Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Badesandalen » 4. mar 2016, 07:39

Jeg tør næsten ikke at skrive det her. Okay, dyb indånding...

Jeg har været i julestemning 2 gange i februar. :nerve:
7
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 4. mar 2016, 07:45

Badesandalen skrev:Jeg tør næsten ikke at skrive det her. Okay, dyb indånding...

Jeg har været i julestemning 2 gange i februar. :nerve:


Når foråret lader vente på sig, og der oven i købet er sne, må man godt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 4. mar 2016, 08:23

Skumfidusen skrev:Mindst tre ud af fire gange jeg ser nogen skrive "du er bare SÅ sej!" tænker jeg "gu er hun da ej specielt sej; hun står bare i nogen problemer og må håndtere dem. Og hvor skvattet forventer du lige hun er, siden det er nødvendigt at påpege at det der er sejt? Det er sq da bare noget bøvl, som man må håndtere og ikke at bestige Mount Everest uden ilt og bærere om vinteren...nærmere at tage turen op på Himmelbjerget en solrig forårsdag."

Mmmja, men nu kan der jo ligge flere ting bag at folk mener vedkommende er sej. Og ja, det er da rigtigt, at man skal/bør håndtere de problemer, som livet kaster ind. Men nu er der jo forskel på folk og ikke alle har lige let ved det.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 4. mar 2016, 08:24

Jeg brækker mig over de typer, som forsvarer muslimerne og på samme tid voldsviner Jehovas Vidner. Tal lige om klam dobbeltmoral.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 4. mar 2016, 08:30

Skumfidusen skrev:
Ado skrev:
Skumfidusen skrev:Mindst tre ud af fire gange jeg ser nogen skrive "du er bare SÅ sej!" tænker jeg "gu er hun da ej specielt sej; hun står bare i nogen problemer og må håndtere dem. Og hvor skvattet forventer du lige hun er, siden det er nødvendigt at påpege at det der er sejt? Det er sq da bare noget bøvl, som man må håndtere og ikke at bestige Mount Everest uden ilt og bærere om vinteren...nærmere at tage turen op på Himmelbjerget en solrig forårsdag."

Mmmja, men nu kan der jo ligge flere ting bag at folk mener vedkommende er sej. Og ja, det er da rigtigt, at man skal/bør håndtere de problemer, som livet kaster ind. Men nu er der jo forskel på folk og ikke alle har lige let ved det.


Jamen, det er ikke fordi jeg mener at INGEN er seje. Men altså - det bliver brugt HELE tiden når ganske almindelige mennesker løser ganske overkommelige småproblemer og jeg synes det udviser en total mangel på respekt. Som stående ovationer ved enhver optræden i ethvert teater.

Jeg synes ikke ligefrem det er en total mangel på respekt at udvise støtte/give en kompliment. Alting med måde, selvfølgelig. Men generelt synes jeg vist bare godt om, når folk giver hinanden skulderklap. Det kan da godt være, at det for mig virker sært, når Berit modtager rød løber og læssevis af thumps-up, fordi hun har smurt madpakker til sine børn, mens hun havde 39 i feber. Men ja...det er jo velment fra dem der gør det.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 4. mar 2016, 08:50

Skumfidusen skrev:Jeg tror da også det er velment, når publikum kategorisk rejser sig og giver stående ovation i teatret. Det er ikke onde mennesker. Men det udvander ideen fuldstændigt. Og når man omgående får at vide at man er "SÅ sej" når man helt selv har sat nye batterier i cykellygten, så må det vel være ud fra en ide om at det er ikke så lidt af en præstation. Som om vedkommende er så uduelig at man ikke kunne forvente at hun (eller han) kunne overkomme den udfordring.

Jeg tror, at det er fordi publikum gerne vil føle de har overværet noget helt særligt - ikke at det er helt så meget for at hylde kunstnerne.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 4. mar 2016, 10:48

ShuruQ skrev:Lige ganske kort, det er ikke ordet i sig selv, men slet og ret der overhovedet skal være en specielbetegnelse :).

Hmm ja, når der bliver opfundet nye ord for tingene, er det jo meget ofte, fordi nogle vil påvirke nogle andre til at se mere positivt (eller negativt) på et fænomen, og derfor bruger et ord, der formodes at have positive (eller negative) associationer. Jeg har det også tit lidt svært ved den slags forsøg på at belære de uvidende om, hvordan de skal se på tingene. Man kan jo også bare se, hvordan forskellige parter i diskussionen om dem, der prøver at komme ind i Europa for tiden, kalder dem "flygtinge fra krig og elendighed", "økonomiske migranter" eller decideret kalder det hele for en "folkevandring" for hver især at påvirke stemningen til fordel for deres syn på sagen.

Jeg kendte slet ikke ordet "regnbuefamilie" før denne debat, og skulle faktisk lige til at spørge, hvad det var. Men så blev det jo heldigvis forklaret :)
Umiddelbart vil jeg også sige, det er et lidt mærkeligt ord i denne sammenhæng. En regnbue er selvfølgelig noget rent og smukt, som ingen kan have noget imod. Men på den anden side har de andre sammenhænge, jeg har hørt det i i de senere år, været noget med, at alle farver var repræsenteret: Obamas "rainbow coalition", eller den sydafrikanske "rainbow nation". Men i dette tilfælde er det jo tværtimod åbenbart "to af samme slags som forældre". Så det giver ikke forfærdelig meget mening. Det er heller ikke et ord, jeg nogensinde selv ville kunne finde på at bruge, tror jeg.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2016, 11:01

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Lige ganske kort, det er ikke ordet i sig selv, men slet og ret der overhovedet skal være en specielbetegnelse :).

Hmm ja, når der bliver opfundet nye ord for tingene, er det jo meget ofte, fordi nogle vil påvirke nogle andre til at se mere positivt (eller negativt) på et fænomen, og derfor bruger et ord, der formodes at have positive (eller negative) associationer. Jeg har det også tit lidt svært ved den slags forsøg på at belære de uvidende om, hvordan de skal se på tingene. Man kan jo også bare se, hvordan forskellige parter i diskussionen om dem, der prøver at komme ind i Europa for tiden, kalder dem "flygtinge fra krig og elendighed", "økonomiske migranter" eller decideret kalder det hele for en "folkevandring" for hver især at påvirke stemningen til fordel for deres syn på sagen.

Jeg kendte slet ikke ordet "regnbuefamilie" før denne debat, og skulle faktisk lige til at spørge, hvad det var. Men så blev det jo heldigvis forklaret :)
Umiddelbart vil jeg også sige, det er et lidt mærkeligt ord i denne sammenhæng. En regnbue er selvfølgelig noget rent og smukt, som ingen kan have noget imod. Men på den anden side har de andre sammenhænge, jeg har hørt det i i de senere år, været noget med, at alle farver var repræsenteret: Obamas "rainbow coalition", eller den sydafrikanske "rainbow nation". Men i dette tilfælde er det jo tværtimod åbenbart "to af samme slags som forældre". Så det giver ikke forfærdelig meget mening. Det er heller ikke et ord, jeg nogensinde selv ville kunne finde på at bruge, tror jeg.


Regnbuen hentyder ikke til den enkelte familie, men til diversiteten indenfor gruppen af familier, hvor forældrene ikke er heteroseksuelle og/eller ciskønnede.
Nogle familier med én forælder vil også mene, at de er en regnbuefamilie, fordi de adskiller sig fra kernefamilien.
Senest rettet af DetSorteCirkus 4. mar 2016, 11:03, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2016, 11:08

ShuruQ skrev:Men så kan jo groft sagt kalde alle familier for regnbuefamilier. Diversiteten indenfor familiekonstellationerne er jo vokset drastisk gennem de sidste mange år.


Nu finder jeg personligt ordet sentimentalt og gider det ikke selv, men jeg kan godt se meningen i at differentiere familier, der ikke ligner flertallet, når det gælder forældrenes seksualitet og kønnethed, fordi det drejer sig om en gruppe mennesker, der i meget lang tid blev anset som værende mindre egnede til at være forældre.
Jeg ser først og fremmest ordet som historisk betinget og som et (dårligt) synonym for LGBT- eller Queer-familier.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 4. mar 2016, 12:07

Sorry, men kan I tage regnbuesnakken et andet sted nu? :genert:
9
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 4. mar 2016, 14:44

Pia Adelsteen, MF, DF, burde sætte sin mand, Kim Christiansen, MF, DF, på en skrap slankekur. Ellers risikerer han at falde om og dø, når han skal bestige folketingets talerstol.
Han lyder som en, der er meget besværet af sin overvægt, når han taler. Og han ligner en, der sveder som var han i sauna.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 4. mar 2016, 15:01

landsbytossen skrev:Pia Adelsteen, MF, DF, burde sætte sin mand, Kim Christiansen, MF, DF, på en skrap slankekur. Ellers risikerer han at falde om og dø, når han skal bestige folketingets talerstol.
Han lyder som en, der er meget besværet af sin overvægt, når han taler. Og han ligner en, der sveder som var han i sauna.


Er hun da sundhedsordfører eller sådan, siden hun burde handle på mandens overvægt, fremfor ham selv?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 4. mar 2016, 15:09

Aima skrev:
landsbytossen skrev:Pia Adelsteen, MF, DF, burde sætte sin mand, Kim Christiansen, MF, DF, på en skrap slankekur. Ellers risikerer han at falde om og dø, når han skal bestige folketingets talerstol.
Han lyder som en, der er meget besværet af sin overvægt, når han taler. Og han ligner en, der sveder som var han i sauna.


Er hun da sundhedsordfører eller sådan, siden hun burde handle på mandens overvægt, fremfor ham selv?

Hun har siddet i sundhedsudvalget, men det er uvedkommende.

Jeg kan med henvisning til persondataloven ikke begrunde min holdning.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. mar 2016, 19:52

Jeg kan godt lide min fætter, selvom han har lidt rabiate trailer trash-holdninger ind imellem. Nu er han blevet far igen, og alle tre unger har fået socialklasse 5-navne. They are doomed.

Det lettede!
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mulan » 5. mar 2016, 20:19

Det er påfaldende så mange, der mener at de er højt begavede. Sjovt som det næsten altid er ud fra 'en test på nettet' eller 'jeg læste om, hvordan de er som børn'

.. Danskere kan generelt ikke lide at andre er bedre end dem. Derfor må folk ikke være højt begavet, have mere processorkraft og derfor fastholder folk deres gymnasieindlærte 'visdom' om Gardners intelligenser, som han selv har sat en stor fed streg over. Det er IKKE intelligens at kunne spille på en guitar. Men det er meget mere spiseligt for os som danskere.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Generelt"