgave at opdrage på dig.


Jeg havde skam også en opsparing til uforudsete udgifter. Jeg har absolut ikke prioriteret uklogt, men der har de sidste par måneder været nogen andre akutte ting jeg har måtte bruge min opsparing på - ting som er personlige og som jeg ikke vil komme ind på herinde, da det som du selv siger ikke var det jeg spurgte om og er ret irrelevant for tråden. Jeg er også i gang med at spare op på ny, det ændrer bare ikke på at mit køleskab har valgt at gå i stykker nu, og jeg kan trods alt ikke undvære et køleskab.
Senest rettet af Animi 3. mar 2016, 11:27, rettet i alt 1 gang.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Delbetaling hos Skousen?

Indlægaf Pixie88 » 3. mar 2016, 10:50

Animi skrev:
Skumfidusen skrev:Med fare for at overtage WHs position som den sure, gamle mand - hvis det er så nemt at lægge til side og du absolut ingen opsparing har til uforudset udgifter, så synes jeg du har prioriteret uklogt. Men jeg ved godt det ikke var det du spurgte om og det er ikke min opgave at opdrage på dig.


Jeg havde skam også en opsparing til uforudsete udgifter. Jeg har absolut ikke prioriteret uklogt, men der har de sidste par måneder været nogen andre akutte ting jeg har måtte bruge min opsparing på - ting som er personlige og som jeg ikke vil komme ind på herinde, da det som du selv siger ikke var det jeg spurgte om og er ret irrelevant for tråden. Jeg er også i gang med at spare op på ny, det ændre bare ikke på at mit køleskab har valgt at gå i stykker nu, og jeg kan trods alt ikke undvære et køleskab.

Du skal da heller ikke forklare dig selv overfor os. Det rager ikke os hvordan du bruger din opsparing.
Hvad med at købe et billig og brugt køleskab på dba?
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Delbetaling hos Skousen?

Indlægaf Tibbler » 3. mar 2016, 10:56

Pixie88 skrev:
Animi skrev:
Skumfidusen skrev:Med fare for at overtage WHs position som den sure, gamle mand - hvis det er så nemt at lægge til side og du absolut ingen opsparing har til uforudset udgifter, så synes jeg du har prioriteret uklogt. Men jeg ved godt det ikke var det du spurgte om og det er ikke min opgave at opdrage på dig.


Jeg havde skam også en opsparing til uforudsete udgifter. Jeg har absolut ikke prioriteret uklogt, men der har de sidste par måneder været nogen andre akutte ting jeg har måtte bruge min opsparing på - ting som er personlige og som jeg ikke vil komme ind på herinde, da det som du selv siger ikke var det jeg spurgte om og er ret irrelevant for tråden. Jeg er også i gang med at spare op på ny, det ændre bare ikke på at mit køleskab har valgt at gå i stykker nu, og jeg kan trods alt ikke undvære et køleskab.

Du skal da heller ikke forklare dig selv overfor os. Det rager ikke os hvordan du bruger din opsparing.
Hvad med at købe et billig og brugt køleskab på dba?


Ja, eller søge i "gratis-grupperne" indenfor en rimelig radius - Måske er der nogle, der gerne bare vil af med et køleskab.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Delbetaling hos Skousen?

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 11:06

Tibbler skrev:
Pixie88 skrev:
Animi skrev:
Skumfidusen skrev:Med fare for at overtage WHs position som den sure, gamle mand - hvis det er så nemt at lægge til side og du absolut ingen opsparing har til uforudset udgifter, så synes jeg du har prioriteret uklogt. Men jeg ved godt det ikke var det du spurgte om og det er ikke min opgave at opdrage på dig.


Jeg havde skam også en opsparing til uforudsete udgifter. Jeg har absolut ikke prioriteret uklogt, men der har de sidste par måneder været nogen andre akutte ting jeg har måtte bruge min opsparing på - ting som er personlige og som jeg ikke vil komme ind på herinde, da det som du selv siger ikke var det jeg spurgte om og er ret irrelevant for tråden. Jeg er også i gang med at spare op på ny, det ændre bare ikke på at mit køleskab har valgt at gå i stykker nu, og jeg kan trods alt ikke undvære et køleskab.

Du skal da heller ikke forklare dig selv overfor os. Det rager ikke os hvordan du bruger din opsparing.
Hvad med at købe et billig og brugt køleskab på dba?


Ja, eller søge i "gratis-grupperne" indenfor en rimelig radius - Måske er der nogle, der gerne bare vil af med et køleskab.


Gratis-grupperne havde jeg faktisk ikke tænkt på, men det eller DBA kunne selvfølgelig være en god midlertidig løsning, hvor jeg i mellemtiden kan spare op til et nyt køleskab. Tak for jeres svar :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Privatøkonomi"