Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Grissebassen » 3. mar 2016, 20:19

Jeg ved ikke, om nogen husker mine tråde om min specialevejleder, der stak næsen lidt langt frem i forhold til nogle personlige ting jeg gik igennem? Den her tråd opsummerer i hvert fald hele forløbet:
viewtopic.php?f=39&t=865

Som det fremgik af trådene, påvirkede hele episoden mig enormt meget pga en masse personlige ting, som jeg egentlig ikke har lyst til at komme ind på nu. I hjalp mig så fint i trådene, så jeg tænkte at i måske kunne være behjælpelige igen.

Jeg fik skrabet penge sammen til at tale et par gange med en psykolog om baggrunden for hvorfor episoden med vejlederen påvirkede mig så meget. Sammen med psykologen har jeg fundet ud af, at det især drejer sig om en speciel ting, som jeg desværre ikke fik konfronteret, da jeg valgte at tage snakken med vejlederen om hans personlige tilgang til mig. Hvad det drejer sig om, har jeg ikke lyst til at komme ind på nu. Men efter at have snakket med psykologen, kan jeg mærke at det stadig nager en smule. Psykologen mener, at jeg bør opsøge vejlederen og få samlet op på snakken vi havde, og denne gang få yderligere afklaret den ting, der har været afgørende for at jeg har været så påvirket af det hele. Jeg har endnu ikke taget en endelig beslutning om hvorvidt jeg skal følge psykologens råd. Hvilken beslutning jeg kommer frem til, handler nemlig meget om, at jeg er usikker på hvordan jeg i så fald skal tage initiativ til endnu en snak med vejlederen. Jeg tænker, at hvis jeg finder ud af, hvordan jeg bedst muligt tager initiativ til det, så vil det være nemmere for mig at mærke efter, om det er noget jeg har lyst til at gøre, eller om jeg hellere vil lægge det helt bag mig. Og det er her jeg tænker i kan hjælpe, sådan rent praktisk, med at finde frem til en måde at gøre det på, som jeg har det godt med.

Jeg ved godt, at det for mange sikkert er en smal sag at kontakte folk og sige "hey - kan vi lige snakke om noget?". Men det er det ikke for mig, så det er helt unødvendigt at kommentere på. Generelt er jeg enormt usikker på de gældende sociale normer omkring et sådant initiativ. Derudover er det vigtigt for mig, hvis jeg skal gøre det, at det foregår på en måde jeg har det godt med, og der har jeg svært ved at finde en praktisk løsning.

For lige at opsummere i kronologisk rækkefølge, hvad baggrunden er for mine overvejelser omkring, hvordan jeg kan tage tage initiativ til endnu en snak:
- Da jeg konfronterede vejlederen, nævnte han muligheden for at snakke videre om personlige ting udenfor studiesammenhængen, når han er færdig med at bedømme mit speciale (det er han først i næste uge). Jeg responderede ikke på forslaget, da det blev serveret midt i en talestrøm, kom meget bag på mig at han skulle være interesseret i det, og jeg ikke vidste, hvordan jeg skulle reagere. Om tilbuddet stadig er gældende, har jeg ingen anelse om?
- Vi havde et kort møde lige efter jeg havde afleveret, hvor han virkede temmelig forvirret og stresset. Her pointerede han meget klart, at hans rolle nu var faglig, og at han gerne ville hjælpe mig med fx at læse artikler igennem osv for mig. Jeg valgte at smile og nikke og gå min vej, da jeg tog udsagnet "min rolle er nu faglig" som at det personlige dermed ikke længere er gældende. Jeg er enormt firkantet på det punkt, og det er netop derfor jeg har brug for jeres mere nuancerede blik på sagen?
- Vi har udvekslet et par mails sammen siden, primært af faglig og praktisk karakter, hvor han blandt andet sluttede af med, at jeg altid var velkommen til at kigge forbi og snakke. Igen er jeg her i tvivl om det skal forstås som i faglig eller personlig sammenhæng?

På baggrund af overstående opsummering, har jeg meget svært ved at se, hvad der vil være en passende måde at tage initiativ til endnu en snak. Jeg har ikke lyst til at tage personlige snakke over mail, da man nemt kan misforstå hinanden. At aftale et møde på forhånd, tænker jeg nemt bliver meget formelt og opstillet, hvor jeg normalt foretrækker personlige samtaler mere casual og naturlige. Fordelen med mail er dog, at han her har mulighed for at tænke over tingene. Vores kommunikation har dog generelt ikke været så god over mail, som den har mundtligt.
På den anden side risikerer jeg, hvis jeg bare dropper forbi, at han er for stresset og forvirret, som det ofte har været tilfældet selv ved aftalte møder, til at jeg føler mig imødegået. Kan i hjælpe med at finde en god måde at gøre det på?
Generelt handler min usikkerhed nok også meget om, at jeg, igen på baggrund af overstående opsummering, føler at han allerede har afklaret rimelig klart, at han ikke længere ønsker at tale med mig om personlige ting. Og i så fald er det meget simpelt: Så har jeg heller ikke lyst til det. Men jeg er meget i tvivl om det er mig, der ser alt for firkantet på tingene, og ikke helt forstår det mere nuancerede billede, hvor grænsen mellem personligt og professionelt er mere flydende og fleksibel, end den er i mit hovede?
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 20:38

Nu er jeg meget direkte - og beklager virkelig hvis jeg træder over en grænse: Men medmindre vejlederen undervejs har trådt over en etisk eller moralsk grænse så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor du lader dette få lov at blive ved med at fylde så meget i dit hoved. Det undrede mig allerede i dine tidligere tråde. Hvad er det du mener der kan komme positivt ud af det?
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Grissebassen » 3. mar 2016, 20:49

Mani skrev:Nu er jeg meget direkte - og beklager virkelig hvis jeg træder over en grænse: Men medmindre vejlederen undervejs har trådt over en etisk eller moralsk grænse så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor du lader dette få lov at blive ved med at fylde så meget i dit hoved. Det undrede mig allerede i dine tidligere tråde. Hvad er det du mener der kan komme positivt ud af det?

Det behøver du egentlig heller ikke forstå - især når du intet kender til mine bevæggrunde for at være påvirkelig overfor sådan nogle episoder :) Så jeg ved ikke, om du spørger af nysgerrighed eller af andre årsager? Jeg har nemlig ikke lyst til at komme ind på de bevæggrunde her og nu :)
Det, jeg mener der kan komme positivt ud er det, er en meningsfuld dialog, som, sidst vi tog en sådan, var en enormt positiv oplevelse for mig, og som har givet mig noget, jeg kan arbejde videre med i forståelsen af, hvorfor og hvordan jeg er så påvirkelig overfor sådan nogle ting.
Og så fylder det altså ikke mere i mit hovede, end at tanken strejfer mig for tid til anden, der giver anledning til yderligere reflektion over mig selv og måden hvorpå jeg fungerer. Det er trods alt ham, der tidligere har givet udtryk for, så vidt jeg har forstået, gerne at ville tale med mig om personlige ting. Så jeg kan ikke se det forkerte i at tage imod det tilbud, såfremt det stadig er gældende, når der nu tidligere er kommet noget positivt ud af det.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 21:04

Nej, jeg forventer bestemt ikke du deler dine bevæggrunde. Det kommer ikke mig ved. Jeg prøver bare at forstå hvad du prøver at opnå og hvorfor du lader det fylde så meget. Men igen er det nok fordi min tilgang og bevæggrunde er forskellige fra dine - for jeg ville enten maile og spørge ham om det var et tilbud eller helt lade det ligge. Men det er jo helt fair vi fungerer forskelligt.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6591

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Sophaya » 3. mar 2016, 21:06

Jeg synes faktisk ikke, at du skal kontakte ham. Nej, hans udmeldinger har ikke været videre hensigtsmæssige, men jeg ser det som en af livets præmisser, at folk lover mere end de kan holde - i en god mening. Men det har tydeligvis påvirket dig mere end det ville med mange andre - og det er et issue du så har identificeret. Så tror jeg at du vil få det bedre af at tage ansvar for og ejerskab af det issue - det kan han ikke gøre for dig. Nærmest ligemeget hvad han siger til det, så tror jeg ikke det får dig til at få det bedre. Jeg tror du vil få det meget bedre af at give slip og arbejde med det, det nu tændte i dig (som vi jo ikke ved noget om, så det er det, jeg bedømmer ud fra). Tag det ikke ilde op, for jeg kan godt forstå din forvirring ifht ham. Jeg tror bare ikke det løser noget at konfrontere ham, for egentlig har han bare passet sit arbejde og talt en smule over sig - stillet lidt groft op :)
Jeg håber du får styr på det spøgelse du har, der har skabt alle de tanker om situationen - så tror jeg, du vil få det nemmere fremadrettet.
6
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Viskelæder » 3. mar 2016, 21:15

Jeg var lige inde og læse din tidligere tråd, som du henviser til, for at kunne forstå forhistorien.

Du udpensler ikke, hvad grunden er for, at du gerne vil tage endnu en snak med ham, kun at der er noget, der stadig nager dig, som du tror, du vil få noget godt ud af at vende med ham. Jeg kan godt forstå tanken bag, og jeg er helt med på ideen om, at man generelt skal tale om de ting, der fylder, men umiddelbart synes jeg, det ville være meget upassende at opsøge ham endnu engang for at tale om noget personligt.
Det er helt i orden, hvis du ikke vil give flere detaljer, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor psykologen råder dig til at opsøge ham og tale med ham? Jeg tænker, der er mange andre måder at arbejde med det, der nager dig, uden at skulle indblande en relation, der er 100% faglig og intet har med dig at gøre personligt, i det. Det kunne fx være netop at arbejde med psykologen om det eller skrive et brev til ham, som du ikke sender.

Din vejleder er en fagligt og professionel relation for dig, og han skal ikke være andet. Jeg ved godt, at han selv er den, der startede med at udviske den rolle og gøre det hele underligt for dig, men hans adfærd siger netop, at han nok har fundet ud af, at det var ganske uprofessionelt at ville lege psykolog for dig, og derfor trak han sig igen. De efterfølgende kommentarer om, at han altid gerne vil tale med dig mv., tror jeg, er høflighedskommentarer, der benyttes som en afslutning på jeres forløb: "det var godt samarbejde, jeg håber, det går dig godt, og jeg er her, hvis du har brug for at drøfte noget".

Jeg synes, det er yderst vigtigt, at man holder fast i sine faglige relationer, og at man er meget kritisk, når en, der ikke har den uddannelsesmæssige baggrund eller den passende venskabelige eller behandlermæssige funktion for en bliver blandet ind i ens privatliv. Din vejleder skal ikke blandes ind i dine personlige vanskeligheder, fordi det er meget uprofessionelt og faktisk ret lummert. Der er forskel på, at man kan have en snak om, at du gennem specialeskrivningen gik gennem nogle ting, som påvirkede dig psykisk eller emotionelt, og så at han skal få den her rolle i dit liv.
Jeg tror, du har fået så meget fokus på din egen personlige udvikling (hvilket kun er positivt), at du glemmer, at du også har et ansvar i at opretholde en faglig, og kun faglig, relation med ham.
De ting, der fylder for dig, fylder for dig, og dem må du arbejde med. Hele denne episode med din vejleder kan bruges til, at du kan arbejde med, hvad det gjorde ved dig, og hvad du kan lære af det.
12
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Tibbler » 3. mar 2016, 21:24

Min tanke, ud fra de facts jeg har fået gennem trådene, er , at nu skal du lade den ligge. Jeg tror ikke, han kan give dig flere svar, eller give dig følelsen af en afslutning.

Det virker som om jeres indbyrdes kommunikation har været fyldt med fejlttolkninger, og misforståelser; og den kan være svær at komme ud af. Du har brugt så meget energi på at fortolke alle hans formuleringer, og handlinger, at jeg ikke tror du ville kunne gå fra en samtale med ham, uden at fortolke videre på det igen bagefter; sandsynligvis med atter ubesvarede spørgsmål eller undren.

Dejligt for dig, at du sammen med psykologen har fundet ud af, hvad det sandsynligvis var, der påvirkede din reaktion så meget. Det kan du bruge fremadrettet, så du en anden gang kan undgå at komme i en lignende situation. Tag det og kig indad og fremad, istedet for at kigge tilbage på den ene situation.
Hvis du bestemmer dig for at opsøge ham til en snak - så gør det hurtigt; inden du får tolket endnu mere på, hvad han tidligere har gjort eller sagt.

I øvrigt: Tillykke med specialet...Rigtig fedt, at du, på trods af alle disse bump på vejen, fik afsluttet den del rigtig godt :gogo:
5
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Grissebassen » 3. mar 2016, 21:33

Sophaya skrev:Jeg synes faktisk ikke, at du skal kontakte ham. Nej, hans udmeldinger har ikke været videre hensigtsmæssige, men jeg ser det som en af livets præmisser, at folk lover mere end de kan holde - i en god mening. Men det har tydeligvis påvirket dig mere end det ville med mange andre - og det er et issue du så har identificeret. Så tror jeg at du vil få det bedre af at tage ansvar for og ejerskab af det issue - det kan han ikke gøre for dig. Nærmest ligemeget hvad han siger til det, så tror jeg ikke det får dig til at få det bedre. Jeg tror du vil få det meget bedre af at give slip og arbejde med det, det nu tændte i dig (som vi jo ikke ved noget om, så det er det, jeg bedømmer ud fra). Tag det ikke ilde op, for jeg kan godt forstå din forvirring ifht ham. Jeg tror bare ikke det løser noget at konfrontere ham, for egentlig har han bare passet sit arbejde og talt en smule over sig - stillet lidt groft op :)
Jeg håber du får styr på det spøgelse du har, der har skabt alle de tanker om situationen - så tror jeg, du vil få det nemmere fremadrettet.

Tak for dit svar.
Jeg kan sagtens forstå, at du mener det vil være det bedste at lade den ligge og arbejde med spøgelset i stedet. Det er egentlig også det, jeg har mest lyst til. Men af forskellige årsager mener den psykolog jeg har talt med, at dette er en oplagt mulighed for at tage tyren ved hornene. Af mindre spøgelsesrelaterede årsager jeg har det ok med at dele nu, så blandt andet også for at træne mig i at se mindre firkantet på relationer, og fremadrettet blive bedre til at tage tage imod det når jeg bliver imødegået, i stedet for konsekvent at sætte mine personlige grænser fastlåst og holde folk i udstrakt arm, helt uafhængigt af deres interesse i mig. Og det kan jeg sagtens se pointen i, jeg vil bestemt gerne lære at bløde lidt op på det punkt. Og her har jeg en person foran mig, der har forsøgt at bløde mig lidt op, hvor jeg egentlig er i tvivl om min delvise accept af at lade mig bløde en smule op, overhovedet er blevet bemærket, idet jeg er usikker på om jeg har kommunikeret det klart nok ud. Så det handler også om at øve mig i at rykke ud af min comfortzone - og jeg kan simpelthen ikke acceptere, hvis det er mine manglende nosser, der skal sætte grænsen for om jeg vælger at tage opsøge vejlederen. Så allerede inden spøgelset kommer ind i billedet, føler jeg mig motiveret for at følge psykologens råd.
Når jeg læser dit svar, tænker jeg at jeg nok har fået formuleret mig for skarpt. For det er slet ikke som sådan en konfrontation jeg havde i tankerne. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare hvad det så er, uden det bliver alt for langt og dybt og personligt. Hvad jeg ville sige og snakke om, er jeg slet ikke sikker på endnu. Men jeg havde bestemt ikke forestillet mig noget vildt og voldsomt konfrontatorisk. Snarere noget "vi snakkede om de her ting som gav mening for mig - hva' så?", og så tage den derfra, hvor spøgelset så kan få lov at holde sig i baggrunden og blende lidt ind i øvrigt sludder om løst og fast. Omend jeg i teorien virkelig gerne ville gro noget hår på brystet og konfrontere mit spøgelse direkte og hårdt, så tror jeg ikke dette er den rette anledning at gøre det i. Ifølge psykologen har det dog stadig potentiale til at blive det - jeg er ikke så overbevist, men bryder mig heller ikke om at udelukke det helt.
Senest rettet af Grissebassen 3. mar 2016, 21:43, rettet i alt 2 gange.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Grissebassen » 3. mar 2016, 21:41

Viskelæder skrev:Jeg var lige inde og læse din tidligere tråd, som du henviser til, for at kunne forstå forhistorien.

Du udpensler ikke, hvad grunden er for, at du gerne vil tage endnu en snak med ham, kun at der er noget, der stadig nager dig, som du tror, du vil få noget godt ud af at vende med ham. Jeg kan godt forstå tanken bag, og jeg er helt med på ideen om, at man generelt skal tale om de ting, der fylder, men umiddelbart synes jeg, det ville være meget upassende at opsøge ham endnu engang for at tale om noget personligt.
Det er helt i orden, hvis du ikke vil give flere detaljer, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor psykologen råder dig til at opsøge ham og tale med ham? Jeg tænker, der er mange andre måder at arbejde med det, der nager dig, uden at skulle indblande en relation, der er 100% faglig og intet har med dig at gøre personligt, i det. Det kunne fx være netop at arbejde med psykologen om det eller skrive et brev til ham, som du ikke sender.

Din vejleder er en fagligt og professionel relation for dig, og han skal ikke være andet. Jeg ved godt, at han selv er den, der startede med at udviske den rolle og gøre det hele underligt for dig, men hans adfærd siger netop, at han nok har fundet ud af, at det var ganske uprofessionelt at ville lege psykolog for dig, og derfor trak han sig igen. De efterfølgende kommentarer om, at han altid gerne vil tale med dig mv., tror jeg, er høflighedskommentarer, der benyttes som en afslutning på jeres forløb: "det var godt samarbejde, jeg håber, det går dig godt, og jeg er her, hvis du har brug for at drøfte noget".

Jeg synes, det er yderst vigtigt, at man holder fast i sine faglige relationer, og at man er meget kritisk, når en, der ikke har den uddannelsesmæssige baggrund eller den passende venskabelige eller behandlermæssige funktion for en bliver blandet ind i ens privatliv. Din vejleder skal ikke blandes ind i dine personlige vanskeligheder, fordi det er meget uprofessionelt og faktisk ret lummert. Der er forskel på, at man kan have en snak om, at du gennem specialeskrivningen gik gennem nogle ting, som påvirkede dig psykisk eller emotionelt, og så at han skal få den her rolle i dit liv.
Jeg tror, du har fået så meget fokus på din egen personlige udvikling (hvilket kun er positivt), at du glemmer, at du også har et ansvar i at opretholde en faglig, og kun faglig, relation med ham.
De ting, der fylder for dig, fylder for dig, og dem må du arbejde med. Hele denne episode med din vejleder kan bruges til, at du kan arbejde med, hvad det gjorde ved dig, og hvad du kan lære af det.

Tak for dit svar :) Jeg tror mit svar til Sophaya svarer på de samme ting, du er inde på.
0
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf JackieO » 4. mar 2016, 09:23

Du skriver at du gerne vil konfrontere ham for at lære at se mindre firkantet på relationer. Men i og med at I ikke længere har en relation - dit speciale er afleveret, og han er ikke længere din vejleder - vil det jo netop blive firkantet og givetvis også meget akavet, hvis du prøver at fastholde ham i en relation, hvor han skal hjælpe dig med nogle personlige problemer du har. Der var en åbning i løbet af dit specialeforløb, hvor du kunne have arbejdet med de her ting i forhold til ham (måske hvis du tidligere var kommet i gang med at få psykologhjælp), men han jo mange gange sidenhen vist dig, at han har lukket af igen.Og uanset, hvad han sidst har sagt til dig for at være høflig eller venlig, kan jeg ikke forestille mig, at han for alvor er interesseret i at opretholde en relation for at han kan fungere som en slags terapeut for dig. Jeg tror simpelt hen ikke at den fremgangsmåde er vejen frem, hvis du vil lære at have mere afslappede relationer til andre mennesker.
7
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Torn » 4. mar 2016, 16:57

Grissebassen skrev:Så det handler også om at øve mig i at rykke ud af min comfortzone - og jeg kan simpelthen ikke acceptere, hvis det er mine manglende nosser, der skal sætte grænsen for om jeg vælger at tage opsøge vejlederen. Så allerede inden spøgelset kommer ind i billedet, føler jeg mig motiveret for at følge psykologens råd.
Når jeg læser dit svar, tænker jeg at jeg nok har fået formuleret mig for skarpt. For det er slet ikke som sådan en konfrontation jeg havde i tankerne. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare hvad det så er, uden det bliver alt for langt og dybt og personligt. Hvad jeg ville sige og snakke om, er jeg slet ikke sikker på endnu. Men jeg havde bestemt ikke forestillet mig noget vildt og voldsomt konfrontatorisk. Snarere noget "vi snakkede om de her ting som gav mening for mig - hva' så?", og så tage den derfra, hvor spøgelset så kan få lov at holde sig i baggrunden og blende lidt ind i øvrigt sludder om løst og fast. Omend jeg i teorien virkelig gerne ville gro noget hår på brystet og konfrontere mit spøgelse direkte og hårdt, så tror jeg ikke dette er den rette anledning at gøre det i. Ifølge psykologen har det dog stadig potentiale til at blive det - jeg er ikke så overbevist, men bryder mig heller ikke om at udelukke det helt.


Jeg synes, det er lidt svært at tyde, hvordan du vil kontakte og tale med din tidligere specialevejleder, men umiddelbart lyder det til, at samtalen ikke hører til i jeres relation. Jeg tror, jeg ville finde det ubehageligt som vejleder, hvis den (tidligere) studerende kontaktede mig med henblik på en ikke-faglig og endda personlig snak.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf Kommodedyret » 4. mar 2016, 17:32

Jeg synes at det er vigtigt at huske på at din fhv vejleder også bare er et menneske med sårbare følelser indeni. Han er ikke et usårligt overmenneske og disse gentagne konfrontationer og rippen op i problematiske hændelser, er ikke nødvendigvis lige særlig fedt for ham.
5
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Vejlederen igen: At tage kontakt med henblik på noget personligt - hvordan?

Indlægaf JackieO » 4. mar 2016, 19:45

Kommodedyret skrev:Jeg synes at det er vigtigt at huske på at din fhv vejleder også bare er et menneske med sårbare følelser indeni. Han er ikke et usårligt overmenneske og disse gentagne konfrontationer og rippen op i problematiske hændelser, er ikke nødvendigvis lige særlig fedt for ham.


Helt enig!

Jeg læste lige den tidligere tråd igennem igen, hvor et af de sidste indlæg fra Grissebassen handler om, at hele forløbet er blevet fint afrundet. Specialet er afleveret, du har været oppe på vejlederens kontor, og I har haft en god snak. Han har forklaret, hvorfor han sagde de ting han gjorde, og du har forklaret, hvorfor du reagerede som du gjorde. Det var i januar.

At komme her to måneder senere og tage problemet op IGEN, for 3, 4. eller 5. gang, synes jeg virkelig ikke er fair over for manden. Jeg er ikke i tvivl om at forløbet har sat gang i nogle ting i DIG, og at DU kunne tænke dig at arbejde videre med noget i DIG selv. Men hvis du forestiller dig, at han bare skal være et redskab til, at du kan få arbejdet med dig selv og dine spøgelser, er du i gang med at handle meget uetisk i forhold til ham, og du risikerer at overtræde HANS grænser meget voldsommere end han nogensinde har overtrådt dine.
13

Tilbage til "Livets forhold"