Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Fræksak » 3. mar 2016, 18:39

Jeg synes simpelthen, at I er TOP seje herinde!
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 3. mar 2016, 18:52

LaScrooge skrev:Jeg har længe været meget motiveret for at stoppe, hadet det helt vildt og hvad det gjorde ved mig. Men nu, nu savner jeg det. Irriterende. Jeg håber at jeg lige som jer når til et punkt hvor det bliver ligegyldigt. Og så skal jeg måske bare huske på hvor nederen det er at ryge på den måde jeg gjorde tidligere og hvor umuligt det er for mig at styre kun at ryge en smule.


Det gør du! Det er jeg slet ikke i tvivl om - du skal bare hænge i! :kys:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 3. mar 2016, 19:02

Der er en KÆMPE forskel på for fire uger siden og nu. Jeg har stadig først "officiel" stopdag d. 14. marts, men hvor jeg for 5 uger siden var sikker på, at jeg ville gå amok og ryge resten af den pakke, der ligger i køkkenet, fordi jeg "må", er jeg i dag ikke så sikker. Altså.... 15 smøger virker pludseligt ret voldsomt, 14. marts er jo lige om lidt,og det virker egentlig lidt fjollet at ryge dem bare for at gøre det.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 3. mar 2016, 19:12

Men... Går jeg d. 12. i panik ved tanken om ikke at ryge igen ever, så går jeg all in - så er jeg til gengæld tvunget til at ryge dem allesammen, selvom jeg efter den første er ved at dø :lol:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 3. mar 2016, 21:10

Jeg prøver at lade være med at tænke så meget på det der med, at jeg aldrig skal ryge igen. Det virker bare smartest at lade være med at fokusere så meget på det og lade det fylde unødigt. Håber bare ikke at de mange år jeg allerede har røget har gjort for meget skade allerede. :tie:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 4. mar 2016, 13:36

Jeg er SÅ tæt på at købe en pakke smøger og sige fuck it denne weekend. Min kæreste og jeg har skændtes og snakker ikke sammen lige nu og ses måske først søndag (skal jeg tro på hvad han sagde i morges) og selvom jeg ved at det ikke løser noget ville det bare være så RART. Altså, jeg er fortvivlet lige nu og jeg er vant til at have cigaretter når jeg er ked af det. :-/
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18048

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 4. mar 2016, 13:43

LaScrooge skrev:Jeg er SÅ tæt på at købe en pakke smøger og sige fuck it denne weekend. Min kæreste og jeg har skændtes og snakker ikke sammen lige nu og ses måske først søndag (skal jeg tro på hvad han sagde i morges) og selvom jeg ved at det ikke løser noget ville det bare være så RART. Altså, jeg er fortvivlet lige nu og jeg er vant til at have cigaretter når jeg er ked af det. :-/


Kender følelsen! Vi var ude at drikke øl i lørdags, hvor min kæreste fik sagt, at det da ikke kunne være så svært at stoppe med at ryge. Han har jo virkelig været træt af min rygning, så synes det var rimelig trælst sagt af ham og fik også i øjeblikket lyst til at straffe hans udtalelse ved at ryge ud over det hele... Men jeg gjorde det ikke. Dagen efter, da jeg påtalte det, viste det sig så, at han slet ikke havde ment det på den måde og ikke var klar over, at jeg var blevet ked af det... Hvis bare du ikke køber dem, så går det jo! Jeg bor desværre sammen med en ryger, så for mig handler det også om ikke lige at gå ind og banke på og bede om en smøg...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 4. mar 2016, 13:57

Jeg er begyndt at ha' det rigtigt fedt, med at være ikke-ryger.
Ungerne og jeg, var med noget familie på minicruise til Oslo tirsdag til torsdag.
Vi kælkede på Korketrekkeren (3 km lang kælkebane) tog toget op igen, og kælkede igen.
Fedt at kunne knokle rundt, uden at ha' en vejtrækning, der lød som en elg i brunst.
Det var fedt, at hyggen kunne fylde så meget, at jeg osse næsten glemte at dampe på e-cigaretten.
Og det var osse fedt, kun at gå ud på dækket på Olso-båden, af ren og skær lyst, i stedet for rygtrangens trækken.
Jeg var kun ude på dækket (for at dampe) 3-4 gange på udturen, og det samme på hjemturen.

Og når jeg passerer rygere (Som ikke nødvendigvis ryger lige i dét øjeblik) tænker jeg:
"Hold da op, stank jeg så meget, den gang"
4
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 15. mar 2016, 09:07

Hey! Hvordan går det med jer alle?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2016, 09:13

Det går dårligt med mig. En krise i mit forhold viste sig for stor en udfordring, og jeg er ikke kommet op på hesten igen. Men det skal jeg nok komme.

Hvordan går det med dig, Pandesteg? Jeg går ud fra at det går skide godt, så kan du ikke fortælle lidt om alle de dejlige fordele og hvor godt det føles ikke at ryge? Det er så motiverende - det mener jeg virkelig. Jeg glæder mig til det er mig.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 15. mar 2016, 10:23

Jeg synes i er vildt gode herinde.

Jeg er blevet mere og mere bevidst om jeg bliver nødt til at stoppe snart - og ikke bare skære ned. Både fordi at jeg ikke har råd, men også fordi allerede for 11 år siden da jeg var teenager var mine lunger rimelig ramte af det, og det er de jo sådan set stadig, jeg har bare skudt det væk, men jeg er alligevel inderst inde bange for der ikke er vildt langtid til at jeg bliver rigtig syg.

Jeg har tænkt enormt meget over det på det sidste - og jeg tror at det der holder mig mest tilbage er at min kæreste også ryger, og at jeg bor i hans hjem der er rygerhjem, så jeg vil blive konfronteret med det hele tiden - og så er der den nærige grund, at jeg altså stadig vil have smøger som en ugift selvom jeg stopper. Om end den bliver mindre. Jeg tror at hvis jeg bare havde været mig selv, så havde jeg nok allerede givet det et forsøg.
0
...
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Rygestoptråd

Indlægaf MyGirl » 15. mar 2016, 10:53

Ville bare lige komme forbi og smide highfives til alle de seje rygestoppere! (Men mangler en highfive-smiley.)

I er for seje :rock: :worship:

Og held og lykke og op på hesten til dem, der starter eller kæmper :pompom: Jeg hepper på jer!

Slog mig lige i går, at jeg har været røgfri i over 4 mdr. nu :pompom:
4
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2016, 10:56

MyGirl skrev:Ville bare lige komme forbi og smide highfives til alle de seje rygestoppere! (Men mangler en highfive-smiley.)

I er for seje :rock: :worship:

Og held og lykke og op på hesten til dem, der starter eller kæmper :pompom: Jeg hepper på jer!

Slog mig lige i går, at jeg har været røgfri i over 4 mdr. nu :pompom:


Sejt! Godt gået! :banan:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Rygestoptråd

Indlægaf MyGirl » 15. mar 2016, 12:51

LaScrooge skrev:Jeg har længe været meget motiveret for at stoppe, hadet det helt vildt og hvad det gjorde ved mig. Men nu, nu savner jeg det. Irriterende. Jeg håber at jeg lige som jer når til et punkt hvor det bliver ligegyldigt. Og så skal jeg måske bare huske på hvor nederen det er at ryge på den måde jeg gjorde tidligere og hvor umuligt det er for mig at styre kun at ryge en smule.


Jeg tror aldrig, jeg kommer til ikke at savne det. Jo, i hverdagen rør det mig ikke, men når jeg f.eks. tænker på den forestående sommer, og vores nye lækre overdækkede terrasse, hvor der skal grilles og drikkes lækker vin, så bliver jeg en lillesmule trist over, at jeg ikke kommer til at ryge cigaretter derude. Det er sjovt som man er sikker på, at det bare ikke bliver helt så hyggeligt! Heldigvis er der et par måneder endnu til at få smøgerne endnu mere på afstand.
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 15. mar 2016, 13:11

Jeg er vist nok rigtig stoppet nu - det var jo d. 14. marts i går :genert:

Suttekludspakken ligger et eller andet sted derhjemme og hygger sig. Der kan den passende blive :-D

Alt i alt går det fint. Jeg savner ikke cigaretterne på fast basis, men lysten kommer med lange mellemrum - det er dog altid vinrelateret, og eftersom det er udelukket det næste stykke tid af andre årsager, er det helt fint.

Det er så fedt for en som mig at vide, at jeg nu simpelthen ikke MÅ ryge. Så er det ikke til diskussion, hvilket kunne blive farligt om et par uger, for "man ku' jo liiiiiige....". Reelt ville jeg også blive fælt skuffet, hvis jeg røg resten af suttekludspakken. Det ville jo være ubehageligt og på ingen måde som før.

:pompom:
6

Tilbage til "Livets forhold"