Hvornår havde du sidst lus?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Persnikedy » 5. mar 2016, 10:42

Her til morgen var der en af de sider jeg følger på FB som havde delt en historie om superlus som ikke kunne dræbes af håndkøbs medicin. Og dum som jeg var læste jeg linket og der var nogle fiiiine gifs med lus som myldre rundt :badr:

Det fik mig til at tænke at det var skønt at jeg ikke havde haft lus i ihvertfald 10år, jeg tror at sidste gang var jeg 19 og de blev dræbt med en gang hårfavning som alligevel var planlagt.
Som barn havde jeg det et par gange og som teen havde jeg det vist 2 gange. Da jeg gik på efterskole havde en af mine roommates det smukkeste store krøllede hår med proptrækkerkrøller. Det gruer stadig i mig når jeg fremkalder billedet af hende der sad med den ene dunk balsom efter den anden og prøvede at kæmme det store hår. Der havde jeg heldigvis meget kort hår og det var nemt at tage.

Men som voksen husker jeg kun den ene gang.

Det er jo ikke unormalt at børn får lus men hvad med jer, hvornår har i sidst kæmpede imod de små djævle i jeres eget hår?

(Jeg overvejede at sætte en gif ind her med lus men den kriblen der kom over mig fik mig til at skifte mening)
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. mar 2016, 10:45

Min langhårede ekskæreste smittede mig, da jeg var 16. Han havde fået dem af sin lillesøster.

Det er virkelig dejligt, at det er så mange år siden, jeg har behøvet at bekymre mig om det! :D
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Urtekussen » 5. mar 2016, 10:46

Havde det rigtig meget som barn.
Men efter jeg begyndte at farve hår regelmæssigt har de ikke været der.

De har lus i børnehaven lige nu, og det kribler på mig bare at skrive det. Har ingen fundet på børnene endnu
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Flora » 5. mar 2016, 10:46

Jeg har aldrig haft lus.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Persnikedy » 5. mar 2016, 10:50

Jeg har faktisk en tætttkam liggende nu jeg tænker over det. Jeg får helt lyst til at tage en tur med den bare for ligesom at være sikker på at den kriblen kun er på grund af artiklen :genert:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf decibell » 5. mar 2016, 10:50

Da min datter var omkring de 10 år, mener jeg. Jeg havde det aldrig som barn, men fik det så af datteren som voksen, og jeg havde langt, krøllet hår, der var umuligt at kæmme. Det tog mig 1,5 time hver gang. :whine: Hold kæft, det var træls. Godt, at min datter er voksen nu.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf lulu-p » 5. mar 2016, 10:51

Det er 2 måneder siden. Jeg har langhårede børn i indskolingen, og de får desværre jævnligt slæbt lus med hjem. Vi kæmmer hver weekend for at holde krabylerne på afstand, men det er et af de områder som kræver opbakning fra alle forældre - og det kniber i perioder.

Inden jeg fik børn havde jeg aldrig haft lus. Heller ikke som barn.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Mangoness » 5. mar 2016, 10:52

Sidst, jeg havde lus, var som barn :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf LadyFox » 5. mar 2016, 10:56

Da jeg var 17 tror jeg. Fra jeg var 5 til jeg var 17 havde jeg til gengæld lus næsten altid :shock: Det på trods af at min mor gjorde temmelig meget for at undgå at jeg fik dem, og at udrydde dem når de var det. Jeg blev blandt andet kæmmet 2 gange om ugen også i der perioder jeg ikke havde lus. Argh. Jeg hader lus.
0
...
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Anne Droid » 5. mar 2016, 11:04

Jeg har aldrig haft lus. Min søn på 18 havde det en enkelt gang da han gik i børnehave.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Chatsy » 5. mar 2016, 11:04

Jeg har aldrig haft lus. Bliver alligevel lidt nervøs, når jeg har kunder, der kommer for at købe luseshampoo og de har deres ramte børn med. Aner ærlig talt ikke, hvor gode de små bæster (altså lusene) er om at hoppe over på en ny vært.

Men det er ligesom, når jeg har kunder, der skal købe noget mod fnat: Anstændig afstand og håbe, de betaler med dankort.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf decibell » 5. mar 2016, 11:10

Chatsy skrev:Jeg har aldrig haft lus. Bliver alligevel lidt nervøs, når jeg har kunder, der kommer for at købe luseshampoo og de har deres ramte børn med. Aner ærlig talt ikke, hvor gode de små bæster (altså lusene) er om at hoppe over på en ny vært.

Men det er ligesom, når jeg har kunder, der skal købe noget mod fnat: Anstændig afstand og håbe, de betaler med dankort.


Som helt ung arbejdede jeg i en DSB-kiosk, og der kom en stamkunde, der altid kløede sig helt vildt i skridtet. Vi gjorde alle krumspring for at undgå at tage imod hans mønter direkte fra hans hånd eller røre ved hans penge i det hele taget. :nerve:
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Tibbler » 5. mar 2016, 11:14

Det er nok 5-7 år siden. Jeg arbejder i børnehave - Så det er ikke så underligt, at jeg har været ramt. Måske endda mere underligt, at det så kun har været 1 gang
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf LaScrooge » 5. mar 2016, 11:24

Det er heldigvis rigtig mange år siden, jeg tror det var i 2006? Jeg havde det rigtig meget som barn, sikkert fordi jeg gik på rideskole og fik lus af at dele ridehjelm. Senere fik jeg dem igen i gymnasiet, fordi jeg havde en ven med dreadlocks. Dem kunne jeg ikke slippe af med, bl.a. fordi mine søstre havde lus i deres store krøllede hår og jeg blev gensmittet konstant når jeg var hjemme. Det var forfærdeligt, en evig kamp, der varede gymnasietiden igennem.

Heldigvis kan man nu om stunder få lusemiddel uden giftstoffer, som lusene derfor heller ikke kan blive resistente af. Det er en olie af en art, som sætter sig på lusene og kvæler dem. Meget effektivt og uskadeligt.

Nej, vent. Jeg havde lus igen for ca 4 år siden, hvor min ekskærestes roommate var blevet smittet på en tur til Grækenland. Eller også var det min kæreste og jeg der havde dem med hjem fra en ferie i Grækenland. Under alle omstændigheder var det græske lus og vi havde aflusningsaften hvor vi alle tre var smurt ind i olie og med håndklæder om håret spillede Civilisation mens aflusningen stod på. Ret hyggeligt, faktisk :-D
0
And we both know: I will be delicious
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf getitright » 5. mar 2016, 11:24

Det må være en tre år siden. Lus er åbenbart meget glade for min hovedbund, for jeg havde dem virkelig mange gange som barn og teenager, og det er lige før, jeg bare skal tænke tanken, så har de taget bolig i mit hår og lagt æg :mellow:
Der var en gang, hvor jeg var til frisøren, hvor jeg ikke kunne blive klippet, fordi jeg havde lus :whine: Jeg var SÅ ked af det, kan jeg huske. Tror jeg var flov over, at jeg endnu en gang havde fået dem, og derfor ikke turde sige det til mine forældre.

Min mor brugte virkelig mange penge på alskens luseshampoo'er, og jeg husker også noget med et specielt mundstykke til lus, som hun satte på støvsugeren :lol: Til sidst kom vi frem til, at den eneste måde at komme af med lortet på, var at kæmme og kæmme og kæmme. I det mindste er mit hår meget glat, så det er ikke så besværligt.

Og nu klør mit hår, argh :trist:
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath

Tilbage til "Livets forhold"