Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. mar 2016, 22:46

kidkomb skrev:Silikone bageforme. Mage til argt møj skal man da virkelig lede længe efter!

De folder når man skal sætte tingene i ovnen. I og med indholdet på det tidspunkt ofte er een eller anden grad af flydende, er det temmelig irriterende. De folder når man skal have dem ud igen. På det tidspunkt er indholdet som regel stift. Til gengæld er det varmt og det er edder svært, at holde på folde-gummi der er 200 grader uden at brænde sig.
De er så godt som umuligt at gøre rene. De er skide klamme for at sige det rent ud. Det er lige som om der altid sidder noget fast. De folder helt sindsygt, når man prøver at vaske dem op. Derfor er det dødsvært at komme ind i hjørner og kanter. Når man skal tørre dem sidder viskestykket ubehjælpelig fast og det er åndssvagt irriterende. Det føles som at prøve at pudse vinduer med en kondisko-sål. Mens vinduet folder.

Jeg hader dem :sur:


Jeg har en enkelt af de tingester, men har tiet stille med alle de negative tanker, for jeg troede at jeg havde misforstået et eller andet genialt.
Nu er jeg pludselig ikke alene mere...

Billede
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32467

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 1. mar 2016, 22:48

2SHY skrev:I forlængelse af kattesnakken så undrer jeg mig over hvorfor maden i automaten på gulvet og vandet på gulvet ikke smager lige så godt som det mad og vand der står i vindueskarmen... når det nu er præcis det samme som der er i alle skåle :stoned:


Haha...de er bare underlige de katte. :lol:

Mine katte har vand 2 steder... men det fra toilettet eller direkte fra vandhanen er bare bedst, hvis man spørger Viktor. :D

De er tossede, de katte :blush2:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 22:51

Åh jeg er heller ikke fan af de der silikone forme. Det eneste tidspunkt jeg har sat pris på dem er når jeg laver æggemuffins fordi det ikke hænger fast der. Men de er godt nok røv trælse at gøre rene bagefter :boo:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 22:52

Smiling_Goat skrev:
2SHY skrev:I forlængelse af kattesnakken så undrer jeg mig over hvorfor maden i automaten på gulvet og vandet på gulvet ikke smager lige så godt som det mad og vand der står i vindueskarmen... når det nu er præcis det samme som der er i alle skåle :stoned:


Står vandet tilfældigvis i nærheden af maden? Jeg har lige lært, at katte har et princip med ikke at drikke af vand der står tæt ved maden. Altså det er et instinkt, ikke.. Det er ikke noget, de har vedtaget til en generalforsamling.

Er du sikker på at de ikke har sat sig sammen og besluttet det? :lol: De står lige vedsiden af hinanden. Men det gør de også i vindueskarmen :stoned: Han er bare sær. Men det har sin charme :)
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 1. mar 2016, 22:59

Smiling_Goat skrev:
2SHY skrev:
Smiling_Goat skrev:
2SHY skrev:I forlængelse af kattesnakken så undrer jeg mig over hvorfor maden i automaten på gulvet og vandet på gulvet ikke smager lige så godt som det mad og vand der står i vindueskarmen... når det nu er præcis det samme som der er i alle skåle :stoned:


Står vandet tilfældigvis i nærheden af maden? Jeg har lige lært, at katte har et princip med ikke at drikke af vand der står tæt ved maden. Altså det er et instinkt, ikke.. Det er ikke noget, de har vedtaget til en generalforsamling.

Er du sikker på at de ikke har sat sig sammen og besluttet det? :lol: De står lige vedsiden af hinanden. Men det gør de også i vindueskarmen :stoned: Han er bare sær. Men det har sin charme :)


Spøjst.. Altså jeg lærer aldrig at forstå katte, så hvis der rent faktisk var en årlig kattekongres, hvor katte mødtes for at catche up og lave nye regler, ville det ikke rigtigt undre mig.

:lol: nej vel? Så mødes de og lægger ondskabsfulde og forvirrende planer :lol: Kræet her i huset har frem til nu besluttet at vandet fra en dåse tun i vand kan bruges. Men kun vandet. For selve tunen er klam og smager grimt :stoned: Nu æder han det hele hvis han kan slippe afsted med det :deer: Underlige kræ
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 2. mar 2016, 14:17

Hvor mange mails jeg skal modtage fordi jeg har bestilt noget legetøj over eBay. 7/8 styks indtil videre. PayPal står nok for de 2, men alligevel.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 2. mar 2016, 15:38

2SHY skrev:
Smiling_Goat skrev:
2SHY skrev:I forlængelse af kattesnakken så undrer jeg mig over hvorfor maden i automaten på gulvet og vandet på gulvet ikke smager lige så godt som det mad og vand der står i vindueskarmen... når det nu er præcis det samme som der er i alle skåle :stoned:


Står vandet tilfældigvis i nærheden af maden? Jeg har lige lært, at katte har et princip med ikke at drikke af vand der står tæt ved maden. Altså det er et instinkt, ikke.. Det er ikke noget, de har vedtaget til en generalforsamling.

Er du sikker på at de ikke har sat sig sammen og besluttet det? :lol: De står lige vedsiden af hinanden. Men det gør de også i vindueskarmen :stoned: Han er bare sær. Men det har sin charme :)

Jeg gætter på det er udsigten der gør forskelen :genert: Mad smager bare bedre med en god udsigt, så Sebastian er da bare en kat med stil!
1
...
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guldfisk » 2. mar 2016, 16:46

Rosa Espinosa skrev:Hvorfor jeg først som 30 årig har lært hvordan man sikre sig, at ens underbukser ikke bliver misfarvet af menstruation. Alle de underbukser som har måtte lade livet. Alle de penge spildt.


Øhm... hvad er tricket så?
5
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 2. mar 2016, 18:09

LadyFox skrev:
2SHY skrev:
Smiling_Goat skrev:
2SHY skrev:I forlængelse af kattesnakken så undrer jeg mig over hvorfor maden i automaten på gulvet og vandet på gulvet ikke smager lige så godt som det mad og vand der står i vindueskarmen... når det nu er præcis det samme som der er i alle skåle :stoned:


Står vandet tilfældigvis i nærheden af maden? Jeg har lige lært, at katte har et princip med ikke at drikke af vand der står tæt ved maden. Altså det er et instinkt, ikke.. Det er ikke noget, de har vedtaget til en generalforsamling.

Er du sikker på at de ikke har sat sig sammen og besluttet det? :lol: De står lige vedsiden af hinanden. Men det gør de også i vindueskarmen :stoned: Han er bare sær. Men det har sin charme :)

Jeg gætter på det er udsigten der gør forskelen :genert: Mad smager bare bedre med en god udsigt, så Sebastian er da bare en kat med stil!

Den forklaring køber jeg :lol:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. mar 2016, 23:43

Det sted jeg plejer at købe dagligvarer online, har i dag lavet følgende anbefalinger til mig (ud fra mine tidligere køb, I guess..)
Stegemargarine (Det har jeg aldrig brugt i hele mit liv)
Rød salami (Det har jeg ikke spist siden jeg var 10 år cirka)
Grøn frugtfarve (wtf? Jamen.. wtf?)
Grahamsmel (Aj stop nu bare)
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 12:03

Stavekontrollen :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 3. mar 2016, 16:47

^på hvilket sprog? :D
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 3. mar 2016, 16:49

Jeg har slet ikke brugt mit dankort i en hel uge, kan jeg se på netbank :forvirret: Det skal nok passe, for jeg har været ret meget hjemme og vi har levet af mange rester, men jeg har altså heller ikke købt noget med kontanter. Jeg har simpelthen slet ikke købt ind siden den 25. februar. Sært.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 17:05

Novella skrev:^på hvilket sprog? :D

Dansk. Hævder den i al fald :lol:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 3. mar 2016, 22:26

kidkomb skrev:Silikone bageforme. Mage til argt møj skal man da virkelig lede længe efter!

De folder når man skal sætte tingene i ovnen. I og med indholdet på det tidspunkt ofte er een eller anden grad af flydende, er det temmelig irriterende. De folder når man skal have dem ud igen. På det tidspunkt er indholdet som regel stift. Til gengæld er det varmt og det er edder svært, at holde på folde-gummi der er 200 grader uden at brænde sig.
De er så godt som umuligt at gøre rene. De er skide klamme for at sige det rent ud. Det er lige som om der altid sidder noget fast. De folder helt sindsygt, når man prøver at vaske dem op. Derfor er det dødsvært at komme ind i hjørner og kanter. Når man skal tørre dem sidder viskestykket ubehjælpelig fast og det er åndssvagt irriterende. Det føles som at prøve at pudse vinduer med en kondisko-sål. Mens vinduet folder.

Jeg hader dem :sur:


Altså. Betragt det som et forslag: du ved de der plader, der er med til din ovn ... Prøv at tage en af dem, sætte silikoneformen på den inden du fylder den, og løft i den i stedet for formen. Samme procedure, når muffins skal ud af ovnen. :genert:

Men ud over det. Så bruger jeg også kun mine, når jeg laver mini pommes-Anna. Fordi der er det rengøringsbøvlet værd, at de er nemme at få ud.
1

Tilbage til "Generelt"