Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2016, 12:29

Det med Romney er en joke.
Hvis jeg var Trump-tilhænger, ville jeg dels blive skidesur over, at man på den måde prøvede at manipulere mig til "at vide bedre" og dels frustreret over at få mere af det, som jeg netop ønskede at gøre op med.

Plus at jeg ville finde det tåbeligt, at jeg skulle lytte til en mand, der i sin tid netop IKKE formåede at slå Demokraterne.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 3. mar 2016, 13:47

Hvis man ikke vidste bedre skulle man tro John Oliver var republikaner :lol:

1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 3. mar 2016, 14:56

Wizzze skrev:[John Oliver ...] :lol:
    smileyslaughinganimal_duck_lol_100-100.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 4. mar 2016, 10:06

OMG :8:

Primærvalget er nu reduceret til at handle om størrelse på kandidatens junk :rulle:
http://edition.cnn.com/2016/03/03/polit ... index.html

Det minder mig om russisk politik, engang hvor Vladimir Zhirinovsky på tv, i en debat med en anden politikker, løb tør for argumenter, og så kom frem med "mit vedhæng er større end dit, så jeg er mere mand end dig, og har dermed mere ret end du har!".

Var jeg amerikaner og republikaner ville jeg tage den ene til at banke den anden med, suk et niveau :rulle:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2016, 10:14

Wizzze skrev:OMG :8:

Primærvalget er nu reduceret til at handle om størrelse på kandidatens junk :rulle:
http://edition.cnn.com/2016/03/03/polit ... index.html

Det minder mig om russisk politik, engang hvor Vladimir Zhirinovsky på tv, i en debat med en anden politikker, løb tør for argumenter, og så kom frem med "mit vedhæng er større end dit, så jeg er mere mand end dig, og har dermed mere ret end du har!".

Var jeg amerikaner og republikaner ville jeg tage den ene til at banke den anden med, suk et niveau :rulle:


Det mest åndssvage er, at de andre går med på den stil.
På den måde bliver de netop bare dårlige Trump-kopier.
Jeg ved godt, at det ikke hjalp fx. Jeb Bush at opføre sig ordentlig og være seriøs, men når de moderate republikanerne forhåbentlig på et tidspunkt får magten igen, er det næppe en fordel for Rubios mandat at sådanne udtalelser (om Trumps hænder) ligger frit fremme.

Hvis det skulle lykkes en anden at snuppe kandidaturet foran Trump, formoder jeg heller ikke, at platheder vil være en fordel i kampen om stemmerne til selve præsidentvalget.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 4. mar 2016, 10:54

DetSorteCirkus skrev:Det mest åndssvage er, at de andre går med på den stil.
På den måde bliver de netop bare dårlige Trump-kopier.
Jeg ved godt, at det ikke hjalp fx. Jeb Bush at opføre sig ordentlig og være seriøs, men når de moderate republikanerne forhåbentlig på et tidspunkt får magten igen, er det næppe en fordel for Rubios mandat at sådanne udtalelser (om Trumps hænder) ligger frit fremme.

Hvis det skulle lykkes en anden at snuppe kandidaturet foran Trump, formoder jeg heller ikke, at platheder vil være en fordel i kampen om stemmerne til selve præsidentvalget.

Enig i, at Rubio kommer til at fremstå som en dårlig Trump-efterligning, når han vover sig ud i sådan noget. Cruz kører vist mest på, at Trump ikke er ægte konservativ og tidligere har støttet demokraterne økonomisk.

Men vinderen må jo nok under alle omstændigheder pakke tissemandsstørrelsesargumentet væk, når de skal op mod Hillary :D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 4. mar 2016, 11:32

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det mest åndssvage er, at de andre går med på den stil.
På den måde bliver de netop bare dårlige Trump-kopier.
Jeg ved godt, at det ikke hjalp fx. Jeb Bush at opføre sig ordentlig og være seriøs, men når de moderate republikanerne forhåbentlig på et tidspunkt får magten igen, er det næppe en fordel for Rubios mandat at sådanne udtalelser (om Trumps hænder) ligger frit fremme.

Hvis det skulle lykkes en anden at snuppe kandidaturet foran Trump, formoder jeg heller ikke, at platheder vil være en fordel i kampen om stemmerne til selve præsidentvalget.

Enig i, at Rubio kommer til at fremstå som en dårlig Trump-efterligning, når han vover sig ud i sådan noget. Cruz kører vist mest på, at Trump ikke er ægte konservativ og tidligere har støttet demokraterne økonomisk.

Men vinderen må jo nok under alle omstændigheder pakke tissemandsstørrelsesargumentet væk, når de skal op mod Hillary :D


Sikker?
Er rimelig sikker på at damen er ret velhængt :-D
0
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf fisken80 » 4. mar 2016, 15:55

Wizzze skrev:
dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det mest åndssvage er, at de andre går med på den stil.
På den måde bliver de netop bare dårlige Trump-kopier.
Jeg ved godt, at det ikke hjalp fx. Jeb Bush at opføre sig ordentlig og være seriøs, men når de moderate republikanerne forhåbentlig på et tidspunkt får magten igen, er det næppe en fordel for Rubios mandat at sådanne udtalelser (om Trumps hænder) ligger frit fremme.

Hvis det skulle lykkes en anden at snuppe kandidaturet foran Trump, formoder jeg heller ikke, at platheder vil være en fordel i kampen om stemmerne til selve præsidentvalget.

Enig i, at Rubio kommer til at fremstå som en dårlig Trump-efterligning, når han vover sig ud i sådan noget. Cruz kører vist mest på, at Trump ikke er ægte konservativ og tidligere har støttet demokraterne økonomisk.

Men vinderen må jo nok under alle omstændigheder pakke tissemandsstørrelsesargumentet væk, når de skal op mod Hillary :D


Sikker?
Er rimelig sikker på at damen er ret velhængt :-D



Og ellers kan de vel altid hive Bill ind i sammenligningen...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 6. mar 2016, 05:44

Hrrmmm... Trump har vundet 2 af nattens valg og Cruz har vundet 2, Rubio er helt nede og bliver 3´er eller endda 4´er efter Kasich i Maine. Cruz er den store vinder, han hænger på Trump i kampen om de delegerede. Det er også værd at bemærke at Cruz vandt Maine og Kansas to nordstater, der ikke er vildt religiøse. Mens Trump vandt Louisiana og Kentucky, 2 religiøse sydstater, logikken tilsiger det burde have været omvendt :stoned:
Rubio er nattens helt store taber, især ovenpå Super Tuesday, hvor han også skuffede. Nu står han endda også til at tabe i hjemstaten Florida ved deres valg d. 15. marts, jeg tror han er færdig.
Han vil nok hænge med til den 15. marts, men vinder han ikke Florida der, så dropper han ud. Den 15. marts er også valgdag i en anden vigtig stat, Ohio, som er Kasichs hjemstat, og han står også pt. til at tabe den til Trump, så meget tyder på at 15. marts bliver endestation for de to herrer, og så bliver det et 2-mands race mellem Trump og Cruz :tie:
Havde man sagt det for bare 3 måneder siden ville folk tro man var idiot :8:

Upsiden er at jeg ikke kan se nogen af de 2 slå fru Clinton i valget om at blive præsident, men omvendt kunne vi jo ikke se nogen af dem som vinder af primærvalgene :gruble: scary thought :shock:

Nu vi taler om Clinton, så havde hendes modstander Sanders en god aften, både Kansas og Nebraska gik til ham.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 7. mar 2016, 12:27

Forbløffende er de amerikanere!
Ved et debatmøde, hvor tilhørerne kunne stille spørgsmål, blev fra Clinton bl.a. afkrævet svar på, hvem hun bad til, og for hvem? :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 9. mar 2016, 05:08

The Donald fortsætte med at vinde og sætte delegerede i banken, trods alle partipingernes forsøg på at afspore ham.
I nat har han vundet Mississippi og Michigan, 2 vigtige stater, mens valgene i Idaho og Hawaii endnu ikke er optalt. Umiddelbart ser Cruz ud til at føre i Idaho. Igen igen så er Rubio helt ude, selv Kasich slår ham, så partitoppens darling er ikke vælgernes kop the. Faktisk er det så slemt at Rubio, lige nu, ikke ser ud til at få en eneste delegeret ud af aftenens valg :tie:

Hos Demokraterne har Sanders vundet Michigan, noget af en appelsin i turbanen, men det blev ca. 50/50 så de får nogenlunde de samme antal delegerede ud af valget. Omvendt så vandt Clinton Mississippi massivt, så hun er stadig dagens vinder, når man ser på delegerede. Men hun har brugt 5 dage på at føre kampagne i Michigan, uden effekt. Michigan er hjemstat for de store bilfabrikker, og hårdt ramt af krise, hovedbyen Detroit er f.eks. konkurs, med stor arbejdsløshed og fattigdom til følge, og dem har Clinton ikke kunne vinde, der har Sanders budskaber vundet mere gehør.

Endnu en interessant valgaften, intet er endnu afgjort, og i næste uge kommer Ohio og Florida, 2 af de helt store gevinster, men hvem løber med sejren?

Update: Der bliver grinet massivt af meningsmålingsinstitutterne i USA lige nu, over Sanders Michigan sejr :D
https://twitter.com/jamiedupree/status/ ... 21/photo/1
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 9. mar 2016, 06:55

Clinton'erne gik jo ind for den "globalisering" og de frihandelsaftaler, der muliggjorde (efter de amerikanske arbejderes mening), at produktionsjobbene blev flyttet til Mexico og Kina. Det har nok betydet noget i Michigan.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 9. mar 2016, 08:55

Trump tager også Hawaii, mens Cruz holder fast i føringen og vinder Idaho. Og Rubio får ikke nok stemmer i nogen af de 4 stater til bare at udløse en enkelt delegeret, det er nærmest pinligt for ham og partiet :8:

Men den store historie er Clinton og hendes problemer i Michigan, alle de kloge er ude og spekulere i om hun taber momentum, er hendes kampagne ved at løbe ud i sandet og alt det der skete for hende da hun tabte til Obama sidste gang. Nu begynder mange at spekulerer i om Michigan resultatet betyder hun også vil tabe Ohio og Illinois på næste tirsdag. Stater der på mange måder minder om Michigan. :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 9. mar 2016, 15:48

Wizzze skrev:Trump tager også Hawaii, mens Cruz holder fast i føringen og vinder Idaho. Og Rubio får ikke nok stemmer i nogen af de 4 stater til bare at udløse en enkelt delegeret, det er nærmest pinligt for ham og partiet :8:

Men den store historie er Clinton og hendes problemer i Michigan, alle de kloge er ude og spekulere i om hun taber momentum, er hendes kampagne ved at løbe ud i sandet og alt det der skete for hende da hun tabte til Obama sidste gang. Nu begynder mange at spekulerer i om Michigan resultatet betyder hun også vil tabe Ohio og Illinois på næste tirsdag. Stater der på mange måder minder om Michigan. :gruble:

Jeg tror nu nok, fru Clinton skal vinde nomineringen ... men Michigan-resultatet viste, hvor hun vil være sårbar i en evt. valgkamp mod Trump, som jo også rask væk kan love, at han vil "bringe vores job tilbage" fra Kina og Mexico.
Traditionelt har demokraterne været mere protektionistiske og republikanerne mere frihandelsagtige. Der var Clintonerne lidt "tredjevejs-agtige", sådan som også socialdemoratierne i Europa i 90'erne var det.
Og det er klart, at industriarbejdere, der er truet på jobbet, foretrækker lidt protektionisme.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 9. mar 2016, 19:05

Er der nogen, der kender reglerne for, hvad der sker med en kandidats delegerede, hvis kandidaten trækker sig inden konventet?

Styrer han dem så stadig, så han kan "testamentere" dem til en anden, eller er det op til de delegerede selv, hvem de skal støtte?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"