Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2016, 13:23

Zorglup skrev:
Erkendelsen af, at hun bør gå under jorden ? At de er fuldt klar over, at der kommer voldsomme reaktioner. Fordi det gør 'man' i de kredse ?
Jeg ved det ikke. Men de 3 andre, altså 75% er klart fiasko, for os som samfund.


Men det er jo ikke vejlederens skyld, at manden er voldelig. Hun risikovurderer sådan set bare ud fra, at manden har vist, at han kan finde på at slå og det, der er værre, og ønsker på den baggrund at beskytte kvinden. Det er et fuldstændig random råd til voldsramte kvinder og årsagen til, at vi har krisecentre til dem og deres børn. Ja, faktisk er det muligt at komme på krisecenter, hvis "blot" man bliver truet med vold.

Edit: Nu så jeg klippet igen, og faktisk er det kvinden selv, der spørger, om hun skal melde manden og selv forlade lejligheden, da hun er blevet rådet til dette af sin danske veninde.
1
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 13:46

Rakel skrev:
Zorglup skrev:
Rakel skrev:
Zorglup skrev:Måske er vi slet ikke modne nok til religionsfrihed ?
Slet ikke oven i de andre friheder vi har. Ytringsfrihed osv.
Vi har så meget frihed og så lidt pligt. Lidt ligesom børnene :-)



Mener du reelt, at et demokratisk land skal opgive religionsfrihed?

Hvordan vil du administere det? Og hvem skal bestemme, hvad der må tros på eller ikke tros på? Vil du nedlægge kirke- og trossamfund i samme omgang? Det er da i praksis ikke en mulighed i et demokrati?


Jeg har formet det som et spørgsmål. Jeg syntes vi bør have det, men kan også se det åbner op for muligheder, der i den sidste ende kan være farligt for, netop vores demokrati.
Så kan vi stiltiende se til at vores demokrati, bliver undergravet af vores religionsfrihed ? Islam er både religion, politik og levevis i samme pakke.


Hvis du stiller spørgsmålet m du da også have bud på et svar.

Jeg kan slet ikke se, hvordan man i praksis o Danmark kan opgive religionsfrihed.

Jeg har arbejdet med flere sygeplejersker, der var muslimer og undervist en del kommende sosu/spl med muslimsk baggrund. Jeg har aldrig observeret, at de var mere til fare for samfundet end jeg med min kristentro (som jeg vel også skal opgive, hvis der ikke længere er religionsfrihed).


Stiller du tit spørgsmål til ting, du selv har et svar på ?
Hvor fik du religionsforbud fra ?
Jeg er født i et protestantisk kristent land. Jeg er døbt og konfirmeret i den kristne kirke. Det er hele min familie i århundreder. Det er naturligt for mig, at kalde Danmark et kristent land. Med mindre vi går tilbage til vikingerne og tiden før Harald Blåtand kristnede os. Der var vi som bekendt ase-tro. Så det er vel, hvad der er af muligheder. Medmindre vi tager forbud med ;)
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2016, 14:07

Nu har News ændret deres intro til det fjerde klip, men man kan godt høre, at det er hårdt for dem sådan at skulle nuancere, for nu hedder det, at moskéen ikke "DIREKTE fraråder, at man kontakter politiet".

Klippet med Trine Bramsen, hvor hun fordømmer alle fire moskéer, kører derimod stadig.
At hun er dum, er ikke noget nyt, men at den også er galt med læsefærdighederne, vidste jeg ikke.
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 15:35

@ Rakel
Det giver meget ringe mening i et land som Danmark, at acceptere parallel samfund.
Problem er, at vi alle kan se et problem, men ikke magter en løsning. Hvad vil du med religionsfrihed uden demokrati ? Og vinder islam, har du ingen af delene. Der røg ytringsfriheden.
Vis mig 1 land i EU, hvor integrering lykkes. Vis mig 1 muslimsk styret land, hvor demokrati ( som vi kender det ) eksisterer.
Som før nævnt er islam religion, politik og levevis i samme pakke. Vi lykkes ikke med integrationen, før muslimer splitter de ting op.
Jeg kender da også folk af en anden religion. Jeg tænker, de vil gøre op med sig selv, om det er det de vil, og enten flytte eller indordne sig. Jeg tænker ikke på, at 'tvangsdanske' nogen.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 17:03

Rakel skrev:
Zorglup skrev:@ Rakel
Det giver meget ringe mening i et land som Danmark, at acceptere parallel samfund.
Problem er, at vi alle kan se et problem, men ikke magter en løsning. Hvad vil du med religionsfrihed uden demokrati ? Og vinder islam, har du ingen af delene. Der røg ytringsfriheden.
Vis mig 1 land i EU, hvor integrering lykkes. Vis mig 1 muslimsk styret land, hvor demokrati ( som vi kender det ) eksisterer.
Som før nævnt er islam religion, politik og levevis i samme pakke. Vi lykkes ikke med integrationen, før muslimer splitter de ting op.
Jeg kender da også folk af en anden religion. Jeg tænker, de vil gøre op med sig selv, om det er det de vil, og enten flytte eller indordne sig. Jeg tænker ikke på, at 'tvangsdanske' nogen.


Jeg siger ikke, at Danmark skal acceptere parallelsamfund, men jeg tror ikke, at der er en kinamands chance for at islam som religion (nu du ikke forholdet dig til, at der er mange andre religioner end islam/Asa/protestantisk kristendin i DK) forbydes i Danmark. Tanken er i min optik nærmest bizar.


De andre religioner truer ikke vores samfund.
Men du forholder dig slet ikke til mit spørgsmål. Vis mig 1 land i EU, hvor integrering af muslimer lykkes. Vis mig 1 muslimsk styret land, hvor demokrati ( som vi kender det ) eksisterer.
Hvis ikke islam bliver stoppet, frygter jeg det ender med blod.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 20:10

Religion har gennem alle tider skabt strid, derfor mit radikale forslag.
Men argumenter da for løsninger, i stedet for at nægte problemet.
Jeg sad lige og så det nye afsnit. Rystende ... Og sharia trives allerede fint i dk.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf BlueBunny » 3. mar 2016, 20:17

Hvad vægter højest ... Religion eller frihed.
Tilsyneladende er det ikke to sider af samme sag.

At tillade og acceptere den slags som foregår i islamiske kredse ved at dække det ind under religionsfrihed, er at fjerne fokus.

Det er uhyrligt og der burde laves øjeblikkelig kontrol.

Om nogen vil tilbede en Gud er deres sag. Men at gå imod lov og frihed, er et fælles ansvar at få stoppet.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 20:20

Hvorfor lukke moskeen ? Eller de andre vi så i tv i aften og kommer til at se ?
Fordi de så bare gemmer, deres 'julelege' andre steder, hvor vi ikke lige ser dem.
Hvad gør vi så ? Sætter os i rundkreds og 'forhandler' os til .... hvad ? Dansk lov er lige for alle og ikke til fals ... håber jeg.
Samtlige imamer vi så i aften og deres koner burde smides ud af landet. Men der dukker vel bare nye op.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf BlueBunny » 3. mar 2016, 20:24

Jeg synes ikke man behøver at lukke dem. Men jeg finder det påviseligt at det er nødvendigt med kontrol. En tilstedeværelse af en myndighed. Der sikrer rettigheder ifølge dansk lov overholdes.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2016, 21:25

Jeg troede egentlig at det var ulovligt at opfordre til vold?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2016, 22:53

Jeg blev spurgt i et grønt kort, om jeg så nogen i udsendelsen der opfordrede til vold:
Jeg har ikke set udsendelsen.
Det er ikke første gang man har muldvarpe i moskeer, som spiller voldsramte kvinder og som bliver rådet til, at lade manden fortsætte sin vold.
Dét kan man diskutere om er opfordring til vold.
Men ham imamen, der prædiker stokkeslag, tæv af børn osv, det er vel at opfordre til vold? Eller hur?
Og jeg spørger lige igen, for jeg er ikke sikker på om det er en gummiparagraf eller hvad:
Er det ulovligt at opfordre til vold?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2016, 22:56

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Jeg blev spurgt i et grønt kort, om jeg så nogen i udsendelsen der opfordrede til vold:
Jeg har ikke set udsendelsen.
Det er ikke første gang man har muldvarpe i moskeer, som spiller voldsramte kvinder og som bliver rådet til, at lade manden fortsætte sin vold.
Dét kan man diskutere om er opfordring til vold.
Men ham imamen, der prædiker stokkeslag, tæv af børn osv, det er vel at opfordre til vold? Eller hur?
Og jeg spørger lige igen, for jeg er ikke sikker på om det er en gummiparagraf eller hvad:
Er det ulovligt at opfordre til vold?


Dette skal ikke forstås som en blåstempling men de stokkeslag du taler om er det ham der i udsendelse taler om slag med det han kalder en siwak eller er det i en hel anden forbindelse du nævner ordet stokkeslag?

Jeg har blot læst et par avis-artikler i forbindelse med polemikken omkring det her program.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2016, 22:58

0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 3. mar 2016, 23:27

GnueN skrev:
Zorglup skrev:Religion har gennem alle tider skabt strid, derfor mit radikale forslag.
Men argumenter da for løsninger, i stedet for at nægte problemet.
Jeg sad lige og så det nye afsnit. Rystende ... Og sharia trives allerede fint i dk.


Det gør det jo ikke...

Det er pakket så langt væk i det inderste indre af et lillebitte rum, i hjertet af et dybt formørket og formummet kalifat på svimlende 100 kvadratmeter, at en landsdækkende tv-station er nødt til at sende undercover-journalister ind for at få det hevet ud i lyset med skjulte optagelser - og fordømmelsen af de afstumpede synspunkter er (heldigvis) både landsdækkende og bred over hele befolkningen, inklusive et overvældende flertal af muslimske organisationer her i landet.

Tag endelig ikke fejl. Jeg synes, det er fedt at TV2 gør det. Jeg synes, at ALLE som har alt muligt at sige om, hvordan alle andre skal leve deres liv og efter hvilke regler, skal have lov til at stå på mål for de holdninger overfor den offentlighed, de så gerne vil påtvinge den. Jeg ser bare ikke nogen samfundsomvæltende verdensorden i hastig anmarch her...


Det gør det jo så. Og hvis der er i Århus, så er der garanteret også i København, Odense og Ålborg. Kort sagt overalt.
Jeg ved ikke hvordan det foregår. Om det er det samme råd, der rådgiver hele landet eller om der er lokale shariaråd. Men det er flueknepperi.
Hvis muslimerne selv ville det til livs, havde de vel gjort det for længe siden. Hvis ikke de møder op og lytter til de rabiate imamer, så taler han for tomme huse. Og havde de gjort det var han/ de sgu stoppet for længst. En gal imam uden tilhørere er ikke farlig. Han er bare en galning.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Wizzze » 4. mar 2016, 00:07

Faldt over den her gamle sag, som i bund og grund handler om det samme

http://www.dr.dk/nyheder/indland/politi ... e-til-vold

Sådan her ser paragraffen stadig ud i dag:
§ 266 a. Med bøde eller fængsel indtil 1 år straffes den, der, uden at forholdet omfattes af §§ 136 og 266, offentligt fremsætter udtalelser, der tilstræber at fremkalde voldshandlinger eller hærværk.

(136 er del af terrorlovgivningen om at opfordre til og billige terror, 266 er personlige trusler om vold).

Som det ses er den ikke særlig specifik, og åben for fortolkning, er det f.eks. offentligt fremsættelse hvis Imamen udtaler det i samtaler med en moder, eller endda en lukket menighed?? Og hvad er voldshandlinger, hvor meget skal der til før det er en voldshandling?
Man kan argumentere for at når den der udøver volden, ofte ikke straffes, så kan en der taler om volden slet ikke straffes.
http://www.etik.dk/opdragelsens-etiske- ... -b%C3%B8rn
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"