Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf vibbsen » 1. mar 2016, 18:31

DetSorteCirkus skrev:Og alt i mens er det officielle Danmark på charmeoffensiv i Saudi-Arabien...


Men det er noget andet....Eller nowet.... :fløjt:

Jeg gad godt se reaktionen hvis kronprinsparret tog på visit hos Grimhøjmoskeen....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf vibbsen » 1. mar 2016, 18:35

fisken80 skrev:
Ja det er smukt ikke... men det er jo et eksportfremstød og selvom vi ikke bryder os om deres holdninger så vil vi egentlig godt ha' deres penge...

Nåja, og Mary kæmper for ligestillingen mellem kønnene og har flere gange holdt tale om emnet, hvis sågar i FN-regi, hvis jeg husker rigtigt. Og det er altså ikke en tilsvining af Mary, jeg synes faktisk det er synd for kronprinsparret, de har ingen mulighed for at sige nej til at deltage i det besøg.


Ja, vi har sjovt nok ikke så voldsomt travlt med at fordømme handlingerne når de bliver udført i lande hvis penge vi gerne vil have.......
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2347

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf didaa » 1. mar 2016, 18:50

fisken80 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Og alt i mens er det officielle Danmark på charmeoffensiv i Saudi-Arabien...


Ja det er smukt ikke... men det er jo et eksportfremstød og selvom vi ikke bryder os om deres holdninger så vil vi egentlig godt ha' deres penge...

Nåja, og Mary kæmper for ligestillingen mellem kønnene og har flere gange holdt tale om emnet, hvis sågar i FN-regi, hvis jeg husker rigtigt. Og det er altså ikke en tilsvining af Mary, jeg synes faktisk det er synd for kronprinsparret, de har ingen mulighed for at sige nej til at deltage i det besøg.


Selvfølgelig har de mulighed for at sige nej til at deltage i sådanne besøg. Det nej kan selvfølgelig have en konsekvens, men man må formode at de personligt kan stå inde for det de laver.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf dgd2007 » 1. mar 2016, 21:10

DetSorteCirkus skrev:Og alt i mens er det officielle Danmark på charmeoffensiv i Saudi-Arabien...

Tja, det er altid tricky med den slags.

Men der er nu alligevel forskel på, at ville "pådutte" andre lande, at de skal leve efter vores normer - og så at ville pådutte dem, der flytter hertil, at skal følge de gældende normer her. Sidstnævnte er vel fair nok, unset om det første er det?
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Akehurst2 » 1. mar 2016, 21:19

didaa skrev:
fisken80 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Og alt i mens er det officielle Danmark på charmeoffensiv i Saudi-Arabien...


Ja det er smukt ikke... men det er jo et eksportfremstød og selvom vi ikke bryder os om deres holdninger så vil vi egentlig godt ha' deres penge...

Nåja, og Mary kæmper for ligestillingen mellem kønnene og har flere gange holdt tale om emnet, hvis sågar i FN-regi, hvis jeg husker rigtigt. Og det er altså ikke en tilsvining af Mary, jeg synes faktisk det er synd for kronprinsparret, de har ingen mulighed for at sige nej til at deltage i det besøg.


Selvfølgelig har de mulighed for at sige nej til at deltage i sådanne besøg. Det nej kan selvfølgelig have en konsekvens, men man må formode at de personligt kan stå inde for det de laver.


Præcis! De er jo ikke slaver og kan da bare sige op, altså abdicere. Så mister de pengene, men hvis det er det afgørende, så ved man også, hvad man skal lægge i deres ellers så fine holdninger.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. mar 2016, 21:32

dgd2007 skrev:Tja, det er altid tricky med den slags.

Men der er nu alligevel forskel på, at ville "pådutte" andre lande, at de skal leve efter vores normer - og så at ville pådutte dem, der flytter hertil, at skal følge de gældende normer her. Sidstnævnte er vel fair nok, unset om det første er det?


Ekstreme islamistiske aktiviteter i Europa er ofte helt eller delvist finansieret af nationer som Saudi-Arabien, som Vesten i særlig grad holder hånden over både økonomisk og politisk. Iran er helvedes forgård på jord; Saudi-Arabien er sådan ok i sidste ende.

Dét gør det i mine øjne enormt hult at forfølge en moské med lignende synspunkter uden at have styr på, om man har et juridisk fundament for at gøre det. Har man ikke det, bliver det jo et moralsk spørgsmål, og er det først det, er det efter min mening også meget relevant at se på, hvordan Vesten tackler islamisme globalt.
Jeg har en ide om, at Saudi-Arabien som terrorsponsor er langt mere farlig for os end et par rablende imamer, og derfor bliver retorikken om at jævne Grimhøjmoskéen med jorden først og fremmest populisme beregnet til at sværte det samlede muslimske samfund i Danmark.

Selvfølgelig skal man følge dansk lov, når man befinder sig i Danmark, og selvfølgelig er det i orden at kritisere de citerede udtalelser, men hvis der ikke er hjemmel i lovgivningen for at politianmelde imamerne, er der heller ingen grund til at tale om lukning og udvisning. Det er bare politisk plat.
2
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 00:42

Måske er vi slet ikke modne nok til religionsfrihed ?
Slet ikke oven i de andre friheder vi har. Ytringsfrihed osv.
Vi har så meget frihed og så lidt pligt. Lidt ligesom børnene :-)
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf vibbsen » 3. mar 2016, 07:11

Zorglup skrev:Måske er vi slet ikke modne nok til religionsfrihed ?
Slet ikke oven i de andre friheder vi har. Ytringsfrihed osv.
Vi har så meget frihed og så lidt pligt. Lidt ligesom børnene :-)


Jo, jeg tror såmænd nok vi er modne nok til religionsfrihed....Spørgsmålet er vel mere om vi er modne til at andre også har det ??

Hvad angår ytringsfriheden så hylder jeg princippet fordi det netop beviser at man er et ÆGTE demokrati.
Til gengæld så ser jeg med stigende bekymring på den der tendens til at man forveksler friheden til at ytre sig til PLIGT at ytre sig. Tendensen til at have en mening om alt. Og RETTEN til at få lov til at ytre denne filterfrit uden at skulle tænke på hvordan modtageren måtte opfatte ens budskab.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Wizzze » 3. mar 2016, 09:37

Jeg er efterhånden så træt af politikkerne og deres overbud og jagt på nemme løsninger der spiller godt i medierne :rulle:

Ja, de imamer er langt ude i deres kønsyn, og deres bogstavelige fortolkning af koranen. Men er jeg den eneste der tænker over hvad man mon ville se og høre hvis der blev optaget med skjult kamera hos Jehovas Vider, Scientology, eller udvalgte kristne frikirker og sekter?? Det ville være lige så langt ude latterlige holdninger, husk faster Anna folkens ;) Men jeg husker ikke politikkerne flokkes om at rive vagttårne ned eller lign :gruble:





Jeg ser ikke nogen nemme løsninger her, det handler om uddannelse og oplysning, både her og i mellemøsten, og det er et langtidsprojekt, ikke et quickfix. Og det skal starte tidligt, helt fra de er børn, så når de begynder at blive voksne, at de har viden og mod til at sige "fuck dig din latterlige nar", når de skæggede mørkemænd prædiker at kvinder er mindre værd, skal underkaste sig manden og hans vilje og alt det pis.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf dgd2007 » 3. mar 2016, 11:08

Wizzze skrev:Jeg er efterhånden så træt af politikkerne og deres overbud og jagt på nemme løsninger der spiller godt i medierne :rulle:

Ja, de imamer er langt ude i deres kønsyn, og deres bogstavelige fortolkning af koranen. Men er jeg den eneste der tænker over hvad man mon ville se og høre hvis der blev optaget med skjult kamera hos Jehovas Vider, Scientology, eller udvalgte kristne frikirker og sekter?? Det ville være lige så langt ude latterlige holdninger, husk faster Anna folkens ;) Men jeg husker ikke politikkerne flokkes om at rive vagttårne ned eller lign :gruble:[...]

Hold dig endelig ikke tilbage med at afsløre andre crackpots.
Men mener du, at de skal være argument for ikke at gøre noget ved det her? :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Wizzze » 3. mar 2016, 12:07

dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:Jeg er efterhånden så træt af politikkerne og deres overbud og jagt på nemme løsninger der spiller godt i medierne :rulle:

Ja, de imamer er langt ude i deres kønsyn, og deres bogstavelige fortolkning af koranen. Men er jeg den eneste der tænker over hvad man mon ville se og høre hvis der blev optaget med skjult kamera hos Jehovas Vider, Scientology, eller udvalgte kristne frikirker og sekter?? Det ville være lige så langt ude latterlige holdninger, husk faster Anna folkens ;) Men jeg husker ikke politikkerne flokkes om at rive vagttårne ned eller lign :gruble:[...]

Hold dig endelig ikke tilbage med at afsløre andre crackpots.
Men mener du, at de skal være argument for ikke at gøre noget ved det her? :genert:


Jeg har ikke hørt nogen komme med noget, der vil gøre noget ved problemet. Det jeg hører, er folk der gerne vil se ud som om de gør noget ved problemet. Det er problemet med tanker og kultur, det er fucking svært at bestemme hvad andre skal tænke.
Og hvis vi så skal prøve at lovgive/regulere omkring tankegods, så skal vi passe på ikke at lave en lex islam, når så mange andre har lign. holdninger til kvinder, sex osv. Så lad os i det mindste lave en lex religion.
Jeg har ikke de vise sten på det her, men når jeg hører på Trine Bramsen så får jeg lige så meget lyst til at dunke hende i hovedet, som jeg har lyst til at dunke de forstokkede imamer. Dumflade uddelt med rund hånd all around :rulle:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2016, 12:22

Trine Bramsen kan generelt skade selv den bedste sag :tie:

For mig handler det om at holde fokus på modtager og derfor fx. lave en strategi for alle, der grundet religion kommer i problemer i deres nærmiljø og i forhold til deres familie.
I den forbindelse burde man også lave et tilbud til folk, der på samme måde er udsat pga. deres seksualitet og/eller køn.
1
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 12:38

Rakel skrev:
Zorglup skrev:Måske er vi slet ikke modne nok til religionsfrihed ?
Slet ikke oven i de andre friheder vi har. Ytringsfrihed osv.
Vi har så meget frihed og så lidt pligt. Lidt ligesom børnene :-)



Mener du reelt, at et demokratisk land skal opgive religionsfrihed?

Hvordan vil du administere det? Og hvem skal bestemme, hvad der må tros på eller ikke tros på? Vil du nedlægge kirke- og trossamfund i samme omgang? Det er da i praksis ikke en mulighed i et demokrati?


Jeg har formet det som et spørgsmål. Jeg syntes vi bør have det, men kan også se det åbner op for muligheder, der i den sidste ende kan være farligt for, netop vores demokrati.
Så kan vi stiltiende se til at vores demokrati, bliver undergravet af vores religionsfrihed ? Islam er både religion, politik og levevis i samme pakke.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2016, 12:42

Jeg har lige set fire tv-klip fra fire forskellige moskéer, hvor en kvinde beder om råd i forbindelse med en voldelig ægtemand.
I de tre får hun at vide, at hun ikke skal blande myndighederne ind i sagen, enten fordi det er bedre at klare det internt i det muslimske miljø, eller fordi det er skadeligt for manden :stoned:
Det er selvfølgelig horribel vejledning, og det er vigtigt, at samfundet her står klar med et effektivt alternativ.

I den fjerde moské bliver hun rådet til at sørge for sin egen sikkerhed, når hun melder manden. Hun får at vide, at myndighederne kan hjælpe hende til et sikkert sted (jeg forstår det som et krisecenter), og at det er at foretrække at få styr på det, inden poltiet får fat i manden.

I mediernes dækning og i Trine Bramsens reaktion bliver alle fire svar problematiseret og stemplet som "udanske", men hvad i alverden er der galt i det sidste råd?
4
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 13:16

DetSorteCirkus skrev:Jeg har lige set fire tv-klip fra fire forskellige moskéer, hvor en kvinde beder om råd i forbindelse med en voldelig ægtemand.
I de tre får hun at vide, at hun ikke skal blande myndighederne ind i sagen, enten fordi det er bedre at klare det internt i det muslimske miljø, eller fordi det er skadeligt for manden :stoned:
Det er selvfølgelig horribel vejledning, og det er vigtigt, at samfundet her står klar med et effektivt alternativ.

I den fjerde moské bliver hun rådet til at sørge for sin egen sikkerhed, når hun melder manden. Hun får at vide, at myndighederne kan hjælpe hende til et sikkert sted (jeg forstår det som et krisecenter), og at det er at foretrække at få styr på det, inden poltiet får fat i manden.

I mediernes dækning og i Trine Bramsens reaktion bliver alle fire svar problematiseret og stemplet som "udanske", men hvad i alverden er der galt i det sidste råd?


Erkendelsen af, at hun bør gå under jorden ? At de er fuldt klar over, at der kommer voldsomme reaktioner. Fordi det gør 'man' i de kredse ?
Jeg ved det ikke. Men de 3 andre, altså 75% er klart fiasko, for os som samfund.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"