Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 4. mar 2016, 10:19

Det er bare altid fedt med genbrugstøj. Vi får også fra min kusines søn. Jeg er nok også ret kræsen med hvad jeg vil bruge og ej. Det jeg ikke kan bruge ryger videre til andre eller mødrehjælpen.


Og så er vi lige kommet ud fra MD. Det hele så normalt ud. Så det var rigtig godt.
Og det var, som forventet, en lille dreng vi venter os. Så kinesisk kalender og natron test holdte ikke stik her :D
3
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. mar 2016, 12:13

Dr_bp skrev:Hjertelig tillykke med dobbelbabyerne Achillax! Det er så dejligt for jer :banan:

Jeg er en møgringe mor i dag. Yngsten vågnede kl 05.12 i nat. Ja, i nat. Hele huset sov jo. Kl 6 havde vi været i bad og spist 1. gang morgenmad, min mand var taget på job og jeg var allerede træt af hende. Hun skriger KONSTANT når hun ikke får sin vilje, og mine nerver er totalt tyndslidte. Jeg havde lovet begge unger at de måtte blive hjemme i dag, da A skulle til tandlæge. Lige som vi skulle ud af døren, ringer tanddamen så og minder mig om at aftalen var kl 9, i stedet for kl 10. Så ingen tandlæge til os, men til gengæld flere skrig, nu krydret med mine spontane raserianfald fordi jeg bare ikke magter det i dag.
Shit, hvor har jeg ringe tålmodighed pt. Og jo mere irriteret jeg bliver, jo mere opfører ungerne sig helt stygt. Nu sover A heldigvis, og storebror sidder i sofaen med en tablet, mens jeg lige har drukket den eneste kop kaffe jeg kunne vride ud af maskinen. Min mand har selvfølgelig glemt at fortælle mig at han tog det sidste kaffe. FANDME træls dag! Åh ja, og jeg har stygt mange plukkeveer og min bækkenløsning driller ad helvedes til.

Øv, jeg håber jeg finder ind til den gode mor-zen inden A vågner. Det her er ikke til at holde ud.


Mange tak!

Og sådan nogen dage tænker jeg at alle kan få... håber kaffen har hjulpet og du har fået lidt ro på... Fundet ind til din zen. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. mar 2016, 12:28

Hmm jeg tror jeg havde mine første små plukveer igår, men jeg ved det ikke, for jeg ved jo ikke hvordan de føles. Jeg rejste mig fra wc'et og så blev det nederste af min mave, lige over skambenet helt spændt og føltes mest af alt som en krampe lige som man har i lægmusklen. Så gik det over, og 5 min efter kom det igen. Det eneste jeg ved er at det ikke føles på samme måde som ligamenterne. :gruble:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. mar 2016, 12:29

achillaxedprune skrev:Vi har lige været til scanning i dag... 2 små hjerteslag var at finde derinde. Hold nu FAST, hvor er jeg bare glad!! :banan:

Vi skal til scanning igen om en 10 dages tid, da tvillingegraviditeter skal følges tæt... Men jeg er bare så glad og føler helt inde i det inderste, at det er det helt rigtige. Så jeg svæver rundt på en lyserød sky og er bare så glad. Jeg smiler hele tiden. 2 små basser. :lun:
... Og NU tør jeg godt begynde at købe lidt ind til babyerne og få læst lidt mere op... Også selvom jeg kun er 7 + 1, så er jeg sikker på, at alt er som det skal være. Det skal nok nå at ændre sig 100 gange i løbet af graviditeten, men lige nu er alt bare rosenrødt og lykkeligt og perfekt. Alt er som det skal være. :lun:


Stort tillykke med de to små hjerter :blomst:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 4. mar 2016, 13:10

achillaxedprune skrev:Vi har lige været til scanning i dag... 2 små hjerteslag var at finde derinde. Hold nu FAST, hvor er jeg bare glad!! :banan:

Vi skal til scanning igen om en 10 dages tid, da tvillingegraviditeter skal følges tæt... Men jeg er bare så glad og føler helt inde i det inderste, at det er det helt rigtige. Så jeg svæver rundt på en lyserød sky og er bare så glad. Jeg smiler hele tiden. 2 små basser. :lun:
... Og NU tør jeg godt begynde at købe lidt ind til babyerne og få læst lidt mere op... Også selvom jeg kun er 7 + 1, så er jeg sikker på, at alt er som det skal være. Det skal nok nå at ændre sig 100 gange i løbet af graviditeten, men lige nu er alt bare rosenrødt og lykkeligt og perfekt. Alt er som det skal være. :lun:


Stort tillykke! Hjerteblink er fantastisk, og kan kun forestille mig at det bliver vildere når det er to hjerter, der slår! Hvad siger den kommende far til tvillingerne? Han lød som om han var lidt mere bekymret over udsigten til to?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 4. mar 2016, 13:10

Mittemis skrev:Det er bare altid fedt med genbrugstøj. Vi får også fra min kusines søn. Jeg er nok også ret kræsen med hvad jeg vil bruge og ej. Det jeg ikke kan bruge ryger videre til andre eller mødrehjælpen.


Og så er vi lige kommet ud fra MD. Det hele så normalt ud. Så det var rigtig godt.
Og det var, som forventet, en lille dreng vi venter os. Så kinesisk kalender og natron test holdte ikke stik her :D

Og tillykke med den lille dreng.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. mar 2016, 18:49

Mittemis skrev:Det er bare altid fedt med genbrugstøj. Vi får også fra min kusines søn. Jeg er nok også ret kræsen med hvad jeg vil bruge og ej. Det jeg ikke kan bruge ryger videre til andre eller mødrehjælpen.


Og så er vi lige kommet ud fra MD. Det hele så normalt ud. Så det var rigtig godt.
Og det var, som forventet, en lille dreng vi venter os. Så kinesisk kalender og natron test holdte ikke stik her :D


Tillykke med veloverstået skanning og den lille dreng. Så kan vi være kræsne med drengetøj sammen. ;)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. mar 2016, 18:50

Lilleluftballon skrev:
achillaxedprune skrev:Vi har lige været til scanning i dag... 2 små hjerteslag var at finde derinde. Hold nu FAST, hvor er jeg bare glad!! :banan:

Vi skal til scanning igen om en 10 dages tid, da tvillingegraviditeter skal følges tæt... Men jeg er bare så glad og føler helt inde i det inderste, at det er det helt rigtige. Så jeg svæver rundt på en lyserød sky og er bare så glad. Jeg smiler hele tiden. 2 små basser. :lun:
... Og NU tør jeg godt begynde at købe lidt ind til babyerne og få læst lidt mere op... Også selvom jeg kun er 7 + 1, så er jeg sikker på, at alt er som det skal være. Det skal nok nå at ændre sig 100 gange i løbet af graviditeten, men lige nu er alt bare rosenrødt og lykkeligt og perfekt. Alt er som det skal være. :lun:


Stort tillykke! Hjerteblink er fantastisk, og kan kun forestille mig at det bliver vildere når det er to hjerter, der slår! Hvad siger den kommende far til tvillingerne? Han lød som om han var lidt mere bekymret over udsigten til to?


Mange tak! ... Og jeg kunne helt ærligt ikke rigtigt få øje på blink hos nr. 2. :genert: men jeg fik at vide, at det var der og min mand kunne se det. Så jeg er tilfreds. Men det var ikke fordi, man kunne se særlig meget. Det er bare sådan et par lysende blopper på skærmen, så den der woooow-mine-børn-oplevelse fik jeg ikke. Men jeg fik vished! De levede og der var 2... Så skal jeg nok få dem at se senere! :)

Og manden er ikke helt glad... Og jeg google om tvillinger da jeg kom hjem (jaja, lidt dumt), hvor man kun læser om de dårlige historier, synes jeg. Og så blev jeg lidt usikker og ked af det, så måtte få manden til at berolige mig og lige få mig ned på jorden igen. Så nu skal jeg ikke google mere lige foreløbig. Jeg kan ikke rigtigt holde til det. :genert:

Anyway - jeg fik fortalt manden, at fra nu af, så måtte han brokke sig til sine venner eller familie, hvis han er utilfreds med twins. For jeg vil ikke høre på det, da jeg ikke rigtigt kan bruge det til noget. Faktum er der er 2, og nu er der ikke noget at gøre ved det.
Det havde han heldigvis ikke noget problem med... Så det er jo rigtig rart. For det er lidt underligt, at vide den anden egentlig helst ville have haft en (ad gangen) og som også giver udtryk for det. Men nu da vi ved vi har 2 på vej, så bliver vi nød til at have fælles front.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. mar 2016, 18:54

Er der andre, der strikker til baby (eller planlægger at gøre det)?
Jeg har lige modtaget garn i dag til det babysvøb, jeg vil strikke. Har valgt noget i 1/2 bomuld og 1/2 merino fra Drops, fordi vi jo skal have en sommerbaby. Det er simpelthen så lækkert det garn, blødt, blødt, blødt og har så fin struktur - det kan anbefales. :gogo:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. mar 2016, 18:58

Danseprinsesse skrev:Er der andre, der strikker til baby (eller planlægger at gøre det)?
Jeg har lige modtaget garn i dag til det babysvøb, jeg vil strikke. Har valgt noget i 1/2 bomuld og 1/2 merino fra Drops, fordi vi jo skal have en sommerbaby. Det er simpelthen så lækkert det garn, blødt, blødt, blødt og har så fin struktur - det kan anbefales. :gogo:


Jeg ville herre gerne strikke, men kan ikke finde ud af det. Der var en rigtig god strikke-tråd på jubii, men jeg aner ikke om den stadig er i live derovre.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 4. mar 2016, 19:39

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:
achillaxedprune skrev:Vi har lige været til scanning i dag... 2 små hjerteslag var at finde derinde. Hold nu FAST, hvor er jeg bare glad!! :banan:

Vi skal til scanning igen om en 10 dages tid, da tvillingegraviditeter skal følges tæt... Men jeg er bare så glad og føler helt inde i det inderste, at det er det helt rigtige. Så jeg svæver rundt på en lyserød sky og er bare så glad. Jeg smiler hele tiden. 2 små basser. :lun:
... Og NU tør jeg godt begynde at købe lidt ind til babyerne og få læst lidt mere op... Også selvom jeg kun er 7 + 1, så er jeg sikker på, at alt er som det skal være. Det skal nok nå at ændre sig 100 gange i løbet af graviditeten, men lige nu er alt bare rosenrødt og lykkeligt og perfekt. Alt er som det skal være. :lun:


Stort tillykke! Hjerteblink er fantastisk, og kan kun forestille mig at det bliver vildere når det er to hjerter, der slår! Hvad siger den kommende far til tvillingerne? Han lød som om han var lidt mere bekymret over udsigten til to?


Mange tak! ... Og jeg kunne helt ærligt ikke rigtigt få øje på blink hos nr. 2. :genert: men jeg fik at vide, at det var der og min mand kunne se det. Så jeg er tilfreds. Men det var ikke fordi, man kunne se særlig meget. Det er bare sådan et par lysende blopper på skærmen, så den der woooow-mine-børn-oplevelse fik jeg ikke. Men jeg fik vished! De levede og der var 2... Så skal jeg nok få dem at se senere! :)

Og manden er ikke helt glad... Og jeg google om tvillinger da jeg kom hjem (jaja, lidt dumt), hvor man kun læser om de dårlige historier, synes jeg. Og så blev jeg lidt usikker og ked af det, så måtte få manden til at berolige mig og lige få mig ned på jorden igen. Så nu skal jeg ikke google mere lige foreløbig. Jeg kan ikke rigtigt holde til det. :genert:

Anyway - jeg fik fortalt manden, at fra nu af, så måtte han brokke sig til sine venner eller familie, hvis han er utilfreds med twins. For jeg vil ikke høre på det, da jeg ikke rigtigt kan bruge det til noget. Faktum er der er 2, og nu er der ikke noget at gøre ved det.
Det havde han heldigvis ikke noget problem med... Så det er jo rigtig rart. For det er lidt underligt, at vide den anden egentlig helst ville have haft en (ad gangen) og som også giver udtryk for det. Men nu da vi ved vi har 2 på vej, så bliver vi nød til at have fælles front.


Det lyder godt - brok kan man jo ikke rigtigt bruge til noget. Bekymringer skal der derimod være plads til. Er dog sikker på at glæde og forventning nok skal overskygge det hele når i lige får sunket nyheden.
Hvordan har du det, sådan fysisk?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. mar 2016, 20:14

Danseprinsesse skrev:Er der andre, der strikker til baby (eller planlægger at gøre det)?
Jeg har lige modtaget garn i dag til det babysvøb, jeg vil strikke. Har valgt noget i 1/2 bomuld og 1/2 merino fra Drops, fordi vi jo skal have en sommerbaby. Det er simpelthen så lækkert det garn, blødt, blødt, blødt og har så fin struktur - det kan anbefales. :gogo:


Jeg strikker ikke, men jeg hækler, jeg kan godt strikke, men jeg bruger for lang tid på at strikke baglæns når jeg laver fejl :blush: Lige nu er jeg ved at hækle et tæppe til Bette fisen i den lækreste flaske grønne farve. Hvorfor skal det hele være babyblå. I garn fra søsterene grene. Påtænker at lave to måske tre tæpper mere så vi altid har et lige ved hånden. Og så skal min mor strikke det hele kongerige til ham.
Hmm skulle vi have en se jeg har været kreativ tråd i børn måske. Bare til det man laver til de små?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 5. mar 2016, 06:41

Hvordan har i andre tænkt jer at fordele barslen? Vi ved det ikke helt endnu, og min chef presser på for at få et estimater. Overvejer at spørge om jeg kunne holde noget af min barsel som en ugentlig barselsdag og ellers starte lidt tidligt. Min mand ved heller ikke hvad han vil holde.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 5. mar 2016, 07:59

Lilleluftballon skrev:Hvordan har i andre tænkt jer at fordele barslen? Vi ved det ikke helt endnu, og min chef presser på for at få et estimater. Overvejer at spørge om jeg kunne holde noget af min barsel som en ugentlig barselsdag og ellers starte lidt tidligt. Min mand ved heller ikke hvad han vil holde.


Jeg holder barsel så det passer med at jeg er væk hele næste skoleår. Altså starter jeg igen start august 2017. Derefter er det planen at min mand enten tager barsel eller ferie for at køre den bette ind i dagpleje. Jeg tror ikke vi skal regne med at kunne køre ind 1/7. Så det vil blive 1/8 uanset. Og jeg vil rigtig gerne begynde til skoleårets start. Det er bare rarest. Men der er også nogle ting ifht min mands job der ikke er på plads, så derfor ved vi ikke om det bliver barsel eller ferie.
Hvis han ikke holder barsel kommer vi til at have en del tilbage, som vi måske gemmer til at kunne rejse når børnene bliver ældre.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 5. mar 2016, 08:35

primle skrev:
Lilleluftballon skrev:Hvordan har i andre tænkt jer at fordele barslen? Vi ved det ikke helt endnu, og min chef presser på for at få et estimater. Overvejer at spørge om jeg kunne holde noget af min barsel som en ugentlig barselsdag og ellers starte lidt tidligt. Min mand ved heller ikke hvad han vil holde.


Jeg holder barsel så det passer med at jeg er væk hele næste skoleår. Altså starter jeg igen start august 2017. Derefter er det planen at min mand enten tager barsel eller ferie for at køre den bette ind i dagpleje. Jeg tror ikke vi skal regne med at kunne køre ind 1/7. Så det vil blive 1/8 uanset. Og jeg vil rigtig gerne begynde til skoleårets start. Det er bare rarest. Men der er også nogle ting ifht min mands job der ikke er på plads, så derfor ved vi ikke om det bliver barsel eller ferie.
Hvis han ikke holder barsel kommer vi til at have en del tilbage, som vi måske gemmer til at kunne rejse når børnene bliver ældre.

Ja, det giver mening med sådan et job...
Det med sommerferien rammer vi også lidt ind - hvis baby skal i dagpleje som storebror er det jo ikke fedt at starte 1/6 heller...
Sidst holdt jeg 6 måneder og syntes det var alt for længe. Håber jeg kan blive lidt gladere for det denne gang, nu der også er storebror;) men tror ikke jeg ville kunne klare et helt år!! Jeg er bare ikke skabt til at gå hjemme. Så derfor tænker jeg at en dag om ugen måske ville være bedre for mig. Hvis jeg må for arbejdet.

Egentligt nogen der ved om man kan udskyde barsel uden dagpenge?
1

Tilbage til "Graviditet"